La 23.9.2017 KooKoo - Lukko

  • 2 879
  • 13

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Lukko tänään:

Vahalahti - Hillding - Fleury
Niskala - Motin


Keränen - Ilomäki - Koivisto
Ahonen - Riikola


Koivistoinen - Tiivola - Suuronen
Sevänen - Mäkinen


Liedes - Friberg - Claireaux
Antonen


Kähkönen (Ylönen)

Sama poppoo Lukolla kuin eilen, mutta Claireaux ja Suuronen vaihtavat paikkaa.


Kookoolla aika selvä etu kun pääsee tuoreena peliin. . No nyt Lukon kuntoa mitataan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viikolla tuossa ajattelin että joko se olisi tämä KooKoo-peli missä Sebastian Ylönen pääsee aloittamaan maalilla. Mutta kun kerran Kaapolla homma toimii niin ei siinä silloin mitään ole, ja pelasihan Ylönen jo tiistaina Jyväskylässä erän verran.

KooKoon nykyisen liigataipaleen aikana näiden joukkueiden kesken on nähty vain kotivoittoja. Yksi tahra muuteen puhtaissa kotivoitoissa on, se kun KooKoon Terry Broadhurst tasoitti viime sekunnin rankkarilla Äijänsuolla viime syksynä, muuten kaikki pelit on päättyneet varsinaisella peliajalla kotivoittoihin. Jokohan tänään lähtis vierasvoitto Lukon matkaan?
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Illan ottelu KooKoo-Lukko alkaa poikkeuksellisesti vasta kello 18:30, koska päivällä Kouvolassa ajetaan Rallicrossin SM–finaaleja.

Vuoden mies on valmiina lauantaihin | KooKoo

KooKoo tänään:

1.kenttä:

Toni Kähkönen - Miikka Pitkänen - Michael Keränen
Niko Tuhkanen - Emil Kristensen

2.kenttä:

Tomi Leivo - Siim Liivik - Eero Savilahti
Santeri Salmela - Jake Newton

3.kenttä:

Anrei Hakulinen - Patrick Bjorkstrand - Villa Vainikainen
Ville Järvinen - Arttu Pelli

4.kenttä:

Olli Korhonen - Mikko Virtanen - Rasmus Hämäläinen
Toni Hyvärinen

Maalivahdit:

Juha Järvenpää
(Samu Perhonen)

Onko mitään tietoa, missä Jyri Niemi on? Ei ole vähään aikaan ollut kokoonpanossa, mutta ei ollut myöskään viikon 38 poissaolijoiden listallakaan.

Poissaolotilanne viikko 38/2017 | KooKoo

Erikoista:

KooKoon ylivoima (36,36 %) on edelleenkin Liigan parasta. Nuotta on pöllynnyt peräti kahdeksan kertaa vastustajan istuessa boksissa. Eero Savilahti on iskenyt yv-maaleista kolme.

Lukon alivoima on puolestaan ollut sataprosenttisen pitävää. Raumalaiset ovat kestäneet vajaalla 19 kertaa (33,26 minuuttia).

KooKoo tarvitsee taas unelmaottelun — Lauantain vastustaja Rauman Lukko on aloittanut kauden vahvasti | Kouvolan Sanomat
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei nämä joukkueet toisiaan vieraissa voita. KooKoo-Lukko 3-2.

Oli siinä varmasti KooKoon hyvyyttäkin mukana, hemmetin kovaa ja ylhäältä tulivat päälle, mutta en tiedä kun jotenkin tuntui siltä että Lukolla painoi vielä eilinen jaloissa. Ensimmäinen erä varsinkin oli oikein takkuista Lukkoa, kummallisia harhasyöttöjä tuli omalla puolustusalueella jatkuvasti. Huolimattomuutta, sanon minä tai sitten KooKoo pakotti tuohon.

Toisessa erässä tehtiin pari kummallista maalia kun ensin Janne Niskala lahjoitti KooKoolle tasoituksen ja sitten puolestaan KooKoon pakki potkaisi kiekon omaan maaliin. Toiselle tauolle lähdettiin numeroista 3-2 kun KooKoon Leivo pääsi paraatipaikalta niittaamaan yläkulmaan Lukon pakkien katsellessa vieressä.

Kolmas erä oli parasta Lukkoa mutta eipä siinäkään tuota lopun mylläkkää lukuunottamatta kunnon tekopaikkoja ollut. Mutta eipä tullut niitä kiekonmenetyksiäkään omassa päässä, muutama hyvä taklaus sen sijaan nähtiin puolin ja toisin.

Oli muuten veemäisen näköinen tilanne se KooKoon Savilahden loukkaantuminen toisessa erässä. Pahan näköisesti jalka vääntyi Janne Keräsen taklauksen jälkeen. Pahaa pelkään, mutta toivon tietysti että Savilahti olisi pian mukana taas peleissä.

Eipä siinä mittään. Lukko hävisi toisen kerran tällä kaudella mutta kyllä tässä hyvääkin oli. Alivoimapeli toimii edelleen sadan prosentin teholla, Kaapo Kähkönen maalilla on erinomaisen hyvä ja Lukon alkukauden positiivisin yllättäjä Heikki Liedes jatkaa hyviä pelejään.

Huonoa taas oli nuo mainitut harhasyötöt omassa päässä, yleinen huolimattomuus pitkin kaukaloa, ylivoiman tehottomuus sekä tietysti Joakim Hilldingin ja Damien (meinasin kirjoittaa Theo) Fleuryn tehottomuus. Mutta kun kausi on alkanut melko hyvin niin kyllä mä olen vieläkin valmis antamaan aikaa molemmille ennen kuin miehiä pistetään kiertoon.

Ensi viikolla on kolme kovaa koitosta eli keskiviikkona Tappara Tampereella nääs, torstaina Pelicans Äijänsuolla ja lauantaina TPS Turussa. Kolme pistettä näistä kolmesta pelistä, en minä muuta vaadi.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Huhhuh, olipahan hienoa lauantai-illan viihdettä!! Taklauksia, tilanteita, muutama lahjamaali. Molempien joukkueiden kiekollisen pelin, sanoisko maltti ja sitä kautta kohtuu hyvät syöttöketjut oli kyllä mukavaa katseltavaa. KooKoolta kaksi nättiä ylämummomaalia, lahja ja todellinen pomppu sitten Lukolle. Lukko hiukan fyysisempi, mm Liivik vedettiin ihan pystyyn. Valitettavasti KooKoon sairaslista tais kasvaa kahdella, Savilahden nilkka ja mitä kävi Salmelalle? Lähti hallilta kaiketi ambulanssilla?
Hyvät pinnat, todella hyvät!!!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ihan hyvin mielestäni Lukon luistin liikkui siihen nähden, että eilen oli myös peli. Ehkä enemmän tuo pääkoppa oli rasittunut ja tuli aivan liika helppoja virheitä.

Liedes jatkoi tosiaan hyviä otteitaan. Hyvä niitti joka johti Niskalan maaliin ja sitten teki itse tuon 2-2 tasoituksen. Tosin hessun mies teki vastapainoksi voittomaalin ja Niskala taisi tuplakämmillä pedata tuon 2-1 johtomaalin.Tuollaiset typeryydet pois niin alkaa se vieraspelaaminenkin sujuta.

Kova päätös tuo Suurosen 10+2 tuomarilta. Päähän kohdistunut taklaus se ei ainakaan ollut. Korkeintaan laitataklaus.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kova päätös tuo Suurosen 10+2 tuomarilta. Päähän kohdistunut taklaus se ei ainakaan ollut. Korkeintaan laitataklaus.

Onko sillä rangaistuksen nimikkeellä mitään merkitystä? Saman 2+10 saa laitataklauksesta.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko sillä rangaistuksen nimikkeellä mitään merkitystä? Saman 2+10 saa laitataklauksesta.

Ei mulla muuta sanottavaa pelistä, mutta ei laitataklauksesta mitään 2+10 tuomioita kyllä saa.

Tuo vihellys oli kyllä ihan naurettava. Vaikka eipä tuo peliä ratkaissut tuossa kohtaa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ei mulla muuta sanottavaa pelistä, mutta ei laitataklauksesta mitään 2+10 tuomioita kyllä saa.

No kiva kun sivistit mua. Mä olen niin monesti nähnyt, 2+10 laitataklaus. Unissani sit varmaan.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Varmaan juu. Laitataklauksesta voi antaa 2min, 5+20min tai OR. Vai voiko enää edes OR?
Kyllä edelleen voi antaa myös OR laitataklauksesta. Sääntöjen mukaan vaihtoehdot on juuri nuo mainitsemasi rangaistukset.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huhhuh, olipahan hienoa lauantai-illan viihdettä!! Taklauksia, tilanteita, muutama lahjamaali. Molempien joukkueiden kiekollisen pelin, sanoisko maltti ja sitä kautta kohtuu hyvät syöttöketjut oli kyllä mukavaa katseltavaa. KooKoolta kaksi nättiä ylämummomaalia, lahja ja todellinen pomppu sitten Lukolle. Lukko hiukan fyysisempi, mm Liivik vedettiin ihan pystyyn. Valitettavasti KooKoon sairaslista tais kasvaa kahdella, Savilahden nilkka ja mitä kävi Salmelalle? Lähti hallilta kaiketi ambulanssilla?
Hyvät pinnat, todella hyvät!!!
Veikkaan että Pelli sai hiukka palautetta tuosta kaverisyötöstä Liivikille. Meni kyllä iteltäkin tuo Salmelan homma ihan ohi, toivottavasti ei hajonnut. Menee kyllä miehistö ohkaiseksi jos taas pari putosi joukosta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli siinä varmasti KooKoon hyvyyttäkin mukana, hemmetin kovaa ja ylhäältä tulivat päälle, mutta en tiedä kun jotenkin tuntui siltä että Lukolla painoi vielä eilinen jaloissa. Ensimmäinen erä varsinkin oli oikein takkuista Lukkoa, kummallisia harhasyöttöjä tuli omalla puolustusalueella jatkuvasti. Huolimattomuutta, sanon minä tai sitten KooKoo pakotti tuohon.

Oman alueen syötöt paranivat loppua kohden, vaikkei KooKoo merkittävästi vähentänyt prässiä johtoasemassa ollessaan. Samanlaista epävarmuutta oli JYP:iä vastaan.

Varmaan juu. Laitataklauksesta voi antaa 2min, 5+20min tai OR. Vai voiko enää edes OR?

"Pelaajalle, joka vahingoittaa tai piittaamattomasti vaarantaa vastustajaa laitataklauksella, tuomitaan joko iso rangaistus ja pelirangaistus tai ottelurangaistus", sanotaan sääntökirjassa.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kova päätös tuo Suurosen 10+2 tuomarilta. Päähän kohdistunut taklaus se ei ainakaan ollut.
Ei mulla muuta sanottavaa pelistä, mutta ei laitataklauksesta mitään 2+10 tuomioita kyllä saa.

No kiva kun sivistit mua. Mä olen niin monesti nähnyt, 2+10 laitataklaus.

Eilen katselin k.o. pelin kolmannen erän ja viihdyttävää kiekkoa. Tappara.co palstalle otteluseurantaan kirjoitin seuraavaa:

KooKoo - Lukko kolmas erä oli kyllä varsin viihdyttävää hokia. Selostajan kanssa erimieltä kun ihmetteli mistä lukkolainen sai 2+10 päähän kohdistuneesta taklauksesta. Kupoliin osui ensin, olisi voinut heittää pihalle.

Liiga.fi laittanut seuraavan twiitin:

Liiga kirjoitti:
#KooKoo#Lukko-ottelusta Toni Suurosen ajassa 56.07 suorittama päähän kohdistunut taklaus on asetettu kurinpitokäsittelyyn. #Liiga
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös