La 17.4.2010 JYP - TPS (5. välierä)

  • 43 797
  • 220

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nooooh, enpä kovin varmaksi kutsuisi. Pari hyvää koppia otti mutta paljon pomppi kiekot ja kyllä tuosta JYPin ainokaisesta voi laittaa Engrenin piikkiin aika ison osan. Leggio varmasti maanantaina maalissa ja tuntuu siltä että esitys tulee vastaamaan runkosarjan viimeistä ottelua HIFK:ta vastaan.

Joo, ei se esitys nyt mitenkään varma ollut. Tuokkola oli parempi ehkäpä? Kuitenkin Engren voitti, Tuokkola hävisi. Tämä johtunee kuitenkin siitä että TPS puolusti hyvin ja JYP ei oikeastaan päässyt edes kunnolla testaamaan Attea?

Leggion viimeisestä runkosarja esityksestä en tiedä muuta, kuin että voiton torjui. Toki siltä osin se eroaa jo valtavasti maantain tulevasta esityksestä.. ;-)

Tänään Leggio oli varma. Se ainoa laukaus, mikä vaihtoaitioon kimposi, jäi rukkaseen hienosti.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Uskomatonta kyllä, miten Vatanen voi kaatua tilanteessa, jossa vastustaja tökkää mailan luistimiin.

Ihan selvä jäähyn paikka, kaatui Vatanen tai ei. Mailaa on turha tunkea vastustajan jalkoihin tai kainaloon, ellei se ole tilanteen kehittymisen kannalta välttämätöntä. Plihalilla ei ole oikein kuuppa kestänyt tässä JYP-sarjassa, vaan harkitsemattomia jäähyjä on tullut liikaa. Toki tässä tapauksessa jäähy kääntyi Tepsin eduksi, sillä JYP ei pystynyt ylivoimallakaan pitämään kiekkoa ja saatiin vapaasti hakata pitkää päätyyn.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Niin, totta se on, että finaalipaikka on katkolla Turussa maanantaina. Mutta aika heikko luotto sulla on tohon omaan suosikkjoukkueeseesi. Tuolla joukkueella voi taistella säälipleijaripaikasta? Aika moni kuitenkin rankkasi etenkin hyökkäyksen, osa puolustuksen ja kovimmat jopa maalivahditkin (Saikkaa ei lasketa) JYPin vastaavia paremmiksi?

Yeah right. Nythän tästä päästäänkin sittnen siihen perustavaan totuuteen että itse asiassa Jyp on taistellut sankarin lailla ylivertaista Tepsiä vastaan. Ihme, että ovat ressukat edes kaksi voittoa saaneet! Mestistaustaiset pelaajat!
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yeah right. Nythän tästä päästäänkin sittnen siihen perustavaan totuuteen että itse asiassa Jyp on taistellut sankarin lailla ylivertaista Tepsiä vastaan. Ihme, että ovat ressukat edes kaksi voittoa saaneet! Mestistaustaiset pelaajat!

Ei siitä oo kysymys. Mutta läpsyttele nyt sen ilopissan kans kun kerta alotit..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Plihalilla ei ole oikein kuuppa kestänyt tässä JYP-sarjassa, vaan harkitsemattomia jäähyjä on tullut liikaa.

Samaa mieltä tästä. Plihal on tunnepelaaja kuitenkin ja se antaa toisinaan hyvääkin mutta nämä pöljät jäähyt ovat jääneet mieleen. Onneksi ei tänään kostautunut. Mies on käynyt ihmeen kuumana.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Joo, on se kumma kuinka nopeasti JYP on onnistunut saamaan näin paljon vihamiehiä. TPS:kin kuitenkin voittanut eräänkin mestaruuden. No, ehkäpä se on ihan itse aiheutettu vahinko. Ja ei hätää, saahan niistä pahvisista Finaalit-kypäristä hyvät kokon sytykkeet, ei siinä mitään. No, sarja toki vielä kesken.

Suurin osa näistä 'vihamiehistä' joita Jyp on saanut niin ihan omalla toiminnallaan RD ja seurajohto ym lausunnoillaan on aiheuttanut sen että mielummin toivotaan ettei menesty. Siinä vaiheessa kun aletaan tosiaan aliarviomaan vastustajia että me ollaan hyviä ja henkseleiden paukuttelua hallitsevan Mestarin taholta niin pakosti siinä tulee fiilis että jossain kohtaa on vati mennyt nurin ja siellä ollut keltainen neste on mennyt joidenkin nuppiin ettei sinne muuta mahdu.
Ja yllättävän hyvin se siellä Jyväskylässä on osattu.

Eiköhän noista omista virheistä parhaiten opi kantapään kautta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Suurin osa näistä 'vihamiehistä' joita Jyp on saanut niin ihan omalla toiminnallaan RD ja seurajohto ym lausunnoillaan on aiheuttanut sen että mielummin toivotaan ettei menesty.

Kerroppa pari esimerkkiä näistä JYPin seurajohdon lausunnoista, jotka ovat närää herättäneet.
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerroppa pari esimerkkiä näistä JYPin seurajohdon lausunnoista, jotka ovat närää herättäneet.

Tähän nyt on pakko tarttua. Tämän sä tiedät itekin. "Finaalit 2010". Itteänikin vähän harmittaa toi, ja nyt näyttää siltä että kuitti käy omaan nilkkaan. Tosin se nähdään vasta seitsemännen pelin jälkeen..
 

snumi

Jäsen
laitataklaus

Täytyy sanoa, että tapa jolla 19v Vittasmäki hirveällä vauhdilla iskettiin laitaan, oli kyllä aika hurjaa katsottavaa ja väitän, että jos taklauksen kohde olisikin ollut Vatanen, niin siitä olisi noussut valtava älämölö.

Käsittämätöntä sinänsä, että tilanteesta ei tullut edes jäähyä. Noissa tilanteissa on kuitenkin todella suuri riski jopa halvaantua.

Jotenkin olettaisi, että pelaajilla olisi pientä kunnioitusta toisen pelaajan terveyttä kohti, tuo tilanne ei näyttänyt kiekon tavoittelulta vaan tarkoitus oli vahingoittaa vastustajaa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tähän nyt on pakko tarttua. Tämän sä tiedät itekin. "Finaalit 2010". Itteänikin vähän harmittaa toi, ja nyt näyttää siltä että kuitti käy omaan nilkkaan. Tosin se nähdään vasta seitsemännen pelin jälkeen..

Ensinnäkään, toi ei ole mikään "lausunto", ja toisekseen mitä itse olen asiasta kuullut, kyseessä oli erään sponsorin kunkkuidea. Itsekin lausuin JYPin markkinointiosastoa kohtaan pari valittua sanaa kun hommasta kuulin (typerä idea) mutta tässä tapauksessa haukut menivät väärään osoitteeseen.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Nääh, hyvä taklaus jossa Vittasmäen olisi pitänyt olla paremmin hereillä. Toivottavasti VeeÄm on taas iskussa maanantaina.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Jukurit, LahenRami
Suurimpien tunnelatausten laannuttua pientä analyysiä pelistä.

Tuntui että JYPin ensimmäisen erän pelivire hävisi siihen heti alkuun otettuun jäähyyn, kun hitaan mutta kankean Malmivaaran hölmö taklaus muuttui ohi mennessään kampitukseksi ja TPS rakensi komean YV-maalin kun viitisen sekuntia vaihdossa lepäämässä käynyt Hytönenkään ei oikein jaksanut. Malmivaaran toisen jäähyn tilannetta en nähnyt kovin hyvin, mutta hieman heppoiselta tuntui ottaen huomioon että "liigan parhaan tuomarin" peruslinja, jota tänäänkin lähes koko peli noudatettiin, on että mistään ei pilli soi. Loppupelin ajanhan tämä näkyi hyvin selvästi. Itse näin jyppilasien läpi lähinnä viheltämättä jäänyttä tepsin roikkumista mutta eiköhän sitä ollut molemmin puolin. Itse 0-2 maalihan oli vähintään yhtä komea kuin ensimmäinenkin.

JYP ei sitten oikein saanut missään välissä kunnon takaa-ajoa aikaan. Toki paikkoja vähän oli, mutta suuri osa Engrenin suuresta torjuntamäärästä oli logoonlaukomista ja pelin katkomista. Kolmannen erän räpellys oli jo melko surullista. Olihan se Pihlström todella pirteä, mutta mitä ihmettä se yv:ssä tekee? Miinuspuolena otti yhden todella typerän jäähyn tilanteessa jossa turkulainen olisi penkille mennyt muutenkin napauttamalla (Hytöstä) kypärään mailalla. En usko että pelimäärä on tässä se ongelma, jonkinlaista mailan puristamista olin itse näkevinäni. Kun vain joka kolmas syöttö menee omille, on parempi vain roiskia sitä pitkää päätyyn.

Itse olin hieman yllättynyt että Lahti selvisi ilman jäähyä siitä kovasta taklauksesta, jossa TPS-peluri oli metrin irti laidasta. En ole sääntökirjaa lukenut joten en tiedä mikä virallinen kanta tässä on, mutta kyllähän sen taklauksen olisi voinut jättää tekemättä. En olisi kovin suuresti edes viitosta protestoinut, ja odotin vähintään kakkosta kun tuntui vastaanottajaa sattuvan. Tämä siis vaikka taklaus oli selvästi täysin puhdas. Plihalin kamppi lopussa nyt oli vähintään yhtä selkeä kuin Malmivaaran kamppi pelin alussa. Kummassakaan tilanteessa en myöskään itse mitään filmausta havainnut.

Turkuun on helvetin vaikea lähteä tästä tilanteesta, mutta sarja ei ole ohi ennen kuin ratkaisevan pelin loppusummeri soi. RD on sen tason valmentajavelho, että se jos kuka saa tuosta jengistä kaiken mahdollisen irti seuraavaan peliin. Riittääkö se, sitä en tiedä.

(edit) Jaa tuota Lahden taklausta oli joku jo kommentoinutkin. En usko hetkeäkään että yritti vahingoittaa, mutta kovaa taklaustahan siinä ensisijaisesti haettiin eikä kiekkoa.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
....ylivoimia hupiloi ehkäpä koko SM-liigan puukätisin ykkös-YV.

Eikä pelkästään ylivoima, vaan koko joukkue. Joukkueen teräväksi kärjeksi suunniteltu kalusto on alisuorittanut. Sitten nämä normisuorittajat, kuten vänttinen pihlström Hytönen saa niitä maalipaikkoja niin eihän ne puukätiset kaverit niitä kiekkoja sisään laita.

Kääntäisinkin katseeni aika voimakkaasti valmennusjohdon suuntaan.

Minäkin kääntäisin, nimittäin valmennuksen luomalla pelitavallahan JYP on pärjännyt tähänkin asti. Näkisin voimakkaasti mm.Hytösen pisteiden olevan enemmänkin Dufvan ansiota, kuin herran omaa lahjakkuuttaan. Lisäksi nyt on koko joukkuetta testattu kahdessa pleijarisarjassa kovemmin kuin kahtena viime keväänä yhteensä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ensinnäkään, toi ei ole mikään "lausunto", ja toisekseen mitä itse olen asiasta kuullut, kyseessä oli erään sponsorin kunkkuidea. Itsekin lausuin JYPin markkinointiosastoa kohtaan pari valittua sanaa kun hommasta kuulin (typerä idea) mutta tässä tapauksessa haukut menivät väärään osoitteeseen.

No vittu ei kai siellä hallilla nyt ilman seurajohdon lupaa mitä tahansa skeidaa saa jaella. Itseäni on oikeastaan vituttanut aika rankasti tämä kypäräepisodi kuten joku fiksu on voinut viesteistäni päätellä. Todella typerää vaikka JYPin mies henkeen ja vereen olenkin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Itteänikin vähän harmittaa toi, ja nyt näyttää siltä että kuitti käy omaan nilkkaan.

Minusta on vielä tämä aijaijai-rallatus aina maalien jälkeen joka sopisi ennemminkin altavastaajan repertuaariin kuin Mestarin ja runkosarjan voittajan maalilauluksi ja on ainakin omasta mielestä hieman mauton. Mutta tämä nyt makuasioita ja ehkäpä yleisö tosiaan tykkää sielläpäin jaijatella vastustajalle. Oma vitutuskäyrä lyö vaan aina tuhatta kun tuon kuulen, mutta ehkäpä se on sen tarkoituskin :) Ja vastustajan vittuunnuttaminen myös, voi tosin myös sisuunnuttaa...
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Olipahan taistelu, jonka TPS loppuen lopuksi hoiti. Urholta nähtynä ensimmäinen erä oli TPS:n ja kaksi seuraavaa mentiin sitten isäntien otteessa, mutta hyvin kestettiin ja tuomaritoiminnallekin plussaa, vaikka olisi siitä Viittasmäkeen kohdistuneesta taklauksesta pikkukakkosen tai sitten 2+10 olla paikallaan. Ikävästi kävi nuorelle kaverille, mutta ei Lahden taklaus mitenkään törkeä loppuen lopuksi ollut. Olka olkaa vasten ja luistimetkin pysyivät jäässä kiinni. Plihalin viimeisien minuuttien kakkosessa ei mielestäni ole mitään seliteltävää; maila kaverin jalkoihin ja kaveri kumoon = 2min kampitus. Iltapulussa on muuten toimittajalla ihan oma näkökulma illan ottelusta: http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010041711494960_jk.shtml

Luottavaisin mielin tässä lähtee kohti maanantaita. Suomen Turku on maanantaina varmasti täysin mustavalkoinen, jos ja kun TPS lähettää JYPin pronssipeliin.

Offtopic: Miksi keskustelu TPS- ja JYPfanien välillä on ihan erilailla katkeraa kuin TPS:n ja Lukon kannattajien välillä?
 

Hazlewood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän nyt on pakko tarttua. Tämän sä tiedät itekin. "Finaalit 2010". Itteänikin vähän harmittaa toi, ja nyt näyttää siltä että kuitti käy omaan nilkkaan. Tosin se nähdään vasta seitsemännen pelin jälkeen..

JYPin seurajohto ei teettänyt näitä kypäriä. Kyse oli sponsorien tempauksesta johon JYP oli antanut luvan. Seurajohto ei ollut edes nähnyt näitä kypäriä ennen kuin ne olivat jo jaossa. Eli tässä tapauksessa ylimielisyydestä voidaan syyttää korkeintaan sponsoreita, ei JYPiä. Vai olisiko Seppäsen ja Tynin pitänyt olla selvännäkijöitä ja pyytää joku koevedos etteivät sponsorit pääse moisia idioottimaisuuksia tekemään. Typerät kypärät, mutta luulen että sponsorit olisivat voineet ottaa nokkiinsa, jos tuossa vaiheessa niiden jakaminen olisi kielletty.
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensinnäkään, toi ei ole mikään "lausunto", ja toisekseen mitä itse olen asiasta kuullut, kyseessä oli erään sponsorin kunkkuidea. Itsekin lausuin JYPin markkinointiosastoa kohtaan pari valittua sanaa kun hommasta kuulin (typerä idea) mutta tässä tapauksessa haukut menivät väärään osoitteeseen.

Ok, tosta ei ole koskaan virallista kantaa mistään tullut, että kenen moka toi oli? Se on kyllä ymmärrettävää, mikäli (kun) se on tämän "kypäräntoimittajan" suunnittelema juttu. Sen verran jää Tyni & co."puun ja kuoren väliin". Rahavirta taitaa olla VALtion TRAktoritehtaan suunnalta sen verran kova, että melkein kannattaa ottaa omaan piikkiin toi..

Siitä olen kuitenkin eri mieltä sinun kanssasi, että tuo totetutettu "kypäräkampanja" on joka tapauksessa kannanottoon/lausuntoon verrattavissa oleva toimenpide. JYPin tapahtumassa lanseerattu, joten JYPin vastuulla ainakin osittain. Valitettavaa, mutta totta.

EDIT: Vastaus jälkimmäisessä kappaleessa myös nimimerkille Hazlewood
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
JYPin seurajohto ei teettänyt näitä kypäriä. Kyse oli sponsorien tempauksesta johon JYP oli antanut luvan. Seurajohto ei ollut edes nähnyt näitä kypäriä ennen kuin ne olivat jo jaossa. Eli tässä tapauksessa ylimielisyydestä voidaan syyttää korkeintaan sponsoreita, ei JYPiä. Vai olisiko Seppäsen ja Tynin pitänyt olla selvännäkijöitä ja pyytää joku koevedos etteivät sponsorit pääse moisia idioottimaisuuksia tekemään. Typerät kypärät, mutta luulen että sponsorit olisivat voineet ottaa nokkiinsa, jos tuossa vaiheessa niiden jakaminen olisi kielletty.
Jos niinkuin kirjoitit, JYPiltä oli pyydetty lupa ja se oli myös saatu, niin mielestäsi vastuu siirtyi toteuttajalle. Mielenkiintoinen tulkinta..
 

Handyy

Jäsen
Offtopic: Miksi keskustelu TPS- ja JYPfanien välillä on ihan erilailla katkeraa kuin TPS:n ja Lukon kannattajien välillä?
Juontanee juurensa viime vuoteen. TPS:n kannattajat hurrasivat hurmiossa kun Immosta tuli kiekko päähän, eikä siitä ymmärretä JYPin leirissä. TPS:n kannattajia puolestaan ärsyttää Dufva ja JYPin organisaatio, joka on kuulemma ylimielinen. Typerää joka tapauksessa, ei itse peleistä viitsi enää kirjoittaa mitään, kun ei saa järkevää keskustelua aikaiseksi.

JYPin seurajohto ei teettänyt näitä kypäriä. Kyse oli sponsorien tempauksesta johon JYP oli antanut luvan.
Onko poissuljettu vaihtoehto, että niitä ei edes olisi pitänyt laittaa jakoon kuin mahdollisissa finaaleissa? Eikö viime vuonna kypärät jaettu juuri finaaleissa, vai muistanko väärin?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jos niinkuin kirjoitit, JYPiltä oli pyydetty lupa ja se oli myös saatu, niin mielestäsi vastuu siirtyi toteuttajalle. Mielenkiintoinen tulkinta..

Joo, aika huvittavia tulkintoja aiheesta. Eiköhän JYP nyt ihan sata varmasti tiedä mitä siellä hallilla oikein jaetaan. Ja jos ei tiedä niin otan osaa :)
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta on vielä tämä aijaijai-rallatus aina maalien jälkeen joka sopisi ennemminkin altavastaajan repertuaariin kuin Mestarin ja runkosarjan voittajan maalilauluksi ja on ainakin omasta mielestä hieman mauton. Mutta tämä nyt makuasioita ja ehkäpä yleisö tosiaan tykkää sielläpäin jaijatella vastustajalle. Oma vitutuskäyrä lyö vaan aina tuhatta kun tuon kuulen, mutta ehkäpä se on sen tarkoituskin :) Ja vastustajan vittuunnuttaminen myös, voi tosin myös sisuunnuttaa...

Sehän niiden tarkoituskin on. Eikai niitä kukaan muuten olis kait keksinytkään?

Mun mielestä toi aijjaijjai -renkutus toimii hyvin. Näköjään! ;-)

Harmi vaan että sitä soitettiin tänään vain kerran. Useemmin oli varmaan suunnitelmissa..?
 
Kyllä. Ottaen huomioon, että TPS on ollut perinteisesti vihatuin joukkue heti Jokereiden jälkeen, tai ainakin kärkikolmikossa.

Juu, näin ehkä 10-15 vuotta sitten. Sen jälkeen on kyllä ohi mennyt ifk, kärpät ja kalpa ainakin jyväskyläläisten näkökulmasta? Myös muutaman ifk kannattajan kanssa olen jutellut ja ihmetystä herättää että miksi tps otteluista joutuu maksamaan ekstraa... Kyllä tps on vajonnut niistä glooria-ajoista sille osastolle joka herättää lähinnä sympatiaa nykyään.

Eipä silti, onnea finaaleihin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Minusta on vielä tämä aijaijai-rallatus aina maalien jälkeen joka sopisi ennemminkin altavastaajan repertuaariin kuin Mestarin ja runkosarjan voittajan maalilauluksi ja on ainakin omasta mielestä hieman mauton.
Kyseessä oleva organisaatio on osoittanut totaalisen mauttomuutensa ja epäurheilijamaisuutensa jo aiemmin, joten siihen nähden tämä on kyllä ihan linjassa. Sika-Tynin valinta taatusti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mun mielestä toi aijjaijjai -renkutus toimii hyvin. Näköjään! ;-)

Ajelin tänään eräästä tapaamisesta kotiinpäin ja avasin radion. Tämä kyseinen renkutus soi juuri silloin mutta tulin hyvälle tuulelle vaikka pelissä ei Tepsin kannalta tapahtunut positiivisesti. Erittäin hyvä renkutus ja aivan loistava idea. Puollan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös