Lauri Pajuniemi – TPS:n salainen kultakimpale

  • 97 407
  • 292

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Onnea Lauri! Hyvää työtä ja onnea matkaan. Isoja juttuja nämä ja taustalla kaksi onnistujaa; pelaaja ja seura. Molemmille tiedossa vielä ihan kiva korvaus.
Paljon on Laurin otteista puhuttu tänä keväänä, josko tämän asian julkitulo rentouttaisi tekemistä (?).
Nyt vaan häkää pönttöön, kaasu pohjaan ja jullit seinille!
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tätä on täälläkin varmasti jauhettu monesti mutta kun on sama pää kesät talvet niin.. jotta saadaan korvauksia niin vaatiiko se Pajulta pelejä myös NHL:n puolella? Mitä jos tulee maitojunalla jouluksi Lukkoon? Mitä variaatioita näissä on?
 

Ikuri

Jäsen
Loistava uutinen Lauri Pajuniemen ja TPS:n kannalta. Pajuniemellä on kaikki edellytykset ottaa hyökkäysvoittoinen rooli myös lätäkön takana tarunhohtoisessa, mutta tietenkin hirvittävän määrän töitä, kärsivällisyyttä ja AHL:n valloittamista se ensiksi kysyy. Pelaajana Pajuniemi on sopivan itsekäs Amerikkaan ja toivon Laurille reissuun kaikkea hyvää.

Minä en ymmärrä sitä slogania - Euroopan paras kasvattajaseura. Ei todellakaan olla vain sellaisia, vaan maailman ja tällä hetkellä suurella todennäköisyydelllä maailmankaikkeuden paras kasvattajaseura. Ihmeellistä ja vääränlaista vaatimattomuutta.
 

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
Tätä on täälläkin varmasti jauhettu monesti mutta kun on sama pää kesät talvet niin.. jotta saadaan korvauksia niin vaatiiko se Pajulta pelejä myös NHL:n puolella? Mitä jos tulee maitojunalla jouluksi Lukkoon? Mitä variaatioita näissä on?
Saatan olla väärässä, mutta olen uskossa että pelkkä nhl sopimus riittää korvauksiin.
Edit. Ja jos ja kun sopimus on nyt tehty, korvaukset tulee menee täysimääräisenä turkuun. Ei merkitystä vaikka sopimus lukkoon olisikin. Näin itse olen asian pyöritelly. Saa korjata.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Saatan olla väärässä, mutta olen uskossa että pelkkä nhl sopimus riittää korvauksiin.
Edit. Ja jos ja kun sopimus on nyt tehty, korvaukset tulee menee täysimääräisenä turkuun. Ei merkitystä vaikka sopimus lukkoon olisikin. Näin itse olen asian pyöritelly. Saa korjata.
Näinhän tämä käsittääkseni menee. Tehty NHL sopimus varmistaa kasvattajakorvaukset ja katse on taaksepäin neljälle vuodelle, kun siirrytään Suomesta. Tepsin kannalta huonoin skenaario olisi ollut, että Pajuniemi olisi mennyt kaudeksi KHL:ään tai SHL:ään ja sieltä sitten NHL:ään. Käsittääkseni esim. KalPa jäi nuolemaan näppejään Lehkosen kanssa, kun siirtyi NHLään SHLän kautta.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Muistelen että muuan I Filppulan kanssa meillä kävi täydellisesti mestaruuskauden jälkeen. Oli tehnyt sopimuksen Jokereihin, mutta saikin lopulta tarjouksen Detroitista, jonne lähti kokeilemaan. Meille massit siirrosta ja narrien Rapala jäi puunoksaan kiinni. Lopulta Ilari ei pelannut peliäkään ylhäällä, mutta se on toinen tarina se.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onnittelut Laurille. Kelpasi sentään NHL jengille vaikka ei TPS fanien joukkueeseen mahdu.

Onnittelut myös täältä. Porukka ehkä purki vaan vitutusta Lukkoon siirtymisestä, joten en viitsi lällätellä asialla.

Vaikea kuitenkin nähdä, että Paju aloittaisi ylhäällä. Eiköhän tie vie AHL:ään kasvamaan, johon olisi pitänyt laittaa Kakkokin, vaikka Kakko oli huomattavasti potentiaalisempi tulokas. Mutta toivottavasti Paju osoittaa epäilyni vääriksi ja takoo ensi kaudella tehoja samassa ketjussa Kakon kanssa.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Pajuniemellä selkeästi pelillisesti ja henkisesti vielä pitkä matka NHLään, mutta en mä ymmärrä tätä "hyvä kun lähtee" -mentaliteettia nuorten kohdalla lainkaan. Kasvattajasarjassa melkein joka pelaajalla on jotain kehitettävää.

Mielestäni aika hyviäkin perusteluita on esitetty sen puolesta, että ei niin harmita vaikka lähtisikin toiseen joukkueeseen. Ei kait jokaisesta pelaajasta ole pakko tykätä vaan siksi että oma junnu ja osaa tehdä maaleja? Kehittyä Paju tosiaan voi, mutta itse en tuollaista filmaavaa diivaa jää kaipaamaan. Itse arvostan erilaisia pelaajatyyppejä. Jos Paju muualla kasvaa mieheksi niin sehän vain on hyvä hänelle.
Kohta 22v kun on jo ikää niin ei ihan pikkupojaksi enää voi sanoa. Amerikan valloitukseen Pajuniemelle tietysti kaikkea hyvää ja mukavahan hänet olisi Rangersin paidassa joskus nähdä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Hyvä Paju, näytä niille (ja meille). Muistetaas sitten kanssa se että jätkä on 21. Ihan paras hetki kehittyä lisää ja AHL on siihen hyvä vaihtoehto. Lüga on antanut mitä voi. Harva täältä on valmiina pelimiehenä siirtynyt.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Vaikea kuitenkin nähdä, että Paju aloittaisi ylhäällä. Eiköhän tie vie AHL:ään kasvamaan
Ei tällä ole edes mitään tekemistä sillä kuinka hyvä Pajuniemi nyt on tai on olematta, Rangersin laiturikaista on vaan aivan tukossa. Panarin, Lafreniere, Kakko, Kravtsov, Kreider, Buchnevich. Siinä on jo kolmeen ylimpään kenttään laiturit.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kait jokaisesta pelaajasta ole pakko tykätä vaan siksi että oma junnu ja osaa tehdä maaleja?

Ei tarvi tietenkään ja osasta noista asioista olen ihan samaa mieltä. Pajuniemen joukkuepelaamisessa ja hermokontrollissa on pahoja puutteita.

Se mikä mun mielestä on todella outoa että täällä kommentoidaan omalle junnulle tyyliin: "painu vittuun". Ehkä se taas kertoo enemmän palstan nykytasosta kuin muusta.

Muutenkin täällä ison kuvan sijaan tuijotellaan suunnilleen yhden erän jänteellä pelaajien kehitystä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Hienoa Paju ja Pajulle tekisi hyvää siirtyä AHL:ään opettelemaan Pohjois-Amerikkalaista pelityyliä ja tottumaan pienempään kaukaloon.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Paljon on Laurin otteista puhuttu tänä keväänä, josko tämän asian julkitulo rentouttaisi tekemistä (?).
Nyt vaan häkää pönttöön, kaasu pohjaan ja jullit seinille!

Näin kirjoittelin viime perjantaina, kun Laurin änäridiili julkistettiin. Jotain Laurin päässä napsahti ennen IFK-sarjaa ja mies keskittyi vain oikeisiin asioihin.
Järjettömän kova tasonnosto tähän sarjaan, kun Pelicans sarjassa fokus oli väärissä asioissa. Pärän kanssa laittoivat Lundellin povitaskuunsa ja siellä pysyi koko sarjan.

Aiemmin nähty lukuisia tilanteita, jossa Lauria hiillostettu joista lopputuloksena meidän alivoima ja tulipunainen Paju boksissa. Tuo Lundellin ruma poikkari Lauriin sai kyllä hymyn huulille, nyt asetelma kääntynyt päälaelleen. Nuori mies käynyt melkoista painia päänsä sisällä ja tuli sieltä voittajana ulos.

Laurilla viimeiset pelit jäljellä Palloseuran paidassa; höpinää tötteröön, kaasu pohjaan ja bojat seinille!
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pajuniemi on ehkä yksittäisistä pelaajista se, kenestä eniten huomaa tuon fysiikkatreenin vaikutuksen. Pajuniemen jalka ei ole koko kautena käynyt noin raikkaasti mitä kahdessa viimeisessä välieräpelissä. Ja kuten Virokin eilen totesi. Kevenee vaan.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuosta kun Pajuniemi jatkaa tehoilua niin pokkaa pudotuspelien parhaan pelaajan palkinnon. Nyt hän on ottanut yhden stepin eteenpäin. On kasvanut henkisesti, ehkä Rangers-diili räjäytti padot?

Siltä vaikuttaa. Vaikka on todella turhauttava pelaaja välillä, niin tällaisina iltoina tuota ei voi kuin rakastaa. Olen niin iloinen Laurin puolesta, kun aiemmin isoille estradeille nousun edessä on ollut Kaapoa ja heikosti valmennettua joukkuetta, mutta nyt kun kaikki natsaa niin pääsee näyttämään, kuinka kova maalintekijä oikeasti on.

Kritiikki siihen asti oli kuitenkin todella perusteltua, kun sai hanat auki HIFKiä vastaan sillä hienolla 1-0 maalilla. Sen jälkeen sai ihan valtavan itseluottamuksen ja tekee töitä ihan hulluna. Toivottavasti huomenna lataus ei mene yli, vaan jatkaa koko ykkösketjun tavoin tuohon malliin.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Aivan älytön laukaus tuossa 1-3 maalissa. Huikea peli tänään Pajuniemeltä muutoinkin. Toivottavasti vahva vire jatkuu, sitä tarvitaan. Lukko tulee huomenna takuulla kovempaa kuin tänään.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Aivan älytön laukaus tuossa 1-3 maalissa. Huikea peli tänään Pajuniemeltä muutoinkin. Toivottavasti vahva vire jatkuu, sitä tarvitaan. Lukko tulee huomenna takuulla kovempaa kuin tänään.
131km/h ranteella..hävytöntä!
Ei haittaa Lukon kovempi vauhti, niin tullaan mekin kovempaa, ihan helvetisti kovempaa!
 

Aleksis Veli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pajuniemeä tulee kyllä ikävä, on ollut TPS:n parhaimmistoa pleijareissa. Toiveissa on, että näen vielä maalaavan TPS-nutussa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pajuniemeä tulee kyllä ikävä, on ollut TPS:n parhaimmistoa pleijareissa. Toiveissa on, että näen vielä maalaavan TPS-nutussa.
Paju nosti tasoaan aivan älyttömästi sen jälkeen kun Rangers sopimus julkistettiin. Hyvin pelaa nyt ja tykkään kun on ne selänsuoristukset jäänyt pois jos ei veto menekään maaliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös