@JypFabu Noniin, uudella datamaskinilla ollaan. Jos itse konetta miettii, niin kotelossa näkyi muutama kolhu, mutta niinhän nettisivuillakin luvataan, että sellaisia saattaa olla, joten niistä en ole moksiskaan. Tai siitä, onhan kyse yhdestä silmäänosuvasta kolhusta ja toinen ihan pienokainen.
Itseäni ehkä vähän häiritsi, ettei kuljetuslaatikkoon ole laitettu styroksia (tai vastaavaa) pehmusteeksi, nimittäin Matkahuollosta noutaessani oli "fragile"-tarra jäänyt alle ainakin tuotaessa, eikä asiakaspalvelija laskenut ainakaan varovaisesti pakettia tiskiin, joskaan ei nyt heittänyt. Täytynee vielä itseasiassa laittaa viestiä, että pienet styroksinpätkät ja tarrat molemmin isoin pinnoin eivät haittaisi.
Itse koneen käyttö oli sujuvaa muuten, mutta hetken kikkailtuani huomasin, ettei toista kovalevyä ollut alustettu. 240gb SSD oli kondiksessa ja winukka kunnossa, mutta oheinen 500gb HDD-levy oli unohtunut. En kummemmin ajatellut, vaan suoraan otin perjantaina kymmenen aikaan chatissa jutuksi, niin opastusta tuli ja pahoittelut, jotka torjuin, koska inhimillisiä virheitähän sattuu, kun huomioitavaa on paljon (tiedän omasta työstäni, kun pitää käsitellä useamman kymmentä asiaa kerralla yhteen kokonaisuuteen). Vstore toimi asiaankuuluvasti helpdeskinä ja asia oli korjattu nopeasti. Itse siis torjuin pahoittelut het' ens alkuunsa, joten en osaa sanoa, että olisiko joku kipupalkkioita saanutkin. Itse en niitä tässä tapauksessa halunnutkaan, koska apu oli heti käsillä ja kyseessä varsin pieni toimenpide. Hyvä asiakaspalvelu tässäkin tilanteessa jätti itselleni hyvän mielen ja erhe oli pieni ja inhimillinen.
Kone hurahti nätisti käyntiin ja tässä sitä nyt koitetaan tutustua Win10:iin, kun pidin aiemmin itsepintaisesti "seiskasta" kiinni. Toki aiempi koneeni ei ehkä olisi kyennyt sujuvasti Win10 pyörittämäänkään. Uskon, että tämä kone vähintään 6-7 vuotta palvelee, ellei kehitys kiihdy totuttua poikkeuksellisempaa enempää, mutta se ei siinä vaiheessa ole koneen vika.
Vstorelle täytyy asiakaspalvelusta antaa 10! Silloin, kun olin tilaamassa ja mietin, että ostaisinko lisäosia, niin vilpittömästi kertoivat, ettei kovempaa näyttistä tarvitse minun tarpeisiini. Vaikka kovo jäi alustamatta, niin valmius auttaa hoitamaan homma kotiin ja asiaankuuluvat pahoittelut jättivät itseni enemmänkin tyytyväiseksi. Ei tarvinnut mieltä pahoittaa.
Olen tietysti kertonut hankinnastani eteenpäin ja kaverini oli kysynyt, että mitä maksaa pelkkä Windows10 heidän kauttaan, kun tällä hetkellä pelkkä avain käsillä, mutta ei softaa. Sen sijaan, että olisivat myyneet uuden winukan lisensseineen, ohjasivat lataamaan Microsoftilta. Toki myös omassa ostotapahtumassani (kuten aiemmin kerroin), mietiskelin kovempaa näyttistä ja silloin olisi tullut 70€ lisähintaa. Sitten kerroin, että mitä käytännössä teen koneellani, niin kertoivat, ettei minun tarvitse ostaa sitä parempaa.
Vstorelle täytyy kyllä antaa täydet pojot asiakaspalvelusta. Itse tunnen asiakaspalvelun niin teoria- kuin käytäntötasolla ja olen menestyksekkäästi aikanaan yrittäjänä asiakkaitani palvellut (asiakaspalaute+reflektio+vertaispalaute), joten ymmärrän, että jokunen hassi sattuu, mutta erinomaista paikkaamista! Enemmän vituttaisi joutua ison organisaation virhetoimituksen uhriksi ja sitten joutuisin soittelemaan palvelunumeroihin ympäriinsä, jotta saan asian korjattua. Nyt homma hoitui nopeasti Vstoren sivujen chatissa, kuten hoitui tilaukseen liittyvät kysymyksetkin.