Liiga ja Jokerit 2013–2014

  • 818 100
  • 2 909

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tänäänhän on ollut tiedotusvälineet pullollaan tavaraa ja jos itse uskot, että Jokerit selvisi tänään käden puristuksella niin olet ihan yhtä täynnä mutua kuin muutkin.
Mikä saa sinut tällaista edes epäilemään?
Tietysti tarkoituksesi on vain vittuilla, joten turhaanpa tässä kirjoitan.
Mikä saa sinut tällaista edes epäilemään?

Minä olen tässä ketjussa esittänyt monta kysymystä/täsmennystä asiaan liittyen, koska on ollut täysin ilmiselvää että tässä ketjussa on esitetty olettamuksia, joilla ei ole ollut minkäänlaista pohjaa tai kosketuspintaa reaalimaailmaan. Suurin osa niistä kirjoittajista joille olen jonkun kysymyksen lainauksen muodossa esittänyt, ovatkin avoimesti myöntänyt kommentoineen asiaa ilman faktatietoja, mutta esittäneet täysin järjellisen ja loogisen perustelun omalle näkemykselleen. Tai ainakin minun mielestäni loogisen perustelun, jonka olen "ostanut". Mielestäni se, että joku kyseenalaistaa "palstatotuuksia" ja/tai ainakin yrittää väittämille saada jotain järjellisiä perusteluja, ei välttämättä tarvi olla vittuilua, vaan ihan tällaisella keskustelupalstalla harrastettavaa keskustelua. Oletko eri mieltä?
 

J.Rita

Jäsen
Mikäänhän(?) ei estä venäläisiä perustamasta uuden joukkueen joka uudella nimellä pelaa KHL:ää Helsingissä. Venäläisten maksettavaksihan tuo kipuraha lankeaa, joten Pietarissa joudutaan miettimään onko Jokerit-brändi sovitun optiohinnan lisäksi ylimääräisen x miljoonan arvoinen.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Hjallis kertoi mtv3 uutisissa juuri että vähemmän maksettiin korvauksia kun mitä oli mediassa epäilty.
 
Mikä saa sinut tällaista edes epäilemään?

Laitoin varsin selvästi esiin, että kyse on mutusta. Muuta se ei voi ollakaan, koska eivät ole ainakaan tietääkseni vielä vuotaneet sopimuksensa sisältöä ulos. Vastineesi oli vain katkelma sanoista, joka näytti erehdyttävästi vittuilulta.

Uskon samaan skenaarioon mihin näyttää uskovan valtaosa muistakin ja olen pahoillani, että juuri se ei kelpaa sinulle. Laita toki oma näkemyksesi esiin, olisi mielenkiintoista nähdä sekin.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Sopimuksessa on sovittu ehdoista, joiden täyttyessä SM-liiga myöntää Jokereille oikeuden pelata KHL-liigassa kaudesta 2014-2015 alkaen. Kun Jokerit ei ole sitovaa sopimusta siirtymisestä tehnyt, voi KHL Jokerit varmasti toimia toisenkin osakeyhtiön alaisuudessa. Jokerit voi jäädä SM-liigaan pelaamaan junioreilla ja KiVan kovimmilla korealaisilla. Mikäli sitten tippuvat liigasta niin eivät ainakaan ole rikkonut niitä sopimuksia joita tuolla on voitu tehdä? Eli periaatteessa sinne ehtoihin on voitu kirjata vaikka 100 miljardia, mutta ehkä se on kierrettävissä.

Phah!

Toki, noin voidaan tehdä. Mitäpä luulet realisoituuko siinä joku tänään sorvatun sopimuksen pykälä? Menee taas mutuiluksi, mutta luuletko ihan oikeasti että sopimustekstissä on tuollaisia aukkoja? Osakassopimuksessa ei ollut.

Mikäänhän ei estä tekemästä sopimusta myös yrityksen omistajan kanssa. Tässä tapauksessa siis Harkimon eteen olisi voitu lyödä lappu jossa ei ole y-tunnusta vaan henkilötunnus. Jos näin on tehty, ja tekstissä on maininta ettei hän tai hänen määräysvaltansa alla oleva joukkue, niin Harkimo on henkilökohtaisessa vastuussa asiasta. Mies kun ei ole tunnetuin siitä että omasta pussistaan rahoittaa asioita, niin on aika epätodennäköistä että näin toimittaisiin. Liigalla oli tänään, kuten aiemminkin olen sanonut, käsissään herttareeti, jolloin Jokereiden oli pakko suostua melkeinpä mihin tahansa.

Uskotko oikeasti, ettei siihen sopimukseen kirjattu noin miljardin euron sopimussakkoa joka realisoituu hyvinkin herkästi? Harkimo ei ymmärtääkseni ole ihan luotetuimpia kiekkopäättäjiä Suomessa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Laita toki oma näkemyksesi esiin, olisi mielenkiintoista nähdä sekin.
Ei oma näkemykseni mutta näin Vesa Rantanen kolumnissaan:

SM-liiga piti suun tiukasti supussa Jokereille tehdyn myönnytyksen ehdoista, mutta yleinen mielipide on edelleen, että Harkimo saa Kalervo Kummolan mahtibasson säestyksellä tehdä mitä huvittaa ja muut ynisevät peukalo suussa.
Kuulostaisi siltä että Hjallis on oikeassa väitteissään korvauksista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hjallis kertoi mtv3 uutisissa juuri että vähemmän maksettiin korvauksia kun mitä oli mediassa epäilty.
Varmaan viittasi Gagsin ehdottamiin summiin (vs. Pula-ajan Tretjak) tässä samassa ketjussa.
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Harry show

Täytyy heti myöntää että Hjallis ei ole suosikkini ja monet toimista vuosien varrella ovat herättäneet täällä närää. Täytyy kuitenkin tämän päivän tapahtumista sanoa ulkopuolisen silmin (tiedotusvälineiden välityksellä) että tuntuu että Hjallis vei muita kuin pässiä narussa. Käveli ulos, soitettiin takasin X 3 ja äsken kympin uutisten klipissä liigan tiedotuspäällikkö oli viimeisen anelun päätteeksi Hjallista ulkona vastassa ja kuunteli ripitystä takaisin palaavalta Harrylta. Sen jälkeen H.H kommentti että sopimuksen summa pienempi kuin julkisuudessa mainittu 5 miljoonaa niin avot...pässi kieri narussa!!!
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Onnittelut Harkimolle ja menestystä Jokereille KHL'ssä. On hyvä saada säpinää SM-liigan ummehtuneeseen menoon ainakin tulevalle kaudelle. Ja jos Jokerit menestyy taloudellisesti KHL'ssä, muitakin menijöitä löytyy.

Kun tätä menoa seuraili, tuli mieleen kysyä, mikä on kiekkopomojen toipumisennuste ilmeisen kroonisesta 'ylävartalovammasta', joka on paikallistettu hartioiden yläpuolelle.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mahtaako käydä vielä niin, ettei Jokerit lopulta siirrykään pelaamaan Venäjän sarjaa vaan jää faniensa ja palstan russofiilien harmitukseksi jumittamaan SM-liigaan.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Mahtaako käydä vielä niin, ettei Jokerit lopulta siirrykään pelaamaan Venäjän sarjaa vaan jää faniensa ja palstan russofiilien harmitukseksi jumittamaan SM-liigaan.
Jokerit olisi mielenkiintoinen lisä KHL:ään mutta ei se palstan russofiilien maailmaa kaada, jos Jokerit jää pelaamaan SM-liigaa. KHL on ilman Jokereitakin Euroopan paras ja kaunein.

Mutta jos Jokerit ei siirry KHL:ään niin varmaan tuo venäläisten omistuksessa oleva halliyhtiö voisi perustaa oman joukkueen sitä varten? Entä miten käy Jokereiden vuokrasopimuksen jos se jää SM-liigaan? Eikö halliyhtiö voisi sanoa sen vaikka irti?

Mutta turha näillä on vielä spekuloida. Uskon että Harkimon ensisijainen tavoite on Jokereiden pelaaminen kaudella 14-15 KHL:ssä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mahtaako käydä vielä niin, ettei Jokerit lopulta siirrykään pelaamaan Venäjän sarjaa vaan jää faniensa ja palstan russofiilien harmitukseksi jumittamaan SM-liigaan.
Tämä saattaa olla hyvinkin mahdollinen vaihtoehto. Itse asiassa silloin kun vielä spekuloitiin tiedotustilaisuuden sisällöstä, minä ainakin toivoin tällaista järjestelyä. Se, minkä niminen mahdollinen KHL-seura sitten onkaan, on ihan toissijaista. En edelleenkään ihan pureskelematta niele väittämää etteikö Areenalle mahtuisi kahta jääkiekkojoukkuetta pelaamaan eri sarjoja. Sitäpaitsi ainahan Hjallis voi tarvittaessa rakentaa uuden hallin!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Jos summa on tuo 4 miljoonaa, niin sehän melkein koostuu jo lisenssistä (vai onko kyseessä nyt sitten osake) ja TV sopparin rahoista. Eli maksettavaa ei Jokereille jäisi oikeastaan juuri mitään, mutta suurimmat tulot jäisivät saamatta. Jos olen oikein käsittänyt niin mielestäni loogista ja oikeudenmukaista.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Lähtöpistehän oli kuitenkin että Hjallis pyysi rahaa.

Lähtökohta oli, että SM-Liiga yritti estää KHL:n leviämisen Suomeen, ja lopputuloksena möi sielunsa 4 miljoonalla eurolla. Mikä ainakin minusta on helvetin pieni summa, jos strategiana on ollut estää KHL:n leviäminen Suomeen. Nyt KHL on Suomessa, ja jokainen joukkue saa 308 000 euroa, eli yhden kärkipelaajan kaudeksi. Liigatasolla tilanne on lähinnä säälittävä, ja ei ihme, että Hjallis haluaa isommille vesille. Hjallis - Liiga 10-0.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli maksettavaa ei Jokereille jäisi oikeastaan juuri mitään, mutta suurimmat tulot jäisivät saamatta. Jos olen oikein käsittänyt niin mielestäni loogista ja oikeudenmukaista.

Se nyt on aivan sama menettääkö 4 miljoonaa tuloja vai joutuuko maksamaan 4 miljoonaa. Sama lovi siinä lompakkoon syntyy. Saisi Kaleen luottanut Hjallis laittaa laskun suoraan Kummolalle. Murahtelija sai siipeensä oikein kunnolla. Alkaisko tuosta jo lähtölaskenta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos summa on tuo 4 miljoonaa, niin sehän melkein koostuu jo lisenssistä (vai onko kyseessä nyt sitten osake) ja TV sopparin rahoista. Eli maksettavaa ei Jokereille jäisi oikeastaan juuri mitään, mutta suurimmat tulot jäisivät saamatta. Jos olen oikein käsittänyt niin mielestäni loogista ja oikeudenmukaista.
Tietämättä tarkkaan tuon "kaikkien aikojen TV-diilin" arvoa ja tulonjakoa joukkueille, niin aika loogiselta ja oikeudenmukaiselta tosiaan kuulostaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miten ihmeessä sopu löytyi??? Hyvä että löytyi, mutta olen mykistynyt siitä, miten se on mahdollista tässä tilanteessa...
 
Lähtökohta oli, että SM-Liiga yritti estää KHL:n leviämisen Suomeen, ja lopputuloksena möi sielunsa 4 miljoonalla eurolla. Mikä ainakin minusta on helvetin pieni summa, jos strategiana on ollut estää KHL:n leviäminen Suomeen. Nyt KHL on Suomessa, ja jokainen joukkue saa 308 000 euroa, eli yhden kärkipelaajan kaudeksi. Liigatasolla tilanne on lähinnä säälittävä, ja ei ihme, että Hjallis haluaa isommille vesille. Hjallis - Liiga 10-0.

Tuossa olet varmaankin oikeassa, mutta tuo muutos varmaankin oli käytännössä mahdoton estää, joten siihen nähden mielestäni ok. Olen myöskin samaa mieltä tuosta että liiga hävisi tämän kierroksen, mutta ei kymmentä nollaa. En koskaan uskonutkaan että niillä vässyköillä olisi tarpeeksi munaa pistää kunnolla hanttiin. Liiga olisi säilyttänyt kasvonsa jos olisivat estäneet pelaamisen ensi kaudella, mutta en odottanut sitä, joten tuo summa on odotuksiini nähden ihan ok.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Jos summa on tuo 4 miljoonaa, niin sehän melkein koostuu jo lisenssistä (vai onko kyseessä nyt sitten osake) ja TV sopparin rahoista. Eli maksettavaa ei Jokereille jäisi oikeastaan juuri mitään, mutta suurimmat tulot jäisivät saamatta.
Siis meinaat, että Jokerit saisivat tulevistakin kausista nuo tv-rahat? Ja että osakkeenkin myisivät normihintaan Liigalle? Eiköhän se pointti ole, että luopuvat noista ja maksavat sen 4M tai mitäikinä vielä kompensaationa. Tai sitten olen käsittänyt ihan erilailla sen, mistä tässä on tapeltu.

Lähtökohta oli, että SM-Liiga yritti estää KHL:n leviämisen Suomeen, ja lopputuloksena möi sielunsa 4 miljoonalla eurolla. Mikä ainakin minusta on helvetin pieni summa, jos strategiana on ollut estää KHL:n leviäminen Suomeen.
Mun mielestä tavoite ei ole ollut KHL:n leviämisen estäminen, ihan jo senkin takia, että se on lopulta käytännössä mahdotonta. Ennemminkin kai haluttiin varmistaa, että kaikki menee ensinnäkin sopimusten mukaan ja ettei vastaavia ohivetoja enää tulisi. Tai näin toivoisin.

Nyt on tämäkin loppuunkäsitelty, onneksi. Ei tarvitse enää ehkä lukea niin paljon russofiilien, russofoobikkojen ja värilasillisten elämöintiä. Kivahan se on ensikin kaudella Jokerit toivottaa "tervetulleeksi" Rinkelinmäelle. Pelottavinta on se, että KHL:ään siirryttyään niistä saattaa tulla jopa sellainen jengi, että joutuu symppaamaan. Huh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös