La 20.1.2024 JYP - SaiPa

  • 9 761
  • 371

Baldrick

Jäsen
Lauantai-illan kiekkokierroksen kohokohta, titaanien taisto, JYP-SaiPa hegemoniakamppailu! Vain loskainen arki-ilta lokakuun lopulla tekisi ottelusta kiihoittavamman.

Kotijoukkue JYP on löytänyt pelivireensä surullisenkuuluisan valmentajavaihdoksen ja 9 ottelun tappioputken jälkeen. Varmaa tietoa ei ole, mutta ehkä Hippoksen uumenista löytyi kriisissä olevan jääkiekkojoukkueen aqua vitae eli darts-tikkataulu, jonka parissa kilvoittelemalla gladiaattorit ovat saaneet piiskattua itsensä pelaamaan sitoutuneena joukkueena, tuoden voittoja eli leipää ja sirkushuveja Keski-Suomen kansalle.

JYPin satumaisen voittokulun jalkoihin jäivät niin porkkanapöksyinen liigakärki Tappara keskiviikkona kuin karun betonihelvetin karaisema KooKoo torstaina.

Idän jättiläisellä, Saimaan Pallolla on muuten identtinen 10 ottelun historia tulosten valossa, mutta viimeisen kahden ottelun voittoputki on syntynyt vieläkin väsyttävämpien mittelöiden seurauksena, kun keskiviikkona kaatui Stadin gimmat jatkoajalla ja eilen Vaasan tunturisportit alea iacta est -kisassa.

Otteluun lähdettäessä JYP pääsee osoittamaan vieraanvaraisuuttaan virkeänä lepoedun turvin, kun väsynyt kulkuri SaiPa pysähtyy kotimatkallaan länsirannalta Suomen Ateenaan.

Moraalisen kärkikamppailun kiekko tippuu jäähän kello 18.30! Ja kun kaksi titaania kohtaavat, koko valtakunta tärisee ja tanner tömisee, eikä muiden liigapaikkakuntien kannattajat pidä omia lammaslaumojaan sen jälkeen enää minkään arvoisina.

Hyvää kiekkoiltaa kaikille!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Normaalisti ja etenkin tämän kauden aikana olen toivonut SaiPalle kaikkea hyvää, mutta tänään en. Nyt ei kumarrella, vaan tänään on JYPille helkkarin tärkeät pisteet jaossa. Eikä pelata pelkästään pisteistä, vaan myös uskottavuudesta kotiyleisön edessä.

Eipä ole ottelu SaiPaa vastaan aiheuttanut näin suuria täpinöitä ja innostunutta odotusta todella pitkään aikaan. Jos runkosarjamatseja miettii, niin ei ehkä koskaan aiemmin.

Kovasti siis jännittää, mutta ei se menoa haittaa! Tänään on luvassa hieno kiekkoilta.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
7-3, 9-3 (tai no tarkemmin 3-9) eli eikös tasaisen kaavan mukaan ole JYPille 11-3?

No joo, todennäköisemmin jotain JYP 2-4, SaiPa 1-3.

(Hauska fakta muuten et SaiPa teki myös harkkapelissä kolme maalia :D)
 

Jarzki

Jäsen
Mahtava pelipäivä tulossa! Tämän piti olla kahden ennätyksellisiä tappioputkia luovien joukkueiden kohtaaminen, mutta onkin yhtäkkiä kahden ottelun kuntopuntarin moraalinen kärkikamppailu. Ovatko molemmat parantaneet otteitaan vai saammeko todistaa kahden umpisurkean joukkueen keskinäisen sapelien kalistelun?

No on tässä oikeasti panostakin. JYP on kahden 3 pisteen voiton siivittämänä kuitenkin vain 5 pistettä säälipleijariviivasta ja vielä TPS:ää kaksi peliä vähemmän pelanneena. Myös edellä olevat Sport ja KooKoo ovat pelanneet enemmän, joten mahdollisuuksia on. Orastava nousu ei saa enää katketa vaan nyt on suoritettava tasaisesti ja koko ajan parantaen.

C.J Smithin paluu kokoonpanoon on tuonut JYPille kaksi oikeaa hyökkäyspään uhkaa tuovaa kentällistä. Tämän soisi jatkuvan. Niku tuskin pelaa tänäänkään, mutta miehen poissaolo on näkynyt joukkueessa lähinnä positiivisena muutoksena, sillä puolustuksessa on silti laatua aivan riittävästi. Honka, Eronen ja Pulkkinen pitävät huolen kiekollisuudesta.

Viihdyttävää kiekkoiltaa jokaiselle! Otteluhan alkaa tosiaan vasta klo 18.30, yritetään malttaa pysyä poissa hallilta hieman pidempään.
 

Baldrick

Jäsen
@Ylläpito nyt vähän valoja! Tein duunit teidän puolesta ja teitte silti uudestaan.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Eipä ole Niku kokoonpanossa. Voe voe. No, titaanien taistelu on silti illan kiintoisin kamppailu, vaikka Coloradon peli tuleekin vähän päälle.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tilastoknoppi alustukseksi. Kaksi kertaa ovat nämä joukkueet kohdanneet ja molemmilla kerroilla JYPille kolme pistettä maalierolla 16-6.

Näiden kahden ottelun tehdyt maalit edustavat näin 40 kierroksen jälkeen 16% kaikista JYPin tekemistä maaleista.

Tänään odotan tiukkaa peliä ja olisko yllättäen jopa vähänmaalinen. Jatkoille mennään.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ainoa huono puoli tässä on että olen itse menossa hallille. JYP on hävinnyt kaikki kuusi peliä mitä olen paikan päällä tällä kaudella käynyt. Joko se tänään kuitenkin pääsisi maistamaan vähän voittoakin?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainoa huono puoli tässä on että olen itse menossa hallille. JYP on hävinnyt kaikki kuusi peliä mitä olen paikan päällä tällä kaudella käynyt. Joko se tänään kuitenkin pääsisi maistamaan vähän voittoakin?
Kaikki putket katkeaa joskus.

Jospa @rahor olisi tulossa paikan päälle tasapainottamaan tilannetta ja näemme 3 pisteen voiton tai vähintään 2 pistettä jatkojen kautta.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Illan teema: häviääkö JYP enää koskaan?
 

Baldrick

Jäsen
Ainoa huono puoli tässä on että olen itse menossa hallille. JYP on hävinnyt kaikki kuusi peliä mitä olen paikan päällä tällä kaudella käynyt. Joko se tänään kuitenkin pääsisi maistamaan vähän voittoakin?
Kerkeät vielä esim. liukastua ja saada ikävän puujalan, jolloin joudut toteamaan, että parempi jäädä kotisohvalle katsomaan.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Ainoa huono puoli tässä on että olen itse menossa hallille. JYP on hävinnyt kaikki kuusi peliä mitä olen paikan päällä tällä kaudella käynyt. Joko se tänään kuitenkin pääsisi maistamaan vähän voittoakin?
Ei saakeli. Sulla on karmea track record. Paljonko pitäisi maksaa, että jätät väliin?

Vai onko niin suuri JYP-sydän, ettei jättäisi mistään hinnasta JYP-SaiPa -jumbofinaalia välistä? :)
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Taputusryhmä saapuu tänään kolmen ihmisen voimin joten = 3 pistettä.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ei saakeli. Sulla on karmea track record. Paljonko pitäisi maksaa, että jätät väliin?

Vai onko niin suuri JYP-sydän, ettei jättäisi mistään hinnasta JYP-SaiPa -jumbofinaalia välistä? :)

No tuli ostettua ylihintaiset liput sekä itselle että emännälle että kyllä varmaan joutuu kolminumeroiset maksamaan että meiltä jää välistä legendaarinen titaanien taistelu, El sputniko. Pahoittelen jo etukäteen sitä tappiota :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jumbofinaali - toisen voittoputki katkeaa tänään.

HPK kerennyt mennä väliin, mutta tärkeä kamppailu kyllä JYPille, tämä on mielestäni se yksi viimeinen mahdollisuus vielä nousta mukaan pudotuspelikamppailuun, tästä pisteet niin olisi jo ihan samalla viivalla muiden kanssa ellei jo useamman ohi.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin, tästähän muodostui sittenkin varain mielenkiintoinen ottelut. Kolme pistettä jos jää Jyväskylään ja edellä olevat joukkueet pelaavat omat ottelunsa suotuisilla tuloksilla, niin yhtäkkiä JYP onkin aivan kymppisijassa kiinni.

Kolikon kääntöpuolena on sitten se toinen mahdollisuus, eli SaiPan orastava voittoputki saa jatkoa ja JYP-leirin toivonkipinä hiipuu.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottamatta mitään SaiPalta pois tai mitenkään vittuilematta SaiPan kannattajille, olisihan se nolo juttu hävitä tämä. Mestari Tapparalta käärittiin täydet pisteet, katkaistiin KooKoon kotivoittoputki ja jo sitä ennen oli hyviä pelejä ilman pisteitä. Niitä menetettyjä pisteitä on nyt vaan pakko saada ja vaikka jokaista peliä ei varmaan voiteta ja pisteitä on tarjolla paremmiltakin joukkueilta vielä kuinka paljon, niin siitä huolimatta vitutus on järkyttävä jos pistekkin menetetään, mitenkään vastustajaa aliarvioimatta. (tai no jos rehellisiä ollaan, niin kyse ei ole aliarvioimisesta, vaan objektiivisesta arvioimisesta ja sarjataulukon katsomisesta)

JYPin kolmonen pelasi KooKoota vastaan loistavan pelin, mutta maaleja ei tullut. Näille kavereille toivoisi onnistumisia, varsinkin paljon parjatulle Rooballe. Rooban tapauksessa ei ole kyse mistään selässä olevasta simpanssista, vaan enemmänkin siitä, että onnistumisten kautta tuo peruspelaamisen taso saattaisi nousta entisestään. Viime peli ainakin näytti jo ihan hyvältä - tosin ei vielä lähimainkaan siltä, mitä 200 000 euron pelaajalta tulisi saada.

Maaleja ja maalipaikkoja tulee taas paljon, joten toivotaan Veinille hyvää peliä. Veini on näyttänyt jo monta kertaa, miten maalivahti pärjää ihan hyvin selällään maaten ja maila ties missä, kunhan pakit on vähän auttamassa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Bussillinen tulossa keltamustia hallille, saadaan hyvää haastoa siis myös katsomoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös