La 16.2.2008 SaiPa-JYP

  • 7 008
  • 46

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten ihmeessä sait tuosta pelistä sen kuvan, että Favorin vihelsi hyvin?

Kuten sanoin jatkoajalla Favorin vihelsi hyvin( hymiö). Ei ehkä Favorinilta ihan nappisuoritus, mutta jotain johdonmukaisuutta olin siinäkin suorituksessa näkevinäni tai sitten olen vain liian tottunut tänään nähtyyn tuomaritasoon. Mainitsemasi Japa Levonen ja Timo Favorin ovat kuitenkin niitä tuomareita, jotka nähdään keväällä puhaltamassa isoja pelejä Kanada maljaa jaettaessa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Murmeli se jaksaa noista tuomareista itkeä, kyllä siellä suurin osa jäähyistä oli aivan oikein vihellettyjä, minun mielestäni vain Tenkasen jäähy oli kovinkin tulkinnanvarainen.
Se, kuinka paljon jäähyjä jäi viheltämättä, erityisesti Jyp.lle, on sitten oma juttunsa, noin paljon kiekottoman pelaajan estämisiä en ole tällä kaudella yhdessä pelissä nähnyt, mutta mitä sitten, vetäkööt SaiPalaiset niitä estäjiä lättyyn, eiköhän se siitä lopu.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kyllä RD:llä kunnonajoitukset aika hyvin vitullaan viimeisten esitysten perusteella..tai jos se hakee tahallaan säälipleijareita, että tulee pelejä alle ennen tosi koitoksia.
Mitä sinä taas höpiset?!? Kaikkien muiden (SaiPan kannattajatkin) mielestä JYP pelasi hyvin ja onko se Dufvan vika, jos jätkät osuvat tolppiin (3kpl?)? Kysehän on senteistä!!

JYP on edelleen kuudentena, kuten on ollut jo tovin aikaa. SaiPa tulee aina kovaa kotonaan ja on vaarallinen. Blues ja Ilveskin kävivät Lappeenrannassa hiljan ottamassa takkiinsa selkeästi (6-2 & 6-1). JYP puolestaan hallitsi peliä ja olisi ansainnut voiton tästä matsista (torjunnat Tarkki 48-Tuokkola 26).
Voisit pitää turpasi välillä kiinni tappiollisen pelin jälkeen, kun sieltä ei mitään järjellistä kiihdyksissä tule.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mitä sinä taas höpiset?!? Kaikkien muiden (SaiPan kannattajatkin) mielestä JYP pelasi hyvin ja onko se Dufvan vika, jos jätkät osuvat tolppiin (3kpl?)? Kysehän on senteistä!!

JYP on edelleen kuudentena, kuten on ollut jo tovin aikaa. SaiPa tulee aina kovaa kotonaan ja on vaarallinen. Blues ja Ilveskin kävivät Lappeenrannassa hiljan ottamassa takkiinsa selkeästi (6-2 & 6-1). JYP puolestaan hallitsi peliä ja olisi ansainnut voiton tästä matsista (torjunnat Tarkki 48-Tuokkola 26).
Voisit pitää turpasi välillä kiinni tappiollisen pelin jälkeen, kun sieltä ei mitään järjellistä kiihdyksissä tule.

Mitä ite höpiset ?!? JYP se vaan pelaa jatkuvasti ja aina mielestäsi hyvin mutta matseja hävitään. Pisteistä sitä pelataan lätkää, jos nyt et aiemmin sitä ole tiennyt.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Murmeli se jaksaa noista tuomareista itkeä, kyllä siellä suurin osa jäähyistä oli aivan oikein vihellettyjä, minun mielestäni vain Tenkasen jäähy oli kovinkin tulkinnanvarainen.
Se on kyllä yksi tämän palstan syöpä tämä termi "itkeä". Aina kun annetaan vahvaa kritiikkiä jostain, se on "itkemistä".

Se, kuinka paljon jäähyjä jäi viheltämättä, erityisesti Jyp.lle, on sitten oma juttunsa, noin paljon kiekottoman pelaajan estämisiä en ole tällä kaudella yhdessä pelissä nähnyt, mutta mitä sitten, vetäkööt SaiPalaiset niitä estäjiä lättyyn, eiköhän se siitä lopu.
Siis sinunkin mielestäsi Favorin oli huono? Vivahde-erona se, että hyväksyit suurimman osan hänen antamista jäähyistä. Etkö sinä itkekään tuomarista?

Mielestäni on vain jumalattoman typerää, että tuolla kaukalossa husertaa helvetin usein lähes ratkaisevassa osassa miehiä, jotka epäonnistuvat isolla prosentilla.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP se vaan pelaa jatkuvasti ja aina mielestäsi hyvin mutta matseja hävitään.
Näytä minulle joukkue joka ei häviäisi joskus matsia hyvällä pelillä. Todista samalla tuo väitteesi mielipiteistäni, jos pystyt.

Tottakai JYP on pelannut pelejään myös huonosti, jopa surkeasti, mutta ei tänään.
Eipä minulla silloin juuri sanottavaa ole, kun JYP pelaa asenteettomasti ja paskasti. Silloin nieleskelen ja korpeennun hiljaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mielestäni "JYP pelaa jatkuvasti ja aina hyvin", kuten sinä näytät asiaa tulkitsevan. Pelin voi hävitä hyvällä pelilläkin kuten myös surkealla peliesityksellä. JYPin peli-ilme ei ollut tänään(kään) surkea. Itkuun voisi ryhtyä, jos peli ei kulkisi, eikä tilanteita vastustajan maalille saataisi edes rakennettua. Tälläkään kertaa tappio ei johtunut surkeasta pelillisestä esityksestä. Vai johtuiko? Mitä kummaa valmentaja voisi tehdä niille senteille, joista vierasvoitto tänään oli kiinni? En keksi. Auttaisitko?

opelix aiemmin kirjoitti:
Yhtäkaikki en valita. Olemme liigassa sijalla 5. Jos olisimme sijalla 10 haukkuisin kaljua täällä kyllä päivittäin.
Olemme olleet pitkään jo sijalla 6. Minusta näyttää nyt siltä, että ylireagoit pahasti tuon yhden sijan tippumista, tämän vanhemman kommenttisi perusteella. Valittamisesi kasvu, tilanteesta "en valita", ei nyt näyttäisi kulkevan minusta käsi kädessä JYPin tulosmenestyksen hiipumisen (5. sija -> 6. sija) kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Näytä minulle joukkue joka ei häviäisi joskus matsia hyvällä pelillä. Todista samalla tuo väitteesi mielipiteistäni, jos pystyt.

Tottakai JYP on pelannut pelejään myös huonosti, jopa surkeasti, mutta ei tänään.
Eipä minulla silloin juuri sanottavaa ole, kun JYP pelaa asenteettomasti ja paskasti. Silloin nieleskelen ja korpeennun hiljaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mielestäni "JYP pelaa jatkuvasti ja aina hyvin", kuten sinä näytät asiaa tulkitsevan. Pelin voi hävitä hyvällä pelilläkin kuten myös myös surkealla peliesityksellä. JYPin peli-ilme ei ollut tänään(kään) surkea. Itkuun voisi ryhtyä, jos peli ei kulkisi, eikä tilanteita vastustajan maalille saataisi edes rakennettua. Tälläkään kertaa tappio ei johtunut surkeasta pelillisestä esityksestä. Vai johtuiko? Mitä kummaa valmentaja voisi tehdä niille senteille, joista vierasvoitto tänään oli kiinni? En keksi. Auttaisitko?

Olemme olleet pitkään jo sijalla 6. Minusta näyttää nyt siltä, että ylireagoit pahasti tuon yhden sijan tippumista, tämän vanhemman kommenttisi perusteella. Valittamisesi kasvu, tilanteesta "en valita" ei nyt kulje minusta käsi kädessä JYPin tulosmenestyksen hiipumisen (5. sija -> 6. sija) kanssa.

Enpä auta mutta eipä se kuulu myöskään toimenkuvaani. Olen vain maksava katsoja(toistaiseksi), joka vaatii rahoille kohtuullista vastinetta. Sitä on tällä kaudella pitkästä aikaa kieltämättä tullut. Ja toivon edelleenkin kaikkea menestystä kannattamalleni joukkueelle mutta pelkään pahinta että eväät alkavat olla syödyt..niin maalivahtipeli se juttu on mutta en viitsi toistaa itseäni.

Mieluummin pelattaisiin huonosti ja voitettaisiin kun näitä Kummelin "loisto-otteluita", joista ei ole tuomisina kuin vitutus. Olenhan nyt ymmärretty?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
On tää jääkiekko ihme laji, välillä voittaa kun tekee ottelun 3 paikasta 3 maalia ja välillä ei natsaa vaikka paikkoja on 30. Parit tolpat (voi jumalauta sitä Hytösen avopaikkaa, vasemmalta puolelta aivan tyhjää maalia oikeaan tolppaan...), parit ylärimat ja lukuisa määrä muita avopaikkoja, niin ei, ei millään.

Sitten jatkoajalla Pihlman häviää kaksinkamppailun, könyää nenälleen ja tietysti V. Tenkanen tekee sen kauden ainoan maalinsa jatkoajalla JYPiä vastaan. Eipä siinä.

Paskamaista kyllä ettei joukkue jaksanut päätykatsomoa edes tervehtiä matsin jälkeen (pl. muutama kaveri, kuten Mäntymaa ja Tuokkola), vaikka koko D-pääty oli käytännössä ihan mustana Jyväskyläläisiä, jotka kannustivat koko matsin ajan.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Paskamaista kyllä ettei joukkue jaksanut päätykatsomoa edes tervehtiä matsin jälkeen (pl. muutama kaveri, kuten Mäntymaa ja Tuokkola), vaikka koko D-pääty oli käytännössä ihan mustana Jyväskyläläisiä, jotka kannustivat koko matsin ajan.

Pakko tarttua tuohon. Kyseiset jannut ovat oppineet jo tapparassa pelatessaan että faneja pitää kiittää pelin jälkeen, kävi pelissä miten sattui. Mutta mitä itse joukkueisiin niin kovasti haluaisin nähdä juuri Saipan nousevan playoff-karsintaan koska länsirannikon porukalta loppuu joka tapauksessa pelit niissä. Jyp sen sijaan on varteenotettava vastus mille tahansa joukkueelle. Oli tapparaa vastaan tampereella suvereeni kenttäpelissä! Joten en halua ainakaan tapparalle vastusta ensimmäiselle kierrokselle Jypistä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mieluummin pelattaisiin huonosti ja voitettaisiin kun näitä Kummelin "loisto-otteluita", joista ei ole tuomisina kuin vitutus. Olenhan nyt ymmärretty?
Ei huonolla pelillä voi voittaa kuin satunnaisesti. Pitkällä juoksulla alati huonosti pelaava joukkue ei menesty. Olen varma että käsität tämän, mutta sitä en ymmärrä miksi valitsisit muka mieluummin huonosti pelaavan JYPin ja satunnaiset mäihä-/tuomarimokavoitot.

Hyvällä mallilla oleva peli lupaa hyvää. Jossain vaiheessa tappiot kääntyvät hyvillä peliesityksillä väkisin voitoiksi, kun taas pelillisten ongelmien kanssa räpiköivä joukkue ei voi pärjätä, ennen kuin joukkueen "pelikirja"(kääk) saadaan kuntoon ja käytäntöön matseissa.

Sinä sitten pidät vääristelystä, sanojen syöttämisestä suuhuni. Missähän minä tai "Kummeli"(?) on sanonut tämän iltaista loisto-otteluksi JYPiltä.
JYP ei ollut paska tänään, mutta valitettavasti käteen jäi vain yksi pojo.

Mutta mutta tämä kausi on taputeltu poijaat, kun kerran meidän kiekkotietäjätkin jo niin povaavat ihan omassa ketjussaan.

Antaa olla. On se tuhva niin kaljukin. Ei jaksa enää tätä.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Näytä minulle joukkue joka ei häviäisi joskus matsia hyvällä pelillä.

Kärpät. Tosin en pysty sitä näyttämään sinulle, koska vaikka tuo joukkue olisi tässä huoneessa mistä tätä viestiä kirjoitan, et sinä ole täällä. Onneksi.

Eipä minulla silloin juuri sanottavaa ole, kun JYP pelaa asenteettomasti ja paskasti.

No se on kyllä huomattu. Sinä et kykene minkäänlaiseen kritiikkiin.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mielestäni "JYP pelaa jatkuvasti ja aina hyvin", kuten sinä näytät asiaa tulkitsevan.
Vaikea asiaa tulkita millään muulla tavalla, koska et mitään muuta palstalla tee kuin hehkuta. Se on aivan yhtä turhaa kuin jatkuva kaikesta valittaminenkin.

Olemme olleet pitkään jo sijalla 6. Minusta näyttää nyt siltä, että ylireagoit pahasti tuon yhden sijan tippumista
Olemme myös olleet sijalla 1. Sen jälkeen olimme sijalla 2. Sitten kolmansia, ja niin edelleen. Jos häviämme tiistaina, olemme sijalla 7.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...et sinä ole täällä. Onneksi.
Miten niin onneksi? Ennakkoluuloja?
Sinä et kykene minkäänlaiseen kritiikkiin.
Ei pidä paikkaansa.
Vaikea asiaa tulkita millään muulla tavalla, koska et mitään muuta palstalla tee kuin hehkuta. Se on aivan yhtä turhaa kuin jatkuva kaikesta valittaminenkin.
Ei pidä paikkaansa. Naurettavaa tai säälittävää valehtelua, tulkitsijasta riippuen. (huomaa kritiikki) Voisitko lopettaa valehtelun, kiitos. Vai pitääkö tulla sun huoneeseen.
Olemme myös olleet sijalla 1. Sen jälkeen olimme sijalla 2. Sitten kolmansia, ja niin edelleen. Jos häviämme tiistaina, olemme sijalla 7.
Ja pointtisi oli.... Ai mut eihän sitä ollutkaan.

Oliko sulla jotain sanottavaa itse pelistä? Tää mikään chatti ole.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Haista paska Timo Favorin. Tai haista paska koko SM-liiga ja etenkin tää helvetin erotuomarijohtajaksi tai mikälie itseään tituleeraava Arto Ensimmäinen Järvelä tai kuka ne dumarit peleihin valitseekin.

Tuomarilinja oli aivan hirvittävä, annetaan poikien pelata. Kruununa tietysti tämä Hackerin (?) elämää selvempi koukkaus, joka johti SaiPan voittomaaliin jatkoajalla.

JYP:llä oli 4(?) tolppaa/ylärimaa SaiPan yhtä vastaan, mutta ei niinkuin ei. Immosen ketjun illan lopputulos taisi olla -2.

Ei mulla muuta.
 

Kahvi_Kuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #42 #26 #49, Blue Jackets #61, Leijonat
Favorin on niin läskipaska ettei se yksinkertaisesti jaksa nostaa kättä pystyyn kun voi tulla vaikka hiki!! Tai sitten sillä ei vaan ollut munaa viheltää..
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Favorinilta melko iso virhe, sitä ei voi kukaan kiistää. Mutta maalintekopaikkoja oli niin monia - kuten se yllä mainittu Hytösen "sijoitus" tyhjän maalin edestä tolppaan - että SaiPan jatkoaikavoitto lähinnä kruunasi vierasjoukkueen oman saamattomuuden viimeistelyssä.

Tuuria tai ei, aidosti kuuden sakkiin kuuluva joukkue olisi sen puuttuvan maalin väkisin runtannut, mutta nyt jämähdettiin samaan ongelmaan kuin Bluesia vastaan ja tehtiin maalivahdista sankari ja tuomarista antisankari. Dufvalta ryhdikästä toimintaa olla nostamatta asiaa esiin sen enempää, moni muu liigavalmentaja olisi asiasta varmasti maininnut.

Kuten yllä (myös) todettiin, oli JYPin Immosen kenttä ongelmissa sitä SaiPan Immosen kenttää vastaan. SaiPan kultakuuppa oli kovasti pelipäällä ja oli liukas pideltävä. Toivottavasti ykkösen tukkoisuus on seurausta vain kovasta harjoitusrääkistä; muuten näyttää huonolta, jos puolustuspeli kiinnostaa ratkaisupelaajia noin vähän. Plussaa omille toki komeista taklauksista - toivottavasti nähtäisiin useimmin kunnon avojääiskuja puolustussinisen tuntumassa, kun vastustaja kuskaa kiekkoa katse alhaalla.

Kiitokset matkalla olleille, meteliä riitti ihan mukavasti.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Favorinilta melko iso virhe, sitä ei voi kukaan kiistää.
Mä voin:)
Mulla tuli Hackerin röyhkeästä noususta ja sääntöjen rajamailla olevasta mailahäirinnästä elävästi mieleen muuan nykyisin Sveitsissä pelaava Kanadalaissyntyinen ex-SaiPalainen.
Dale McTavish teki samannäköisiä kiekonriistoja aikoinaan,joskus jäähylle joutuen,toisinaan taas päästiin tuulettelemaan maalia,kuten eilenkin.

Itse pelistä sen verran,että kyllä Jypillä oli etenkin toisessa erässä kaikki avaimet omissa käsissään ratkaista ottelu edukseen.Mutta Tarkki oli mielestäni ilmiömäinen.

Favorinin suoritus kokonaisuutena oli nyt sitä tasoa,mihin näiden liigassa viheltävien raitapaitojen kohdalla on saanut jo tottua,ikävä kyllä.
Ei nyt ihan umpisurkea,mutta melko kehno kumminkin.
Silmiinpistävin ominaisuus näissä SM-liigassa viheltävissä tuomareissa on se,että hyvin harvoin raitapaita kykenee pitämään saman linjan läpi ottelun.
On varmasti pelaajille aika turhauttavaa,kun pelin sisällä välillä joutuu koppiin ihan mistä vaan,mutta hetken päästä "kaikki" onkin sallittua,kun dumarin pilli on taskussa.
 

Ropelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Favorinin suoritus kokonaisuutena oli nyt sitä tasoa,mihin näiden liigassa viheltävien raitapaitojen kohdalla on saanut jo tottua,ikävä kyllä.
Aina kritisoidaan tuomareita, mutta mistä me saadaan ne kunnon tuomarit??? Tuomarin homma on sen verran epäkiitollista, että jokainen voi käydä itse kokeilemassa.... töitä ainakin riittää. Alempien tasojen suoranainen tuomaripula ei voi olla näkymättä myös pääsarjatasolla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mä voin:)
Mulla tuli Hackerin röyhkeästä noususta ja sääntöjen rajamailla olevasta mailahäirinnästä elävästi mieleen muuan nykyisin Sveitsissä pelaava Kanadalaissyntyinen ex-SaiPalainen.

Vitut se mitään sääntöjen rajamailla ollut, kun päivänselvä koukkaaminen. Tämän myönsi erotuomaritarkkailijakin pelin jälkeen.
 

Salmon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voi herranjestas,lopettakaa se tuomarista vikiseminen jo. Jos joukkue vetää neljästi tolppiin, sutii tyhjästä maalista ohi ja tuhrii yhden rankkarin, niin mitä veen tekemistä sillä enää on vaikka tuomari ois umpisurkea.
Vai Favoriiniko se oli mailan varressa kun nää kaikki tapahtu Lappeenrannassa, vai missä se oli ???
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aina kritisoidaan tuomareita, mutta mistä me saadaan ne kunnon tuomarit??? Tuomarin homma on sen verran epäkiitollista, että jokainen voi käydä itse kokeilemassa.... töitä ainakin riittää..

Hyvä kysymys, mistä saadaan kunnon tuomarit. Kritiikki on kuitenkin mielestäni kuitenkin paikallaan, koska tuomaritaso tässä maassa on umpisurkea. Liigassa viheltää vain yksi tuomari, joka onnistuu useammin kuin epäonnistuu. Se on todella huolestuttavaa.

Odotan kauhulla ensi kautta kun(jos?) otetaan käyttöön kahden tuomarin systeemin. Tulee nimittäin kritiikkiä ihan jonkin verran nykyistä enemmän.

Yksi epäkohta tuomaritoiminnassa on erotuomaritarkkailijat, jotka arvioivat kavereitaan ja se muuten näkyy. Ensimmäisenä tuohon hommaan pitäisi määrätä puolueettomampi taho.
 

Kaaleppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä kysymys, mistä saadaan kunnon tuomarit. Kritiikki on kuitenkin mielestäni kuitenkin paikallaan, koska tuomaritaso tässä maassa on umpisurkea.

Onko se taso loppujen lopuksi umpisurkea? Mihin sitä vertaa? Itse en ole koskaan ollut ulkomailla katsomassa pelejä, mutta jotenkin epäilen että ovatko ne siellä sen parempia. Tästä vain on tullut sellainen tapa tästä tuomareiden haukkumisesta.

Jos ne kerran ovat umpisurkeita, niin annetaan kenkää niille. Otetaan paremmat tilalle. Olen vain erityisen utelias kuulemaan mistä ne hankitaan...
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko se taso loppujen lopuksi umpisurkea? Mihin sitä vertaa? Itse en ole koskaan ollut ulkomailla katsomassa pelejä, mutta jotenkin epäilen että ovatko ne siellä sen parempia. Tästä vain on tullut sellainen tapa tästä tuomareiden haukkumisesta.

Tuomareiden taso on silloin umpisurkea kun he sotkevat liian usein pelejä. Ja omalla kohdalla kyseessä ei ole tapa eikä myöskään värilasit. Uskallan myöntää että eilen ratkaisuhetkillä tuomarin hölmöilystä oli meille hyötyä. Kyllä se oli jäähyn paikka.

En tiedä mistä tilalle parempia, enkä ole vaatimassa koko porukalle monoa. Parempi vaihtoehto olisi kouluttaa tuomareita paremmin ja lisätä tervettä kritiikkiä. Katsomohuudot ja keskutelupalstojen kritiikki kuitataan Mertarannan sanoja lainatakseni kuuluisaksi itkemiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös