Legendaarisin IFK-pelaaja kautta aikojen?

  • 3 540
  • 52

Kuka on legendaarisin IFK-pelaaja kautta aikojen?

  • Carl Brewer

    Ääniä: 32 18,9%
  • Stig Wetzell

    Ääniä: 2 1,2%
  • Simo Saarinen

    Ääniä: 4 2,4%
  • Pertti Lehtonen

    Ääniä: 51 30,2%
  • Matti Hagman

    Ääniä: 19 11,2%
  • Esa Peltonen

    Ääniä: 2 1,2%
  • Matti Murto

    Ääniä: 2 1,2%
  • Lalli Partinen (Saipalaiset, pää kylmänä...)

    Ääniä: 14 8,3%
  • Sakari Lindfors

    Ääniä: 7 4,1%
  • Darren Boyko

    Ääniä: 1 0,6%
  • Mika Kortelainen

    Ääniä: 5 3,0%
  • Brian Rafalski

    Ääniä: 5 3,0%
  • Jere Karalahti

    Ääniä: 6 3,6%
  • Jan Caloun

    Ääniä: 6 3,6%
  • Olli Jokinen

    Ääniä: 4 2,4%
  • Joku muu, kuka?

    Ääniä: 9 5,3%

  • Äänestäjiä
    169

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin vaikea kysymys, mutta tiedustellaan nyt muiden IFK-fanien (miksei muidenkin joukkueiden kannattajien) mielipidettä. Mielipiteet varmasti vaihtelevat eri ikäkausia edustavien välillä, mutta eiköhän jonkinlainen käsitys tähän elämää suurempaan kysymykseen saada tämän äänestyksen myötä.

Mitkä sitten ovat kriteerejä tälle ehdokaslistalle pääsemiseksi? Minua ei kiinnosta, kuinka pitkään Pelaaja X on IFK:ta edustanut, vaan mitä hän on seurassa tehnyt. Listalla on esim. pelaaja, varmasti monien mielestä se legendaarisin, edusti IFK:ta vain yhden vaivaisen kauden luoden silti kasvot HIFK:n jääkiekkojoukkueelle vuosikymmeniksi (-sadoiksi?) eteenpäin. Listalla on vain sellaisia pelaajia, joista puhutaan Nordiksen kiekkopyhätössä erätauoilla stobet kourassa.

Itse annan ääneni edesmenneelle Carl Brewerille. Kuten jo aiemmin totesin, hän mielestäni loi kasvot IFK:lle ja pitkälti hänen ansiostaan IFK edustaa sitä linjaa, mitä ihmiset joko rakastavat, vihaavat, kunnioittavat tai kadehtivat. Ei kai siihen tarvitse muuta sanoa. On tietysti äärimmäisen vaikeaa (lue mahdotonta) vertailla esimerkiksi Brewerin ja Matti Hagmanin urotekoja seurassa, mutta uskoisin että meiltä kaikilta punaista tunnustavilta löytyy asiaan jonkinlainen näkemys. Ei muuta kuin kantaa ottamaan!
 

Wolves

Jäsen
Pidin pääni kylmänä ja äänestin Lallia. Perusteluja tuskin tarvitaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Pidin pääni kylmänä ja äänestin Jan Calounia, vaikka mielestäni se on Pertti Lehtonen. Niin IFK kun vaan olla ja voi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Legendaarisinta en osaa sanoa, mutta...

Carl Brewer
Matti Hagman
Pertti Lehtonen
Lalli Partinen
Simo Saarinen

Nää on mulle ehkä ne "pyhimmät", vaikka en olekaan koskaan nähnyt Breweriä ja Lallia livenä tositoimissa. Ja nuoremmista ehdottomasti Jere Karalahti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä kaikillahan on omat perversiomme joten tekisi mieleni sanoa että Aki Tuominen. Tarvitseeko perustella?

Mutta jos miettisin hetken pitempään niin sanoisin että Matti Hagman.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Asiahan ei minulle kuulu, mutta äänestin Ruoskaa. Kukaan, joka vielä pelaa ei voi saavuttaa legendan mainetta.

Oletteko muuten nähneet Clint Eastwoodin länkkärin, joka kertoo Ruoskasta :D
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Joku muu

Äänestin Allu Lähteenmäkeä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mutta missä ovat Esa Tikkanen ja Ville Peltonen (kun isäkin on listalle) :D:D:D:D
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ääni Carl Brewerille. (Voisihan sen sille nickillekin antaa, niin pitkään on penkkiä hallissa kuluttanut ja itsensä käheäksi kannustanut). Lyhyestä visiitistään huolimatta Calle teki lähtemättömän vaikutuksen Tuotteeseen, jota toivon mukaan ylläpidetään jatkossakin vaihtoehdoitta.

Kuvernööri muuten ketjun avauksessa sanoikin jo mun sanat. Valinta on vaikea, ellei mahdoton. Ylimpään ryhmään kuuluu myös Lalli, Pepe, Simo, Hakki, Hexi, Murtsi....on niitä. Käsi lipassa.
Calounia en edellisiin kategorioisi.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Ruoskalle ääni tästä upeasta porukasta.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Kieltämättä oli vaikea valita yhtä, sillä listalla oli monta hyvää vaihtoehtoa. Osaa en ole koskaan nähnyt jäällä livenä, enkä muutenkaan, joten he putosivat pois, silti jäljelle jäi vino pino hyviä ehdokkaita. Ääni meni lopulta yli 800 ottelua pelanneelle Pepe Lehtoselle.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Vaikea valinta joukosta Brewer, Partinen, Hagman, Lehtonen osui Matti Hagmaniin. Aikansa Legendoja muutkin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vaikea valinta

Hienoja vaihtoehtoja, joista minun valintani keskittyi kahdeksan ensimmäisen välille. Koska en Breweria ole itse kentällä nähnyt, minun ääneni meni tällä kertaa Lallille. Yhtä hyvin se olisi tosiaan voinut mennä kenelle tahansa noista vanhoista konkareista. Listan ulkopuolisina tuli mieleen Rassa Hirvonen, Esa Isaksson, Väinö Kolkka ja Kife Heino, mutta valintani oli kuitenkin Lalli.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pertti Lehtonen sai ääneni itseoikeutetusti. Siinä mies joka pelasi pitkän ja hienon uran hifkissä. Mr Hifk minun mielestäni, yli 800 ottelua punapaidassa ei jätä kylmäksi.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ääneni menee Pepelle, perusteluna hieno ja pitkä peliura.

( tulipa tämäkin sitteen kahteen kertaan... no eipä jää ainakaaan kenellekään epäselväksi)
 
Viimeksi muokattu:

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella vaikea valinta, mutta kyllä Pepe saa mun
ääneni. Pepen mahtavalle uralle ei ikinä tule löytymään
haastajaa.
 

Carlos

Jäsen
Legendaarisuutta voi ajatella niin monella tavalla.. tavallaan Bob Halkidiskin oli erittäin legendaarinen joukoissamme, vaikkakin vain sitten sen yhden kauden.

Äänestin kuitenkin ikisuosikkiani Pepe Lehtosta.

ps. tervetuloa koska tahansa takaisin kaukaloon, ikä ei miestä pahenna. :)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Joku muu..

Hän on nimittäin vielä tällä hetkellä syntymätön pojanpoikani, joka tulee tekemään IFK:ssa ennennäkemättömän peliuran sentterinä pelinumerolla 56. Hänestä tullaan koulimaan täysin "puna-sini-valkoinen" soldier! Siinä Matti Hagmanin piste-ennätykset saavat huutia, kun tuo tulevaisuuden Predator- Juniorin tekemä Junior heiluttelee maaliverkkoja.

PSST... muuten äänestin kyllä Pertti Lehtosta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pertti Lehtosta äänestän. Brewer on legenda, mutta ei sinä aikana, kun meikäläinen on seurannut lätkää joten hänen saavutuksensa ovat minulle vain historian siipien havinasta tongittuja tiedonrippeitä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pertti "ruoska" Lehtosta äänestin. Olen sen verran nuori, että en ole nähnyt Brewerin pelaavan, muuten ääni olisi varmaan mennyt hänelle...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös