Lauri Taipalus HIFK:n paidassa

  • 84 705
  • 267

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaveri, joka TUPLAA piste-ennätyksensä liigassa ja sijoittuu pakkien pistepörssissä top-5:een ei ole yhteisymmärryksessä purettavien sopparipelaajien listalla ihan kärjessä
Ei tämä ole mitään pihalätkää jossa vain pisteet ratkaisee. Jos pelien kovetessa ei erotu kentällä kuin virheistään, niin ei voi sanoa, että pelaajaan peliesityksiin voi olla tyytyväinen. Kokonaisuus ratkaisee, jos paineensietokyky kovassa paikassa on nolla, niin pelaajan runkkaripisteillä ei ole paskan väliä. Ukko kiertoon ja tilalle on vaan kaivettava pelaaja, joka hyökkäävän puolustajan paikan pystyy täyttämään ilman että on aina riski omissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näen kyllä Taipaluksen täysin korvattavana pelaajana. Ei ole kiekolliselta pelaamiseltaan "erikkarlsson", joka ratkaisuillaan loisi jotain läpiajoja tai muuten niiden avulla tekisi jotain ihmeellistä hyökkäyssuuntaan. Jos tekisi jotain luovia ratkaisuita, niin silloin ehkä voisi korvata sen oman pään paskuuden.
On vaan niin perkeleen riskialtis kaveri omaan päähän. Ikinä et tiedä mitä tulee tapahtumaan, kun on kiekon kanssa alimpana miehenä. Joskus pettää tasapaino ja joskus riplailee kiekon suoraan vastustajalle. Ei taida riittää kahden käden sormet laskemaan niitä tilanteita, kun on alimpana miehenä hyökkäyssinisellä lähtenyt tanssimaan omiaan ja vastustaja karannut läpiajoon tai ylivoimahyökkäykseen.
En muista tarkalleen mutta taisi joskus alkukaudesta sanoa jossain haastattelussa omasta pelaamisestaan, että välillä sattuu ja tapahtuu. Viitaten siihen, että itsevarmuutta löytyy ja haluja tehdä uusia juttuja.

Harmi vain että nyt keväällä on sattunut vain niitä huonoja juttuja.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Yhtään Latea puolustelematta niin näiden viestien ajankohdat ja niissä kiukkuaminen on toisaalta hyvinkin hupaisaa luettavaa. Maanantaina pari maalia viivalta ja avojään pommeja niin kaikki vaatii sopparia 2020 asti.

Huumori sikseen ja pystyy parempaan kiistatta.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Itse olen onneksi manannut E4:ssä tätä säkkiä onneksi jo koko kauden ja siltä näyttää, ettei tarvitse lopettaa vieläkään. Pari viivamaalia eiu sitä tosiasiaa poista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Maanantaina pari maalia viivalta ja avojään pommeja niin kaikki vaatii sopparia 2020 asti.

Jos nyt ensiksi yrittäisi saada sen kiekon edes sinne maalille asti. Tämän jälkeen voidaan ehkä kuvitella maalinteosta.

Ja kyllä niitä huonoja asioita tapahtui läpi runkosarjan. Nyt niitä tulee vain aikasempaa enemmän.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Taipaluksen pitää parantaa kyllä nyt paljon, hautoo kiekkoa liikaa ja usein menettää sen tai sitten joutuu hädissään avaamaan kiekon ja avauksesta tulee epätarkka roiskaisu. 1-0 maali menee kuitenkin aivan täysin tuomarin piikkiin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Voisko mitenkään harkita, että Taipaluksen sopimus purettaisiin "yhteiymmärryksessä".

Ei voi. Onneksi sä et vastaa HIFK:n joukkueen rakentamisesta.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittämättömän huono pelaaja! Oli paineen alla tai ei, niin kokoajan hirveä paniikki päällä. Kiekon kanssa voi tapahtua mitä vain ja useasti tällä hetkellä se tarkoittaa katastrofia! Ottaisi malli Auvitusta. Jos tosiaan joku idästä tarjoaa edes korillisen banaaneja treidinä, niin pihalle vaan! Pitkään odottelin, että otteisiin tulisi muutosta parempaan, mutta päinvastoin mennyt.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkosarjassa tehtyjä pisteitä tarvittiin, että päästiin tänne asti. Runkosarjan pelaajasta voi myös kehittyä playoff-pelaaja. Jos ei tänä vuonna onnistu niin sitten ensi vuonna? Nothing is over!
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Vastaan kuitenkin kannattajana siitä, että kannan rahaa IFK:n kirstuun, joten suonet siis, että minulla on täysi oikeus arvostella pelaajaa, jonka peliesitykset kentällä ei vastaa sitä mitä pitäisi.

En mielestäni tätä oikeutta sinulta millään muotoa kieltänytkään. Pidän vain näkemystäsi siltä osin, että Taipaluksen sopimus pitäisi purkaa erittäin puusilmäisenä. Minä en toki kannattajana vastaa mistään, mutta siltikin kannan rahaa HIFK:n kirstuun. Joten kaippa minulla on tässä kohtaa yhtäläinen oikeus mielipiteeseeni?
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidän vain näkemystäsi siltä osin, että Taipaluksen sopimus pitäisi purkaa erittäin puusilmäisenä.
Itse pidän varsin puusilmäisenä sitä, että pelaaja, joka on kentällä ollessaan joukkueen huonoin puolustaja, on mielestäsi niitä joista pitää kiinni tulevaisuuden joukkuetta rakennettaessa, mutta mielipiteensä jokaisella.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Itse pidän varsin puusilmäisenä sitä, että pelaaja, joka on kentällä ollessaan joukkueen huonoin puolustaja, on mielestäsi niitä joista pitää kiinni tulevaisuuden joukkuetta rakennettaessa, mutta mielipiteensä jokaisella.

Ei minusta missään nimessä pidä pitää kiinni pelaajasta, joka on kentällä ollessaan joukkueen huonoin puolustaja. Sen sijaan minusta pakkien pistepörssin top 5 pakista on syytä pitää kiinni. Samoin minusta huiman kehitysakeleen ottaneesta verrattain nuoresta pakista on syytä pitää kiinni. Lisäksi olen sitä mieltä, että joukkueen parhaasta kiekollisesta pakista ei kannata luopua ehdoin tahdoin, ei ainakaan yhden tai kahden heikomman matsin jälkeen. Ja mitä puusilmäisyyteen tulee, niin joku sanoi mulle kauden alla, että ei riitä, että kattoo niitä pelejä, pitää myös ymmärtää katsomansa. Tai olla siinä kohtaa kun kävin väittelyä Auvitun hyödyllisyydestä joukkueelle. No nyt mä laitan tuon viisauden eteenpäin sulle.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Auvitu on kyllä joukkueen paras kiekollinen puolustaja. Vaikka ei tehopisteitä runkkarissa tehnytkään niin paljon, niin kokonaisuutena parempi ja lahjakkaampi puolustaja. Hän on se pelaaja, joka ottaa IFK:ssa pelatessaan seuraavan askeleen uralla, ei Taipalus.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Auvitu on kyllä joukkueen paras kiekollinen puolustaja. Vaikka ei tehopisteitä runkkarissa tehnytkään niin paljon, niin kokonaisuutena parempi ja lahjakkaampi puolustaja. Hän on se pelaaja, joka ottaa IFK:ssa pelatessaan seuraavan askeleen uralla, ei Taipalus.
Taipalus otti jo yhden askeleen eteenpäin urallaan tällä kaudella, lähelle majupelejä. Olen samaa mieltä kuitenkin Auvitun paremmuudesta. Loistava pelaaja.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä se meidän ero juurikin on. Minä pystyn Auvitun kohdalla sanomaan olleeni väärässä ja olen aidosti iloinen siitä, että Auvittu on onnistunut varsinkin playoffeissa, jossa nostanut tasoaan hurjasti. Taipaluksen osalta ei voi sanoa samaa. Paskaa suorittamista illasta toiseen. Jatka vaan tuota pippelin venyttämistä ja uskottele itsellesi, että Taipalus on pelannut hyvän kauden ja ennen kaikkea onnistunut tärkeissä playoff-peleissä. Susta on ainesta Paavo Väyrysen perilliseksi.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mä kyllä pidän Taipalusta huomattavasti Auvituta taitavampana kiekon kanssa. Se missä Auvitu menee valovuoden edelle on luistelu, minkä johdosta sillä sitten on enemmän aikaa ja tilaa kiekon kanssa. Siltikin Taipalus menee mun papereissa Auvitun edelle kiekollisena pakkina paremmasta pelikäsityksestä johtuen.

Tässä se meidän ero juurikin on. Minä pystyn Auvitun kohdalla sanomaan olleeni väärässä ja olen aidosti iloinen siitä, että Auvittu on onnistunut varsinkin playoffeissa, jossa nostanut tasoaan hurjasti. Taipaluksen osalta ei voi sanoa samaa. Paskaa suorittamista illasta toiseen. Jatka vaan tuota pippelin venyttämistä ja uskottele itsellesi, että Taipalus on pelannut hyvän kauden ja ennen kaikkea onnistunut tärkeissä playoff-peleissä. Susta on ainesta Paavo Väyrysen perilliseksi.

Ei mussa kyllä ole, synnyin väärille vanhemille. Toki Paavo voi tehdä testamentin mun hyväksi, mutta epäilen sitä kovasti. Se, että väität Taipaluksen suorittamisen olleen paskaa illasta toiseen osoittaa vaan kuinka puusilmäisesti olet HIFK:n otteluita tällä kaudella seurannut. Kyllähän miehelle on liikaa kiekonmenetyksiä sattunut, sitä en ole missään kohtaa kiistänyt, mutta ehdottomasti pitämisen arvoinen pakki, jonka suoritus on rankasti plussan puolella. Ei mun tarvitse tältä osin pippeliä venyttää, teen sen sitten muissa merkeissä jos tarvista ilmenee. Mutta mun pippelin venyttelyllä ei ole mitään tekemistä sen suhteen, että Taipaluksen kausi on ollut, jos ei nyt ihan täysosuma, niin helvetin hyvä kuitenkin.
 

Stigu

Jäsen
Mä kyllä pidän Taipalusta huomattavasti Auvituta taitavampana kiekon kanssa. Se missä Auvitu menee valovuoden edelle on luistelu, minkä johdosta sillä sitten on enemmän aikaa ja tilaa kiekon kanssa. Siltikin Taipalus menee mun papereissa Auvitun edelle kiekollisena pakkina paremmasta pelikäsityksestä johtuen.
.
Samaa mieltä. Taipalus on nyt Stögön koulussa, jossa pelaajalle sallitaan myös virheitä. Tietysti harmi, että ne tulevat pleijareissa, ja ratkaisuhetkillä. Omissa papereissani Taipalus olisi kuutospakki, joka kasvaisi ja kehittyisi kohti seuraavia kausia. Nyt kun pakisto on rakennettu miten on, on Taipalus saanut ihan liian ison roolin, ja varmaan osalle kannattajista on muodostunut harhakuva että kyseessä pitäisi olla pakiston tukiranka.

Pari kautta, niin Alavuuren oma poika pelaa muissa sarjoissa, uskon ma!
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse olen koko kauden vierustoverilleni hallissa valittanut Taipaluksen tekemille hasardeille hyökkäyssiniviivalla. Kausaripaikkani on siniviivan tuntumassa ja kyllä se on lähes aina Herra Taipalus, joka sössii IFK:n pakkopelin, kun ei saa pidettyä viivaa kiinni. Nyt pudotuspeleissä on entisestään korostunut se, ettei Taipalus osaa puolustaa ja tekee vääriä ratkaisuja niin puolustus- kuin hyökkäyspäässä. Ei muuta kuin kiertoon maakuntiin, ei tule ikävä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän sattuu liikaa hasseja Latelle, mutta kyllä hän on edelleen yksi Liigan parhaista kiekollisista puolustajista. Koska Tomppa rakensi HIFK:n puolustuksen prospektien varaan, niin minusta on vähän kohtuutonta odottaa jokaisen prospektin pelaavan virheetöntä peliä. Taipalus on pelannut pakon sanelemana koko kauden liian suuressa roolissa, ja hän on mielestäni siitä huolimatta onnistunut erinomaisesti. Ja henk.koht. pidän Taipaluksen tyylisistä rohkeista ja hyvin liikkuvista puolustajista, jotka uskaltavat tehdä ratkaisuja mitä muut eivät. Siihen Laten vierelle oltaisiin kaivattu Kanki/ Melart/ tms., joka tasapainottaisi Laten peliä. Väitän Taipaluksen pääsevän maajoukkueleirille kauden päätteeksi ja ensi kaudella Late saanee näyttöpaikan EHT:ltä.

Se on Tompan vika, että HIFK:n puolustus on epätasapainossa. Ei meidän puolustajien.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tässä viimeisen neljän vuoden aikana ollut paljon pakkeja HIFK:ssa, kenet on toivotettu hevonkuuseen ja sitten kun on löydetty se 'the pari' niin on alkanut ääni muuttua kellossa. Veikkaan että Latellekin käy vielä näin. Koko tämän kauden pakistopelleilyhän on johtunut siitä, ettei siellä ole ollut oikein kenellekän oikeaa paria.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
......Veikkaan että Latellekin käy vielä näin. Koko tämän kauden pakistopelleilyhän on johtunut siitä, ettei siellä ole ollut oikein kenellekän oikeaa paria.

Lallilla on kaukalossa kaksi ongelmaa; korostunut ego ja egoon verrattuna alisuorittavat kädet ja jalat. Mikäli SaiPan kanssa saataisiin aikaan jonkinlainen vaihtokauppa, vaikkapa pussilliseen perunalastuja, voitaisiin Lalli panna paluupostissa Lauritsalan suuntaan. Omassa toivepakistossani ei ole paikkaa tällaiselle puolustamiseen kyvyttömälle hybridille, joka ei tiedä, että kummankin pakin paikka ei ole oman maalinsa takana kun vastajoukkueella on kiekko. Auf Wiedersehen, Lalli!
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkiaiheeseen paluu, mutta ... Ok näin tänään vain puolet ekasta erästä ja kolmannen erän, mutta näiden hetkien aikana en rekisteröinyt juuri yhtään oikeaa ratkaisua ko. herralta. Sen sijaan niiden väärien/huonojen ratkaisuiden määrä oli karmiva, jopa siis se syöttöpiste oli väärä ratkaisu kentällä. Tuntuu, että takapakkia on taas kesällä menty.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo enemmän tästä jätkästä on haittaa kuin hyötyä, aivan käsittämättömän tyhmiä ratkaisuja tulee vähän väliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös