La 20.10.2012 HPK - KalPa

  • 13 805
  • 55
Suosikkijoukkue
KalPa
Kunnioitus vastustajaa vastaan??? Lähes tuhannnen NHL-pelin äijä kätteli voittajajoukkueen vasemmalla kädellä... What a fuck? Suurin ämmämäisyys vähään aikaan liigassa...tosin harva huomasi, mutta Grönholm ei oikein sulattanu.

Kalpa...hieno joukkue ja hienot fanit. Tänäänkin pelin jälkeen juteltiin sulassa sovussa. Mutta, Kapanen, ei jatkoon - Helmisellekin aikanaan annettu Hämeenlinnassa aploodit, mutta tälle pellelle ei ikinä!

Ilmeisesti Kapasta tarkoitat? Samillahan on käsi lastassa murtuman jäljiltä. Kelpaako syyksi?
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Kunnioitus vastustajaa vastaan??? Lähes tuhannnen NHL-pelin äijä kätteli voittajajoukkueen vasemmalla kädellä... What a fuck? Suurin ämmämäisyys vähään aikaan liigassa...tosin harva huomasi, mutta Grönholm ei oikein sulattanu.

Uutiset taitavat tulla Hämeenlinnaan semmoisella reilun kuukauden viiveellä. Kapanen on vasta toipumassa sormimurtumasta ja pelasi käsittääkseni jonkinlaisen tuen kanssa. Sillä ei saa anteeksi kahden huippupaikan hukkaamista ensimmäisessä erässä ja rankkarissa epäonnistumista (oli tosin ihan hyvä yritys eikä todellakaan mennyt hirveästi ohi eikä myöskään muikkuverkkoihin), mutta kyllä sillä kättelemisestä vapautuksen saa.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Eikö ketään häirinnyt se, että HPK pelasi oranssissa ja KalPa keltaisissa?

En tiedä, miltä vaikutti televisiossa, mutta paikan päällä katsottuna näytti aivan älyttömän makealta ja ottelun seuraaminen oli todella helppoa. Kuvakoostekaan ei tavoita hallissa koettua tunnelmaa, sillä siinä mainokset tulevat jotenkin voimakkaammin esiin.

Jatkoajan kuvakooste ottelusta.

Ja kyllä se oli ennemminkin appelsiini vastaan greippi. Suorastaan herkullinen yhdistelmä. :)
 
Viimeksi muokattu:

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Kunnioitus vastustajaa vastaan??? Lähes tuhannnen NHL-pelin äijä kätteli voittajajoukkueen vasemmalla kädellä... What a fuck? Suurin ämmämäisyys vähään aikaan liigassa...

"Suurin ämmämäisyys vähään aikaan liigassa"??? No hei haloo! Kapanen on Kapanen, mutta jotain rajaa nyt näissä kritiikeissäkin. Vertaa aluksi vaikka Rudin tekemisiin...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Paikalla oltiin ja mainio meininki on katsomossa nykyään! Istuimme tällä kertaa jopa katsomoksi valittiin D2. G-kulma piti hyvin mötäkkään, Sikakatsomo on aika vaisu, mutta taputuksiin oli helppo lähteä mukaan. Ilokseni huomasin, että arviolta vaikka sen joka 8 henkilö lähti mukaan. Joka kerta aloin itse läpyttää ja kyllä se selvästi alensi monen kynnystä tehdä itsekin jotain. Tunnelmakin oli ihan ok ja selvästi parantunut.

Itse peli oli viihdyttävä. Mielestäni Kerho pelasi hyvän ekan erän ja paikkoja oli useampi tehdä maali, kerran kiekko kävi tolpassakin. Toiseen erään KalPa paransi liikettä selvästi ja HPK rimpuili tämän erän. Kolmanteen erään molemmat tulivat virheitä vältellen ja tämä kääntyisi ehkä Kerholle. Rankkareilla sitten mukavasti voitto, menikö tuo Viitaluoman veto sitten kainalosta, en tiedä.

Hieno joukkue meillä on, muutamia ranskalaisia:
-Kerhonen nelonen on todella hyvä, Paajanen on erittäin laadukas pelaaja.
-Larssonilta väkevä debyytti ja näyttää vanhalta juopolta, hyvä hyvä.
-Grönholm, nyrkillä Kapasta naamaan, mahtawaa! Muutenkin perusvarmaa suorittamista, hyvä ilta.
-Vainio, vielä parempi mitä telkkarista nähty.
-Järvinen pelasi hyvin, mailalla epävarma ja ensimmäinen lirahti. Muuten erittäin hyvää työskentelyä.

Yleisöä vain 3650. Pitäisi saada hilattua nämä lauantaipelit tuonne 4000 kinkamille. KalPan kannattajia taisi olla paikalla tosin vain 20?
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Eilen tuli oltua ensimmäistä kertaa Rinkelinmäen jäähallissa ja ihan mukavaa oli. Tunnelma pelissä oli ihan ok ja pelikin varsin viihdyttävä. Minua ei muuten häirinnyt laisinkaan pelipaitojen väritys, hyvin erotti joukkueet toisistaan ja olin melko alhaalla kuudennessa rivissä D2-katsomossa.

HPK:sta en osaa nostaa ketään esille, joten keskitytään luonnollisesti enemmän KalPan pelaajiin: Sakari Salminen oli kyllä tosi hyvä ja aina kun mies oli kentällä, sitä elätti toiveita maalista. Yksihän sitä syntyikin. Toivonen oli maalissa mies paikallaan ja teki muutaman hienon pelastuksen. Myös Kapanen pelasi mielestän OK:n pelin. On se kieltämättä huvittavaa seurata, kuinka paljon el Capitano käy mussuttamassa tuomareille. Oli myös yksi huvittava episodi, kun Kapanen tiputti mailansa alas näyttääkseen ilmeisesti, kuinka joku Kerhon pelaaja tiputti tahallaan mailansa tai sitten joku hakkasi Kapasen mailaa. Sen jälkeen mies luisteli vaihtoon. Minua ainakin nauratti ja taisi yleisökin reagoida tuohon. Hämeenlinnalaiset olivat ottaneet Kapasen muutenkin hyvin silmiensä alle.

Sitten niihin pettymyksiin. Craig Smith oli todellinen pettymys. Tuhlaili muutaman loistavan maalintekopaikan, menetti kiekkoja ja taisi ottaa ainakin yhden aivan turhan jäähyn. Minun silmään ei tehnyt yhtäkään oikeaa ratkaisua kentällä. Myös Kolehmainen oli pettymys, ei juurikaan taklannut ja joutui pikemminkin itse taklauksien kohteeksi. Kyllä minua vaivaa tuo KalPan pelaaminen, ettei kukaan taklaa. Halonen oli ainoa, joka antoi pelin aikana muutaman painavan taklauksen. Kyllä tuon seikan vuoksi kuopiolaiset tulevat olemaan jälleen kerran aivan kusessa kevään peleissä.

KalPa oli ekassa erässä parhaimmillaan luoden (eli näin pelin ilmeisesti jonkin verran eri tavalla kuin muutama Kerho-fani täällä) tasaisesti maalintekopaikkoja, mutta tehottomuus (jälleen kerran) vaivasi. Sen jälkeen ilmeisesti väsy alkoi painaa, ja Kerho pääsi hyvin peliin mukaan. Esimerkiksi pitkiä hyökkäyksiä ei juurikaan nähty KalPalta. Muutenkin näytti siltä, että pelin avaamisessa KalPalla oli usein suuria vaikeuksia. Tämän vuoksi pidänkin pelin lopputulosta varsin oikeutettuna.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tyylikkäitä kommentteja Kerhon leiristä Kapasen kättelyistä.

Kyllähän Samista on tullut melkoinen tuomareille kitisijä, mutta ymmärtääkseni mies vielä jonkinlaista kunnioitusta piireissä nauttii. Mutta ei vaan voi käydä edes mielessä, että vasurilla kättelyyn olisi ihan oikea syy.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tyylikkäitä kommentteja Kerhon leiristä Kapasen kättelyistä.
Joo, pitää paikkansa. Ja sitten oli se yksi, joka oli hiukan kujalla.

Olen nähnyt nyt Vainiolta kaksi matsia, toisen livenä ja toisen telkusta. Todellinen kultakimpale ja alkukauden yllättäjä. Hienoa, että sai maalitilinsäkin jo auki. Onnittelut myös Leinolle samasta tempusta. Nuorissa on tulevaisuus.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Mies pystyy puristaan mailaa ja vetämään lämäreitä, muttei kätteleen? Ihan sama... Yks saatanan märisijä koko Sami. Kannattais lopettaa, ennen kuin uran aikana saatu rispekti kokonaan katoaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä vielä ymmärrän että jos tuon tason kommentteja tulee 4.30 aamuyöllä, mutta pitäisi sen korkki jo seuraavana päivänä osata laittaa kiinni.

Ja jotta tästä huikean jännittävästä ja tärkeästä tapahtumasta varmasti on kaikki informaatio saatavilla, niin kerrottakoon, että edellisen illan pelissä Bluesin vastaan Kapanen aloitti kättelyt normaalisti, mutta joutui vaihtamaan kättä melkein heti. Arvostusta vastustajaa kohti oli siis aluksi, mutta se loppui ehkä 3-4 kättelyn jälkeen. Todella erikoista käytöstä maailmanmestarilta, entiseltä maajoukkueen kapteenilta ja kaksinkertaiselta NHL:n tähdistöpelaajalta.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Vielä mielenkiintoisempaa on, miten näin moni voi astua noin päivänselvään miinaan ja vielä selvipäin?

(P.s. Tuo Sami on kyllä kova mussuttamaan tuomareille, oikein pistää hymyilyttämään miten paljon energiaa se käyttää valittamiseen pelikatkoilla. Ei siinä, kukin tavallaan.)
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Tuo Sami on kyllä kova mussuttamaan tuomareille, oikein pistää hymyilyttämään miten paljon energiaa se käyttää valittamiseen pelikatkoilla.

Samaa mieltä; tuohan siinä Samissa nykyään niin hienoa vastustajana onkin. Vanha pieni-suuri mies, joka jaksaa olla hiekkalaatikolla yhä niin tohkeissaan. Persoona, joka sytyttää käytöksellään vastustajan kannattajia - ja sekös minulle sopii. En minä ainakaan mitään HMV-liigaa halua katsella. Osaa Sami toki yhä pelatakin, vaikka eilen ei parhaimmillaan ollutkaan. Respect! ;)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Olipas tunnelmaltaan ja tilanteiltaan eilen hieno peli. Itse näen asian niin mitä Kapaseen tulee, että pelillisesti Kapanen on huippuluokkaa siitä ei pääse mihinkään, mutta alkanut mussuttamaan nykyään jokaisen tilanteen jälkeen ja silloin kun Kapanen alkaa mussuttamaan niin hänestä ei ole omalle joukkueelle muuta kuin haittaa. Olisiko kohta Kapasen aika vaihtaa valmentajaa kun ei tuo oma pelaaminen tällä hetkellä suju.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
-Grönholm, nyrkillä Kapasta naamaan, mahtawaa!
Käsittämätöntä, että tuosta ei tullut jäähyä. Mojova nyrkinisku suoraan päähän ilman syytä, tuomarin silmien edessä eikä jäähyä. Sitten jos Sami olisi lyönyt takaisin niin olisi taatusti arvottu molemmille kakkoset. Nyt kun ei kostoon sortunut niin Grönholmkin selvisi suullisella varoituksella.

Mutta voi sitä kyyneleiden ja itkun määrää, jos tilanne olisikin mennyt toisinpäin ja Kapanen olisi moisen yksipuolisen väkivallanteon suorittanut... Nytkin tuntuu jo ottavan koville monella.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Minä olin vain ylpeä Kapasesta, koska meillä on pelaaja, joka herättää vastustajan pelihallissa näin paljon tunteita ja huomiota. Ja myös täällä Jatkoajassa Kerhon kannattajissa. Eihän HPK:ssa ole ketään pelaajaa, joka herättäisi vastaavanlaisia tuntemuksia vastustajan leirissä. Luulenpa, että Sami itsekin nauttii tilanteesta. Hieno pelaaja!
 

ktik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Käsittämätöntä, että tuosta ei tullut jäähyä. Mojova nyrkinisku suoraan päähän ilman syytä, tuomarin silmien edessä eikä jäähyä.

Aivan samaa itsekin ihmettelin. Kapanen ei tehnyt tossa tilanteessa mitään ansaitakseen nyrkkiä. Tältä pohjalta oli todella aiheellista vähän kysellä et oisko pitäny lyödä takas vai miten vitussa näitä tuomitaan. Hepposemmillakin perusteilla sillon tällön annettu vv-kakkosia.

Ehkä kyseessä oli joku käänteisilmiö tuomarin luettua keskustelupalstalta, miten Kapanen nauttii erikoiskohtelua. Sit vasta on ihan oikeesti kova äijä kun antaa Ison ja Ruman vetää paskaa hiipuvaa tähtee pataan.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Eiköhän Kapanen ole Atlantin takana saanut eräänkin nyrkin päähän maalinedushässäköissä joten tietää systeemit eli ihan sama. Sinne kuuluu pienet kahinat eikä niistä aina tarvi soittaa poliisia ja palokuntaa paikalle.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kyllä. Nähdäkseni tilanteessa oli Kapasen itsehillintä aika jeesuksen tasolla. Idioottimaistahan se olisi vaihtaa itseään johonkin vitun Grönholmiin. Tuomarit täysin kassalla tilanteessa.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Kyllä. Nähdäkseni tilanteessa oli Kapasen itsehillintä aika jeesuksen tasolla. Idioottimaistahan se olisi vaihtaa itseään johonkin vitun Grönholmiin. Tuomarit täysin kassalla tilanteessa.

Se myönnettäköön, että Sami Kapanen on kyllä pelillisesti varjo takavuosista ja energia menee turhaan sössöttämiseen ilman mainittavampaa syytä. Lieneekö sitten syynä Vitun Grönholm, Vitun Spang, Vitun Aarnio tai joku näistä Vitun veljeksistä, joita meillä joukkueessa pelaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Siis tämä Spang on tämä kaveri joka istui pelikiellossa, mutta muuten ihan HVM ollut? Viimeisissä kahdessa pelissä jota olen Kerholta nähnyt (JYP ja Kalpa) Aarnio on ottanut ehkä 4 tyhmää jäähyä, joten hänen nimittelyään vastustan jyrkästi. Lisää peliaikaa vaan.

Se Säiliöhän teillä joskus pelasi, joka oli joskus oli tällainen tunteita herättävä pelaaja, mutta nyt sekin pelaaja parhaassa peli-iässä mielummin dokaa täysipäiväisesti kun pelaa Kerhossa. Tai onhan se säälikin tunne.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Siis tämä Spang on tämä kaveri joka istui pelikiellossa, mutta muuten ihan HVM ollut? Viimeisissä kahdessa pelissä jota olen Kerholta nähnyt (JYP ja Kalpa) Aarnio on ottanut ehkä 4 tyhmää jäähyä, joten hänen nimittelyään vastustan jyrkästi. Lisää peliaikaa vaan.

Se Säiliöhän teillä joskus pelasi, joka oli joskus oli tällainen tunteita herättävä pelaaja, mutta nyt sekin pelaaja parhaassa peli-iässä mielummin dokaa täysipäiväisesti kun pelaa Kerhossa. Tai onhan se säälikin tunne.

Onko sun tunnukset jonkun muun käytössä vai kirjoitatko sm-liiga puolella aina tällaista lapsekasta tuubaa? Tunnustan, etten ole aiemmin seurannut kirjoituksiasi sen enempää tällä puolella...
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Spang on ollut Tuuskin ohella Kerhon paras puolustaja. Hyvä liike ja erittäin offensiivinen. Ei tästä pelikieltoon johtaneesta takauksesta huolimatta kuitenkaan kovin fyysinen. Kokonaisuudessa loistava hankinta. Dana91 vois lopettaa sen trollaamisen kun ei näemmä tämän(kään) asian suhteen ole valot päällä.

HPK:n fyysinen puoli on hyvässä kuosissa. Meillä on jokunen fyysiseen peliin pystyvä pelaaja toisin kun ikuisella Mikki Hiiri joukkue Kalpalla, joka taitaa olla SM-Liigan ainut joukkue ilman taklauspeliin kykeneviä pelaajia. Kolekin näemmä vajonnut samaan muottiin. Harmi. Eilenhän tosin puuttui Pauli Levokari, joka on suorittanut yhden hienoimmista selkään ajoista takavuosina.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä ihan tulkitsin tuon puheen HPK:n vitun veljeksistä jonain ihmeen ylpeilynä, että Kerholla olisi jotenkin vittumaisella pelaamisellaan tunteita herättäviä pelaajia, mutta ilmeisesti luin viestin väärin kun heti alettiin (ainakin Spangin kohdalla) vetelemään takaisin.

Hienoa jos teillä on fyysiseen peliin kykeneviä pelaajia kun meillä ei ole yhtään ja hirmu isot pahoittelut siitä Levokarin taklauksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös