Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 564 264
  • 9 693

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ainoa syy pitää joukkueen nimenä Särkiä on sekaannuksen aiheuttaminen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Pitäisiköhän minunkin vaihtaa Mirasanen Mursut Mirasanen Särjiksi, niin olisi tämä akvaariomme taas vähän täydempi.
 

Särki

Jäsen
Joko molemmat tai ei kumpiakaan mukaan, jos multa kysytään. Blokkauksia on turha jättää pois, jos taklaukset otetaan mukaan. Blokit nimenomaan lisäisivät näiden puolustavien pakkien arvoja.

Blokit lisäisivät pakkien arvoa samalla tavalla kuin esimerkiksi aloitusvoitot lisäävät sentterien arvoa. En näe syytä tuon kategorian pois jättämiseen, jos taklaukset lisättäisiin.

En kannata myöskään mihinkään vanhoihin kategorioihin kajoamista. Joko lisätään taklaukset, blokit ja torjunnat tai jätetään tilanne ennalleen.

Miten on otetaanko nämä uudet kategoriat mukaan vai ei? Oma kantani on että otetaan kaikki mukaan, hyviä perusteluita mm. Boscon viestissä.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten on otetaanko nämä uudet kategoriat mukaan vai ei? Oma kantani on että otetaan kaikki mukaan, hyviä perusteluita mm. Boscon viestissä.

Mulle sopii mutta sitten yv-kategoriat yhdistetään, right? Tuloksena yksi lisäkategoria sekä kenttäpelaajille että molareille.

En kyllä laita hanttiin vaikka jatkettaisiin old school -meiningillä. Fifty-sixty.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Itse olen sitä mieltä, että pidetään vanhat säännöt, eli ei otetan uusia kategorioita mukaan. Uudet säännöt vain mylläisivät pelaajien voimasuhteet uusiksi ja tekisivät draftista entistä työläämmän.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ja torjuntoja ei olla aikaisemminkaan otettu tähän mukaan. Näin siksi, että torjuntojen määrä kertoo yleensä enemmän oman joukkueen puolustuksen huonoudesta kuin maalivahdin hyvyydestä. Huonon pakiston takana pelaava veskari saa enemmän torjuntoja kuin joku huippujoukkueen maalivahti. Turha sitä on palkita pisteiden muodossa että joukkueella on huono pakisto.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vanhoilla vaan, niistä tulee sopiva määrä pisteitä ja muutenkin kokonaisuus on varsin hyvin hahmotettavissa noin niinkuin pelaajien arvoa määritettäessä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Aika helvetin törkeätä dumpata yksi alkuperäisistä kysymättä edes halusta olla mukana.

Munatonta toimintaa ja paska fiilis tästä tuli.

Yksi floppikausi ja sitä ei edes pääse yrittämään parannusta.

En ymmärrä miksi ihmiset ovat niin helvetin ilkeitä.

Kiitos vaan kaikille ja Mirasanelle varsinkin.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Sulla oli ihan samat kaksi viikkoa aikaa ilmoittautua kuin muillakin, ei tästä pitäisi mitään draamaa irrota.

En ole mitään ilmoitusta saanut? Aina ennen se on tullut yv:nä.

Turha selittää. Kaiken maailman muita ihmisiä on jahdattu ympäri kyliä, jotta saadaan mukaan kisaan.

Mulla kävi todella huonosti viime kaudella kun alkuvuonna about 7-8 pelaajaa oli kuukausia IR-statuksella.

Mistä hemmetistä olisin tietänyt että tässä pitää jos elokuussa väijyä Jatkoajan Lätkämanageri ketjua aamusta iltaan?

Törkeätä sanon minä.

Ps. Mistä te tiedätte miten tärkeätä tämä on ollut minulle? Ehkä te olette mun ainoat "ystävät" maailmassa ja nyt päätöksenne tuhoaa elämäni täysin? Ette voi tietää....
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Mistä hemmetistä olisin tietänyt että tässä pitää jos elokuussa väijyä Jatkoajan Lätkämanageri ketjua aamusta iltaan?

Koska aiempinakin kausina liiga on laitettu elokuun puolivälin paikkeilla pystyyn ja viime kaudella vieläpä juuri sinun aloitteesta. Turha yrittää esittää tietämätöntä tuosta asiasta.

Ei ole mirasanen eikä kenenkään muunkaan asiana huudella perääsi, että tuutko mukaan liigaan vai et. Tiedossasi on ollut varsin hyvin milloin tämä liiga laitetaan pystyyn ja jos et tuona 2 viikon ilmoittautumisaikana käynyt itse pitämässä huolta mukaan pääsystäsi, niin turha alkaa siitä syytellä ketään muuta. Ei tässä mullekaan ole ikinä mitään yv:tä pistetty tämän liigan osalta.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ja torjuntoja ei olla aikaisemminkaan otettu tähän mukaan. Näin siksi, että torjuntojen määrä kertoo yleensä enemmän oman joukkueen puolustuksen huonoudesta kuin maalivahdin hyvyydestä. Huonon pakiston takana pelaava veskari saa enemmän torjuntoja kuin joku huippujoukkueen maalivahti. Turha sitä on palkita pisteiden muodossa että joukkueella on huono pakisto.

Ei siinä mitään jos jatketaan vanhoilla kategorioilla, mutta mielestäni nuo perustelut eivät oikein päde. Esimerkiksi Tomas Vokoun on NHL:n ehdottomia huippumaalivahteja, mutta nykyisillä tilastoilla hänen arvo on hyvien joukkueiden huonompia veskareita alhaisempi koska pelaa surkeassa joukkueessa. Torjunta-kategoria asettaisi tällöin näiden huonojen joukkueiden hyvien veskarien arvoja oikeampaan suhteeseen hyvien joukkueiden heikkojen veskareitten kanssa.

Toisekseen eikö päästettyjen maalien keskiarvo samaa logiikkaa noudattaen paranna hyvien puolustusten takana pelaavien veskojen arvoa ja heikentää huonojen puolustusten takana pelaavien veskojen arvoa. Itse maalivahtien tasostahan tuo ei sinällään paljoa kerro vaan on enemmänkin joukkuekohtainen statistiikka. Miksi rangaista joukkueen paskuudesta veskaria ja palkita siitä, että on onnekas pelatessaan loistavan puolustuksen takana? Riittää kun katsoo esim. Antti Niemen tilastot viime kaudelta huomatakseen tuon.

Muutenkin samat veskarit siellä on pitkälti torjuntamäärä-tilaston kärjessä kuin muidenkin veskaritilastojen. Paljon pelaavat huippuveskarit ne edelleen on siellä tämänkin tilaston kärjessä.

Lisäksi kenttäpelaajien osalta on esimerkiksi käytössä +/- tilasto. Samalla tavallahan tuo tilasto palkitsee hyvissä joukkueissa pelaavia ja heikentää heikoissa joukkueissa pelaavien arvoa. Onko se sitten oikein että jotkut Washingtonin ja Vancouverin pelaajat ovat tämän tilaston ansiosta selvästi vastaavantasoisia Edmontonin ja Islandersin pelaajia arvokkaampia?

Että ei tuo torjuntamäärätilasto mielestäni mitenkään huono tilasto ole.
 

Särki

Jäsen
Uudet säännöt vain mylläisivät pelaajien voimasuhteet uusiksi ja tekisivät draftista entistä työläämmän.

Ja sehän tässä kamalaa olisikin?! Samoilla vanhoilla listoilla vaan niin draftikin sujuu kuin itsestään.

Enemmän käyttökelpoisia pelaajia, waiweristakin voisi löytää jotain käyttökelpoisia pelaajia -> pelaajaliikenne vilkastuisi, heikkojen joukkueiden maalivahdeillakin olisi jotain arvoa/käyttöä jne. Eivät nämä aivan kauheita muutoksia olisi.

Kovin staattiseksi tämä liiga on muodostumassa. Drafti ratkaisee varsin paljon. Pelaajakauppoja kauden aikana melko vähän, (yhdestä käyttökelpoisesta pelaajasta tarjotaan kolmea täytemiestä), waiwer pelaajia ei kannata metsästää kun heillä ei ole muuta arvoa kuin aloitusvoitot.

Uudet kategoriat toisivat vain vähän uutta väriä tähän valkoisen, harmaan ja beesin sävyihin, mutta vanhoilla vaan jos näille uudistuksille ei lämmetä. (ihmettelen kyllä miksi ei)
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Sulla oli ihan samat kaksi viikkoa aikaa ilmoittautua kuin muillakin, ei tästä pitäisi mitään draamaa irrota.

Ok. Koska tämä kahden viikon aikajakso alkoi? Olin 4 viikkoa kesälomalla ja jatkoksi 3 viikkoa isyyslomalla. Tällä viikolla takaisin töissä. Mulla ei vaan ollut nettiä joka päivä isyyslomalla.

Haisee aika pahalta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ok. Koska tämä kahden viikon aikajakso alkoi? Olin 4 viikkoa kesälomalla ja jatkoksi 3 viikkoa isyyslomalla. Tällä viikolla takaisin töissä. Mulla ei vaan ollut nettiä joka päivä isyyslomalla.

Haisee aika pahalta.

Ymmärrän kyllä että sinua vituttaa, etenkin kun ainakin kahden managerin perään on huudeltu täällä ihan julkisestikkin. Sinun kohdallasi taisi vain käydä niin, että jostain syystä kukaan ei muistanut kysyä sinun kiinnostustasi sarjaa kohtaan. Sitä en tiedä miksi. Ehkä porukka oletti sinun olevan itse aktiivinen jos kiinnostusta löytyy, tai ehkä sinut unohdettiin jostain muusta syystä.

Paska juttu tosiaan, mutta ei kait sille enää mitään voi. Ellei sitten Mirasane halua tehdä jotain todella päällikköä ratkaisua.
Toivottavasti kuitenkin olet halukas liittymään ensi kaudella taas liigaan, olettaen siis ettei tämä jää liigan viimeiseksi kaudeksi.

P.S. Onnittelut perheenlisäyksen johdosta.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Kiitos repelle ymmärryksestä. Kyllähän tässä on selkeästi muutaman surkean ihmisen nettikiusaamisesta kyse....

Viime vuonna kun itse tätä huutelin joskus kesän jälkeen, niin kirjoitin:

"Kai me tällä samalla porukalla jatketaan aika pitkälle samalla kaavalla. Hauskaa on ollut jo vuosia ja tiki10 on mukana taas ensi kaudella! Onko mirasanella jo päivitetyt maratontaulukot?"

Itse lähdin siitä että kaikki alkuperäiset pidetään mukana kunnes ei enää halua itse olla mukana.

InsideHockeyta taitaa vaan harmittaa, että en suostunut sen kusetettavaksi treideissa ja haluaa nyt uutta verta vedätettäväksi tähän liigaan. Ihme tyyppi.

Perustin paremman liigan. Jos jotain kiinnostaa. Tämä Diktatuurinen ja ennalta sovittu juttu on vain luusereille enää.... :)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miten voit kääntää sen mun syyksi ettet ole mukana tässä liigassa? Mitä mulla on tekemistä koko asian kanssa? Ei yhtään mitään. Uskomatonta.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Aikuinen mies itkee jostain Yahoosta, come on. Viime vuonna kun en päässyt tähän liigaan niin perustin oman - ja sillä sipuli. Halukkaita ja aktiivisia managereita löytyy varmasti.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Aikuinen mies itkee jostain Yahoosta, come on. Viime vuonna kun en päässyt tähän liigaan niin perustin oman - ja sillä sipuli. Halukkaita ja aktiivisia managereita löytyy varmasti.

Ei tässä ole kyse mistään Yahoosta. Kyse on periaatteesta.

Kyllä monelta on tullut tukeakin.

Perustin oman liigan. Siihen saa tulla mukaan jos tuntuu että olisi halua kahteen liigaan. Tästä liigasta ei heitetä alkuperäisiä pois kysymättä!

Miksi et päässyt mukaan viime vuonna? Itse olen ollut ekasta vuodesta mukana tässä Lätkämanageri 2 liigassa. Nyt yhtäkkiä tietyt tahot vain "unohtivat". Ei tainnut reject trade kelvata sitten....
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Miten voit kääntää sen mun syyksi ettet ole mukana tässä liigassa? Mitä mulla on tekemistä koko asian kanssa? Ei yhtään mitään. Uskomatonta.

Sinä nähtävästi lanseerasit jonkun kahden viikon ajan jolloin oli pakko ilmoittautua?!?

Samassa ajassa kyselitte monen vanhankin perään ja laittelitte yksityisviestejä jopa menemään. Multa ei vaan viitsitty edes kysyä että haluatko vielä mukaan.

Mulla viime kausi meni plörinäksi heti kun oli kuukausia enemmän IR äijiä kun muita. Hyviä pelimiehiä en kuitenkaan halunnut heittää FA:ksi muille napattavaksi. Se kostautui varmasti ja olin viimeinen. Toisaalta en myöskään auttanut ketään muuta heittämällä hyviä äijä FA:han.

Pelasin kuitenkin pelin loppuun asti. Kävin joka viikko laittamassa äijiä kentällä ja yritin voittaa matseja. En lopettanut vaikka ei se niin hauskaa ollutkaan.

Tattista vaan.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Sinä nähtävästi lanseerasit jonkun kahden viikon ajan jolloin oli pakko ilmoittautua?!?

Siis miten sekaisin oikein olet? Ei sinne päinkään. En ole lanseerannut yhtään mitään eikä mitään aikarajoja ole asetettu. Ilmoittautuminen hoidettiin niinkuin tässä liigassa jokaikinen vuosi kohta melkein vuosikymmenen ajan.

Fallossymboli ilmoittautui ensimmäisenä 9. elokuuta ja 20 manageria oli kasassa 27. elokuuta kun mirasane julkaisi osallistujalistan. Eli melkein kolme viikkoa oli sullakin aikaa laittaa nimi listaan.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Siis miten sekaisin oikein olet? Ei sinne päinkään. En ole lanseerannut yhtään mitään eikä mitään aikarajoja ole asetettu. Ilmoittautuminen hoidettiin niinkuin tässä liigassa jokaikinen vuosi kohta melkein vuosikymmenen ajan.

Fallossymboli ilmoittautui ensimmäisenä 9. elokuuta ja 20 manageria oli kasassa 27. elokuuta kun mirasane julkaisi osallistujalistan. Eli melkein kolme viikkoa oli sullakin aikaa laittaa nimi listaan.

Älä selitä. Kirjoitit äskettäin tähän ketjuun, "Mites nuo osallistujat? Kolme puuttuu ja vanhoista Janda (Koirinvaara Barkers) tuolla kyseli mukaan. Vieristä ei ole kuulunut mitään.

Yksi wanha eli beerhunterin TeamKoivu ei ole mukana koska nimimerkki sai keväällä lähtöpassit Jatkoajasta varsin omituisin perustein. Tunteeko/tavoittaako joku beerhunteria? Kyllähän TeamKoivu kuuluu Jatkoaika2:een ja sen kärkipäähän.

Mutta nämä ovat tietty mirasanen päätöksiä. Uutta vertakin tuntuu olevan reilusti tarjolla."

Unohdit mut tästä viestistä?

Sitten mirasane oli kirjoittanut, "Beerhunterin tilanne on harmillinen. Jos hän sattuu lukemaan tätä ja haluaa mukaan, niin pistäköön pian postia osoitteeseen, joka on mirasane at gmail.com"

Ihan metsästetty ympäri maailmaa....

Sitten Mirasane laittoi viestin, "Liigassa on vielä kaksi paikkaa tarjolla. Yleisenä käytäntönä on ollut, että vanhat Jatkoaika2-managerit ovat etuoikeutettuja, joten Jandalle menee toinen paikoista - varsinkin, kun viimeksin osallistuessaan oli mukana kärkitaistoissa.

Yksi paikka on siis tarjolla ja annetaan se nyt sitten TweetyLeafille, joka lupailee olla aktiivinen ja on ilmeisesti Bosconkin kanssa pelaillut.

Varalle otetaan Weissflog, eli jos tänänkin vuonna joku peruu viime hetkellä, menee tuo slotti hänelle."

Missään ei puhetta tiki10:stä....

Sitten SINÄ aktiivisesti ajoit kampanjaa, "Laita nuo mieluummin yksityisviestillä osallistujille niin ei tartte heitellä ulkopuolisia pihalle?"

ja

"Ensimmäinen ulkopuolinen on liittynyt liigaan, poistanet pikaisesti niin valitut managerit pääsevät liittymään."

Mirasane ei edes tajunnut että siellä on ulkopuolinen ennenkuin SINÄ kerroit hänelle viestissä, "HC TikiTalk 10".

JOTEN ÄLÄ SELITÄ! Sä et sitten millään muistanut että olen ollut aina mukana?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös