Laulukirja

  • 3 936
  • 27

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Avataan kannatuslaulujen ja chantien laulukirjaketju @stadinjätkä n hienosta ehdotuksesta.

Eli tänne ketjuun voit lisätä jo olemassa olevat tai joskus olemassa olleet laulut ja chantit sekä keksiä jopa aivan uusia!

Itse voin aloittaa uudella laululla, jota olen pyöritellyt mielessäni jo monta vuotta.

Kun ensimmäistä kertaa kuulin Atomirotan (tiedän, lievät narrifibat) Hima taas -biisin, niin ajattelin heti, että kertosäe jo sinällään olisi loistava yhteislaulu Nordikselle. Niinpä muokkasin siitä oman version, joka luovuuden puuskassa syntyikin vartissa.

Alla ensin oikeat sanat ja perässä muokkaamani HIFK -versio olkaa hyvät:

Atomirotta - hima taas

Sä sanoit lähteväsi pois
Niin kauas kauas pois
Ei tää Stadi ollu sulle

Suomenlinnan lautta vettä keinuttaa
torimummo huutaa täältä silakkaa
Valtamerten kautta valoon majakan
Stadi on mun hima taas.

Ja mä kaipaan sua
Ja mä kaipaan sua
Kun sä lähdit pois tänään

———————————

HIFK - Valoon Nordiksen, Stadi on mun hima taas

Ilman pisteitä taas pois
Maalle kauas pois
Ei tää Stadi ollu sulle

Yli sata kautta elinkautistaa
Hakki, Sakke, Ruoska muistois vilahtaa
Branderin kautta valoon Nordiksen
Stadi on mun hima taas!

En gång alltid
En gång alltid
Helsingin iiiiii-ef-koooooo (pahoittelut kirjoitusasusta, yritin kirjoittaa laulettavaan/soinnilliseen muotoon)

Ei se pöndet auta että vituttaa
Kun meidän röda teidät tiputtaa
Voittojen kautta valoon Nordiksen
Stadi on mun hima taas

En gång alltid
En gång alltid
Helsingin iiiiii-ef-koooooo
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Oliko tämä kirjoitettu seitinohuissa? :)

Jatketaan samoilla linjoilla. Jotenkin oon aina fiilistellyt, että legendaarisesta Helan går -snapsilaulusta sais tehtyä tyylikkään chantin. Muokatuilla sanoilla esim. jotenkin näin:

Ii ef koo, sjung hopp faderallanlej,
Ii ef koo sjung hopp faderallanlej
Och den som inte en gång tar
Han heller inte halvan får
Ii ef kooooo! Sjung hopp faderallanlej!
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Oliko tämä kirjoitettu seitinohuissa? :)

Jatketaan samoilla linjoilla. Jotenkin oon aina fiilistellyt, että legendaarisesta Helan går -snapsilaulusta sais tehtyä tyylikkään chantin. Muokatuilla sanoilla esim. jotenkin näin:

Ii ef koo, sjung hopp faderallanlej,
Ii ef koo sjung hopp faderallanlej
Och den som inte en gång tar
Han heller inte halvan får
Ii ef kooooo! Sjung hopp faderallanlej!
Ei sentään vaikka muutaman videokäsikirjoituksen olen asiakkaalle laatinut viskilasillisen ääressä. Hyvää settiä tuli silloinkin! ;)

Erinomainen ja hyvänkuuloinen chantti! Tästähän alkaa laulukirja rakentua!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Solen skiner, Joona Lehmus
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Oi IFK
Meidän IFK
Sil on väliä
Aina IFK

Oi iiiefkoo
meidän iiiefkoo
Sil on väääliä
Aina iiiefkoo
Shalaalaa-laa Shalaalaa-laa Shalaalaa-laa…

Tää muistuu myös mieleen hyvänä chantina.

Miinus puolena tosin se, että narrit kopioi tän ja alko laulamaan samaa chantia omanaan..

EDIT. Tais ollakin tuo ”Sil on väliä” —> Ei lajil väliä.

No näistäkin väärin kuulluista biiseistä sais hyvän aiheen yleiselle puolella tai voi olla , että sellainen onkin jo siellä.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Me ollaan Stadista
Mut ei narrit eikä HJK
Vaan kaunein kaikista
On meidän IFK

Tätä tuli laulettua nuorempana paljon jopa kaupungilla baari-iltojen yms. jälkeen. Huikea laulu!

Ja samalla bongasin Fan Clubin laulukirjan netistä. Sieltä mm. tuo John Denverin Coutry Roads mukaelma on huikeaa kuunneltavaa livenä:

 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Hyvä, mutta HJK:n voisi poistaa. Ei mitään tekemistä lätkän kanssa. Kiekko-Eees-pooo... tai vastustajan mukaan? Kaikki liiga jengit saanee mukautettua tähän muottiin.....? Kaa-a-alpa...Jyy-y-yppi lienee vaikeimmat.
Tämähän on vanha laulu. Varmaan HJK viittaus tulee siitä, että ollaan Stadista mutta ei mikään muu jengi tai mikä tahana jengi täältä kuin se kaikista kaunein eli HIFK.

EDIT. @MK47 ehtikin jo vastata samaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Miten HJK liittyy lätkä HIFK? Siinä pointti. Moni lätkäkannattajista kannattaa toisessa lajissa eri seuraa... tietysti jos halutaan jakaa oma faniporukkaa niin fine.
Jep just näin. Ainakin itsellä aina ristiriitainen suhtautuminen tähän chanttiin. Kannatan lätkässä tietysti IFK:ta, fudiksessa Klubia. Tuota fudis IFK:ta en ole missään vaiheessa kokenut omaksi. Itse sitä ikäluokkaa, joiden ”maailmassa” ei fudis IFK ole ennen 2010-luvun puoltaväliä ollut edes olemassa, kun kyntänyt aladivareita. Kun fudis nousi liigaan, yritettiin saada pikavoittoja millon minkäkin hämärien kiinalaisten sun muiden johdolla. Ei tunnu omalta..
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Miten HJK liittyy lätkä HIFK?
Kyllähän se historiallisella kulmalla liittyy:





Ja on Nordiksella roikkuneet HJK:n kiekkomestaruusviiritkin:

 
Viimeksi muokattu:

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Oliko tämä kirjoitettu seitinohuissa? :)

Jatketaan samoilla linjoilla. Jotenkin oon aina fiilistellyt, että legendaarisesta Helan går -snapsilaulusta sais tehtyä tyylikkään chantin. Muokatuilla sanoilla esim. jotenkin näin:

Ii ef koo, sjung hopp faderallanlej,
Ii ef koo sjung hopp faderallanlej
Och den som inte en gång tar
Han heller inte halvan får
Ii ef kooooo! Sjung hopp faderallanlej!

Miksi tässä pitäisi ottamisesta ja halvan saamisesta laulaa? Eikö tämä toimisi paremmin:

I F K, sjung hopp faderallanlallanlej
I F K, sjung hopp faderallanlej
Är du en gång IFK,
(då) är du alltid IFK
Heja på.. [kuulostaa melkein samalta kuin "helan går"]
(IFK!)
..sjuung hopp faderallanlej!
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Miksi tässä pitäisi ottamisesta ja halvan saamisesta laulaa? Eikö tämä toimisi paremmin:

I F K, sjung hopp faderallanlallanlej
I F K, sjung hopp faderallanlej
Är du en gång IFK,
(då) är du alltid IFK
Heja på.. [kuulostaa melkein samalta kuin "helan går"]
(IFK!)
..sjuung hopp faderallanlej!
Kunhan nyt yritin mukahassutella. Kyseessä kuitenkin juomalaulu, niin annoin vähän kunniaa sillekin. Ja tokihan sen voi sanoittaa ihan kuten parhaaksi näkee, nostin ton esiin lähinnä melodian tunnettavuuden takia.

Tuossa tapauksessa siis se joka ei "ota kerran", ei saa puoltakaan (halvan).

Ps. Sanoitus syntyi viskilasi kätösessä. Kehä kolmosen ulkopuolella.
 

Moritz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars
Kannatan lätkässä tietysti IFK:ta, fudiksessa Klubia.
Tästä olen aina miettinyt että miten "lätkä-IFK"- ja "klubi" fani suhtautuu Stadin derby matseihin? Tuottiko IFK:n voittaminen jotenkin tavallista matsivoittoa enemmän mielihyvää (kuten oletan että sinulle IFK fanina esim. narrien voittaminen toisi) vai onko näissä jotenkin täysin ristiriitainen fiilis? Entä IFK:n vastaisia chantteja, tuskin ollaan niissä messissä?

En tuomitse (tai no, anti-IFK chantit tuomitsisin), aina vaan ihmetellyt tuota dynamiikkaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Tässä bulia bängeriä ens kaudelle, melodiana mikäpä muukaan kuin ikuinen klassikko "Always Look on the Bright Side of Life":

Tseemii rööda painetaan buulilla! Sha-la-la-la-la-la-la-la-la!

En gång alltid, sulle me lauletaan! Sha-la-la-la-la-la-la-la-la!

Eilen, tänään, aina sua rakastan! Sha-la-la-la-la-la-la-la-la!

En koskaan voisi susta mä luopua! Sha-la-la-la-la-la-la-la-la!
 

MK47

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Miten HJK liittyy lätkä HIFK? Siinä pointti. Moni lätkäkannattajista kannattaa toisessa lajissa eri seuraa... tietysti jos halutaan jakaa oma faniporukkaa niin fine.
@Dimas_ sen kerkesi jo hyvin kiteyttääkkin, faniporukka lienee sitten jo aikoja sitten jakaantunut kun chantti ei ole mikään aivan tuore.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä olen aina miettinyt että miten "lätkä-IFK"- ja "klubi" fani suhtautuu Stadin derby matseihin? Tuottiko IFK:n voittaminen jotenkin tavallista matsivoittoa enemmän mielihyvää (kuten oletan että sinulle IFK fanina esim. narrien voittaminen toisi) vai onko näissä jotenkin täysin ristiriitainen fiilis? Entä IFK:n vastaisia chantteja, tuskin ollaan niissä messissä?

En tuomitse (tai no, anti-IFK chantit tuomitsisin), aina vaan ihmetellyt tuota dynamiikkaa.
Mä tein päätöksen, että en mennyt yhteenkään paikan päälle. HJK:ta kannatin, mutta ei tuottanut mitään erityistä mielihyvää ja ihan hienona tapahtumana tuota ajattelin.... ja yleensäkin futismatsit haluan katsoa myös sivulta ja 90%:ia matseista (lähinnä kaikki euromatsit) olen kahden poikana kanssa siellä... joista toinen pelaa Klubissa ja saatiin nytkin lohkovaiheeseen etuosto-oikeudella kaikkiin matseihin liput...

Ja sama kuin lätkässä, mua ei kiinnosta vastustajan haukkuminen tms vaan oman jengin kannustaminen. Hyvällä maulla voi kuittailla tietysti.... tyyliin Böndet
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tästä olen aina miettinyt että miten "lätkä-IFK"- ja "klubi" fani suhtautuu Stadin derby matseihin? Tuottiko IFK:n voittaminen jotenkin tavallista matsivoittoa enemmän mielihyvää (kuten oletan että sinulle IFK fanina esim. narrien voittaminen toisi) vai onko näissä jotenkin täysin ristiriitainen fiilis? Entä IFK:n vastaisia chantteja, tuskin ollaan niissä messissä?

En tuomitse (tai no, anti-IFK chantit tuomitsisin), aina vaan ihmetellyt tuota dynamiikkaa.
Suhtautuminen näihin oli aina erittäin ristiriitainen. IFK:n voittaminen ei tuottanut mitään mielihyvää, ennemmin toivoi aina tasapelejä. Ja ei todellakaan missään chanteissa mukana, ihan ”tuularina”, kuten fudispuolella todettaisiin..
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus kultaisen 2010-luvun alkupuolella kun fudiksessa suhattiin ykköstä ja kakkosta, klassista ”nuorena skloddina” - chäntiä jatkettiin jotenkin näin:

Varoitus! Sisältää ronskia kielenkäyttöä…

”Kalevi gurantti, käteenvedon Suomen mestari!

3 ja puoli sekuntii…”

Nyt alkoi kaduttamaan, miksen valinnut nikiksi Kalevi Guranttia vaan olen joku helvetin tv-hahmo…
 
Viimeksi muokattu:

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo ”ollaan stadista muttei narrit eikä hjk” chantti on yksi parhaista mitä meillä on. Sitä ei todellakaan lähdetä muuttamaan yhtään mihinkään suuntaan. Eikä siinä ole pointti edes mikään narrien tai klubin herjaaminen, vaan alleviivata sitä että me olemme IFK.

Tiedän että monet kannattaa klubia ja rödaa ristiin, eikä se mua kiinnosta. Mutta ei lähdetä tuhoamaan hyviä chantteja sen vuoksi jooko?

Toivoisin itse laulukirjaan jotain tietyille pelaajille suunnattuja chantteja. Olisi mahtava torjutun rankkarin jälkee vetää pari minsaa chanttia Taposelle, Vesalaisen tehtyä byyrin niin chanttia hänelle jne. Pelkkä nimen huutaminen ja taputus toimii myös, mutta lyhyet chantit ois myös toimivia. Pelaajat myös itse yleensä tykkää tosi paljon hauskoista chanteista suunnattuna yhdelle pelaajalle.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Miksi tässä pitäisi ottamisesta ja halvan saamisesta laulaa? Eikö tämä toimisi paremmin:

I F K, sjung hopp faderallanlallanlej
I F K, sjung hopp faderallanlej
Är du en gång IFK,
(då) är du alltid IFK
Heja på.. [kuulostaa melkein samalta kuin "helan går"]
(IFK!)
..sjuung hopp faderallanlej!
Tämä on ihan helvetin hyvä, tällä saadaan taas närästystä aikaan vieraspeleissä
kun lauletaan jopa ihan ruottiksi :) Ei se tietysti ole sen laulun pointti, mutta se saattaa
olla yksi seuraamus.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös