Latteimmat kiekkoilmaisut

  • 76 898
  • 454

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
"... todella pahaan paikkaa otti jäähyn"
Mikäs on hyvä aika ottaa jäähyjä?

"Joukkue vyöryttää"
??

Haastattelija erätauolla
"Ettei vaan käynyt niin että lähditte peliin vähän takki auki?"
Pelaaja, tässä tapauksessa M/T Elomo Ilves-Blues HN-ottelussa.
"Noo, em mä usko että se siitä johtuu".

"Loistava ajatus pelata taakse"
Mihinkäs se kiekko jäi...

"Heittää painetta päätyyn"
Roiskaisee kiekon ränniin ja hoipertelee vaihtoon.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"Pienet marginaalit ratkaisivat" - Onko olemassa muita marginaaleja kuin pieniä? (marginaalinen = vähäinen, pieni)
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Mersun vakio

Jos Antero "mersu" Mertarannan selostuksiin on luottaminen, ei kumpikaan joukkue, varsinkaan Suomen, pelaa ehjää peliä, sillä "Suomella on vaihto kesken".
Variaatioita ovat mm. "Suomella on vaihto pahasti kesken" = vastustaja pääsee ylivoimahyökkäykseen tai "Suomella on nyt koko ajan vaihto kesken = peli on päätöntä keskialueen koheltamista.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Kärpät pelaa ja tolpissa soi..."

En nyt tiedä, minkä siellä tolpissa pitäisi soida, mutta tuskin sillä kiekolla ainakaan halutaan tolppia montaakaan kertaa soitella. Tai mistäs sitä tietää, mikä on pohjoisen joukkueen kiekkokulttuuri pohjimmiltaan...

Itse olisi miettinyt sanoitusta uudemman kerran, vaikkapa muotoon:"... verkoissa soi..."
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Polvipetteri; jos näistä lauluista sitten. "Tappara on terästä..."
Näytä mulle edes yksi AITO tappara, joka on terästä! Siihen aikaan kun näitä vehkeitä käytettiin(nuijasota jne.), ei teräksestä tainnut olla tietoakaan...heh ;)
Itse olen myös ihmetellyt tuota tolppien soimishommaa. Mitähän ovat herrat Jamppa ja kumppanit aikoinaan sanoittaessaan ajatelleet? Outo sanonta. Taitaa muutoinkin olla ainoa seurakappale, joka on ihka-aito humppa. Vot Kärpät!

Tamista vielä. Ainakin silloin kun herra valmensi Kärppiä, sillä oli tapana lähes koko pelin ajan, ja jokaisessa pirun pelissä meuhkata kaukaloon naama punaisena "jalat, jalat, jalat....kädet, kädet...ylööös, ylööös...jalat, jalat...kädet..."
Kysyin kerran eräältä Kärppäpelaajalta, että vituttaako se vai naurattaako? Vastaus oli tyhjentävä: "ensin nauratti, sitten on alkanut vituttamaan..."
 
Viimeksi muokattu:
Sakari Pietilän perinteiset

1. Marginaalit ovat pieniä, tolppa sisään, tolppa ulos.
2. Tålamod ock grundspel

Rono Järvelä laukoi kohtuullisen usein näitä klassikoita

1. Kätisyydet kuntoon
2. Totaalisen tyhmä penaltti

Linkku kommentoi

- "vankka puolustaja", ja määritelmänhan täyttää kaikki varusteet päällä vähintään 70 kiloa painavat.

Ja ainakin minulla on hieman eri käsitys "äksönistä" kuin Jutilla, ja sivulauseessa hän odottaa hieman enemmän Tuomisen Pasin kaltaisilta pelaajilta.

Ja Tamin sutjautuiksista ja kuluneista latteuksista saisi aivan oman ketjun. Ei ole muuten peliä, jossa Tamilla ei olisi prinsiippinä "maalivahtipeliä ja erikoistilannepelaamista", mutta mikä olisi se kolmas jota en juuri nyt muista.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Pistepörssin kärjessä viihtyvä tai yksittäisessä ottelussa kovat tehot tehnyt pelaaja kiittelee aina ketjutovereitaan tyyliin: "Ketjun ansiota kaikki"

Joskus olisi vaihtelun vuoksi hauskaa kuulla, että "Mun ansiosta tää ketju on näin hyvä" tai "Jonkunhan tässäkin joukkueessa on pisteet tehtävä". Toimittajalla voisi mennä hieman sormi suuhun....
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti polvipetteri
"Kärpät pelaa ja tolpissa soi..."

En nyt tiedä, minkä siellä tolpissa pitäisi soida, mutta tuskin sillä kiekolla ainakaan halutaan tolppia montaakaan kertaa soitella. Tai mistäs sitä tietää, mikä on pohjoisen joukkueen kiekkokulttuuri pohjimmiltaan...

Itse olisi miettinyt sanoitusta uudemman kerran, vaikkapa muotoon:"... verkoissa soi..."

Itsekin olen miettinyt tuota biisiä, ja tullut siihen tulokseen, että joko a) laukauksia tulee niin paljon, että tolppiinkin menee osa
b) verkon heilahtaessa tolpan vieressä olevat lenkit "vinkaisevat"

tai sitten c) "tolpissa" (monikko) tarkoittaa, että tolppien rajaamaan alueeseen(=maaliin) menee niin paljon kiekkoja, että "maali soi"(=tolpat soi).

Päivän filosofia-annos olkoon tässä. Itse uskon vaihtoehto C:hen.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Syöttö joka ei koskaan saapunut perille"

tai

"Hyvänolontunne alkaa hiipiä puseroon"

tai

"Kiekko lyödään päätyyn X:n toimesta"
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
En tiedä onko varsinainen kiekkoilmaus, mutta meikäläistä sieppaa kupolista kun Anu Saukkonen, joka helevatan kerta aina torstain Hockeynightin aluksi tokasee,että torstai on toivoa täynnä.

Tamilta tulee ainakin yksi legendaarinen mieleen. Joskus aikoinaan hän puhui Euroopan nopeimmin peliä kääntävästä pakista. Muistuuko mieleen kuka on kyseessä??? :)

Mertarannalla toistuu lisäksi tämän VAARALLISEN lisäksi aina tyylikäs-adjektiivi... "Siinä Ylönen ottaa tyylikkäästi kiekon, Pärssinen laukoo tyylikkäästi" jne.

Ranteet lukkoon -Juti-
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Myers

Ranteet lukkoon -Juti-

Muistelisin, että tuo "Ranteet lukkoon" -lausahdus oli Rono Järvelän lanseeraama. Sitä sitten Saukkonen alkoi aikansa maisteltuaan hyödyntää paikkassa jos toisessakin.
 
K

kangaroo

Hokinaitin erätaukohaastattelussa:

- Onneksi olkoon, teit hienon maalin tuossa, kuinka se oikein kävi ?

No ketjukaveri anto tosi hienon lätyn suoraan lapaan, mä vaan ammuin sinnepäin ja tällä kertaa sattu menemään sisään. (Tai oli aikaa katsoa että on länget auki ja siitä sitten meni)

- Minkälaisia ohjeita valmentaja antoi kopissa edellisellä tauolla, onko vastustajan maalitykki X erikoisvartioinnissa ?

Noo ei mitään erityistä, pidetään kovaa luistelua yllä ja pelataan nöyrästi joukkueena niin mä uskon että me hoidetaan tää homma kotiin. Niin ja ei siellä kentällä voi ruveta kaverin tekemisiä erikseen katsomaan, pelataan vaan meidän omaa peliä. (Jos ollaan tappiolla, niin "täytyy lisätä luistelua ja laittaa paikoista sisään, niin ja nää oman pään tyhmät virheet pitää saada karsittua")
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh... nyt kun näitä lukee niin ei tarvitse enää pitää ääniä päällä missään selostuksissa. Tässähän nämä matsien selostukset on kiteytettynä mukavasti.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Jonkun tärkeän pelaajan puuttuessa kokoonpanosta:

"Jääkiekko on joukkuepeli, sota ei yhtä miestä kaipaa"

Mikä vahvistus sellainen pelaaja on, jonka puuttumista ei huomaa? Eikö ukko ole siinä tapauksessa aivan turha, jos kerran ilmankin pärjätään?
 

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti Erno
Joskus olisi vaihtelun vuoksi hauskaa kuulla, että "Mun ansiosta tää ketju on näin hyvä" tai "Jonkunhan tässäkin joukkueessa on pisteet tehtävä". Toimittajalla voisi mennä hieman sormi suuhun....

Robert Kronista oli tuossa taannoin juttu veikkaajassa. Kron ei tyytynyt peruslatteuksiin tyyliin, "Teen parhaani auttaakseni joukkuetta" tai "yritetään pysyä joukkueen vauhdissa mukana" vaan latasikin suoraan, että "Johtajaa tämä joukkue tuntui kaipaavan" heh.. tossa oli sitä tervettä itseluottamusta
 

sapko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Se nyppii aika tavalla, kun joukkue on noussut viimeisessä erässä maalin takaa voittoon, niin haastattelussa joku "sankari" sanoo, että "päätettiin kopissa jätkien kanssa, että tätä matsia ei hävitä."

Eli näin helppoa se voittaminen on; riittää kun jätkien kanssa päätetään.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Petri Skrikon vakiokommentti hävityn pelin jälkeen: "Kaveri halus enemmän voittoa. X oli meille liikaa."

X=ratkaisumalin tekijä

Jani Uotilan vakiokommentti ennen mitä tahansa peliä: "odotettavissa jännittävä ja tasainen taistelu"
 

JanJ

Jäsen
Aina kun Kalle Sahlstedtilla oli kiekko, Saukkonen hehkutti että "luokanopettaja Sahlstedt".
Tottakai, koska Saukkonen on itsekin jonkun sortin opettaja (siihen kouluun ei mun lapset mene).

Toinen vakio oli aina "hyvin luisteleva Järventie" joka toistui n. 20 kertaa matsissa.

Sitten nämä "älä lähre schinne, ylämummo" ja muut ällötykset ovat se perimmäinen syy miksi en katso sunnuntain ottelulähetyksiä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Viestin lähetti laiska laita

Onneksi on piristävia poikkeuksia. Valmentajista Mika Toivola saattaa livauttaa aika terävästi toimittajalle. Parin viikon takaisen Jyp - Ässät ottelun jälkeen vastasi toimittajalle (Anssi Ritatille) että ritari nyt voi kuvitella ihan mitä vaan. Sanamuotoa enkä järjestystä muista enkä edes kysymystä mutta vastaus oli niin hauska. muitakin "kohteliaisuuksia" Mikan suusta tulee ja välillä aika suoraan.

Joo, muistan tapauksen hyvin. JYP oli hoitanut Ässät, ja siinä samassa menivät Ässien pienetkin pleijarimahkut kokolailla täysin. A. Ritari sitten kysyi, että Ässät voi nyt ilmeisesti keskittyä pelaajien ja pelin kehittämiseen (niinkuin tapana on). Tähän Toivola loihe lausumahan: "Ritari voi keskyttyä mihin haluaa, ja me keskitytään omiin hommiimme", melko lailla noin se meni. Ritari ei osannut enää siihen vastata, kiitti vaan haastattelusta.
Vastaavia lohkaisuja tulee vastaan aina silloin tällöin. Paikallisissa medioissa on helpompi laukoa, ei tarvi olla niin kova sensuuri päällä. Siksi tuollaisia kommentteja tulee. Olisi toi voinut jäädä sanomatta HN:n haastattelussa...?
 

Kapo

Jäsen
Miten on voitu unohtaa???!?!?!

"Lapa jäähän, nimi lehteen" by Saukkonen
myös "Liikkuvat taakse" ennen laukausta on aika tyhjentävä...
 

sapko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Käviskös tämä tuore juttu savonlinnalaisesta ilmaisjakelulehdestä:

"Pidettiin pelin jälkeen joukkueen kanssa lyhyt palaveri, jossa sovittiin, että nollataan tilanne ja ruvetaan pelaamaan nyt joukkueena. Eivät ne taidot ole mihinkään kadonneet."

Kommentti oli SaPKo-valmentaja Timo Turusen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti JanJ
Aina kun Kalle Sahlstedtilla oli kiekko, Saukkonen hehkutti että "luokanopettaja Sahlstedt".

Kyllä kirjoitusasu on ennemmin 'schahlstedt' tai jotenkin noin.
Kuinka se Shaukkonen saa siihen kaksi h-kirjainta.

Ei sovi muuten unohtaa:
"Kimmo Eronen, varttuneemalla iällä SM-liigaan"
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Anu S.

Menee vähän Best of Anu -osastolle mutta en voi olla laittamatta. En tiedä tarkkaan mistä Anu on lähtöisin, mutta hänellä on "hauska" tapa sanoa ulkomaalaisia nimiä. Hän lisää konsonantteihin päättyviin nimiin lähes poikkeuksetta i-kirjaimen loppuun; vopatti, saalstetti, parkkovi, tenkratti. Alkuun huvitti, nykyään enemmän ärsyttää. Samoin kuin muistaa mainita joka kerta Ilkka Pikkaraisesta, että hän on Sonkajärveltä kotoisin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Anulta lisää

"jalat käy ja maisema vaihtuu" -uhh!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös