Leevi Teissala HIFK:ssa

  • 172 121
  • 1 018

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Omaan silmään tämän päivän peli kuvasti Teissalan ongelmia selkeästi. Kiekollisen upean taidon sotkee pahasti puutteellinen pelikäsitys. Saa näennäisesti asioita aikaiseksi (pitää kiekkoa hallussa), mutta sitä seuraavat ratkaisut ovat myöhässä tai vääriä. Toivoin itse että poffeissa nähdyt otteet olisivat siirtyneet tähän kauteen, toivottavasti löytyvät ennenkuin on liian myöhäistä
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Omaan silmään tämän päivän peli kuvasti Teissalan ongelmia selkeästi. Kiekollisen upean taidon sotkee pahasti puutteellinen pelikäsitys. Saa näennäisesti asioita aikaiseksi (pitää kiekkoa hallussa), mutta sitä seuraavat ratkaisut ovat myöhässä tai vääriä. Toivoin itse että poffeissa nähdyt otteet olisivat siirtyneet tähän kauteen, toivottavasti löytyvät ennenkuin on liian myöhäistä
Sitä oon itsekkin pohtinut.

PlayOffeissa ku pelitapa ja kavereiden liikeradat on syöpynyt alitajuntaan ja pelataan vaistoilla niin siinä Teissala on elementissään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teissala taantuu peli peliltä, kun ei ole tullut onnistumisia. Nelonen tällä hetkellä oikea paikka hänelle. Siinä hän ei kiekon kuskailuillaan oikestaan pilaa kenenkään peliä.

Se ihmetyttää, että ketjukaverit eivät opi sitä, että Teissala ei paljon päätykiekkoja heittelee, vaan haastaa siniviivaa ja joka kerta siinä silti vetää joku hyökkääjä paitsioon. Antakaa nyt se prkl leipoo itsensä siitä sisään.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Teissala saisi sillä helposti itseluottamusta ja fiilistä, kun kerrankin nopean rytmin muunnoksen ja vispauksen jälkeen vetäisi vaan, sillä ihan hyvä rannari kuitenkin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teissalalle voisi antaa matsin ajaksi jonkun säännön, että hyökkäysalueella saa pitää kiekkoa maksimissaan sekunnin, sitten pitää tehdä jotain. Voisi vaikka heittää niitä päätykiekkoja, vetää tai syöttää sellaisen peliä ylläpitävän syötön. Nyt ratkaisuhalu on niin kova, ettei millään osaa luopua kiekosta ajoissa.

Jokainen kiekollinen teko ei voi olla maalipaikan luominen.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Kilometrin päähän näkee että itseluottamus kadoksissa. Mikään ei onnistu ja on jengin huonoin hyökkääjä. Vaatisi sen yhden maalin niin uskon että lähtee.
Tai sitten ihan vain seuraamaan vaikka pari peliä katsomosta, voisi fila tehdä oikein hyvää, jos ensi viikolla on esim Koivistoinen takaisin
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Kilometrin päähän näkee että itseluottamus kadoksissa. Mikään ei onnistu ja on jengin huonoin hyökkääjä. Vaatisi sen yhden maalin niin uskon että lähtee.

Joo näin on tai Teissalan tapauksessa vaikka pari onnistunutta kynäilyä, joita teki kuitenkin viime kaudella todella paljon. Ja kunnon hävyttömiä vielä. Nyt ovat nämä loistaneet poissaolollaan, eikä tilanteita synny samalla tavalla.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tai sitten ihan vain seuraamaan vaikka pari peliä katsomosta, voisi fila tehdä oikein hyvää, jos ensi viikolla on esim Koivistoinen takaisin
Antaisin Teissalalle YV-aikaa Ikosen tilalla. Lehterä kaipa rinnalleen maalintekijää ja YV:llä Teissalalla olisi myös paremmin tilaa pyöriä kiekon kanssa.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo näin on tai Teissalan tapauksessa vaikka pari onnistunutta kynäilyä, joita teki kuitenkin viime kaudella todella paljon. Ja kunnon hävyttömiä vielä. Nyt ovat nämä loistaneet poissaolollaan, eikä tilanteita synny samalla tavalla.
Veikkaan mutulla että valmennus antoi kunnolla palautetta siitä kikkailusta mitä alkupeleissä nähtiin. Niistä syntyi varmaan pari kolme kiekonmenetystä per vaihto eikä syötöt löytäneet lapoja ollenkaan, jos syöttöä edes koskaan tuli. Nyt Leevi etsii sitä tapaa pelata kusematta jengin muroihin ja näyttää olevan melko hukassa. En silti usko että kukaan on Leeviltä kiveksiä poistanut, nyt on vaan hankala vaihe menossa kun koittaa sopeutua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Teissalan ongelma on se , ettei hän oivalla mitä pitäisi kiekon kanssa tehdä (eikä laukauskaan riitä). Onko kyse sitten hänestä itsestään vai pelisysteemistä: en tiedä. Anyways: siirto esim Jukureihin auttaisi häntä näyttämään kehittymiskykynsä tai tasonsa rajat.

Olin aivan varma hänen läpilyönnistään 23-24. Nyt uskallan sanoa ettei näin käy. Ja harmi, koska toivoin ja oletin 2 kautta.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eilen Teissalalta nähtiin ylivoimalla yksi todella käsittämätön kiekon menetys kun selän takaa heitti no look syötön suoraa Kärppä pelaajan lapaan eikä lähistöllä edes ollut yhtään punapaitaista, jolle kiekko olisi voinut millään tavalla päätyä.

1 hyökkääjä sisään ja Leevi Mestikseen lainalle ja sen jälkeen toiseen Liiga seuraan lainalle ja sitten kokeillaan uudelleen.

Ero Kaskimäkeen on tällä hetkellä valtava.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Surkeaa tekemistä Teissalalta jo pidemmän aikaa. Aika yllättynyt olen kyllä ollut että kehitystä ei ole tapahtunut, melkein päin vastoin.
Oisko sille sanottu että älä kikkaile noin paljon vaan pelaa suoraviivaisemmin ja muista syöttää jne…Mennyt peli ihan sekasin.
Toivottavasti löytää vielä viime kevään vireen, on ihan viihdyttävää katseltavaa sillointällöin.
Villinä korttina voisi kokeilla ylivoimalla Ikosen paikalla kun ei tuo saa mistään kuitenkaan kiekkoa reppuun.
 

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Tuntuu olevan tosiaan ihan hukassa, Ville lähes joka vaihdon jälkeen kävi taputtamassa kylkeen, POSIN kautta...ehkä, mikäli kohta ei aukea maalihanat, niin veikkaan että tuto kutsuu.
 

RedBeast

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu olevan tosiaan ihan hukassa, Ville lähes joka vaihdon jälkeen kävi taputtamassa kylkeen, POSIN kautta...ehkä, mikäli kohta ei aukea maalihanat, niin veikkaan että tuto kutsuu.
Jatkan veikkauslinjaa; Jos tuto kutsuu, pelaaja pyytää sopimuksen purkua ja siirtyy toiseen liigaseuraan. Taisi jo viime kaudella puhua että oli huumori vähissä kun joutui mestikseen neppailee
 

Ville59

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkan veikkauslinjaa; Jos tuto kutsuu, pelaaja pyytää sopimuksen purkua ja siirtyy toiseen liigaseuraan. Taisi jo viime kaudella puhua että oli huumori vähissä kun joutui mestikseen neppailee
Olen tätä kaveria hehkuttanut ja kotona vetänyt kämppää ympäri kun keväällä onnistui useasti. Tällä hetkellä toivon ihan Teissalan kannalta että aukeaa hanat joko täällä tai muualla.


Tiedän myös että esim. Kerhoon siirtyessä ja IFKta vastaan Nordiksella pelatessa veis Motinia kun litran mittaa ja vetäis viulutuuletuksen fanipäädyn eteen.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä en näe mitään tarvetta lähettää Teissalaa mihinkään. IFK ei tarvitse tehoja juuri häneltä, joten antaa pojan ottaa oppia. Mentoreita on kopissa ja jäällä aika monta, eikä meillä kai ole aihetta epäillä Leevin motivaatiota kehittyä. Ei hän missään Mestiksessä enää kehity. Enkä ylipäätään usko ollenkaan mihinkään koirakouluun - vähiten just näiden taiteilijatyyppien kanssa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnitin huomiota Leevin ilmeeseen, kun Kaskimäki ohjasi Vesalaisen vedon maaliin. Ensireaktio oli Leevilläkin kädet ilmaan, mutta sen jälkeen naama olikin sitten ihan nykkyrällä:


Mun ensifiilis oli spontaani, että Teissalaa harmittaa, kun ei itse tehnyt. Ja mä siis ymmärrän, että Leeviä kyrsii, että oma peli ei kulje. Mutta miten voi olla noin vittuuntuneen näköinen, kun oma jengi tekee maalin? Ja vielä toinen nuori pelaaja ohjaa kiekon upeasti maaliin. Tämä on mun mielestäni erittäin huono merkki monellakin tapaa. Ja kun oman jengin jätkät ja koutsit katsoo myös nämä tilanteen uusintana, ei jää heiltäkään huomaamatta.

Jos mä olisin Ville, mä laittaisin Leevin Mestikseen. En rangaistuksena, vaan hakemaan onnistumisia. Teissala kaipaa onnistumisia enemmän kuin kukaan muu joukkueessa ja tämä nyky-Leevi on omalle jengille kaikelle tavalla rasite. Ja nyky-Leevi ei tule onnistumisia tällä menolla saamaan. Valmennus antaa hänelle kuitenkin edelleenkin vastuuta ja tukee antamalla hänelle yv-aikaa, vaikka ihan oikeasti hän ei ansaitse sitä.

Mun mielestäni Teissalan kanssa pitää kääntää kaikki kivet, jotta muutosta tapahtuisi, mutta toistaiseksi mikään aiemmin yritetty ei ole toiminut, pikemminkin päinvastoin. Ja kärkiketjuihin ei vain ole asiaa, kun pelaamisen taso ei kokonaisuutena riitä. Muutaman pelin Mestis-keikka olisi nimenomaan "kivien kääntämistä". Jos vain mennään nykymeiningillä eikä siltikään Teissalan peli lähde kulkemaan, ei oikein voida sanoa, että ollaan ihan kaikki yritetty. Nyt näyttää siltä, että Teissalan itseluottamus vain laskee laskemistaan, mitä pidemmälle kausi etenee. Vielä olisi hyvin aikaa kokeilla kaikkea. Ja Leevin pitää itse ymmärtää, että jos vaikka Mestikseen kävisi käsky, sitä ei pidä ottaa rangaistuksena. Parempi se on kuitenkin pelata kuin istua katsomossa.

Toki nyt on vielä sairastuvalla ruuhkaa eikä kilpailua pelipaikoista tällä hetkellä kauheasti ole. Mutta myöhemmin on ja näillä nykyesityksillä Teissalalla ei ole kyllä mitään asiaa pelaavaan kokoonpanoon. Harmillista, mutta totta.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnitin huomiota Leevin ilmeeseen, kun Kaskimäki ohjasi Vesalaisen vedon maaliin. Ensireaktio oli Leevilläkin kädet ilmaan, mutta sen jälkeen naama olikin sitten ihan nykkyrällä:
Harvemmin olen kanssasi eri linjoilla minkään suhteen, mutta nyt on pakko olla ihan vain vähän eri mieltä. Katsoin tuon tilanteen ensin ilman taukoja ja toisen kerran vielä ihan frame by frame. Olihan siinä Teissalalla aika väsynyttä meininkiä, mutta niin oli myös koko muulta viisikolta. Pikaiset kivet keskenään ja kohti vaihtoaitiota naamat peruslukemilla. Iso kontrasti, jos verrataan esim. Raskiin tai Koivistoiseen, joille jokainen maali on pieni mestaruus, ainakin tuuletusten perusteella. En itsekään innostu noin kliinisestä meiningistä, mutta ei siinä mielestäni ollut mitään erityistä negaatiota havaittavissa.

Tuloksenteon paineet puolestaan paistaa Aurajoen rannoille asti. Onhan tässä vaaran paikat, että meillä on tässä köyhän miehen Iikka Kangasniemi, josta päästetään kohta irti. Haluaisin kuitenkin uskoa, että Teissalan suhteen osataan olla kärsivällisiä ja annettaisiin vielä ihan kunnon saumat tulosyksikössä. Nelosessa menee ihan hukkaan, eikä Mestis varmasti enää maistu kolmatta syksyä putkeen. Se paikka pitäisi vaan ansaita ylemmissä ketjuissa.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Harvemmin olen kanssasi eri linjoilla minkään suhteen, mutta nyt on pakko olla ihan vain vähän eri mieltä. Katsoin tuon tilanteen ensin ilman taukoja ja toisen kerran vielä ihan frame by frame. Olihan siinä Teissalalla aika väsynyttä meininkiä, mutta niin oli myös koko muulta viisikolta. Pikaiset kivet keskenään ja kohti vaihtoaitiota naamat peruslukemilla. Iso kontrasti, jos verrataan esim. Raskiin tai Koivistoiseen, joille jokainen maali on pieni mestaruus, ainakin tuuletusten perusteella. En itsekään innostu noin kliinisestä meiningistä, mutta ei siinä mielestäni ollut mitään erityistä negaatiota havaittavissa.

Tuloksenteon paineet puolestaan paistaa Aurajoen rannoille asti. Onhan tässä vaaran paikat, että meillä on tässä köyhän miehen Iikka Kangasniemi, josta päästetään kohta irti. Haluaisin kuitenkin uskoa, että Teissalan suhteen osataan olla kärsivällisiä ja annettaisiin vielä ihan kunnon saumat tulosyksikössä. Nelosessa menee ihan hukkaan, eikä Mestis varmasti enää maistu kolmatta syksyä putkeen. Se paikka pitäisi vaan ansaita ylemmissä ketjuissa.
Mitkä tuloksenteon paineet? Ihan aikuisten oikeasti, jos Leevi vetää 6+14 ja about 20p, niin tuo olisi jo ihan siedettävä ja ok lukema. Nyt mennään 0+1 tehoilla, ja vielä huolestuttavampaa on se, kun katsotaan tuloksen taakse - täysi taakka joukkueelle, ainakin tällä hetkellä

Samaa mieltä @BOL kanssa, jos ei peli ennen maajoukkutaukoa parane
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös