Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & kulttuuri kaudella 2023–2024

  • 236 782
  • 1 190

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Hyvä trolli. Lisää piriä!
Kiitos!
Mutta havaintoni ei ole trolli, vaan aivan aito oma kokemus.
Totta kai tällaisessa vaikuttaa se, että seuraan ja elän peliä Pelicansin kautta ja vastustajan fanijoukko jää vähälle huomiolle. Ehkä en huomannut niitä, tai kuullut.
Mutta sama havainto mulla oli puolivälerien viimeisessä ottelussa Ilves-Ässät, jossa Pelsu ei pelannut.
Ihmettelin, miksi Ilveksen jengi ei lähtenyt kummemmin tuulettamaan sarjan voittoa.
Selitin itselleni sillä, että puolivälierävoitto ei mestaruutta toivoneihin faneihin oikein tehnyt vaikutusta...
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Etukäteen anteeksi, että tulin tänne liigan puolelle jutteleemaan kannattaja kulttuurista. Itse seurasin viime kaudella tv: n välityksellä otteluita ja muutama kannattaja porukka jäi mieleen. Ensinnäkin Vaasassa on mielestäni yksi liigan parhaimmista faniporukoista. Jaksoivat laulaa ja pitää meteliä. SItten on nämä SaiPan muutamat sitkeät fanit jotka näkyivät lähes jokaisessa SaiPan vierasmatsissa. Heille pitää antaa isokäsi. Myös Ässien faniporukka ansaitsee kehuja.
Katotaan miten tulevalla kaudella Eteläpääty jaksaa pitää meteliä Mestis matseissa. Esimakua tästä nähdään lienee pitsiturnauksessa?
 

ilves61

Jäsen
Kiitos!
Mutta havaintoni ei ole trolli, vaan aivan aito oma kokemus.
Totta kai tällaisessa vaikuttaa se, että seuraan ja elän peliä Pelicansin kautta ja vastustajan fanijoukko jää vähälle huomiolle. Ehkä en huomannut niitä, tai kuullut.
Mutta sama havainto mulla oli puolivälerien viimeisessä ottelussa Ilves-Ässät, jossa Pelsu ei pelannut.
Ihmettelin, miksi Ilveksen jengi ei lähtenyt kummemmin tuulettamaan sarjan voittoa.
Selitin itselleni sillä, että puolivälierävoitto ei mestaruutta toivoneihin faneihin oikein tehnyt vaikutusta...
Siis oletko kuuron lisäksi sokea? Sillä eihän se ole millään tavalla mahdollista, että et huomannut koko ottelun lippuja heiluttavaa kannattajaryhmää M I L L Ä Ä N tavalla? Olin myös tuossa ottelussa, ja ihan hyvä tunnelma oli.

Kohta Ilves kannattajien jalkoihin jäämisestä Pelicans sarjassa taas on aivan naurettavaa :D Ei sitten lähelläkään. Ja kaikissa otteluissa olin paikalla, niin kotona kuin vieraissa.

Lahti huutaa! :DDD
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jos jollekin ketjulle pitäisi antaa titteli ” Jatkoajan lapsellisin ketju” niin tämä olisi ainakin hyvin varteenotettava kandidaatti sille.

Näitä ”halli oli kyllä meidän hallussa/ eipäs ollut” -pöhköilyjä nyt on aina ollut. Kokemushan määräytyy täysin sen mukaan, missäpäin hallia itse on. Sen lisäksi että koko väittely sellaisesta on yleensäkin aivan älytöntä.
 

eemuman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kauden viimeisiä kierroksia, panokset täpissä, mahdollisuus voittaa runkosarja ensimmäistä kertaa johonkin puoleen vuosisataan. Paikallispeli, jossa paikallisvastustajan mahdollisuus ryöstää voitolla runkosarjan voitto itselleen. Lataus täpissä, mutta missä on Ilveksen ydifaniryhmä? Kumpi on suurempi, seura vai fanit?
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Jos jollekin ketjulle pitäisi antaa titteli ” Jatkoajan lapsellisin ketju” niin tämä olisi ainakin hyvin varteenotettava kandidaatti sille.

Näitä ”halli oli kyllä meidän hallussa/ eipäs ollut” -pöhköilyjä nyt on aina ollut. Kokemushan määräytyy täysin sen mukaan, missäpäin hallia itse on. Sen lisäksi että koko väittely sellaisesta on yleensäkin aivan älytöntä.
Joo, tämä on totta.
Oma havaintoni on (ainakin silloin kun olen faniryhmän mukaka) hyvin subjektiivinen. En kiinnitä huomiota vastustajan faneihin.
Joillekin (en tarkoita täällä keskustelevia) vastustajan faniryhmä tosin näyttää olevan hyvin tärkeä.
Mut eipä tästä tämän enempää. Halusin vain tuoda oman vaatimattoman havaintoni esiin, että Osasto41 ei sattunut minun silmiini. Monilla on varmaan sama fiilis Pelsun faneista eikä siinä mitään, ihan yhdentekevää mitä muut ajattelee.
 

ilves61

Jäsen
Kauden viimeisiä kierroksia, panokset täpissä, mahdollisuus voittaa runkosarja ensimmäistä kertaa johonkin puoleen vuosisataan. Paikallispeli, jossa paikallisvastustajan mahdollisuus ryöstää voitolla runkosarjan voitto itselleen. Lataus täpissä, mutta missä on Ilveksen ydifaniryhmä? Kumpi on suurempi, seura vai fanit?
Herää nyt, tämä keskustelu käytiin jo aikaa sitten eikä siihen ole mitään syytä enää palata. Varmaan sinäkin ymmärrät kuitenkin boikotin syyn, ja tuo kuitenkin vielä tehosi.


Sen lisäksi että koko väittely sellaisesta on yleensäkin aivan älytöntä.
Ei ole. Minulle ja monille muille tuo ainakin on merkittävä asia. Ylipäätäänki kannattaminen ja kannattajakulttuuri ovat minulle ihan yhtä tärkeitä kun se itse peli. Pelistä riippuen välillä jopa tärkeämpää.
 

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kauden viimeisiä kierroksia, panokset täpissä, mahdollisuus voittaa runkosarja ensimmäistä kertaa johonkin puoleen vuosisataan. Paikallispeli, jossa paikallisvastustajan mahdollisuus ryöstää voitolla runkosarjan voitto itselleen. Lataus täpissä, mutta missä on Ilveksen ydifaniryhmä? Kumpi on suurempi, seura vai fanit?
Kannattaa varmaan lukea ajatuksella noi kommentit lapsellisuudesta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Minä taas en havainnut Lahdessa minkäänlaista fanikatsomoa/-toimintaa. Ääntä lahtelaisista hallissa kuului pari kertaa kun näytöltä näytettiin randomfaneja jotka sanoivat "Lahti huutaa." ja muutamat lapset keksivät tähän vastata nokkelasti "Pelicans." Tätä sitten huusi hallissa noin sata lasta.
 

Purezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä taas en havainnut Lahdessa minkäänlaista fanikatsomoa/-toimintaa. Ääntä lahtelaisista hallissa kuului pari kertaa kun näytöltä näytettiin randomfaneja jotka sanoivat "Lahti huutaa." ja muutamat lapset keksivät tähän vastata nokkelasti "Pelicans." Tätä sitten huusi hallissa noin sata lasta.

Hyvä trolli. Lisää piriä!
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Jos jollekin ketjulle pitäisi antaa titteli ” Jatkoajan lapsellisin ketju” niin tämä olisi ainakin hyvin varteenotettava kandidaatti sille.

Näitä ”halli oli kyllä meidän hallussa/ eipäs ollut” -pöhköilyjä nyt on aina ollut. Kokemushan määräytyy täysin sen mukaan, missäpäin hallia itse on. Sen lisäksi että koko väittely sellaisesta on yleensäkin aivan älytöntä.
Täältä löytyy varmaan myös ne klassiset tosifanit ja legendaariset oikeinkannattajat. Kaikki muut ovat perskärpäsiä.
 
Hei,

Nyt saattaisi olla itse kullekin hyväksi vetää hetki henkeä ja miettiä ankarasti, tuottaako viestinsä lisäarvoa käytyyn keskusteluun ja saako sen lähetettyä ilman ylimääräistä provosointia.

Terkuin,

Modet
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei ole. Minulle ja monille muille tuo ainakin on merkittävä asia. Ylipäätäänki kannattaminen ja kannattajakulttuuri ovat minulle ihan yhtä tärkeitä kun se itse peli. Pelistä riippuen välillä jopa tärkeämpää.

Tottakai, on se minullekin tärkeä asia. Kannattajaryhmien välinen pippelinmittailu sen sijaan on minulle täysin yhdentekevää.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra

stop madness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oma lehmä ojaan, Raumalla huomannut viimevuonna hieman aktivoitumista aiheeseen hieman seesteisemmän ajanjakson jälkeen,katsotaan mitä tuleva kausi tuo tullessaan, uusia naamoja katsomossa näkyikin melko paljon mutta valitettavan pieni silti se ydinporukka edelleen on.
Rauman bojilt muistan yhden aika ison reissun Tampereelle, mutta vaikee kehua, jos monissa kotipeleissäkin on ihan täysin hiljaista
No emmä nyt tiedä, mikä teille on niin vaikea myöntää, että meno on kohtuu samanlaista (eli ihan hyvää) molemmissa päissä? Tarttee väkisin aina vääntää siitä, että Osasto vie SO:ta kuin litran mittaa, vaikka todellisuus ei nyt ihan niin ole. Molemmilla on suunnilleen samankokoinen massa ja chänttäilyt läpi pelin. Osasto vie kuitenkin näyttävyyden, koska heiluttavat läpi pelin kannatuslippuja. Mutta siinä se ero isossa kuvassa sitten onkin.
Osasto kyllä vie ihan selvästi vieras aktiivisuudessa, kovemman luokan tifoissa ja oli läsnä alusta loppuun muutamaa boikottia lukuunottamatta toisin kuin Sinioranssit joiden numerot oli naurettavan pienet alkukaudesta.
Kauden viimeisiä kierroksia, panokset täpissä, mahdollisuus voittaa runkosarja ensimmäistä kertaa johonkin puoleen vuosisataan. Paikallispeli, jossa paikallisvastustajan mahdollisuus ryöstää voitolla runkosarjan voitto itselleen. Lataus täpissä, mutta missä on Ilveksen ydifaniryhmä? Kumpi on suurempi, seura vai fanit?
Ultras mentaliteettiin kuuluu kaupallisuuden vastustaminen. Tappara valitsi aitiot kulttuurin sijaan, joten reaktio oli ymmärrettävä
 

eemuman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ultras mentaliteettiin kuuluu kaupallisuuden vastustaminen. Tappara valitsi aitiot kulttuurin sijaan, joten reaktio oli ymmärrettävä
Korjatkaa toki jos muistan väärin, mutta mielestäni kyllä nimenomaan Ultras Tampere -lippuja liehui vierasjoukkueen seisomakatsomossa kyseissä pelissä. Ja siis kukin tyylillään, mun mielestä oli vaan outoa jättää kauden tärkein matsi, jossa joukkueelle fanien tuki olisi varmasti merkannut paljon, välistä. Toki hienoa, että periaatteista pidetään kiinni, ei siinä mitään.

OS41 fanityötä voi muuten kaikki Tampereella käydä ihastelemassa Näsinpuistossa. Siellä on kauniisti tikkukirjaimilla kirjoitettu puistonpenkin selkänojaan OS41 keltaisella spraymaalilla. Hienon näköinen!
 

stop madness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Korjatkaa toki jos muistan väärin, mutta mielestäni kyllä nimenomaan Ultras Tampere -lippuja liehui vierasjoukkueen seisomakatsomossa kyseissä pelissä. Ja siis kukin tyylillään, mun mielestä oli vaan outoa jättää kauden tärkein matsi, jossa joukkueelle fanien tuki olisi varmasti merkannut paljon, välistä. Toki hienoa, että periaatteista pidetään kiinni, ei siinä mitään.
Ultras Tampere on sivuryhmä Ilveksen kannattajakulttuurissa ja muistaakseni hekin olivat paikalla vain koska heillä oli liput ostettu aikoja sitten. Hienoa kumminkin että Tampereella on myös erillaisille ihmisille omat joukkueensa. Tapparan puolella asiakkaat jotka tarvivat seuran puolelta ohjeistusta kannatukseen. Ilveksen puolella sit aito kannattajakulttuuri. Sinioranssien puolella alettu vasta viime vuosina kokeilla tarroja niin ehkä sielläkin puolella graffitit alkaa nostaa päätään viiden vuoden päästä.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ultras Tampere on sivuryhmä Ilveksen kannattajakulttuurissa ja muistaakseni hekin olivat paikalla vain koska heillä oli liput ostettu aikoja sitten. Hienoa kumminkin että Tampereella on myös erillaisille ihmisille omat joukkueensa. Tapparan puolella asiakkaat jotka tarvivat seuran puolelta ohjeistusta kannatukseen. Ilveksen puolella sit aito kannattajakulttuuri. Sinioranssien puolella alettu vasta viime vuosina kokeilla tarroja niin ehkä sielläkin puolella graffitit alkaa nostaa päätään viiden vuoden päästä.
Mitä helvetin tekemistä graffiteilla tai jollain tarrojen liimaamisella on jääkiekkojoukkueen kannattamisen kanssa? Eikö Tampereella ollut päväkodissa värityskirjoja, vai mistä tuo kumpuaa?
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos jollekin ketjulle pitäisi antaa titteli ” Jatkoajan lapsellisin ketju” niin tämä olisi ainakin hyvin varteenotettava kandidaatti sille.

Näitä ”halli oli kyllä meidän hallussa/ eipäs ollut” -pöhköilyjä nyt on aina ollut. Kokemushan määräytyy täysin sen mukaan, missäpäin hallia itse on. Sen lisäksi että koko väittely sellaisesta on yleensäkin aivan älytöntä.
Mielenkiinto heräsi kun havaitsin ketjun tulleen avatuksi, mutta lainausta kompaten ensimmäiset kolme sivua kamppailevat tosissaan Jatkoajan heikoimman keskustelun tittelistä. Surullisinta tässä, että useampi keskustelija taitaa olla täällä ihan tosissaan liikenteessä. Kunnia ja ylpeys omasta tekemisestä on tietysti hyvä olla, mutta värilaseja saa riisua päästä jos halutaan tosissaan keskustella kannattajakulttuurista Suomessa. Fakta on, ettei kiekkoskenessä tällä hetkellä ole yhtä joka osa-alueella "johtavaa" porukkaa. Ei, ei edes sinun joukkueesi kannattajat.

Keskustelun luonteesta ja tasosta teenkin johtopäätöksen, että keskusteleva (jos tätä sellaiseksi voi kutsua) väki taitaa edustaa nuorempaa kaartia, jolle ehdoton peukku. Kertoo mitä olenkin havainnoineeni; uutta sukupolvea eksyy katsomoihin. Ja se on todella hyvää kehitystä muutoin mielenkiintoaan menettävän Liigan ympärillä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tshekki vs Itävalta
  • 1.12
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös