Leland Irving Jokereihin

  • 199 501
  • 518

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Irving on kyllä selkeä Jokereiden ykkösmolari. Ei tarvitse oikeasti pelätä kertaakaan helppoa maalia, kun kaveri seisoo tolppien välissä. Leland saa ainakin mussa aikaan tietyn turvallisuuden tunteen, jota ei ollut silloin kun Tuohimaa tai Kilpeläinen oli maalissa. (Varmasti silloisen- ja nykyisen puolustuksen tasoero myös vaikuttaa asiaan, sitä en kiistä.)

KHL kauden kakkosmolariksi Irving menee heittämällä, toivottavasti jatkaa. Ykköseksi sitten joku vielä astetta kovempi kaveri ja MV-osasto on valmis kaudelle 14-15.

Muutenkin todella symppis kaveri ja hyvä ettei ota liian vakavasti hommaansa. Eilenkin naureskeli Paren kanssa torjutulle läpiajolle.
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Irving on kyllä selkeä Jokereiden ykkösmolari. Ei tarvitse oikeasti pelätä kertaakaan helppoa maalia, kun kaveri seisoo tolppien välissä. Leland saa ainakin mussa aikaan tietyn turvallisuuden tunteen, jota ei ollut silloin kun Tuohimaa tai Kilpeläinen oli maalissa. (Varmasti silloisen- ja nykyisen puolustuksen tasoero myös vaikuttaa asiaan, sitä en kiistä.)

Mä taas oon tästä vähän eri mieltä. Leland on hyvä veskari ja ottaa ajoittain huikeita koppeja, mutta jokin siinä sen pelaamisessa hämää mua. Se jotenkin liikkuu siellä maalilla sillä lailla, että siitä jää epävarma fiilis. Olen aika 100 varma, että jossain vaiheessa kautta menee se yksi todella helppo maali. Tämä ei tosiaankaan siis edelleen tee hänestä huonoa veskaria, koska 98% ajasta homma toimii niin hienosti.

Ennen kauden alkua kun katselin videoita hänen työskentelystään, jäi sellainen fiilis että on vähän liikkuva ja ei ns. reaktiotorjuja. Tämä on kuitenkin asia mikä on juuri toisin päin mielestäni.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Se jotenkin liikkuu siellä maalilla sillä lailla, että siitä jää epävarma fiilis. Olen aika 100 varma, että jossain vaiheessa kautta menee se yksi todella helppo maali. Tämä ei tosiaankaan siis edelleen tee hänestä huonoa veskaria, koska 98% ajasta homma toimii niin hienosti.

Jokereilla on sellainen pakisto, että hyökkäysongelmista (olettaen, että ykkössentteri tulee ja hyökkäyspeli paranee muutenkin edes kohtuulliselle tasolle) huolimatta Jokereilla on varaa päästää silloin tällöin yksi helppo maali, kuten Lelunkin kanssa käy (ja on välillä käynytkin).

Mielestäni oleellista maalivahtipelissä on, että joukkue luottaa veskariin, eikä maalivahti jää piehtaroimaan epäonnistumisessa, mistä voi seurata kokonaisten pelien ja pelisarjojen haparointi.

Irving antoi hyvän signaalin, kun pelasi parhaat pelinsä juuri silloin kuin näyttöjä piti antaa try-out vaiheessa. Tätä vasten on realistista toivoa, että myös pleijareissa tulee yksi vaihde lisää. Rapakon takaiset statsit ovat kyllä aika kehnot, mutta toisaalta nyt Irving saa nauttia ensimmäistä kertaa moneen vuoteen ykkösveskarin luottamusta, eikä laukausten laatu ole liigassa samaa tasoa kuin Atlantin toisella puolella.
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Irving antoi hyvän signaalin, kun pelasi parhaat pelinsä juuri silloin kuin näyttöjä piti antaa try-out vaiheessa. Tätä vasten on realistista toivoa, että myös pleijareissa tulee yksi vaihde lisää. Rapakon takaiset statsit ovat kyllä aika kehnot, mutta toisaalta nyt Irving saa nauttia ensimmäistä kertaa moneen vuoteen ykkösveskarin luottamusta, eikä laukausten laatu ole liigassa samaa tasoa kuin Atlantin toisella puolella.

Juurikin näin, maalivahtipeli on paljon itseluottamuksesta kiinni ja uskon, että Lelulla on itseluottamus tällä hetkellä tasoa 90%. Vielä muutama hyvä peli tuollaisilla gamesaver torjunnoilla ja uskoisin että taso vain nousee. Vertaisin tähän niitä hienoja putkia mitä Kilpi pelasi, kun sai itseluottamuksen tarpeeksi korkealle tasolle. Silloin ei tarvinnut pelätä.
 

Liigasorsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Toronto Maple Leafs
Lelun pelityyli on passiivinen ja vähän liikkuva, koska hän odottaa että muut tekevät sen ensimmäisen liikkeen. Se on varmasti toimiva täällä, mutta puhtaalla mutulla voisi yhdistää sen yhdeksi syyksi, miksei homma toiminut rapakon takana (pelin nopeuden takia). Sen takia passiivisuus toimii paremmin täälllä ns hitaammissa piireissä. En tiedä olisiko se yhtä hyvä khl:ssäkin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Marsistako tämä Irvingin maski on tilattu, kun toimitus kestää ja kestää. Melkein alan taipua siihen, että kaverilla on jotain taikauskoa tuon maskin takana tai sitten on vaan helvetin hienoa pitää Flamesin logoa potassa.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Marsistako tämä Irvingin maski on tilattu, kun toimitus kestää ja kestää. Melkein alan taipua siihen, että kaverilla on jotain taikauskoa tuon maskin takana tai sitten on vaan helvetin hienoa pitää Flamesin logoa potassa.

Vaikka suuresta asiasta ei olekaan kyse niin olisi kyllä kiva saada katsojan kannalta uusi potta Lelandille. Tuntuu siltä, että herralla olisi vieläkin try-out käynnissä.
 
Pakko vielä antaa Irvingille erityismaininta viime matsin yhdestä gamesaverista. Toisessa erässä Tepsipakki laukoi viivalta maskin takaa kiekon ja Irving esitti hanskakädellä uskomattoman tv-torjunnan. Näki kiekon vasta kun oli ohittanut viimeisen maskimiehen ja silti sai otettua.

Ehkä kaverin tekniikka ei ole sitä parasta, mutta Irving on juuri sellainen timthomasmainen kumiukko. Tämä on juuri niitä maalivahteja, jotka ryöstävät pisteitä ja voittoja omille vain, koska "päättävät", ettei kiekkoja mene selän taakse.
 

Norwich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston, Barca, Norwich
Ehkä kaverin tekniikka ei ole sitä parasta, mutta Irving on juuri sellainen timthomasmainen kumiukko. Tämä on juuri niitä maalivahteja, jotka ryöstävät pisteitä ja voittoja omille vain, koska "päättävät", ettei kiekkoja mene selän taakse.

Itselläni samanlaiset fiilikset Irvingistä. Tässä on meillä voittava maalivahti, jolla on kova kilpailuvietti.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
En tiedä miksi, mutta jollain kieroutuneella tavalla jotenkin diggaan tosta Flames- logosta Irvingin maskissa. En todellakaan tiedä miksi. Eiköhän Joni "Bona" Hallikaisella ole tilaus Lelandilta. Käsittääkseni kaveri tekee oikeastaa suurimman osan liigan maalivahtien maskimaalauksista, tähän vielä euroopassa ja NHL:ssä pelaavien suomalaisten maskit niin oletettavasti jono on pitkä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisessa erässä Tepsipakki laukoi viivalta maskin takaa kiekon ja Irving esitti hanskakädellä uskomattoman tv-torjunnan. Näki kiekon vasta kun oli ohittanut viimeisen maskimiehen ja silti sai otettua.

Väittäisin, että Lelu osaa erinomaisesti kurkkia sieltä maskissa olevien pelaajien takaa. Näin tuon saman torjunnan ja hienosti otti. Ihmisen rajat tulee kumminkin vääjäämättä vastaan, jos huomaa 150kmh porhaltavan kiekon 2 metriä ennen maalia. Ei vaan onnistu, jos jotain evää pitää liikuttaa.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Alkuun olin hieman skeptinen Irvingin suhteen, sillä otteissa näkyi tiettyä ylipelaamista ja outoja torjunta-asentoja. Tryoutin päättymisen jälkeen mielestäni Irvingin toiminta on rauhoittunut selvästi. Pitkästä aikaa sellainen luottamus veskariin, että jos kuti lähtee b-pisteen yläkaarelta ilman maskia niin ei tarvitse pelätä sen menevän maaliin. Lisäksi Irvingin mailapeli on maailmanluokkaa, vaikka aiheuttaakin välillä ns. vaarallisia tilanteita vastustajalle - mutta kuinka monta maalia noista on tullut? Kokonaisuus siis vahvasti plussan puolella.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Pitkästä aikaa sellainen luottamus veskariin, että jos kuti lähtee b-pisteen yläkaarelta ilman maskia niin ei tarvitse pelätä sen menevän maaliin.
Tästä hieman eri mieltä. Mua pelottaa hyvät vedot b-pisteen kaarelta yläkulmiin, sillä näistä on tehty maaleja useampia. Pahimpana esimerkkinä syyskuinen vieraspeli Jyväskylässä missä tehtiin kaksi täysin identtistä yläkulmamaalia. Leland ei ole mikään iso maalivahti (183cm) ja tuo polvilleen tiputtautuminen aikaisessa vaiheessa voi kostautua juuri näissä tarkoissa yläkulmavedoissa.

Muuten olen Leland "Goodman" Irvingiin erittäin tyytyväinen.
 

Norwich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston, Barca, Norwich
Tästä hieman eri mieltä. Mua pelottaa hyvät vedot b-pisteen kaarelta yläkulmiin, sillä näistä on tehty maaleja useampia. Pahimpana esimerkkinä syyskuinen vieraspeli Jyväskylässä missä tehtiin kaksi täysin identtistä yläkulmamaalia. Leland ei ole mikään iso maalivahti (183cm) ja tuo polvilleen tiputtautuminen aikaisessa vaiheessa voi kostautua juuri näissä tarkoissa yläkulmavedoissa.

Muuten olen Leland "Goodman" Irvingiin erittäin tyytyväinen.

Tämä taas mua aina naurattaa ja harmittaa maalivahtikeskusteluissa, että jos hyvältä paikalta läheltä maalia vetää kovan ja tarkan vedon "ylämummoon", niin maalista syytetään maalivahtia. Jokaisesta syntyneestä maalista ei aina tarvitse haukkua maalivahtia, vaan joskus voi antaa myös kunniaa hyökkääjän hyvälle vedolle.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Tämä taas mua aina naurattaa ja harmittaa maalivahtikeskusteluissa, että jos hyvältä paikalta läheltä maalia vetää kovan ja tarkan vedon "ylämummoon", niin maalista syytetään maalivahtia. Jokaisesta syntyneestä maalista ei aina tarvitse haukkua maalivahtia, vaan joskus voi antaa myös kunniaa hyökkääjän hyvälle vedolle.
Tämä on myös ehdottoman totta ja olen samaa mieltä. Hyvä veto on hyvä veto ja menee aina välillä hyvällekin maalivahdille. Mun oma tuntuma näkemistäni Irvingille tulleista hyvistä yläkulmavedoista on se, että vedot menevät käytännössä aina maaliin. Huippuveskari ottaisi näistä ainakin osan kiinni.
 

koodinimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on myös ehdottoman totta ja olen samaa mieltä. Hyvä veto on hyvä veto ja menee aina välillä hyvällekin maalivahdille. Mun oma tuntuma näkemistäni Irvingille tulleista hyvistä yläkulmavedoista on se, että vedot menevät käytännössä aina maaliin. Huippuveskari ottaisi näistä ainakin osan kiinni.
Kyllä tästä vähän huokuu sellanen "Joku JYPin Nenonen" teki kaks = aina menee. Alkuperäiseen viestiin liittyen meinasin jo aamulla kysyä, että kenelle veskarille noi hyvät vedot kaarelta ei mene?
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on myös ehdottoman totta ja olen samaa mieltä. Hyvä veto on hyvä veto ja menee aina välillä hyvällekin maalivahdille. Mun oma tuntuma näkemistäni Irvingille tulleista hyvistä yläkulmavedoista on se, että vedot menevät käytännössä aina maaliin. Huippuveskari ottaisi näistä ainakin osan kiinni.

Mun pitää kyllä rehellisesti myöntää et oon käytännössä katsoen jokaisessa pelissä nähnyt Irvingiltä vähintään 1-2 hyvää hanskakäden venytystä yläkulmaan menossa olleista kiekoista ja usein vielä näyttävällä tyylillä heitetty torjunta kyseessä. Useimmiten vielä ollut hyvä maski edessä.

Hyvät vedot on hyviä vetoja ja niistä ei vaan auta syyttää maalivahtia aina, oli vetäjänä tai torjujana sit Jokereitten tai vastustajan pelaaja. Voisi kysyä oliko esim Kalpaa vastaan Teräväisen rannari ylämummoon veskan moka vai vedon hyvyyttä. Valitettavasti pienillä värilaseilla usein noinpäin sanottuna se on Teuvon hyvyyttä, mut jos vastustajan pelaaja olis tehnyt saman Irvingille, olis todennäköisesti ollut kyseessä Irvingin moka kun menee alas niin helposti ja jättää yläkulmiin tilaa.

Mä oon ollut täysin tyytyväinen Irvingiin. Antaa joukkueelle mahdollisuuden voittoon joka ilta ja ottaa säännöstään myös jokaisessa pelissä sen 1-2 gamesaver-koppia. Huolissaan oon vaan vähän jatkuvasta peluutuksesta. Välillä vois jokusen pelin antaa lepotaukoakin, mutta kun ei hirveesti uskottavia kakkosia tällä hetkellä oo niin näillä mennään.
 

Gemondo

Jäsen
Ja tuossa linkki Instagramiin josta maskia voi tiirailla. Ihan hieno sanon minä.
Mutta osaako joku kertoa mitä tuossa edessä lukee? Ipo? Ipu? Jpo?
 

Mikki_32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle tuli ainakin heti mieleen "Irv". Voisi olla joku Irvingin oma lempinimi. Vähän erikoisen näköinen toi eka kirjain jos se on I.

Edit: Pikaisella googlailulla löytyi Irvingin Galgary maski. Edessä selvästi kirjaimet JRV. Nyt vain miettimään mistä nämä kirjaimet tulevat :).

Linkki maskin maalaajan sivulle:
Grizzly Power - Leland Irving, Calgary Flames, NHL, 2013
 

AaVee#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieno uusi maski saatiin Lelulle. Itsekkin oon jo kuumeisesti odotellu Irvingille Jokeri maskia ja tulihan se sieltä, kun hetken malttoi ootella. Hauska yksityiskohta toi pikku pukin parta tossa maskin vasemmalla puolella, missä on tuo pääkallo tai mikä ikinä irvistävä Jokeri onkaan. Liekö ottanu vaikutteita Jerestä? ;)
 

RaveN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Mulle tuli ainakin heti mieleen "Irv". Voisi olla joku Irvingin oma lempinimi. Vähän erikoisen näköinen toi eka kirjain jos se on I.

Edit: Pikaisella googlailulla löytyi Irvingin Galgary maski. Edessä selvästi kirjaimet JRV. Nyt vain miettimään mistä nämä kirjaimet tulevat :).

Linkki maskin maalaajan sivulle:
Grizzly Power - Leland Irving, Calgary Flames, NHL, 2013

Kyllä se on "I R V". Jos muistat kaunokirjoituksesta mitään, niin se iso I kirjotetaan just tuolla tavalla: Esimerkki

Nyt ei tarvi miettiä miehen lempinimeä, vaikka ÖÖRV-huudot voi kuulostaa aika erikoisilta.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt ei tarvi miettiä miehen lempinimeä, vaikka ÖÖRV-huudot voi kuulostaa aika erikoisilta.

Eikös tuo ÖÖööööörrvvvvv ole ihan perus suomalaisen miehen perjantai-illan ääntelytyyli :D

Ihan siisti maski, joskin itse en ole koskaan tämän maalarin (Bona?) tyylistä diggaillut. Liian automaalarimeininkiä. Pääasia kuitenkin on että koppi tarttuu.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Aika sekavanoloinen maski, mutta pääasia että Jokereiden logo löytyy nyt maskista. Tulee vähän mieleen yläastelaisten ensimmäiset photoshoppaukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös