Liiga ja Jokerit 2013–2014

  • 818 659
  • 2 909

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokereille onnea tulevaan.. ehkä ihan hyvä, että pääsevät pois tästä kateellisten koukkusarjasta. Kyllähän se vaan niin on, että Jokerit on vähän turhan iso SM-Liigaan. Seuraavana lähtee varmaan Kärpät.
En usko, että Kärpillä olisi taloudellisia resursseja KHL:n suuntaan, ainakaan nykytilanteessa. Oulun talousaluetta on lyöty sen verran pahasti pataan näiden viimeaikaisten irtisanomisten myötä, että budjetin kasvattaminen olisi aika utopiaa. Lisäksi isoja Kärppiä aiemmin sponsoroineita yrityksiä (kuten Nokia) on poistunut alueelta. Joku "koko Suomen Kärpät"-projekti olisi aika utopistinen KHL:n suuntaan lähdettäessä.

Mielestäni parempi suunta on jatkaa nykymeinigillä ja ottaa rinnalle mahdollisesti ensi kaudella alkavia jääkiekon "Mestareiden Liigan" otteluita.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Pakkohan se on Ilveksenkin ottaa jollain tavalla osansa Jokerien mediahallinnasta. Ja mikä onkaan tamperelaisempaa - tällaiseen Hjalliksen maksamat kipurahat käytetään mm. turvakaukalon rakentamisen sijasta.

Ilves on Jämsänkoskelta.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara

Kuinka moni vakavasti otettava urheiluseura ostaa mainostilaa Kampin seinästä omalle hauskalle jutulleen? Lisäksi kuinka moni viime kausina ipan peleissä käynyt pystyy jo naureskelemaan edellisten kausien tapahtumille?

Tämä juttu olisi mennyt jossain toimiston kahvihuoneen seinällä ihan hauskana juttuna. Pelkkänä Facebookissa julkaistuna kuvana tuo olisi vielä menetellyt jotenkin, mutta minä en ainakaan ymmärrä hauskan jutun mainostamista julkisella paikalla rahalla.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kiekkofanit ovat kyllä Suomen pahimmat tosikot, jehovatkin omaa enemmän huumorintajua.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Vittuilu muille seuroille on aina suotavaa, mutta se pitäisi osata toteuttaa edes jotenkin järkevästi ja itseään nolaamatta. Minua ärsyttää tässä se, että Jokerit on joutunut ton karmean mainoksen uhriksi. Hyvin tehtynä se olisi palvellut molempia osapuolia, mutta nyt tuo aiheuttaa vain lähinnä myötähäpeää.

Hyvä puoli tässä on se, että Jokereille edes saa vittuilla. Naapurin poppoolle, jos vittuilee niin oikeusministeriö ja vähemmistövaltuutettu ovat paikalla samantien.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Jokereille onnea tulevaan.. ehkä ihan hyvä, että pääsevät pois tästä kateellisten koukkusarjasta. Kyllähän se vaan niin on, että Jokerit on vähän turhan iso SM-Liigaan. Seuraavana lähtee varmaan Kärpät.

Kyllä se vaan niin on, että Jokerit teki tässä "pikkuliigassa" liikaa tappiota ja eivät menestyneet vuosioon millään tasolla ja Hjallis kyllästyi tähän. En ymmärrä tätä "liian iso" tai "liian hyvä", kun olisi edes jotain näyttöä tästä? Jos he olisivat voittaneet viimeisen kymmenen vuoden aikana useasti mestaruuden, niin voitaisiin puhua, että tarvitsevat uusia haasteita.
Ei ne syyt lähtöön ole niin ritarilliset, että joku superjoukkue lähtee superliigaan. Arvostettava temppu ja tuo mielenkiintoa Suomalaiseen kiekkoiluun ja toivottavasti myös tämän superjoukkueen Suomeen, nyt se ei sitä ole.
Epävarmuutta on ja Venäläiset rahoittajat on mitä on, mutta kun eurooppaliiga ei ole onnistunut, niin tämä oli tällä hetkellä fiksu siirto.

Ilveksen markkinointitempaukset ovat olleet hieman tökeröitä, mutta itse annan varauksellisen peukun. Uskalletaan koittaa jotain uutta, voidaan nauraa itselle ja nostattaa hieman rivarly-henkeä. Hienoa, että uskalletaan kokeilla jotain uutta ja täysin erilaista, tietäen että oli se sitten mitä vain niin hirveä itku siitä syntyy kun sitä omaa joukkuetta nyt dissataan "jonkunvitun" Ilveksen toimesta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hyvä puoli tässä on se, että Jokereille edes saa vittuilla. Naapurin poppoolle, jos vittuilee niin oikeusministeriö ja vähemmistövaltuutettu ovat paikalla samantien.

Niin ovat. Ei me kato pärjätä yksin, vaan pitää kertoa isommille, että muut kiusaa.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vittuilu muille seuroille on aina suotavaa, mutta se pitäisi osata toteuttaa edes jotenkin järkevästi ja itseään nolaamatta. Minua ärsyttää tässä se, että Jokerit on joutunut ton karmean mainoksen uhriksi. Hyvin tehtynä se olisi palvellut molempia osapuolia, mutta nyt tuo aiheuttaa vain lähinnä myötähäpeää.

Hyvä puoli tässä on se, että Jokereille edes saa vittuilla. Naapurin poppoolle, jos vittuilee niin oikeusministeriö ja vähemmistövaltuutettu ovat paikalla samantien.

Mun mielestä tuo oli hauska, enkä koe Ilveksen nolanneen itseään mitenkään. Pipoa vähän löysemmälle niin selviät tuosta urhin asemasta vielä jaloillesi. Ilves halusi näkyvyyttä ja joidenkin mielestä hauskalla tavalla ja itseironialla höystettynä. Tempaus oli rohkea veto juuri sen tähden kun kaikilla on erilainen huumorintaju, mutta mielestäni onnistunut.
 
Mun mielestäni toi Ilveksen idea oli ihan hyvä. Pieni kuittaus Jokereiden suuntaan ja samalla naureskellaan vähän myös itselleen, mutta... Toteutus oli aivan sysipaska. Mainos lähinnä näyttää siltä kun joku "omistajan poika" olisi aamulla pienessä krapulassa avannut photoshopin kokeiluversion: "Iskä, iskä. Tsiigaa mitä mä tein. Osta tälle mainosaikaa kampista."

Miksi lähtökohtaisesti ihan hyvä idea piti toteuttaa noin helvetin huonosti?
 

Backhand

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa , HCK , Haukat , Jokerit
Kylläpä on keinot vähissä Ilveksellä.Kun ei otteet kaukalossa ei riitä, niin ruvetaan sit vittuilemaan muille.
 

DefenceX

Jäsen
Ilveksen aamupäivän mainokset ovat oikeastaan helvetin hyvin onnistuneita, sillä näillä mainoksilla saavutettiin se mihin mainoksilla periaatteessa pyritäänkin, eli näkyvyyteen ja kuuluvuuteen. Itsestäni ainakin tuntuu siltä, että kiekkokansa puhuu tällä hetkellä ainoastaan näistä Ilveksen mainoksista ja odotetaan, että mitäköhän hölmöä ne seuraavaksi keksii?

Hyvin toteutettuna hommana tämähän menisi siten, että seuraava mainos tulisi ihan muutaman tunnin sisällä ja siinä mainostettaisiin A) Ilveksen kausikortteja B) Sm-liigan kotiavausta. Aikaisemmat mainokset siis ovat taanneet sen, että seuraavalle mainokselle tulisi ainakin näkyvyyttä ja kuuluvuutta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jokereille onnea tulevaan.. ehkä ihan hyvä, että pääsevät pois tästä kateellisten koukkusarjasta. Kyllähän se vaan niin on, että Jokerit on vähän turhan iso SM-Liigaan. Seuraavana lähtee varmaan Kärpät.

Vaikka tässä ketjussa näköjään keskitytään Ilveksen mainontaan niin koetan huudella väliin muutakin. En oikein ymmärrä mistä Jokereille oltaisiin kateellisia? Siitä että pääsevät pelaamaan sarjaan joka on vain suoraa Neuvostoliiton suurvaltapolitiikan jatketta. Tyhjän päälle rakennettu muovisarja joka pysyy pystyssä niin kauan kuin Putinin hallinto katsoo viisaaksi laittaa sille suopeat liikemiehet pumppaamaan vastikkeetonta rahaa.

Turhan iso ei Jokerit ole oikein millään mittareilla. Ei ainakaan urheilullisella menestyksellä. Pääkaupunkiseudullakin taitaa HIFK:llä olla enemmän kannattajia, ainakin jos vertaa katsomoiden voimasuhteita talviklassikoissa tai fanikrääsän näkyvyyttä yleisesti katukuvassa.

KHL:ssä Jokereihin tullaan epäilemättä sijoittamaan venäläistä rahaa koska KHL:lle on tärkeää saada kilpailukykyinen seura länsimaahan (jos Suomea nyt sellaiseksi voi sanoa). Niin sijoitettaisiin varmasti Kärppiinkin joten siihen ei kannata vedota että Oulun seutu olisi talousalueena liian pieni. Ennemminkin on kyse siitä haluaako Kärpät luopua nykyisestä brändistään ja perinteestään ja siirtyä Venäjän kotkan siipien alle. Olen ymmärtänyt että halua ei ole ollut kun KHL:stä on kyselty.
 

Gemondo

Jäsen
No jopa on herkkähipiäistä porukkaa jos noista mainoksista mielensä onnistuu pahoittamaan. Eivät nuo nyt järin hauskoja eikä kekseliäitä ole mutta toimivat tuollaisena arkipäivän piristeenä mielestäni ihan hyvin. Se onkin sitten toinen juttu että mitä järkeä Ilveksen on Kampista mainospaikka ostaa ja käyttää se tuollaiseen.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Mulle jäi vähän epäselväksi, että miten Kampin mainoksesta saa kuvan, että siinä Ilves muka nauraa itselleen, koska siinä ei ollut samaa tekstiä mitä feisbuukissa? Itse olisin käyttänyt Kampin-mainoksen rahat johonkin järkevämpään, mutta mikäs siinä, jos uudella omistajalla on tarpeeksi rahaa roiskia näihin hassutteluihin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
En usko että suurin osa niistä, jotka pitävät Ilveksen mainosta hauskana olisi samaa mieltä, jos Jokerit mainostaisi ottelua Ilvestä vastaan jollain tökerösti ideoidulla divariläpällä.

Vittuilun voi tehdä myös tyylikkäästi ja tämän on esim. HIFK osoittanut osaavansa. Samoin ilmeisesti myös SaiPa, Kärpät (Pedon raapaisuko se oli) ja TPS.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Myötähäpeää tuo mainos lähinnä aiheutti. Tökerö "läppä" ja äärettömän tökerö Paint-muokkaus sai naurahtamaan ainoastaan koko toteutuksen laaduttomuudelle.

Ei jatkoon, ottakaa IFK:n PR-puolesta mallia.
 

Handyy

Jäsen
Mulle jäi vähän epäselväksi, että miten Kampin mainoksesta saa kuvan, että siinä Ilves muka nauraa itselleen, koska siinä ei ollut samaa tekstiä mitä feisbuukissa? Itse olisin käyttänyt Kampin-mainoksen rahat johonkin järkevämpään, mutta mikäs siinä, jos uudella omistajalla on tarpeeksi rahaa roiskia näihin hassutteluihin.
Milläs muulla järkevämmällä olisi saanut yhtä paljon medianäkyvyyttä?
 

Hessu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL, AC Oulu, Liverpool
Kärpät (Pedon raapaisuko se oli)

Tarkoitat varmaan Kärppänä Paikalla-youtubekanavaa, jossa osansa saivat lähes kaikki sm-liigajoukkueet. Pedon raapaisu on puolestaan asiallinen kiekkokanava.

Mutta itse tuohon Ilveksen aiheuttamaan "kohuun". Kyllä elämässä pitää huumoria olla, Jortikkakin sen aikoinaan sanoi: "Ei tää nyt oo niin vakaa, tää on vaan jääkiekkoo."
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mun mielestä tuo oli hauska, enkä koe Ilveksen nolanneen itseään mitenkään. Pipoa vähän löysemmälle niin selviät tuosta urhin asemasta vielä jaloillesi. Ilves halusi näkyvyyttä ja joidenkin mielestä hauskalla tavalla ja itseironialla höystettynä. Tempaus oli rohkea veto juuri sen tähden kun kaikilla on erilainen huumorintaju, mutta mielestäni onnistunut.

Luitko mitä kirjoitin? Minua ei ärsytä yhtään että Jokereita käytetään muiden seurojen mainonnassa. Minua ärsyttää se, että ne tuotokset ovat niin surkeita että niitä kohtaan tuntee myötähäpeää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Aikamoisia tosikkoja täällä liikkeellä. Ilman noita selittelyjä olisi olleet ihan hauskoja, nyt mentii vähän metsään, mutta näkyvyyttä varmasti haettiin ja sitä saivat.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Perimmäinen syy tässäkin episodissa on saada julkisuutta. Ja se onnistui erittäin hyvin. Jokerit on ollut mediassa esillä niin paljon, että (tässä tapauksessa Ilves) ei olisi ylittänyt edes Aamulehden uutiskynnystä polttaessaan Hakametsän hallin. No joo, betonia ei syty.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luitko mitä kirjoitin? Minua ei ärsytä yhtään että Jokereita käytetään muiden seurojen mainonnassa. Minua ärsyttää se, että ne tuotokset ovat niin surkeita että niitä kohtaan tuntee myötähäpeää.

Minua ärsyttää tässä se, että Jokerit on joutunut ton karmean mainoksen uhriksi.

Luin vielä toisen kerran varmuuden vuoksi.

Hyvä puoli tässä on se, että Jokereille edes saa vittuilla. Naapurin poppoolle, jos vittuilee niin oikeusministeriö ja vähemmistövaltuutettu ovat paikalla samantien.

Ei nyt oikeusministeriö ja vähemmistövaltuutettu ole paikalla, mutta "Jokereille saa vittuilla" kohdassa huuleni menivät jo väkisin pieneen hymyyn:)
Tosin kaikki Jokerikannattajat eivät ole yhtä herkkähipiäisiä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Luitko mitä kirjoitin? Minua ei ärsytä yhtään että Jokereita käytetään muiden seurojen mainonnassa. Minua ärsyttää se, että ne tuotokset ovat niin surkeita että niitä kohtaan tuntee myötähäpeää.

Älä välitä, puuhasteluliigaa. Pian olette ammattilaisliigassa tekemässä ammattilaispromoja ammattilaisten kanssa:

Tulevaa mainontaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös