Liigajoukkueiden rosterit kaudella 2015–2016

  • 102 903
  • 344
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eijjumalauta!! Ihan huikeeta, en ole ikinä tällä palstalla millekään todellisesti nauranut, mutta nyt kyllä putosin. Siis @Pat_LaFontaine , ihan mieletön pajatsontyhjennys! Lyödäänkö sata euroa vetoa? Mä sanon, että Sport ei pelaa ensi kaudella puolivälierissä. Sulla on ihan järjettömän hyvät voittomahdollisuudet, jos siellä on neljä Jarkko Malista parempaa sentteriä, "Änäri" Newton, "0,5 PPG" Mangene ja Järvinen, joka päästää alle 2 maalia per peli. Tartutko haasteeseen?
 

Barney

Jäsen
Mitä tähän pitäisi vastata? Ei ole edelleenkään meidän palkkalistoilla.
Jos olisi, menisi varmasti hienosti pelaavaan kokoonpanoon. Nyt on vaan sentterikiintiö täynnä ja Komulaisen tullessa alkaa olemaan jo muutenkin positiivinen onglema senttereiden suhteen.
Vastaus oli melko odotettu. Mielenkiintoista, miten Malinen mahtuisi kuitenkin hienosti kokoonpanoon, jos kolmosketjuun kaavailtu Kokkalakin on häntä parempi jääkiekkoilija.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Justice, Olen kertaalleen kommentoinut jo tota Malista aivan toisessa yhteydessä ja se haluttiin nyt ottaa taas kerran esille.
Aivan, kuin sinulla, minullakin on oma mielipiteeni. Minä en sentään ala ketään nimittelemään sen vuoksi. Ja kuten varmaan osasit lukea rivienvälistä (???), en halunnut tuolla enää sohaista, koska osalle asia on kovin, kovin mustavalkoinen. Siitä oli erään pakko vaan saada taas tikusta asiaa.

Äläkä nyt hyvä ihminen ala ottaa näitä tosissasi. Pakko se on huudattaa välillä, kun toisilla tuntuu niin kovin olevan pinna kireellä. Mitäs helvettiä tälläkään foorumilla olisi virkaa, jos jokaisen pitäisi olla samaa mieltä asioista? Mistä keskustelun aihe?

Annetaan nyt Malisen vaan pelata rauhass ja kehittyä. Toivottavasti myös meidän pelaajille suodaan sama sauma?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vastaus oli melko odotettu. Mielenkiintoista, miten Malinen mahtuisi kuitenkin hienosti kokoonpanoon, jos kolmosketjuun kaavailtu Kokkalakin on häntä parempi jääkiekkoilija.

Patilla ei vaan ole luottoa, että Tomekilla olisi yhtä hyvää silmää pelaajille. Tai ehkä hän näkee Malisen laidalla? Ja saahan kokoonpanoon nimetä 13 hyökkääjää.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kuka täällä on ketään haukkunut? Käsittääkseni täällä on varsin hyvä pöhinä keskustelussa. Toki täällä on yksi keskustelija, joka kokoajan pukeutuu marttyyrin viittaan, mutta heitä löytyy aina. Heti kun joku hänen mielipiteensä teilaa alkaa hirmuinen itku ja mylvintä siitä, miten hänen suosikkejaan sorsitaan koska pelaavat siinä yhdessä joukkueessa.

Sen verran tämän ketjun aiheeseen liittyen, että näiden hyvin hyvin aikaisten hahmotelmien osalta uskallan ennustaa sekä Vaasan Sportille että HPK:lle kovia aikoja ensi kaudelle. Suurimpana syynä kummankin kohdalla melkoinen downgrade maalivahdeissa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Eijjumalauta!! Ihan huikeeta, en ole ikinä tällä palstalla millekään todellisesti nauranut, mutta nyt kyllä putosin. Siis @Pat_LaFontaine , ihan mieletön pajatsontyhjennys! Lyödäänkö sata euroa vetoa? Mä sanon, että Sport ei pelaa ensi kaudella puolivälierissä. Sulla on ihan järjettömän hyvät voittomahdollisuudet, jos siellä on neljä Jarkko Malista parempaa sentteriä, "Änäri" Newton, "0,5 PPG" Mangene ja Järvinen, joka päästää alle 2 maalia per peli. Tartutko haasteeseen?
Eikös me Liigaseuran omistajat jo kupata teidän kannattajien mielestä muutenkin liikaa lippuhintojenmuodossa, joten kiitos tarjouksesta, mutta jätetään väliin. Voit toki tuoda rahasi tänne, maksamalla pääsylipun vaikka Sport - Tappara vierasottelun muodossa. Tervetuloa!

Toki täällä on yksi keskustelija, joka kokoajan pukeutuu marttyyrin viittaan, mutta heitä löytyy aina.
Kuka? Mielestäni en juuri ole martyyri, kun kirjoitin meidän seuran joukkuemuutoksista ja pidin kokonaisuutena vaihtuvuutta upgradeina. Sähän se sait itkupotkuraivarin Hussosta, en minä.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sen verran tämän ketjun aiheeseen liittyen, että näiden hyvin hyvin aikaisten hahmotelmien osalta uskallan ennustaa sekä Vaasan Sportille että HPK:lle kovia aikoja ensi kaudelle. Suurimpana syynä kummankin kohdalla melkoinen downgrade maalivahdeissa.
Mikä tekee Mika Järvisestä yhtäkkiä paskan molarin? Se, että kävi vähän pelailemassa Saksan divarissa viime kaudella? Huonontaako se maalivahdin taitoja jotenkin, yksi reissu alemmissa sarjoissa? Edellinen kausi Liigassa SVS % .925 ja GAA 1.98. Amurissa torjuntaprosentti kuitenkin yli 90.

Muistellaanpa kuinka Toivosellekin naureskeltiin ennen kauden alkua. No ei varmaan naureta enää, kun Ipaan menee.

Sori, mutta kyllä se vaan on tällä forumilla huomattu, että pelaajan "taso" määräytyy sen mukaan missä jengissä pelaa. Tai ainakin odotukset.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kuka? Mielestäni en juuri ole martyyri, kun kirjoitin meidän seuran joukkuemuutoksista ja pidin kokonaisuutena vaihtuvuutta upgradeina. Sähän se sait itkupotkuraivarin Hussosta, en minä.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Ja en minä mitään itkupotkuraivareita saanut, kuhan vaan olin kiinnostunut, että missä Husson siirto Sportiin on julkaistu. No lukihäröjä sattuu itse kullekin.

Mikä tekee Mika Järvisestä yhtäkkiä paskan molarin?

Enhän mä missään kohtaa sanonut, että Mika Järvinen olisi paska molari, vai sanoinko. Mä vaan kirjotin, että mun mielestä teillä on menty maalivahtiosastolla alaspäin. Pidän Toivosta parempana kassarina kuin Järvistä, ja tämä pohjautuu miehiltä näkemiini otteisiin. Mä pidin Toivosta auttamatta riittämättömänä kassarina viime kauden alla, mutta niin vaan joudun tässä kohtaa nostamaan käteni pystyyn virheen merkiksi. Mies oli aidosti hyvä Sportissa. Järvisen kohdalla mä nojaan edelleen vanhoihin näkemiini matseihin. Yksi hyvä kausi Kerhossa, mutta sitä ennen enemmän tai vähemmän epäonnistui niin Jokereissa kuin Hämeenlinnassa. Amurin luvut eivät millään muotoa vakuuta, ja kyllähän sekin jotain kertoo, että mies joutuu KHL:stä poistumisen jälkeen hakemaan pelipaikkaa DEL2:sta. Vaikka kuinka olisi valittu Saksan toiseksi korkeimman sarjatason parhaaksi pelaajaksi, niin kyllä mä pidän häntä lähtökohtaisesti alemman kastin ykkösveskana Liigassa 2015-2016.

Melkoset defenssit teillä Vaasan pojilla on päällä kun noin tykkäätte vääntää kirjoituksia.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Paljon on väännetty Malisesta. Onko hän todella niin timanttinen pelaaja mitä yleisesti puhutaan? Kymmenkunta Tapparan matsia nähneenä ei mielestäni mitenkään poikkeuksellisen Liigapelaaja. Hyvä tappamaan alivoimia ja tasapainottaa hyvin Tapparan ykkösketjua puolustavampana pelaajana. Hehkutus menee välillä aika railakkaasti yli.

Sportin sentteritilanne näyttää mun mielestä ihan hyvältä. Ihan turha jauhaa jostain Malisen mahtumisesta Sportin pelaavaan kokoonpanoon koska ei ole tulossa. Enkä näe hänen tyyppiselle hankinnalle mitään tarvetta. Maalintekijöitä toi rosteri huutaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sportin sentteritilanne näyttää mun mielestä ihan hyvältä. Ihan turha jauhaa jostain Malisen mahtumisesta Sportin pelaavaan kokoonpanoon koska ei ole tulossa. Enkä näe hänen tyyppiselle hankinnalle mitään tarvetta. Maalintekijöitä toi rosteri huutaa.

Malinen teki runkosarjassa 16 maalia ollen runkosarjan 19. paras maalintekijä pelaten n. puolet kaudesta nelosketjussa laitureinaan Elmeri Kaksonen ja Jere Karjalainen.

Sääli, että lopetti runkosarjan lopussa laukomisen.

E: Laukausprosentti 17,4 , mikä on selkeästi paras oleellisen ottelumäärän pelanneista (toisena Tommi Paakkolanvaara 14,3%)
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Paljon on väännetty Malisesta. Onko hän todella niin timanttinen pelaaja mitä yleisesti puhutaan? Kymmenkunta Tapparan matsia nähneenä ei mielestäni mitenkään poikkeuksellisen Liigapelaaja. Hyvä tappamaan alivoimia ja tasapainottaa hyvin Tapparan ykkösketjua puolustavampana pelaajana. Hehkutus menee välillä aika railakkaasti yli.

Tapparan nousu sarjataulukossa alkoi Malisen siirryttyä ykkösen keskelle ja nyt pelataan finaaleja. Malinen on siis finaaleissa pelaavan Tapparan ykkössentteri. Ei tää niin vaikeata ole, sanoisi Jortikka.

Kannattaa oikeasti katsoa sitä MalisJaken peliä ja jos siinä ei näe mitään ihmeellistä, niin voi heti alkaa kyseenalaistamaan omaa silmäänsä jääkiekon suhteen.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kannattaa oikeasti katsoa sitä MalisJaken peliä ja jos siinä ei näe mitään ihmeellistä, niin voi heti alkaa kyseenalaistamaan omaa silmäänsä jääkiekon suhteen.

Annetaan heille sen verran anteeksi että ovat joutuneet seuraamaan vuosikausia koohotuskiekkoa a`la Tamminen ja co. Luultavasti ymmärrys on muovautunut tämän takia ko.kiekkotyyliä suosivaksi ja he eivät yksinkertaisesti näe tai ymmärrä MalisJaken tapaisen pelaajan merkitystä kentällisen peliin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
A) Malisella kaksi kautta kehityskäyrä lähes pystysuoraan liigassa, av miehenä, mutta myös muualla osastolla (16häkkiä)
B) Kuka Sportin tulevista on yltänyt/yltää edes tähän Liigassa. ?
C) Järvinen on hyvä mokke. Varmasti paikkaa Toivosen hyvin. Joku sanoi, että joukkueen nimellä on väliä, floppaako pelaaja siellä vai ei. Toki sillä on väliä. Mene torjumaan kiekkoa vaikka Lukon ja sit Sportin maalille. Uskon, että eron tuntee nopeasti. Tai sitten KalPan kun pelissä tulee 10-20torjuntaa vain. Yhtäkaikki, ilman Toivosen maagisia pelejä ei Sport olisi nuinkaan "lähelle" säälejä tai 13. 12. paikkaa käynyt.
D) Omia mielipiteitä/faktoja, ei tarvii ottaa hernettä nokkaan, ei täällä sitä pitkin Sporttia katsota. Jäitä hattu(seen) nyt kuitenkin edes hieman..
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
C) Järvinen on hyvä mokke. Varmasti paikkaa Toivosen hyvin. Joku sanoi, että joukkueen nimellä on väliä, floppaako pelaaja siellä vai ei. Toki sillä on väliä. Mene torjumaan kiekkoa vaikka Lukon ja sit Sportin maalille. Uskon, että eron tuntee nopeasti.
Puhuinkin odotuksista pelaajaa kohtaan, en siitä mitä se sitten todellisuudessa tulee olemaan kun kiekko putoaa jäähän. Kyllä mä väitän, että oli kyseessä kuka tahansa pelaaja, jos Lukko, HIFK tai joku toinen "suurseura" hankkii pelaajan X, nähdään hänet lähtökohtaisesti paperilla parempana pelaajana mitä sama kaveri olisi jossain alakastin jengissä. Sellainen on omasta mielestäni ollut kulttuuri, täällä forumilla nimittäin.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sen verran tämän ketjun aiheeseen liittyen, että näiden hyvin hyvin aikaisten hahmotelmien osalta uskallan ennustaa sekä Vaasan Sportille että HPK:lle kovia aikoja ensi kaudelle. Suurimpana syynä kummankin kohdalla melkoinen downgrade maalivahdeissa.

Saroksen tilalle tuleva kaveri on pakostikin downgrade. Myllyniemi on kuitenkin todettu ihan kelvolliseksi veskariksi Liigaan vaikka itseni muistikuvat eivät sitä tukenutkaan. Kerhohan pelasi nimenomaan joukkueena parhaimman kautensa vähään aikaan kun maalilla ei ollut tähtenä Lassila tai Saros vaan kauteen lähdettiin ontuvalla tandemilla Järvinen-Tolvanen. Enää ei huonoa suoritusta voi paikkailla sillä että maalilla on muuri vaan pitää ihan oikeasti pelata voitosta molemmissa kenttäpäädyissä.

Kysymysmerkkejä tuossa joukkueen rakennukssessa on, mutta niin olisi kai kaikilla joukkueilla joilla puuttuu kaksi kärkikenttää pelaajia. Kovia aikoja on varmasti tiedossa, mutta tuskin maalivahtien takia kuitenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
A) Malisella kaksi kautta kehityskäyrä lähes pystysuoraan liigassa, av miehenä, mutta myös muualla osastolla (16häkkiä)
B) Kuka Sportin tulevista on yltänyt/yltää edes tähän Liigassa?

Bertrand teki tällä kaudella 16+31=47. Eikö suoda hänelle kuitenkin mahdollisuus tähän, kun kysyit pystynyt tai pystyy! Ilman värilasejakin totean, että suhteellisen monessa pelissä, lähes ketä tahansa vastaan oli kentän ehdottomasti parhaita pelaajia tai paras.

Toi Malinen naattii jotain yberhypeä. Kaveri on myöhäissynnynäinen. Toinen kunnon kausi Liigassa ja päässyt pelaamaan paljon Palola. Ja Kuuselan kanssa, jossa jopa mä tekisin jonkun pisteen Liigassa.

Ei mitään pois häneltä. Varmasti kelpo pelaaja, tätä en ole koskaa kiistänyt. Jos nyt kuitenkin verrataan meidän paskaan Kokkalaan, niin Kokkalan on vuoden nuorempi ja teki tällä kaudella rikkinäisenä 20 pistettä 43 ottelussa. Vastaavasti Malinen, jolla on kertomasi mukaa pystysuora kehityskäyrä teki viime kaudella Kokkalan ikäisenä hopeajoukkueen riveissä 60 pelissä 19 pistettä, eli samanikäisenä huomattavasti enemmän pelejä ja pisteen vähemmän. Eikö Kokkalalla ole siis mitään mahdollisuutta tehdä samanlainen kehitys tulevalla kaudella? Jos saa pelata terveenä 60 peliä, eli 17 peliä enemmän, kuin tällä kaudella, pitäisi noissa 17 pelissä tehdä 11 pistettä saavuttaakseen Malisen tämän kauden pistesaldo. Tästä oli silloin joskus kyse ja tätä ei hänelle suotu, vaan alkoi älytön itkupotkuraivarien tulva, johon provosin tarkoituksella tuo että Kokkala on parempi. Mullahan on siihen tuossa yllä jopa suhteellisen hyvä pointti. Kokkala pelaa vieläpä paskajengissä, jossa ei ole apuja kavereilta kuten Malisella Palola ja Kuusela. Katotaan toi Malinen kortti myöhemmin, jos KooKoon riveihin tiensä löytää. Voi ja varmaan edelleen kehittyy, mutta tällöin asetelmat ovat käytännössä identtiset Kokkalan kanssa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hämeenlinnan Pallokerho on käytännössä valmis kauteen:

Heikki Liedes - Otto Paajanen - Eetu-Ville Arkiomaa
Santeri Vuoti - Juhani Jasu - Juha Koivisto

Santeri Saari - Petteri Nikkilä
Joni Tuulola - Joonas Lehtivuori
Matias Haaranen - Markus Haapanen

Juuse Saros
Jere Myllyniemi
Kristian Järvinen

Tästä laajasta sopimusryppäästä yhden sopimus tulee purkautumaan, koska tulee tekemään sopimuksen erään toisen joukkueen kanssa. Vihjeenä mainittakoon, että kyseinen pelaaja on pelipaikaltaan maalivahti ja se uusi joukkue ei ole Suomesta.

Ai hemmetti nyt purskahti kyllä kahvit näppikselle. Hyvä heitto oli tuo :D
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Saroksen tilalle tuleva kaveri on pakostikin downgrade. Myllyniemi on kuitenkin todettu ihan kelvolliseksi veskariksi Liigaan vaikka itseni muistikuvat eivät sitä tukenutkaan. Kerhohan pelasi nimenomaan joukkueena parhaimman kautensa vähään aikaan kun maalilla ei ollut tähtenä Lassila tai Saros vaan kauteen lähdettiin ontuvalla tandemilla Järvinen-Tolvanen. Enää ei huonoa suoritusta voi paikkailla sillä että maalilla on muuri vaan pitää ihan oikeasti pelata voitosta molemmissa kenttäpäädyissä.

Kyllä mä pidän lähtökohtaisesti Kerhon suurimpana ongelmana nimenoman downgradea maalinsuulla. Liigan paras maalivahti vaihtuu ihan kelvolliseen, ei vaan kuulosta hyvältä. Ja kaikella kunnioituksella, en mä vaan usko, että Kerho on tähän asti antanut muille kenttäpelissä tasotusta ihan vaan koska Saros on maalilla ollut. En siis niele tuota, että nyt jotenkin pitäisi ruveta pelaamaan voitosta molemmissa kenttäpäädyissä. Tottakai asiat ratkaistaan kentällä, ja lopullisen arvionkin voi tehdä vasta kun kaikki jengit ovat kasassa. Mutta kyllä mä lähtökohtaisesti ennustan Kerholle vaikeaa kautta maalivahtiosaston heikentymisen johdosta.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä mä pidän lähtökohtaisesti Kerhon suurimpana ongelmana nimenoman downgradea maalinsuulla. Liigan paras maalivahti vaihtuu ihan kelvolliseen, ei vaan kuulosta hyvältä. Ja kaikella kunnioituksella, en mä vaan usko, että Kerho on tähän asti antanut muille kenttäpelissä tasotusta ihan vaan koska Saros on maalilla ollut. En siis niele tuota, että nyt jotenkin pitäisi ruveta pelaamaan voitosta molemmissa kenttäpäädyissä. Tottakai asiat ratkaistaan kentällä, ja lopullisen arvionkin voi tehdä vasta kun kaikki jengit ovat kasassa. Mutta kyllä mä lähtökohtaisesti ennustan Kerholle vaikeaa kautta maalivahtiosaston heikentymisen johdosta.

Tässä meni nyt hieman se minun hakema idea ohi. En minä mitenkään ollut väittämässä että HPK olisikin ensi kaudella maalivahtiosaston heikentymisen jälkeen parempi. Saroksen maagisuudesta huolimatta HPK sijoittui näinä kausina sijoille 8 ja 11. Ajoittain jopa näytti siltä että osa pelaajista (jopa valmentajista?) turvautuu mielummin maalivahdin "Jumala -moodiin" kun yrittäisi itse antaa 100% suorituksen.

Hämeenlinnassa ensi kautta ajatellen on siis vain pakko tarkastella sapluunaa uudestaan ja lähteä sitä kautta uuteen aikaan Saroksen jälkeen. Pyrkiä pelaamaan oma pää tiiviimmin ja viisikkona paremmin. Mikä taas tarkoittaa sitä että onnistuassaan joukkue pystyy pelaamaan viihdyttävää jääkiekkoa ja kamppailemaan sääleistä. Epäonnistuessaankin sijoutus heikentyy tästä kaudesta vain 3 sijaa alaspäin mitä nyt ei vuosituhannen katastrofina ja uutispommina voida mitenkään pitää. HPK:n ensi kauden ongelmat ja uhat sijaitsevat downgradesta huolimatta kaikkialla muualla paitsi maalipuiden välissä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tässä meni nyt hieman se minun hakema idea ohi. En minä mitenkään ollut väittämässä että HPK olisikin ensi kaudella maalivahtiosaston heikentymisen jälkeen parempi. Saroksen maagisuudesta huolimatta HPK sijoittui näinä kausina sijoille 8 ja 11. Ajoittain jopa näytti siltä että osa pelaajista (jopa valmentajista?) turvautuu mielummin maalivahdin "Jumala -moodiin" kun yrittäisi itse antaa 100% suorituksen.

Hämeenlinnassa ensi kautta ajatellen on siis vain pakko tarkastella sapluunaa uudestaan ja lähteä sitä kautta uuteen aikaan Saroksen jälkeen. Pyrkiä pelaamaan oma pää tiiviimmin ja viisikkona paremmin. Mikä taas tarkoittaa sitä että onnistuassaan joukkue pystyy pelaamaan viihdyttävää jääkiekkoa ja kamppailemaan sääleistä. Epäonnistuessaankin sijoutus heikentyy tästä kaudesta vain 3 sijaa alaspäin mitä nyt ei vuosituhannen katastrofina ja uutispommina voida mitenkään pitää. HPK:n ensi kauden ongelmat ja uhat sijaitsevat downgradesta huolimatta kaikkialla muualla paitsi maalipuiden välissä.

Minä en tarkastelussani lähde siitä, mille sijoille HPK sijoittui Saroksen maagisuudesta huolimatta. Sen sijaan minä pyrin ajatuksissani tarkastelemaan Saroksen vaikutusta joukkueelleen. Käytännössä mietin sitä, että mille sijoille Kerho olisi päätynyt ilman Sarosta. Vielä hienojakoisemmin ajattelen sitä pistemäärää, jonka Juuse Saros omilla suorituksillaan on viimeisen kahden kauden aikana Kerholle torjunut. Varmasti sinua vähemmän HPK:ta seuranneena väitän luvun olevan suhteellisen suuri.

Lisäksi en vain näe HPK:n tämän hetkisessä pelaajistossa hirveästi kasvuvaraa, mikä auttamatta johtaa siihen, että maalivahdin rooli tulee jatkossakin korostumaan HPK:ssa. Ja tämän kirjoittaessani tiedostan kyllä, että teiltä puuttuu sieltä pari kolme kentällistä pelaajia. Tässä ja nyt väitän kuitenkin, että Kerho tulee kärsimään huomattavasti Juuse Saroksen lähdöstä. Minä en jaksa uskoa siihen, että kenttäpeli yht'äkkiä muuttuis paljon paremmaksi, kun kundit rupeavat antamaan enemmän kun luotto omaan maalivahtiin ei ole enää samalla tasolla kuin ennen. Itseasiassa taitaa olla niin, että omaan maalivahtiinsa täysin luottavat joukkkueet pelaavat kentällä paremmin kuin ne, jotka eivät maalivahtiinsa täysin luota. En todellakaan väitä, etteivätkö Kerhon pelaajat luottaisi Myllyniemeen, mutta en kyllä uskon luoton omaan maalivahtiin myöskään kasvavan. Isossa kuvassa en usko Kerhon pelin itsessään muuttuvan miksikään, vaan samalla reseptillä siellä jatketaan, saman valmennuksen alaisuudessa.

Seuratasolla voi olla, että HPK:ta uhkaa ensi kauden aikana monet asiat, en suoraansanoen ole niiden mahdollisesta olemassa olosta tietoinen tai kiinnostunut. Kenttätapahtumien osalta uskon teidän ensi kauden olevan kulunutta kautta heikompi, ja siihen näen suurimpana syynä ison tiputuksen maalivahtiosastolla.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Kompataan Heitingaa osittain tuossa yllä. Kaudella 2012-13 Kerho sijoittui paremmin Järvinen-Tolvanen-tandemilla kuin seuraavilla kausilla Saros ykköskassarinaan. Pelaajamateriaali ei etenkään 12-13- ja 13-14-sesongeilla eronnut toisistaan suunnattomasti, josta voidaan ihan aiheellisesti päätellä, että puolustus nojasi liikaa ajatukseen "kyllä Juuse tuon ottaa". Ja ottikin kaiken minkä voi ja muutaman enemmänkin. Mutta tuloksellisesti nuo kaudet päättyivät molemmat puolivälieriin, mutta aiemmalla kaudella runkosarjasijoitus oli merkittävästi parempi. Merkitystä on toki myös valmentajilla sekä näiden pelitavoilla...

HPK:n rosteria paljon huolestuttavampaa on se, kuka penkin takana heiluu. Pasi Arvonen ei ole osoittanut mitään sellaista, minkä pohjalta me HPK:n kannattajat voisimme odottaa mitään muuta kuin kamppailua viimeisen sijan välttämisestä. Yllä mainituista sesongeista 2012-13-kaudella puikoissa oli Selin, jonka kurinalainen viisikkopuolustus piti huolen siitä, että hyville sijoille päästiin ilman Sarostakin. Arvosen ensimmäisen kauden ihme oli enemmän pelaajien aikaansaannosta ja tämän sesongin tulos oli sitten astetta surullisempi kaiken kaikkiaan. Etenkin puolustus oli järkyttävän kassalla koko ajan, ja näytti juuri siltä, että Juusen suoritukseen luotetaan

Joko ensi kaudella nähdään tiukemmin puolustava Kerho Myllyniemen edessä, tai sitten totaalinen katastrofi. Syyttävä sormi ei kuitenkaan osoita kentälle, vaan penkin taakse. Kaivettiin kahteen ensimmäiseen ketjuun keitä tahansa, ei valmentajanvaihdokseen valitettavasti ole Hämptonissa varaa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Eikös Arvosella kuitenkin ole sopimus myös tulevasta kaudesta? Minä olen siinä käsityksessä, että Kerhon ainoa iso muutos tapahtuu nimenomaan maalinsuulla. Jos Kerholla on vielä valmennus menossa uusiksi, niin se muuttaa kaiken. Päävalmentaja on joukkueen menestyksen kannalta toki aina merkityksellisempi kuin yksikään kenttäpelaaja. En myöskään usko, että muita pelipaikkoja Kerho pystyy parrantamaan niin paljon, että maalinsuulla tapahtuva downgrade saadaan paikattua. Tähän perustuu myös mielipiteeni siitä, että Kerholla on edessään vaikea kausi, jopa vaikeampi kuin mennyt sesonki. Muotoillaan asia vaikka niin, että Saroksen vaihtuminen Myllyniemeen tarkoittaa sitä, että minä pidän todennäköisempänä sitä, että Kerhon loppusijoitus putoaa kuin, että se nousisi.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Eikös Arvosella kuitenkin ole sopimus myös tulevasta kaudesta? Minä olen siinä käsityksessä, että Kerhon ainoa iso muutos tapahtuu nimenomaan maalinsuulla.

Onhan sillä. Ja sehän tässä pelottaakin. Syynä mahdolliseen katastrofiin ei tule olemaan maalivahti, vaan kyllä ne siemenet on kylvetty paljon aiemmin kun Pantselle sorvattiin jatkoa. Tämä oli kyllä luettavissa aiemmastakin viestistä, vai oliko artikulaatiossani jotakin vikaa?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Onhan sillä. Ja sehän tässä pelottaakin. Syynä mahdolliseen katastrofiin ei tule olemaan maalivahti, vaan kyllä ne siemenet on kylvetty paljon aiemmin kun Pantselle sorvattiin jatkoa. Tämä oli kyllä luettavissa aiemmastakin viestistä, vai oliko artikulaatiossani jotakin vikaa?

Ei, mutta ymmärryksessäsi saattaa olla. Minä otin kantaa nimenomaan Kerhossa tapahtuneisiin muutoksiin. Kerhossa tapahtuva muutos tapahtuu nimenomaan maalinsuulla, ja siellä tapahtuu selkeä downgrade. Tämä oli se syy miksi povasin ja povaan Kerholle tuskaista kautta. Kun viestissä on maininta downgradesta saattaa näppärämpi kaveri ymmärtää, että vertailu tapahtuu silloin juurikin edelliseen kauteen. Arvosen pelikirja viimekauden materiaalilla johti sijoitukseen ynnämuut. Arvonen jatkaa, joten oletettavasti ne muutokset tapahtuvat materiaalissa, ei taktiikassa. Muutoksen myötä Kerho on heikentynyt, oli lähtötaso mikä tahansa. Ja miten vihattu Juuse Kerhon pelaajien keskuudessa oikein on, jos ne nyt yhtäkkiä päättää ruveta pelaamaan parempaa viisikkopeliä kun Juuse ei enää hoidakaan?
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Ja miten vihattu Juuse Kerhon pelaajien keskuudessa oikein on, jos ne nyt yhtäkkiä päättää ruveta pelaamaan parempaa viisikkopeliä kun Juuse ei enää hoidakaan?

Liian hyvä, kun antoi mahdollisuuden selkeään lepsuiluun pulustuksessa ja antoi silti joukkueelle mahdollisuuden voittaa joka ilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös