Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 852 688
  • 19 206

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
N8 ja sivut kaatuu

Mistä johtuu kun yritän käydä puhelimen omalla selaimella netissä, niin tietyt sivut kaatuu? mm. SM-liiga.fi sammuttaa netin ja puhelin palaa alkuvalikkoihin. Opera toimii kyllä...

Tietokone-expertti tai kännykänvalinta-ketju ovat ehkä parempia paikkoja ongelmille mutta äkkiseltään heittäisin että vika on flashissa tai jossain muussa lisäkilkkeessä (esim. iso mainosbanneri yms.).
Oletko jo päivittänyt puhelimesi uuteen versioon, siinä tulee hieman uudistettu selain mukana?
Päivitetty on.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Mistä johtuu kun yritän käydä puhelimen omalla selaimella netissä, niin tietyt sivut kaatuu? mm. SM-liiga.fi sammuttaa netin ja puhelin palaa alkuvalikkoihin. Opera toimii kyllä...

Päivitetty on.

Itselle tuli sama ongelma kun olin asentanut Microsoft Appsit keväällä, ainoa joka auttoi nk Hard Reset jolla sai nollattua puhelimen totaalisesti.

Kannattaa ottaa backupit si ensin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mikäköhän minun koneessani on, kun todella monesti kun kirjoitan pitempää tekstiä niin alareunassa vilkahtaa sellainen hammasratas kuvake tossa ohjelmapalkissa. Tämä on aika uusi vaiva. Silloin kun hammasratas vilahtaa, niin en voi kirjoittaa ja osa kirjaimista jää puuttumaan. Taas se tapahtui.

Pari kertaa illassa sitten näyttö menee mustaksi ja tulee sellainen sininen näyttö, jossa on tällainen laatikko: "Vuorovaikutteinen palveluiden havaitseminen

Ohjelma ei enää tarvitse huomiota. Viesti voi olla sellainen, ettei.." Sitten palasi normaaliin tilaan, nyt kun yritin sitä ylös kirjoittaa. Mutta jatkuu jotenkin, ettei tuo laatikko vaadi toimenpiteitä. Alhaalla on sitten sellainen vihreä jatka-nuoli, jota painamalla pääsee palaamaan normaaliin työskentelyyn.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän mahtaa olla koneessa vikana kun "huutaa/vinkuu" aika-ajoittaen aika paljonkin? Käy ns. kierroksilla. Uuden tuulettimen ostin siihen ja ongelma ei lähtenyt sillä joten vika ei ollut se. Läppäri 3-4v vanha, Asus merkiltään. Onko kiintolevy/emolevy menossa vai mikä on homman nimi?
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Mikähän mahtaa olla koneessa vikana kun "huutaa/vinkuu" aika-ajoittaen aika paljonkin? Käy ns. kierroksilla. Uuden tuulettimen ostin siihen ja ongelma ei lähtenyt sillä joten vika ei ollut se. Läppäri 3-4v vanha, Asus merkiltään. Onko kiintolevy/emolevy menossa vai mikä on homman nimi?

Veikkaan pölyä koneen sisällä. Koita putsata paineilmalla.

Liian tehokas paineilma voi hajottaa osia. Sitäkin on nähty.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veikkaan pölyä koneen sisällä. Koita putsata paineilmalla.

Jaa'a olisikohan näin kun olen kyllä kohtalaisen tehokkaalla imurilla putsaillut tuota, ei toki sama kuin paineilmalla tehty, mutta sitä taas ei ole käytettävissä.

Kiintolevy on jaettu kahteen osaan ja tuo D-asema oli pikkusta vaille täynnä. Ns. punaisella jo oli ja tyhjensikin D-asemaa niin, että tilaa on nyt taas paljon enemmän. Voisiko tästä johtua kierroksilla käyminen?

Kyllä, olen käsi näissä asioissa.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Jaa'a olisikohan näin kun olen kyllä kohtalaisen tehokkaalla imurilla putsaillut tuota, ei toki sama kuin paineilmalla tehty, mutta sitä taas ei ole käytettävissä.

Kiintolevy on jaettu kahteen osaan ja tuo D-asema oli pikkusta vaille täynnä. Ns. punaisella jo oli ja tyhjensikin D-asemaa niin, että tilaa on nyt taas paljon enemmän. Voisiko tästä johtua kierroksilla käyminen?

Kyllä, olen käsi näissä asioissa.

Paineilma on selvästi parempaa pölyn putsauksessa. Toki irronneen pölyn voi imeä talteen imurilla.

Kyllä kone voi toimia huonommin kovalevyn tai sen osion ollessa lähes täynnä.
 

Wolves

Jäsen
Onkohan kannettavan näppäimistöön tarjolla näitä "kelkkoja" (vai miksi niitä kutsutaankaan), jotka näppäimen pitävät paikallaan vai joutuuko ostamaan uuden näppiksen? Kaksi kappaletta ilmeisesti murtui puhdistaessani näppäimistön välejä pumpulitikulla ja nyt oikealla laidassa olevat numeronäppäimet (3 ja 6) ei mene paikalleen.

Edit: Oikea nimitys taitaa olla sarana.
 

Liitteet

  • IMG_1953.jpg
    IMG_1953.jpg
    25,7 KB · kertaa luettu: 417
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä ongelma kun ottelun katsominen ei onnistu full screen modessa? Eli ottelu näkyy Urhon sivulla hyvin, mutta kun vaihtaa full screen modeen, pätkii pahasti.
 

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa'a olisikohan näin kun olen kyllä kohtalaisen tehokkaalla imurilla putsaillut tuota, ei toki sama kuin paineilmalla tehty, mutta sitä taas ei ole käytettävissä.

Kiintolevy on jaettu kahteen osaan ja tuo D-asema oli pikkusta vaille täynnä. Ns. punaisella jo oli ja tyhjensikin D-asemaa niin, että tilaa on nyt taas paljon enemmän. Voisiko tästä johtua kierroksilla käyminen?

Kyllä, olen käsi näissä asioissa.

jos siis tuuletin huutaa täysillä ja olet jo uuden tuulettimen vaihtanut, löytyy vika todennäköisesti kuivuneista piitahnoista prosessorin ja heatsinkin välissä..

heatsink irti, vanhat tanhat pois esim. jollain alkoholipitoisella ja uudet tahnat perään.. luulis hiljenevän..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan kannettavan näppäimistöön tarjolla näitä "kelkkoja" (vai miksi niitä kutsutaankaan), jotka näppäimen pitävät paikallaan vai joutuuko ostamaan uuden näppiksen? Kaksi kappaletta ilmeisesti murtui puhdistaessani näppäimistön välejä pumpulitikulla ja nyt oikealla laidassa olevat numeronäppäimet (3 ja 6) ei mene paikalleen.

Edit: Oikea nimitys taitaa olla sarana.

eipä taida saada erikseen.. valmistajalta saat uuden näppäimistön.. yksi vaihtoehto on tietenkin yrittää kaivella viallisia näppäimistöjä (tai läppäreitä) esim. huutonetistä ja repiä tarvittavat osat niistä.. ja ettei menis liian helpoksi, nuo "saranat" eivät tietenkään ole samanlaisia kaikissa läppäreissä..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
10 pisteen kysymys

Jaahas ongelmia muuton jälkeen.

Eli uudessa kämpässä ns tyhmän mallinen olohuone johon olen sijoittanu toiselle puolelle tietokoneen jossa wlan kortti .

Ethernet liitäntä on toisella puolella huonetta jossa myös tv pöytä, ps3, TV ja digiboksi.

Nooh ongelmia löydetty tämän verran:
Muija sano että johtoja ei saa vetää huoneen poikki ja muuta mahdollista esim seiniä pitkin ei ole koska on ovia sun muita joka suunnassa. Ostin tämänmoisen kapistuksen tekemään langatonta verkkoa kotiin.

Tähän vehkeeseen menee tällä hetkellä seinästä ethernet kaapeli, yhteys toimii. PS3 langattomasti, yhteys toimii. Puhelin langattomasti , yhteys toimii. Mutta tämä vitun pc minkä vuoksi langattoman ostin ei toimi kuin langan päässä. Löytää asuksen loistavasti mutta ei vain päästä nettiin asti. Mikä neuvoksi?

Toinen ongelma:

Halusin rakentaa kotiverkon kotiini, sellaisen millä voin ladata pceelle torrentilla bluray leffan ja toistaa sen LANGATTOMASTI telkulla.
Tätä varten hankin alustavasti tälläisen streamerin . . Homma hoidettu niin että WDeehen menee ethernet kaapeli Asuksesta, HDMI telkkariin ja optinen ääni vahvariin. Myös usbi portilla kytketty ulkoinen kovo.
En saa laitteesta edes telkkarille kuvaa. Minkä takia tämä on näin vaikeeta?

Olenko laitteitteni kanssa aivan hakoteillä ja olisi helpompikin tyyli hoitaa homma kotiin ?

Ratkaisuun johtavista vihjeistä luvataan kossu pullo.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Olenko laitteitteni kanssa aivan hakoteillä ja olisi helpompikin tyyli hoitaa homma kotiin ?
Ihan hyvä visio järjestelmästä. Samankaltainen kuin itselläni.

Itselläni on tuo WD TV live ja ainakin mulla on ollut ihan tarpeeksi ongelmia tuon HDMI:n kanssa kytkemisen kanssa. Koita nyt ihan ensialkuun kytkeä se niillä analogisilla piuhoilla vaikka scarttiin kiinni.

Asetuksista pläräät tän jälkeen HDMI:n käyttöön niin saattaa alkaa toimia. Itselläni jossain vaiheessa tuosta HDMI:n toiminta loppui kokonaan, nyttemmin olen käyttänyt vain komponenttikaapeleilla tuota. 720p riittää mulle. Meni vaan hermo tuon laitteen HDMI-ongelmien kansssa. Pirun kiva peli muuten kyllä.

Mitä tuohon koneen langattomuuteen tulee niin siinä nyt on niin helvetisti mahdollisuuksia. Onko WLAN päällä (ei mitään killswitchiä esim läppärin näppäimistöstä)?

ps: unohdit mainita että lataamasi bluray-elokuva ei ole tekijänoikeuksilla suojattu.

Älä anna kenellekään sitä kossupulloa, tulet tarvitsemaan sitä tulevaisuudessa kun tappelet WD TV:n kanssa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jos siis tuuletin huutaa täysillä ja olet jo uuden tuulettimen vaihtanut, löytyy vika todennäköisesti kuivuneista piitahnoista prosessorin ja heatsinkin välissä..

heatsink irti, vanhat tanhat pois esim. jollain alkoholipitoisella ja uudet tahnat perään.. luulis hiljenevän..

Enpä paljoa tajunnut tästä, joten harkintaan menee josko veisi koneen huoltoon. Tosin huolto saattaa olla kalliskin ja kone sen 3-4v. vanha niin hiinä ja hiinä, että kannattaako edes fiksaaminen.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Enpä paljoa tajunnut tästä, joten harkintaan menee josko veisi koneen huoltoon. Tosin huolto saattaa olla kalliskin ja kone sen 3-4v. vanha niin hiinä ja hiinä, että kannattaako edes fiksaaminen.

Oliko tämä kannettava vai ei?

Mikähän mahtaa olla koneessa vikana kun "huutaa/vinkuu" aika-ajoittaen aika paljonkin? Käy ns. kierroksilla. Uuden tuulettimen ostin siihen ja ongelma ei lähtenyt sillä joten vika ei ollut se. Läppäri 3-4v vanha, Asus merkiltään. Onko kiintolevy/emolevy menossa vai mikä on homman nimi?

Boldaus oma. Tuosta ymmärsin että on.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On on kannettava, kuinka niin? Senhän jo totesin aikaisemmin, että läppäri kyseessä, mitä epäselvää tuossa nyt on?
 
NokiaBrowser kaatuu kaatuu

Ei tietokone vaan kännykkäasiaa;

Nyt menee hermot. Mun C5 –nokia on ihan kiva ja netissä on kiva surffailla mutta nyt selain kaatuu joka helvetin kerta kun yritän lukea jatkoajan keskustelua – siis muuten netti toimii hyvin – mutta jatkiksen keskustelu kaataa selaimen joka kerta. Sama pätee myös toiseen keskustelufoorumiin. Mikähän helvetti tässä on nyt ongelmana – onko keskustelupalstojen sivuilla joku bug joka kaataa NokiaBrowserin vai mikä… Osaaks kukaan?

Olen päivittänyt kaikki puhelimen softat, deletoinut kaiken ylimääräisen sälän jne. jne. perushommelit mutta keskustelufoorumit kaatavat selaimen aina kun yritän niille mennä. Siis esim. jatkiksessa pääsee sm-liiga –osioon saakka hyvin mutta kun klikkaa jotain keskusteluketjua tms. niin kaatuu kaatuu… eihän elämästä mittään tuu jos ei jatkikseen pääse.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mikähän helvetti tässä on nyt ongelmana – onko keskustelupalstojen sivuilla joku bug joka kaataa NokiaBrowserin vai mikä… Osaaks kukaan?

Laita Java/EMCA komentosarja tilaan Ei sallittu, niin ei kaadu. Tosin osa sivuista jää kokonaan toimimatta kuten Iltalehti.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistähän mahtaa kenkä poristaa, kun youtube videot ei meinaa millään lähteä pelittämään? Videot lataa kyllä nopeasti, kunhan video ensin lähtee pyörimään.

Sama ongelma on iltasanomien "huippuhetket" videoiden kanssa.

Vimeot pyörii kuin vettä vaan.

Missä vika? Nimim. Kansa raivoissaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistähän mahtaa kenkä poristaa, kun youtube videot ei meinaa millään lähteä pelittämään? Videot lataa kyllä nopeasti, kunhan video ensin lähtee pyörimään.

Itsellä sama ongelma vaikka 100M netti myllynä. Hetken kestää ennenkuin lähtee pyörimään, mutta sitten se lataakin tosi nopeasti. Tämä sama ongelma ilmeni ensin FF ja nyttemmin Chromella.

Jännä, että faijan 2M netti alkaa pyörittämään Youtubevideoita hetkessä. Tästä olenkin päätellyt, että ongelmani lienee itse läppärin syytä, liekkö joku virus päässyt tunkeutumaan.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Warettaessa kone hyytyy. Eli kaikki toiminta pysähtyy näytöllä, ei liiku hiiri eikä mitkään näppäinyhdistelmät auta. Memtestin olen ajanut, mutta ei näyttänyt minkäänlaisia erroreita. Voisi ajaa mahdollisesti jollain muullakin samanlaisella softalla, mitä suosittelette? Entäs kovalevyn testaamiseen, softaa siihen? Ovatko kovalevy ja muistit ainoat mahdollisuudet, jotka aiheuttavat tämän ongelman? Raskaat videoiden käsittelyyn tarkoitetut ohjelmat pyörivät koneella, kuten pelitkin.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Warettaessa kone hyytyy. Eli kaikki toiminta pysähtyy näytöllä, ei liiku hiiri eikä mitkään näppäinyhdistelmät auta. Memtestin olen ajanut, mutta ei näyttänyt minkäänlaisia erroreita. Voisi ajaa mahdollisesti jollain muullakin samanlaisella softalla, mitä suosittelette? Entäs kovalevyn testaamiseen, softaa siihen? Ovatko kovalevy ja muistit ainoat mahdollisuudet, jotka aiheuttavat tämän ongelman? Raskaat videoiden käsittelyyn tarkoitetut ohjelmat pyörivät koneella, kuten pelitkin.

Virustorjunta skannaa? Pistä tarkistus pois vertaisverkoilta.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Virustorjunta skannaa? Pistä tarkistus pois vertaisverkoilta.
Piti kirjoittaa että kone kaatuu, eli ei ole todennäköistä että virustorjunat sen aiheuttaisi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös