Lentopalloa tässä ketjussa

  • 1 828
  • 5

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
En search-toiminnolla löytänyt tälle olemassa olevaa ketjua. Jos löytyy, niin kaipa ne saadaan yhdistettyä.

Onko tällä palstalla viereenkirjoittaneen lisäksi fanaattisia lentopallon ystäviä? Itse olen herännyt tämän lajin mahtavuuteen "näin vanhemmalla iällä". Syksyllä 2003 aloin käydä yksien tuttavieni pitämällä lentopallovuorolla, ja se on ollut ihan mukavaa höntsäämistä. Tosin nyt, kun nilkka sanoi sopimusta irti sählyssäkin, on lentopallokin vähän jäänyt, noin kuukausi alkaa kaiketi olla viime peleistä.

Perjantaina ja tänään kävin katsomassa Iskun pelejä, ja nautin aivan mielettömän paljon kunnon lentopallosta. Kun jampat pelaavat sitä oikein tosissaan (ovathan nämä jo puolivälieriä) ja hyvin, on se todellista penkkiurheilijan juhlaa. Ne hakevat välillä niin uskomattoman vaikeita palloja takaisin peliin, että alta pois, jos ehtii. Opiskelijan budjettikin on ihan suopeasti suhtautunut näihin muutamaan kertaan, jotka olen paikan päällä käynyt (tosin ero halvimpaan lätkämatsin lippuun ei ole kuin pari euroa).

Olen jäänyt koukkuun tähän(kin), eikä edes harmita. Miten on, löytyykö muita?
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Löytyy kyllä

Paikallisen Piivolleyn pelejä olen aika säännöllisesti käynyt katsomassa, tänään valitettavasti en pääse paikalle. Pii lähti kauteen jonkinmoisena ennakkosuosikkina, mutta kausi alkoi heti masentavasti 3 tappiolla. Sen jälkeen Lindbergin suojatit ovat suoriutuneet kohtuullisesti, miinuksena täysin hanskassa olleen suomen cupin loppuottelun häviäminen Loimulle. Suurin ongelma Piin pelissä on ehdottomasti materiaalin kapeus. Aloitusseitsikon ulkopuolelta ei paljon apua ole tullut. Jos mestarisuosikkia lähtisi arvuuttelemaan, laittaisin rahani Sammon tai Perungan puolesta.

Itse olen käynyt myös kerran viikossa pelaamassa höntsypelejä, tämä talvi vaan on jäänyt vähemmälle, kun ei ole löytynyt sopivaa porukkaa. Pirun mukava laji, mutta tahtoo olla välistä vaikea löytää 12 pelaajaa , jotta saisi pelistä enemmän irti. Tosi usein sitä on tullut pelattua 6-8 äijällä...
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Naislentopallo rules

Viestin lähetti Valkku
Paikallisen Piivolleyn pelejä olen aika säännöllisesti käynyt katsomassa, tänään valitettavasti en pääse paikalle.

Vuosikausien tauon jälkeen kävin joitakin viikkoja sitten katsomassa lentopalloa oikein livenä. Toisena päivänä Viestin naislentopalloilijoita ja toisena Piivolleyn miehiä. Täytyy sanoa että naislentopallo on paljon viihdyttävämpää katsottavaa kuin miesten hyppysyöttökilpailun seuraaminen. Vaikka kotijoukkueet kärsivätkin 2-3 tappion, niin molemmissa otteluissa sai täyden vastineen rahastaan. Hyvää ja vaihtelevaa peliä kummassakin matsissa.

Ainakin tuon ottelun perusteella Piivolleyllä on henkisessä kantissa petraamisen varaa. Ei Perunka sen isommalla ringillä peliä pyörittänyt, mutta voitontahtoa oli selvästi enemmän. Varsinkin PerPon kokeneet ulkomaalaiset olivat selvästi kovempia kuin Piivolleyn vahvistukset.

Silti parhaiten lentopalloviikonlopusta mieleen jäi OrPon Andrea Kuivanen. Viime viikonloppuna kävin katsomassa kun Ploki-Harmonie päätti Viestin kauden. Jälleen huomio kiintyi vastustajiin enemmän kuin kotijoukkueeseen. Plokin numero seiska, Sepponen, oli kentän mieleenjäänein pelaaja.

edit. siis Viesti eikä Vilpas
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Pelasin itse pitkään, kakkos-, jopa ykkössarjatasolla. Sitten tuli perhe ja muut kuviot, ja pelaaminen jäi. Toki seuraan edelleen, kun kohdalle sattuu, mutta kyllä lätkä on vienyt voiton. Looginen syy tietysti Mikkelin lentopallon nykytila verrattuna jääkiekkoon. Tytär aloitti syksyllä pelaamisen. Jospa tytöstä polvi paranee vai miten se sanonta meneekään......
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Olen todella iloinen, että Isku selvitti KoVen tieltään. En ollut pelissä vain sentähden, että kun Ässät vuosien, vuosien tauon jälkeen selviytyi pleijareihin, oli pakko olla naapurihallissa.

Siellä sitä ollaan taas jatkossa paikalla. Olen vain raporttien varassa pelistä, mutta Aamulehden mukaan ainakin eilen pelasi ihan toisen näköinen joukkue verrattuna edelliseen peliin. Jari "Rikun vel" Hahl oli taas liekeissä. Jään mielenkiinnolla odottelemaan jatkopelejä.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Eipä tuota tule pahemmin seurattua, johtunee hyvin pitkälti siitä, ettei lähiseudulla ole yhtaan kovatasoista ja jollain kunnon sarjatasolla pelaavaa lenttisporukkaa. Pienissä osissa menee ihan mukavasti, esimerkiksi matsi telkasta silloin tällöin on ihan ok. Kuitenkin pelaan itse mieluummin kuin katson lentopalloa telkasta. Mitään suurempaa kokemusta lajista ei ole, pakolliset koulupalloilut on hoidettu ja toisinaan tulee läpsittyä jotain beachvolleyta kavereiden kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös