Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 564 275
  • 9 693

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Toivottavasti ei tarvitse varata ihan kärkipäässä. Ennen oli aina ensin Crosby ja Ovechkin ja sitten ne muut. Nyt joku Kane mätti 46+60=106. Sitten on hurjat Benn ja Seguin. Ja McDavidin uskotaan voittavan pistepörssin. Näiden kanssa lähes samalla tasolla tulee valtava tasainen massa supertähtiä. Veskareitakin varataan (liian) monta ihan kärkipäässä, muta ketä, sielläkin on pakka aika sekaisin.

Mitähän vuoroa sitä tällä kaudella uskaltaisi toivoa? Varausvuoro 20 taitaa houkuttaa tällä hetkellä eniten, vaikka sitä taidetaan pitää yleisesti huonoimpana.

Sellaisen vihjeen voisin antaa että älkää panikoiko niiden ykkösveskareiden kanssa, noudattakaa kerrankin rankingeja. Varaillaan kaikki ekalla kierroksella supertähtiä hyökkäykseen ja vaikka sitten toisella ja kolmannella kierroksella niitä maalivahteja.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Live-draftin historiaa tässä liigassa..hajonta on kuitenkin yllättävänkin suurta.

2015
Ovechkin
Crosby
Tavares
Price
Giroux

2014
Crosby
Rask
Stamkos
Ovechkin
Price

2013
Crosby
Ovechkin
Stamkos
Malkin
Lunqvist

2012

Crosby
Malkin
Stamkos
Lundqvist
Giroux

2011
Ovechkin
Stamkos
Sedin
Perry
Malkin

2010
Ovechkin
Crosby
Miller
Kovalchuk
Backstrom

2009

1. Ovechkin
2. Crosby
3. Malkin
4. Getzlaf
5. Parise

2008
1. Ovechkin
2. Crosby
3. Iginla
4. Malkin
5. Zetterberg

2007
Crosby
Thornton
Heatley
Luongo
Malkin
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Toissakaudella mulle jäi veskakaksikoksi Bernier-Reimer.

Se ei ollut kivaa.

Viime kaudella valitsin varman päälle Tuukka Raskin aika aikasin.

Sekään ei ollut kivaa. Kauden alkuvaiheessa olisi ollut vielä mahis vaihtaa Rask Jonekseen ja ryhdyin ahneeksi - treidi meni sivu suun...

Oikeastaan olen kai aina fiksannut veskaosaston kauden aikana, jos olen siinä onnistunut. Draftista tullut aina vähän joko taitamattomuuttani tai valintojen vähäisyyden takia paskaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tuhlasin 30 sekuntia elämästäni ja taiteilin liigalle logon, nähtävillä Yahoon sivuilla. Ihan vitun ärsyttävä ominaisuus vaan tuo että kaikki logot laitetaan ympyrän muotoon eikä sille mahda mitään!!

Uutena komissaarina kaipaisin kaikilta enemmän keskustelua tähän ketjuun. Aikoinaan keskustelu oli todella vilkasta mutta viime vuosina hiipunut muutaman managerin höpöttelyyn. Siitä voi olla hyötyä ihan omankin joukkueen menestykseen kun välillä kirjoittelee auki mitä päässä liikkuu. Ja mukavahan muiden ajatuksia on aina lukea.
 

susi

Jäsen
Maalivahtien varaaminen on itselläni aina vähän arpapeliä. Toisaalta en tietoisesti ole koskaan edes pyrkinyt varaamaan niitä liigan kovimpia molareita. Viime vuonna susijengin maalivahtivaraukset onnistui 50% kun 5. kierroksella vielä löytyi Mrazek 1. veskariksi. Muutoin mentiin sitten waiverista löydetyillä veskoilla.

Toista liigaa mitä olen pelannut niin on maalivahtien kanssa mennyt vielä heikommin draftissa. Edelliskaudella varasin Mason-Smith parivaljakon ja viime kaudella 1. veskariksi Bobrovskyn. Toisaalta tuon liigan tilanteen sain pelastettua mm. waivereista löydetyillä Rämöllä, Dominquella ja Korpisalolla ja taisipa rosterissa jossain vaiheessa olla jopa 5 maalivahtia. Eli maalivahtiosaston syvyys vs huippukärki toimi siinä liigassa mulla hyvin ja lopulta ihan voittoon asti.

Tässä jatkoajan liigassa viime kaudella tietoisesti panostin hyökkääjiin, puolustajien ja maalivahtien kustannuksella. Se toimi ihan suhteellisen hyvin mutta lopussa muutaman kärkimiehen kuten Tyler Seguin loukkaantuminen sitten kävi kalliiksi ja joukkue hyytyi. Taisi olla Golikoski ainoa pakki jonka varasin joka säilyi rosterissa aivan loppuun asti. Tämän vuoden planit eivät vielä selvät mutta ehkä hieman maltillisemmalla strategialla.

Barkovia ei taida enää saada varattua 9. kierroksella kuten viime vuonna :)
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Drafti, drafti, drafti. Tässä 14 kauden aikana on tullut kokeiltua lähes kaikkia strategioita: kännissä, krapulassa sekä selvinpäin ja asiallisena. Tulokset ovat olleet vaihtelevia, yleensä paskoja. Myös pelaajien varaamisen suhteen on käytetty matematiikkaa, intuitiota ja erilaisia pelipaikkapainotuksia. Yleensä kuitenkin lopulta olen päätynyt jonkinlaiseen keskivertoratkaisuun, jossa joka pelipaikalla on ok pelaajat, mutta missään ei pärjätä.

Tänä vuonna kokeillaan jotain ihan muuta.
...
..
.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
26 päivän päästä drafti on juuri pyörähtänyt käyntiin! Ihan saatanan pitkä aika! Alkais jo.

Mulla ei toimi sivut ollenkaan mobiilissa. Jotain kohtaa kun sormella tökkää niin aukeaa ihan joku muu sivu. Galaxy S6.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Katsotaan nyt, päästäänkö mukaan livedraftiin... Se on tällä hetkellä niin sanotusti 50-60. Täytyy aktivoitua paremmin vasta World Cupin ja kesäloman 2. osan ja lomareissun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mulla myös varmistui että pääsen osallistumaan draftiin heti alusta lähtien.

Kerkesin jo vähän listojakin muokata, pakko lähteä samalla taktiikalla kuin vuosi sittenkin. Näkeepähän sitten oliko finaalipaikka moukan tuuria vai oliko draftillakin jotain osuutta.
Sellaisen vihjeen voisin antaa että älkää panikoiko niiden ykkösveskareiden kanssa, noudattakaa kerrankin rankingeja. Varaillaan kaikki ekalla kierroksella supertähtiä hyökkäykseen ja vaikka sitten toisella ja kolmannella kierroksella niitä maalivahteja.
Tämähän on koko draftin kohokohta jota odottaa. Missä vaiheessa lävähtää 80% managereista paniikki, että äkkiä edes jokin maalivahti on saatava? Siksi kannattaakin aloittaa nestetankkaus jo pari tuntia ennen draftia jotta tulee luovia ratkaisuja ja uskaltaa olla tarvittaessa erilainen nuori(/vanha).
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Perkele! Yahoon servereille on hakkeroiduttu vuonna 2014 ja 500 000 000 asiakkaan tiedot, sisältäen sähköpostit, ovat vuotaneet vorojen kynsiin. Eli joku nörtti Valko-Venäjällä todennäköisesti naureskelee mun paskoille draft-tuloksille juuri nyt.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viikko tästä eteenpäin niin alkaa olla drafti loppumaisillaan. Varausvuorot 1-10 tulee kyllä olemaan mielenkiintoisia. Ei ole enää niin selkeitä top3-varauksia, on loukkaantumisia, onko se Kane muka oikeesti paras, Crosby&Ovechkin alkavat olla vanhoja, missä vaiheessa alkaa maalivahtipaniikki..
 

Särki

Jäsen
Mistäs paniikista täällä höpistään? Jos suunnitelmaan kuuluu varata maalivahdit hyvissä ajoin, eikä tuskailla puuttuvilla viikkopeleillä koko talvea, niin mikäs paniikki se sellainen on?
Oma toive on että lotossa osuisi paikat 8-12.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No ei se välttämättä kaikille (itselleen valehtijoille?) ihan paniikiksi muodostu, mutta useimmille.

Minä taas haluaisin varausvuoron mistä tahansa muualta kuin nuo sijat 8-12. Omien vrauksien välissä lähtisi aina 16-22 pelaajaa pois listoilta, niin hankala taktikointi. Häntäpään vuorothan on yleensä olleet huonoimpia, kun terävin kärki ennättää mennä, mutta viime vuonna sain #20 & #21 pickeillä Quickin ja Karlssonin kuitenkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Isäni toi tänään kaksi jo unohtamaani lehtileikettä vuodelta 1998, toinen Iltasanomien ja toinen paikallislehden tekemä. Isot haastattelut käsittelivät menestystäni Liigapörssissä. Oli kieltämättä aika vakuuttavat analyysit jo silloin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Häntäpään vuorothan on yleensä olleet huonoimpia, kun terävin kärki ennättää mennä, mutta viime vuonna sain #20 & #21 pickeillä Quickin ja Karlssonin kuitenkin.

Itse varasin viime vuonna vuoroilla 18. ja 23. Pavelskin ja Toewsin eikä todellakaan harmittanut! Ei tässä nykyään oikein ole huonoja varausvuoroja, kärki on niin leveä ja jos varaat myöhään niin sitten sillä toisella vuorolla saa nopeasti toisen hyvän pelaajan. 20. vuoro on toiveissa tälle kaudelle.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oikeastaan ihan sama, kunhan ekana ei joudu varaamaan.

Listat on valmiina, perinteiseen tapaan Dobberin analyyseihin luotetaan koska niillä on pärjätty keskinkertaisesti tähänkin asti!
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Henkilökohtaisesti ei haittaa vaikka alkua hieman myöhästytettäisiin. Tosin esimerkiksi eka puoli tuntia on helppo vetää listoillakin. Sen jälkeen kyl kannattaa pikku hiljaa ilmestyä paikalle. Repehän tosin tais joku vuosi voittaakin vaikka veti koko draftin automaatilla läpi, helppoa kun sen osaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös