La 27.9.2014 Sport - Kärpät

  • 20 271
  • 72

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
"Isä, saisinko kysyä sinulta jotain?"

"Kerro, poikaseni."

"Miten sinä tapasit äitini?"

"Poikaseni. Sitä hetkeä en edes minäkään voisi koskaan unohtaa, vaikka oletkin ehkä saattanut huomata miten dementikko minä olenkin. Sinäkin tulet aikanaan perimään sen taidon minulta, ellet ole jo. Mutta niin, miten tapasinkaan äitisi... Kevättä oli jo rinnassa vuonna 1976... Eiku ei silloin. 1975? Hmm. Aivan totta, vuosihan oli todentotta 1977, kun tapasin äitisi ensimmäistä kertaa talomme hiekkalaatikolla Kuparisaaressa. Leikimme yhdessä. Nauroimme yhdessä. Katselimme toisiamme hyvin jännittyneinä. Outo tunne valtasi sydämen. Sitä tunnetta ei pysty sanoinkuvailemaan, kun se tunne on päällä. Pitkä hiljaisuus vallitsi yllämme. Hänen hymynsä, voi veljet miten jumalainen se olikaan. Miten aika oli pysähtynyt. Mieleni oli täysin tyhjä, mutta katseeni oli hänessä kiinni. Juuri sillä hetkellä en olisi halunnut mitään enemmän kuin katsella hänen silmiänsä. Ne olivat ruskeita, minulle ne olivat myyttisiä. Toivoin, että tuijottamalla hänen silmiänsä se hetki ei katoiaisi koskaan, eikä minun tarvitsisi poistua hiekkalaatikolta koskaan. Hetkemme keskeytyi, kun hänen kaverinsa tulivat vauhdilla hiekkalaatikolle ja heittivät hiekkaani silmilleni. He vain nauroivat ja poistuivat nopeasti paikalta kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Äitisi oli hämmentynyt, kun minä yritin itkeä hiekat silmistäni pois. Hiekanjyvien poistuttua näkökentästäni näin miten hänen vanhemmat tulivat vihaisina paikalle ja veivät äitisi pois hiekkalaatikolta. He luulivat äitisi olleen syyllinen tapahtumaan. Äitisi yritti kertoa vanhemmille totuutta, mutta he eivät uskoneet. Seuraavana päivänä he olivat muuttaneet talosta ja koko kaupungista pois. Sillä hetkellä uskoin siihen etten tulisi häntä enää koskaan tapaamaan."

"Miten tarina jatkuu?"

"Tahdotko todella tietää kaiken yksityiskohtaisesti?"

"Tahdon, tahdon! Kerro isä, kerro!"

"Hyvä on, poikaseni. En todellakaan siis uskonut tapaavani häntä uudelleen. Syksy 1989 kaiken muutti, kun menin lukioon. Pääsin luokkaan, jossa oli porilainen, forssalainen, helsinkiläinen, lahtelainen, jopa Salosta oli yksi ihminen, imatralainen, espoolainen, pari turkulaista ja sitten näin hänet. Äitisi. En voinut uskoa silmiäni, eikä hänkään. Hän jopa tunnisti minut kaikkien näiden vuosien jälkeen! Menin niin ujoksi etten melkein saanut sanottua sanaakaan. Hänen katseensa jopa harhaili enemmän seinien puolella, koska hän oli minuakin ujompi tilanteessa! Miten tilanne vaikuttikaan kaikinpuolin nololta molempien katseiden ollessa jossain muualla, mutta silti jotain niin sympaattista. Tästä alkoi meidän yhteisemme tarinamme."

"Miten teidän ensisuudelma tapahtui?"

"Tahdotko sinä todella tietää?"

"Hei, sinä olet minun isäni ja sinun velvollisuutesi on kertoa minulle kaikesta kaiken!"

"Heh, hyvä on, poikaseni. Yhtenä eräisenä perjantai-aamuna muutama kuukausi lukion alkamisen jälkeen alkoi tapahtumaan jotain täysin yliluonnollista ja unohtumatonta. Sinä aamuna oli oloni hyvin erilainen kuin kuudes aistini osasi kertoa minulle jotain tulevasta. Ehkäpä olo johtui myös siitä, että olin myöhässä lukiosta! Astuin lukioon ja ehdin astua pääportaikkoon, kunnes näin äitisi ja hänkin oli myöhässä. Mikä yhteensattuma! Vai kenties jopa kohtalo? Äitisi on aina ollut erittäin hyvännäköinen, mutta sinä aamuna hän oli myyttisen seksikäs. Hänen ruskeat hiuksensa, hänen ruskeat silmänsä. Ah. Ja se hajuvesi, en voisi sitä vieläkään unohtaa! Voisin edelleen haistaa sen. Halusin mennä lähemmäs ja koskettaa, mutta en uskaltanut, vielä. Sekuntia myöhemmin lopulta uskaltauduin. Vahvalla itsevarmuudella peitin ujouteni. Menin hänen taaksensa ja kosketin hänen pyöreää peppua, miten pehmeä ja niin kimmoisa, vaikka käteni tärisivät maanjäristyksen lailla. Sydämeni hakkasi yli 9000 auringon voimalla. Hän katsoi minua hymyillen. Tajusin koskettavani tyttöä ensimmäistä kertaa, jos ei lastentarhan lääkärileikkejä lasketa. Hän tuntui niin lämpimältä housujenkin läpi. Niin uutta, niin ihmeellistä kuin tytön koskettaminen olikin, olin silti hyvin utelias miten tämä jatkuisi. Seisoessani äitisi edessä hänen kauneuttaan ihaillen pelkkä ajatus siitä miltä esimerkiksi hänen ihanat pienet söpöt rintansa tuntuisivat pökerryttävän ihanalta. Kosketin hänen valkean topin alla törröttävää rintaa ja tartuin siihen kankaan läpi. Rauhoittunut pulssini kohosi taas yli 9 miljoonan auringon voimalla. Vapisin kiihottuneena ja hermostuneena, tunsin jopa syyllisyyttä. Äitisi alkoi jostain syystä myös kiihottua erittäin voimaakkaasti ja sen tunsin, kun kosketin hänen housujansa, niin voimakkaasti oli ehtinyt kostumaan. Samalla hetkellä olisin voinut pistää käteni hänen kaikkein pyhimpään paikkaansa. Kuin seitsemännen aistin eli telepatiakyvyn avulla hän tiputtikin housunsa pois ja näin ensimmäistä kertaa elämässäni aidon pillun. Se oli todentotta kauneinta mitä olin koskaan nähnyt. Kun siirsin katseeni ylös, oli hän ehtinyt ottaa rintaliivinsä pois ja näin elämäni hienoimman näyn heti pillun jälkeen: Aidot, mukavan söpöt ja pienet rinnat, jotka tunnetaan nimellä myös tissit. Siirsin katseeni takaisin alaspäin ja huomasin miten sileät ja virheettömät häpyhuulet hänellä olik..."

".................EN MINÄ PYYTÄNYT NOIN YKSITYISKOHTAISESTI. EI JUMALAUTA, EI HELVETTI. MITÄ VITTUA NYT TAAS?"

"Aivan, aivan. Anteeksi, poikaseni. Jos sivistyneesti jatkaisin tarinaa siten, että lukion portaikossa huulemme löivät yhteen. Se oli molempien ensisuudelma. Päädyimme rakastelemaan siinä paikassa. Kun lopulta allekirjoittaneelta lähti vaatteet pois, rakasteltiin ja yhdyimme toistemme kanssa. Toisinsanoen me molemmat harrastimme ensimmäistä kertaa seksiä. Lukion portaikossa. Tai no, mistä minä tiedän äitisi seksihistoriasta, koska seksin jälkeen äitisi sanoi ottavansa E-pillereitä, kun olin lauennut tulivuoren purkauksen lailla hänen sisäänsä. Tiedätkö poika mitä? Sinun äitisi oli yhtälailla muistihäiriöinen kuin minäkin. Tiedätkö mitä tapahtui 9 kuukautta sen jälkeen? Varmaan arvaatkin."

"WOW. En tiennytkään, että olen perinyt muistihäiriön molemmilta."

"Sitä hän oli. Ennen kun tiesin hänen olevansa raskaana, ehdimme vierailla eri paikkakunnilla kaulahuiviemme kanssa katsomassa paikallisia urheiluseuroja, joilla oli unelmia. Kuten meilläkin oli unelmia. Joskus unelmat tapahtuvat ennenaikaisesti kuin salama löisi suoraan kirkkaalta taivaalta. Joskus unelmat eivät tule koskaan tapahtumaan. Joskus unelmat saattavat tapahtua, mutta ei sellaisena välttämättä kuin olisi todella tahtonut. Sen jälkeen, kun sinä tulit maailmaan meillä oli äitisi kanssa jatkuvasti myllyt sallittu lähinnä vain sen takia, kun kiistelimme minkäväristä kaulahuivia sinä tulisit pitämään ylläsi. Olin aina sitä mieltä, että kaulahuivin tulisi olla punavalkoinen, äitisi mielestä musta. Silloin emme päässeet koskaan sopuun. Pari vuotta myöhemmin meidän suhteemme oli erkanemassa. Hän tahtoi todella toteuttaa unelmiansa, joita hänellä oli. Siihen suunnitelmaan ei kuulunut hänen miesystävänsä tai hänen poikansa. Lopulta meidän valmistuttuaan lukiosta, jonka jälkeen hän poistui yhteisestä asunnostamme ilman varoituksia. Samalla hetkellä vaivuin jopa masennukseen. Ei ehkä niin vakavaan, mutta kumminkin siten, että omat voimavarani olivat vähenemään päin. Sitä olotilaa jatkui useamman vuoden. Vasta keväällä 1997 tuntui kuin olisin iskenyt eräässä urheilutapahtumassa maalin. Sillä hetkellä se tunne oli jotain sanoinkuvaamatonta. Sitä hetkeä olin odottanut pitkään aina keväästä 1992 lähtien. Pääsin yliopistoon. Syksyllä 1997 yliopiston alettua huomasin luokallani olevan erittäin tuttu kasvo, enkä voinut uskoa mitä näinkään. Ex-rakkaani, äitisi. Hän oli yhtä hämmestynyt kuin minäkin. Jäimme yliopiston kahvilaan juttelemaan ja keskustelemaan useammaksi tunniksi kuulumisia ja selvittelemässä meidän elämäämme. Lopulta päädyimme jälleen kerran rakastelemaan ja hän tahtoi muuttaa meidän luoksemme. Sellaista aikaa elettiin kolme vuotta. Voi veljet miten äitisi oli entistä mahtavampi seksissä, hän suorastaan dominoi minua koko sen kolmen vuoden opiskeluajan. Kuin rakkaus ei olisi koskaan poistunut meidän väliltämme. Joskus on vain tehtävä valintansa, kuten äitisi teki keväällä 1992.

Rakastelun lisäksi meillä oli yhteisiä elämäntapoja, kun jälleen kerran vierailimme eri paikkakunnilla kaulahuivien kanssa. Milloin oltiin Järvenpäässä, Kokkolassa, Savonlinnassa, Kalajoella ja jopa Kouvolassa. Ah, Kouvolasta jäikin paljon hyviä muistoja. Jopa käytiin Hyvinkäällä! Valitettavasti meillä oli valintoja tehtävänä keväällä 2000. Äitisi unelmana oli johdattaa erästä Suomen suurinta firmaa yliopiston jälkeen. Minulla oli myös eräitä suuria haaveita, mutta taloudellisesti se ei ollut mahdollista. Äitisi näki mahdollisuuden ja lopulta pitkän keskustelun jälkeen hyvästelimme toisemme. Uskoin, että pystyisin toteuttamaan omat unelmamme, kunnes syksyllä 2000 koin vakavan masennuksen. Olin taloudellisesti täysin konkurssin partaalla ja olin hyvin, hyvin lähellä itsetuhoa. Jokainen päivä tuntui synkältä. Jokainen yö tuntui myrskyisältä. Olin jo valmis itsetuhoon, mutta jokin sisäinen ääneni huusi jatkuvasti, että jonain päivänä unelmani ovat toteutumassa. Lopulta uskoin siihen unelmaan. Aloin rakentamaan itselleni uuden pohjan, jota vahvistaa jatkuvasti, kunnes se päivä tulisi eteen. Keväällä 2005 olin jo varma, että nyt on se hetki. Valitettavasti juuri sillä hetkellä olin fyysisesti rikki ja tuntui kuin savolaiset sudet olisivat syöneet minun unelmani. Helvetin sudet."

"Savosta ei ole koskaan tullut mitään hyvää. Saatanan sisäsiittoiset sudet!"

"Poikani. On Savosta sentään tullut eräs presidentti ja eräs koko kansan Spede. Että kyllä sieltä on tullut jotain hyvää! Muuten koko porukka Kurpitsapäätä ja erästä Kapasen klaania myöten onkin sisäsiittoista jengiä. Niin mihin jäinkään?"

Jatkuu...
 
Viimeksi muokattu:

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
"Aivan niin. Silläkin hetkellä olin vihainen ja katkera. En tiennyt jaksaisinko enää uskoa unelmiin. Päätin jatkaa yrittämistään. Sillä välin, kun tarkkailin maailmaa oli äitisi tehnyt itsensä yksi maamme nimekkäimmistä ihmisistä. Sinä keväänä hän oli saanut jälleen kerran oman palkintonsa toisena keväänä peräkkäin. Olin kieltämättä hieman kateellinen miten nopeassa ajassa hän oli toteuttanut omat unelmansa. Vaikka ajoittain minusta tuntui, että minun tielläni tulisi aina olemaan esteitä, halusin uskoa parempaan huomiseen. Vuosien saatossa löysin uuden rakkaan Kouvolasta. Hän oli tanssityttö. Niin tiukka tapaus kaikinpuolin. Kiima suorastaan pökerrytti minut. Niin täydellinen peppu. Niin ihastuttava, karvaton pillu. Nain seksikästä tanssityttöä, melkein olisin voinut väittää että itkin, kun penikseni koki taas näiden vuosien jälkeen niiiiiin ihania tuntemuksia... Ainiin, et ehkä halua kuulla yksityiskohtaisesti."

"asdfghjkl. Mutta niin isäni, miten sinä jaksoit silti uskoa unelmiin kaikkien vuosien, kaikkien tapahtumien jälkeen?"

"Niin. Vuonna 2009 olin jo hyvin lähellä yhtä suurta unelmaa, mutta silloinkaan ei siitä tullut mitään. Eräs piipertäjä saatana, kun ei oo pannut yhtään saatana ohjauspeliä elämässään toimimaan tuli kylmästi eteeni ja veti minua rehellisesti turpaan kuin aito satakuntalainen. Kostoksi heitin häntä kananmunalla päähän. Sain sentään viimeiset naurut! Tosin se nauru loppui lyhyeen, kun ymmärsin, etten ehkä sittenkään tulisi koskaan kokemaan sitä yhtä suurinta unelmaa. Vaivuin masennukseen viimeistään keväällä 2010. Olin jo silleen et ei helvetti, miksi edes yritän? Valoa alkoi paistamaan keväällä 2011 ja 2012, kun pääsin rakastelemaan toista kouvolalaista tanssityttöä ensimmäisen lisäksi. Ehkä elämäni parasta aikaa, ainakin jossain määrin. Sain huolella dominoida heitä! Ottivat jopa kuivana kakkoseen. Noina keväisinä hetkinä sain valitettavasti henkisesti turpaan eräältä lahtelaiselta ja tamperelaiselta juntilta, saatanan nettitrollit eräällä foorumilla. Jatkoin edelleen uskomistaan. Lopulta syksyllä 2013 sain ilmoituksen eräältä suurelta firmalta, jonne äitisi aikoinaan lähti, että helmikuussa 2014 kabinettihuoneen sisällä he tulisivat tekemään päätöksen siitä, että olisiko heidän kioskinsa laajentumassa, kun yksi suurista johtajista oli siirtymässä kilpailevaan ja suurempaan firmaan. En tiennyt miten reagoida. Olin odottanut tätä hetkeä syntymästä lähtien, mutta olisin tahtonut mennä sinne omilla avullani sisään. Pistin silti paperit vetämään. Helmikuussa 2014 tuli päätös.

Liki 38 vuoden unelmasta oli todella tulossa totta. En oikein tiennyt miten reagoida, mutta päätin ottaa paikan vastaan. Tälläistä tilaisuutta ei tulisi enää toisten. Hyvästelin kouvolalaiset tanssitytöt. Oli minun aikani tehdä valintani. Tein saman valinnan kuin äitisi 14 vuotta aikaisemmin minun kohdallani.

Kysymykseesi vastaten: Elämä on opettavaista aikaa. Joskus unelmat eivät toteudu, joskus ne tapahtuvat, joskus tapahtuvat tavalla kuin ei ehkä olisi uskonut, mutta minulle se unelma tuli kaikkien tapahtumien, kaikkien esteiden jälkeen toteen. Miksi halusin jatkaa uskomistaan? Koska nimenomaan halusin uskoa unelmaan. Tässä nyt olen. Kuin pystyisin vihdoin seisomaan omilla jaloillani. Lisäksi tänä iltana olen tapaamassa äitisi 14 vuoden tauon jälkeen."

"Isä. Olet hieno mies."

"Tiedän sen. Kiitos."

"Millä ajatuksilla olet tapaamassa äitini?"

"Sangen mielenkiinnolla odotan kohtaamista. Olen nähnyt kuvia hänestä ja onhan hän entistä kuumempi tapaus. Kuka tietää mitä tänä iltana tapahtuu..."

"HETKINEN, ONKO MEISTÄ TULOSSA TAAS PERHE?"

"Poikani... Ollakseni rehellinen: Olemme jutelleet äitisi kanssa jo hieman ennakkoon ja olemme varautuneet siihen, että meistä voisi tulla jälleen kerran perhe. Meidän elämäntilanteemme kohtaavat kaikinpuolin yhteen, kun myös hänenkin unelmasta tuli jälleen kerran totta viime keväänä. Nyt meillä on aikaa toisillemme. Ehkä koko loppuelämän ajan."

"Tätä päivää en uskonut tapahtuvan käyvän toteen. Vau."

"Sitä paitsi sinäkin olet tapaamassa äitini, tänään."

"Voi veljet mikä ilta onkaan tulossa!"

"Ja kyllä. Ainiin. Minulla olisi sinulle yksi pieni pyyntö."

"Mikä se on?"

"Pidä tuo punavalkoinen kaulahuivi ylpeästi kaulan ympärilläsi, koska se kertoo, että olet ylpeästi Vaasasta. Tänään me olemme ylpeästi Vaasasta. Vaikka äitisi onkin ylpeästi mustan kaulahuivin kanssa Oulusta, olemme silti yhtä perhettä. Koska..."


...tänään Kuparisaaren jäähallissa. Lauantai-iltana. 17:00. Vanhat rakastavaiset. Vaasan Sport. Oulun Kärpät. Missä sinä olet? Minä olen jäähallilla.

Totta se on. Molemmat seurat ovat kulkeneet aikojen saatossa omiaan polkujaan. Kärpät kävi oman helvettinsä läpi 90-luvulla, Sport 2000-luvulla tai oikeastaan viimeiset lähes 40 vuotta. Seurojen polut kohtaavat tänä iltana yhteen. 14 vuotta on pitkä aika, vaan odotus on ohi. Ex-divarirakastajamme, 2000-luvun viisinkertainen suomenmestari on täällä taas kokemassa vaasalaista kiekkokulttuuria.

Tarvitseeko minun sanoa Sportista jotain? Sport lähtee peliin tappio alla, kun eilen Porissa vahvasta alusta huolimatta maalinteko tökki ja porilaiset tekivät omista paikoistaan Sportin puolustusvirheiden avustuksella maalit ja jäi ensimmäiset vieraspisteet saavuttamatta. Uskaltaakohan kukaan edes haaveilla tänään pisteistä? Pieni sauma sellaiseen on. Oulun Kärpät tietävät kaikki. Sen historiasta ei tarvitse kertoa varmaan mitään paitsi tästä kaudesta voisi ehkä muutamalla sanalla. Kärppien peli on ollut jopa varsin tahmeata. Kahden ensimmäisen voiton jälkeen seurasi kolmen ottelun tappioputki, jonka aikana hallitseva mestari päästi omiin 13 maalia. Edellisessä liigaottelussa meni myös neljä omiin, mutta ongelmista huolimatta saivat taiottua 5 maalia. Miten Kärppien peli pysyy kasassa, kun Kuparisaaren helvetti on kuumana? Ei sovi unohtaa, että Kärpät on Pohjois-Suomesta, joten Kärpillä on oma mahdollisuutensa jäädyttää Kuparisaaren helvetin. Kärpät on ennenkin jäädyttänyt pohjoistuulellaan monet helvetit. Kaikista pelillisistä vaikeuksista huolimatta Kärpät lähtee peliin ennakkosuosikkina. Sportin tarkoituksena on horjuttaa suurta ja mahtavaa ex-divarirakastajaansa, jotta jalkojenväli alkaisi avautumaan ja levittäytymään paremmin ja sitä kautta Sport pääsisi pistämään kiekkoa sisään. (.................OK, nyt oli huono. Haen takkini.) Marjamäen apurina toimii eräs vaasalainen valmentaja, joka todella tietää Kuparisaaren niksit. (Ei se nimimerkki) Mikko "Mamba" Manner, hänestäkö salainen ase (ei se elokuva) illan ottelussa?

Öhm. Nyt ei ajatus enää kulje, viinikin ehtinyt loppumaan. Tulipas väsynyttä tekstiä miljoonan typon kanssa. Anteeksi.

Sport pelasi eilen Porissa samalla kokoonpanolla kuin tiistaina kotona eli:

Tallberg - Immonen - Kivimäki
Bertrand - Kujanpää - Fleury
Henritius - Kokkala - Riska
Kiviranta - Rekonen - Körkkö

Peltola - Generous
Valkonen - Gröndahl
Pukka - Manninen
Väkelä

Toivonen (AM), Hostikka

Poissa: Tessier, Malkamäki, Lindbohm, Luomala

Kärpät (Joka ehti pelata välissä CHL-kiekkoa) pelasi edellisen liigaottelun lauantaina kotona Bluesia vastaan tällä kokoonpanolla:

Pyörälä - Komulainen - Davis
Huml - Manninen - Haataja
Junttila - Kemppainen - Donskoi
Suoranta - Keränen - Alikoski

Kukkonen - Masuhr
Glenn - Spang
Vallin - Niemelä
Nutivaara

Tarkki (AM), Karhunen

Poissa: Deschamps, Puljujärvi

Seuraa heitä:

1) Tomi Körkkö
- Erittäin pirteä nelosketjun duunari, jolle maalinteko on hyvin yllättävästi ehtinyt maistumaan. Enemmän maaleja kuin Kivimäellä! Ja kun vastassa on oma seura, jota Körkkö edusti C-junioreista lähtien, iskeekö vanha kliseinen totuus? "Kun omat koirat purevat"

2)
Jesse Puljujärvi (Jos pelaa)
- Tulevaisuudessa parempi kuin Alexander Radulov, Pavel Datsuyk, Ilya Kovalchuk, Evgeni Malkin ja Alexander Ovechkin yhteensä! Suomen seuraava superlupaus, kaikkien aikojen superlupaus ikinä koskaan, näillä sanoilla ollaan jo ehditty hehkuttamaan tätä vuosimallin '98 tuotetta. Liigauran avausmaali ehti nähdä viime viikolla Hämeenlinnassa päivänvalon. Jos luistelee tänä iltana jäälle, pistääkö Puljujärvi Gröndahlin sekaisin takoen seitsemän (7) maalia?

ERIKOISMAININTA

Sportin sydän. Sportin sielu. Sportin aivot. Sportin L E G E N D A isoilla kirjaimilla. Puhun tietenkin:

Taisto Tankasta! (Linkki johtaa vaasansport.fi:n uutiseen.) Taisto Tankka, joka oli Sportin huoltajana jo vuonna 1975 tullaan palkitsemaan ennen ottelun alkua. Hienoin mies, joka on koskaan työskennellyt Sportissa. Mies, joka on kokenut kaiken mahdollisen helvetistä taivaaseen takaisin helvettiin ja vielä kerran helvetistä taivaaseen. Mies, joka ansaitsisi oman pelipaidan kattoon. Mies, joka ansaitsisi oman patsaan jäähallin eteen. Mies, josta pitäisi tulla seuraava tasavallan presidentti, ei vaan pääministeri!

Kärpät on rautaa, taittaako Kotka suoraan helvetistä kyseisen raudan? Sundom Stå ja toisessa päädyssä sadat kärppäkannattajat. Kenelle helvetin gongit soivat? Miten perheen tarina jatkuu? 17:00 alkaen se selviää. Ole siellä missä Jari Porttila ei ole, jossa aina tapahtuu ja sattuu.
 
Viimeksi muokattu:

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Huikeeta settiä illasta toiseen. Voi sitä tyttöparkaa jonka ikkunan alla saat värssyjä veisata. Muistissa on matsit Vaasassa ja Oulussa. Oulussa jopa hallista poistivat kerran, syytä ei kerrottu. Kaikki taisi lähteä siitä kun erästä Vaasalaista naiskatselijaa järkkärit alkoi retuuttamaan. No sehän ei tietenkään Vaasalaisille uroille näyttänyt hyvältä.

Huikee matsi tulossa. Toivotaan että Sportilla jäi vielä energiaa Porin reissulta. Sport pelasi kyllä Pataa vastaan ekan erän ehkä parhainta lätkää mitä itse olen nähnyt ja matsejahan olen nähnyt 75-76 lähtien. Helvetti palakoon ja nyt lähtee näädiltä nirri. Turha on tulla koittamaan, Vaasan Sporttia voittamaan.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vahvasti näyttää, että ainekset kuivana kakkoseen teema taitaa jatkua Kärppien toimestakin kuten tekstissä. Niksi tainnu vetää muutaman lasin liikaa tai sienet on syöty keittämättä.. Jeesus mitä settiä.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Vahvasti näyttää, että ainekset kuivana kakkoseen teema taitaa jatkua Kärppien toimestakin kuten tekstissä. Niksi tainnu vetää muutaman lasin liikaa tai sienet on syöty keittämättä.. Jeesus mitä settiä.
Tuossa takapihalla kasvaa tuollaisia epämääräisen näköisiä valkoisia sieniä. En tiedä mitä ne on eli johtopäätökseni oli eli juuh elikkäs pakko oli maistaa. Täytyy kyllä sanoa, että hyvältä maistui, raakanakin. Harmi etteivät kyseessä olleet punaisia sieniä, niistähän kuulemma vain kasvaa entisestään jos sellaisen käy syömässä. Sienet on silti aina syötävän hyviä. Kuulin tän jutun yheltä putkimieheltä, joka tosin lähinnä keskittyy hyppimään kilpikonnien ja ruskeiden sienien päällä, jotta pääsis panemaan yhtä prinsessaa, joten en sit tiedä miten hyvin minun kannattaisi luottaa putkimieheen, joka ei edes tee putkimiehen hommia, vaikka putkissa paljon seikkaileekin.

Pari viinilasillista ehdin ottamaan, kunnes sekin ilo loppui. Höh. Noh, taidan siirtyä skottilaisen viskin pariin.

Jaa pitääkö mun keksiä jotain sanottavaa tästä ottelusta ettei tää viesti täysin offtopiciksi tulkittaisi? Sport on hyvä joukkue. Hyvä Sport!

EDIT: Unohdin Taisto Tankan. Häntä siis tullaan juhlimaan ennen ottelun alkua.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tänään mennään taas...
Ennen eilistä tuntui, että onkohan meillä Kärpille vastusta, mutta vaikka tappio Padalle tulikin, oli esitys todella hyvä ja nyt uskon, että voitetaan tämä peli. Mitään muuta eiliseen ei tarvi muuttaa, kun Hank jättää parit helpot päästämättä ja jätkät sihtaa muualle, kuin molarin rintapanssariin laukauksensa. Räkämaaleista me eletään, tänään pitää kolata maalinedessä tosissaan ja pisteet jää varmasti Vaasaan.

Oliskohan se Hostin vuoro aloittaa maalilla? Veikkaan, että aloittaa.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko Sport Kärpille tämän kauden Ilves? Kun itsellä ei mene mistään ja kaverilla menee heti kun vähän maalille suupaisee.

Enpä usko. Tänään annetaan Sportille sellainen näyte maalinteosta, että Malkamäet näkee painajaisia vielä joulunakin. Tämä peli olisi kyllä kiva nähdä, mutta ei ole käyntiä Vaasassa tänään. Voittakaa nyt edes Ilves, niin saan täällä kotipuolessa naljailla muutamalle Tampesterin miehelle jotka eivät Sportista välitä. Nousikin epäreilusti perkele.

Veikkaukseen 1-7 ja Kärppämolarille nollapeli
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kai tätä voisi luonnehtia, että sarjan jättiläinen ja kääpiö kohtaavat. Sportillakin on kotona omat mahdollisuutensa tottakai. Nyt vain pitäisi saada kaivettua jälleen eilisen kaltainen liike ja tekeminen (etenkin ne ekat 12 min), niin varmasti hyvä tulee. Liekkö Kärpät tullut jo eilen Vaasaan ja on hyvin levännyt, Sport sensijaan tulee kotipeliinsä eilinen vieraspeli alla, joten etenkin tällä pelitavalla on vaarana, että löpö loppuu meillä jossain vaiheessa. Kotona kuitenkin yleisö antaa jätkille vielä sen yhden vaihteen lisää.

Lauantai-ilta, kaljahanat virtaa ja enemmän vieraskannattajia kuin kymmeniin vuosiin tulossa tänään Kuparisaareen! Huikea tulee varmasti olemaan tunnelma ja toivottavasti iltalehtien otsikoilta vältytään. Nyt taistellaan!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Hah, melkoista tykitystä tuo ketjunavaus!

Kärpät ei tosiaankaan ole tällähetkellä ihan parhaassa iskussa ja Sportilla on hurmos päällä, joten kaikki saumat tiukkaan peliin on kyllä olemassa. Ainakin nuo Veikkauksen kertoimet ovat aivan liian pahasti kenollaan vieraille. Toki Bluessia vastaan nähtiin jo hieman piristymisen merkkejä, mutta mistään ehjästä 60 minuuttisesta ei voi todellakaan puhua. Vielä ei olla nähty vilaustakaan siitä Kärppä-hurmoksesta jolla otettiin 17 voittoa putkeen. Vähempikin toki riittää, ei siinä mitään :)

Mutta se lätinöistä. Veikkaan yllättävän tiukkaa peliä. Kiekko tippuu jäähän klo 17.00 ja sen jälkeen katsotaan kuka on kuka. Pelin jälkeen ei selityksiä. KÄRPÄT!
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
miten on mahdollista päästää yksi ja pitää samalla nolla? :D
Ehkä tää on jotain joku oululaisten salainen juttu, hämmentävät vaasalaiset kumoon jo ennen ottelun alkua. Aloin tuntemaan itseni tyhmäksi, kun en saa millään ratkaistua tätä yhtälöä. @Pat_LaFontaine, mäkin itken.
 

Lintta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ehkä tää on jotain joku oululaisten salainen juttu, hämmentävät vaasalaiset kumoon jo ennen ottelun alkua. Aloin tuntemaan itseni tyhmäksi, kun en saa millään ratkaistua tätä yhtälöä. @Pat_LaFontaine, mäkin itken.

Ylivoimaisessa 0-7 johdossa ylimielisesti veska pois?

Kohti Kalajokea mennään. Pari bussia lähti oulusta faneja moottorimarssimaan kohti ruotsinkielistä rannikkoa. Etäkärppien toimesta se noin 60 saapuu etelän suunnasta.

Odotettavissa huikea jälleen tapaaminen divarivuosien rakkaan vihollisen leirissä.

Loppuun vielä veikkausta.
Sport tulee peliin pirteästi, mutta jalka ei riitä loppuun asti. 2-5
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Noniin, minäkin olen menossa katsastamaan ottelua, kun kerran Vaasassa olen. Toivoisin tosiaan tasaista peliä ja hyvää tunnelmaa hallissa. Todella jännittävää päästä kokemaan hallin tunnelmaa. Kaikille hyvää kiekkoiltaa!
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Sport tänään, Sport i dag:

Hattunen - Kujanpää - Kivimäki
Bertrand - Immonen - Fleury
Henritius - Kokkala - Riska
Kiviranta - Rekonen - Körkkö

Peltola - Generous
Valkonen - Gröndahl
Pukka - Manninen
Tallberg

Hostikka (AM), Toivonen

Poissa: Tessier, Luomala, Lindbohm, Malkamäki

Muutokset: Hattunen ykköseen, Immonen ja Kujanpää vaihtoivat paikkoja, Tallberg ylimääräiseksi hyökkääjäksi, Väkelä katsomon puolelle ja Hostikka aloittavana maalivahtina.

Kärpät tänään, Kärpät i dag:

Pyörälä - Deschamps - Davis
Huml - Manninen - Haataja
Junttila - Kemppainen - Donskoi
Alikoski - Keränen - Komulainen

Kukkonen - Masuhr
Glenn - Niemelä
Spang - Nutivaara
Vallin

Tarkki (AM), Jukuri

Poissa: Karhunen, Puljujärvi, Suoranta

Ei Puljujärveä, Deschamps palaa ykköseen. Sportin kasvatti Suoranta pois kokoonpanosta, Komulainen neloseen ja pakkipareissa hieman muutoksia. Ehkäpä yllättävin muutos nähdään vaihtoaition puolella, kun kakkosveskarina toimii Samuel Jukuri, joka availee luukkua ensimmäistä kertaa edustusjoukkueessa.
 
Viimeksi muokattu:

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jahas pientä rotaatiota ja ketjumuutoksia tälle päivää. Ihan hyvä näin, niin saadaan edes muutamat tuoreet jalkaparit askiin. Mirri nostettu ykkösen senaksi, vaikka tuo kenttä Fleury ja Bertrand laidoillaan on toiminut varsin mukavasti. Tessier pysyy poppariosastolla tässäkin pelissä ja sehän passaa ainakin meikäläiselle.

Ehkäpä yllättävin muutos nähdään, kun kakkosveskarina toimii Samuel Jukuri, joka availee luukkua ensimmäistä kertaa edustusjoukkueessa.
Prkle, olisihan se pitänyt arvata, että näistä "Jukureista" ei pääse eroon edes Liiga-aikana!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Prkle, olisin niin halunnut nähdä juuri Puljujärven ja Suorannan vauhdissa.
 

Masa19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis ajan Vaasan Sport
Huikee alotus, joka ei ilmeisesti herätä kun vitutusta vieraskannattajissa.

Tänään todella paha peli. Häviöllä Sport jää mahdolisesti viimeiseksi sarjataulukossa, voitolla nousu sääleihin. Vaasa on kuitenkin paha paikka pelata ja tämä on ase millä Kärpät voitetaan.

Pitää pelata ykköstä ihan vaan siks, koska Sportin kerroin on 5,00. Yksikin piste on jo voitto.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Prkle, olisin niin halunnut nähdä juuri Puljujärven ja Suorannan vauhdissa.

No niimpä! Mikähän lie Puljujärvellä, kun ei ole ollut kokoonpanossa ainakaan kolmeen viime peliin.

Illan pelistä sellain, että saattaa tulla aika tiukka peli. Kärpät saattaa jopa kompuroida tänään, sillä Sportilla hyvä tatsi eilisen jälkeen ja taas Kärpillä viikon tauko liigapeleistä vaikka keskiviikkona chl-peli olikin. Se oli kyllä pahemman luokan läpsyttely, eli en tiedä vaikuttaako tuntumaan ainakaan positiivisesti. Lisätään siihen vielä Tarkin huonot otteet niin joo.. Ja herra D:n pitäisi myös onnistua pikkuhiljaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huikee alotus, joka ei ilmeisesti herätä kun vitutusta vieraskannattajissa.

Aika herkässä saisi kyrvän kasvu otsassa olla, että tuosta vittuuntuisi.

Onhan tätä odotettu. Kahden kotikaupunkini joukkueet kohtaavat taas, vihdoinkin. Tämä on todellinen paikallisottelu minulle.

Kärppien kannalta toivottavaa olisi, että Kemppaisen ketjun, todellisen ykkösketjun, ei tarvitsisi enää haalata reppuselässään muuta porukkaa. Veikkaan että nämä vesselit kuitenkin aiheuttavat Sportin puolustajille päänvaivaa. Ottelusta tulee varmasti vauhdikas ja hieno vääntö, yleisöltäkin odotan paljon, molempien joukkueiden kannattajilta.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Joukkueen kuumimmalle sentterille on siis annettu tyyliin paskimmat mahdolliset laiturit. En usko, että Immonen saa ranskiksista yhtään enempää irti. Hyvä, että Hostikkakin pääsee taas vaihteeksi pelaamaan, kun nimenomaan peliajan perässähän hän tänne tuli.

Niin ja edellisten otteluiden tulosten valossa tulosveikkaus 5-1 kotijoukkueelle ja Hostikalle pitkästä aikaa kolmen pisteen voitto.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ala tähän mitään se kummempia rustailemaan. Kärpät hoitaa paskalla pelillä 4-2 voiton ja Deschamps jatkaa ruususen untaan.

Ketjun avausviesti, Huikeutta!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jaahas, ei tässä vanha enää meinaa perässä pysyä. En ole vielä eilisestäkään pettymyksestä toipunut, ja taas kahden tunnin päästä mennään. Toivottavasti nämä huippu-urheilijat palautuvat nopeammin, kuten varmasti tekevätkin. Onhan tässäkin sellainen kasitien El Classico ettei paremmasta väliä. Edellisen kerran kohdattiin aivan huippuhuikealla divarikaudella 99-00, jonka jälkeen se eräänlainen pienimuotoinen maailmanloppu suomalaisessa jääkiekossa tapaahtui. Kärpät ei ole kuitenkaan enää imagoltaan ihan sama Kärpät kuin aikoinaan. Kärppien imago on Liigassa perustunut kokoajan kiekkokontrolliin ja taitokiekkoon. Ei ihan sama Kärpät, joka 80-luvulla otti lähinnä väkipakolla tikkarin kaverilta pois. Karuja muistoja siitä, miten oululaiset kävivät Vaasassa aina kääntämässä tasaisiakin pelejä itselleen. Pelillinen kuilu Oulun ja Vaasan välillä on vaan kasvanut, ei kahta sanaa, mutta tästä sitä lähdetään taas kaventamaan. Vierasjoukkue on ennakkosuosikki, mutta täyden Kuparisaaren siivittämänä mahdollisuus yllätykseen on täyttä realismia. Kiva se olisi jokunen piste tänään raapiakin, niin ei ainakaan vieläkään pudottaisi jumbosijalle.

Kärppien heikoimpiin lukeutuva Suoranta ei tänään pelaa, enkä ihmettele. Todella heikkoa on ollut kaverin tekeminen.
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pakkohan tuohon Veikkauksen ylikertoimeen on tarttua.
Eilisen Ässät-Sport ja keskiviikkoisen Kärpät-Kosice -pelin jälkeen fiilis on sen suuntainen että Vaasalaiset dominoi tänään kentällä. Ainoa johon saattavat kompastua on tuo meitin kolmos -kenttä.
Vierasvoittoa toivotaan, mutta jos ei tule niin otetaan rahat pois kuleksimasta.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös