Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 564 515
  • 9 693

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Kopteri kirjoitti:
Nopsa kysymys. Mikäs toi rotisserie moodi on? Points only, on vissiin että lasketaan pelkät pisteet niinkuin Sportingnewsissä?

Hidas vastaus :)

Rotisserie:ssa pisteet jaetaan joukkueiden sijoitusten mukaan joka kategoriassa. Esim 20 joukkueen liigassa eniten maaleja kauden aikana tehnyt joukkue saa goals-kategoriasta 20 pistettä ja vähiten maaleja tehnyt 1 pisteen.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
InSideHockey kirjoitti:
Myöskään joukkueet Vieri's Dream Team, Kullaa Kings, HC Tiki10 ja Park City Buccaneers eivät saaneet vaadittua kolmea ottelua kasaan.

En tiennyt tästä 3 ottelun veskarisäännöstä, ennenkuin nyt. Aivan typerä sääntö joka kyllä vei ainakin minulta maun koko pelistä. Loppukausi ollaan todella inactive. Eihän tässä ole mitään järkeä.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
tiki10 kirjoitti:
En tiennyt tästä 3 ottelun veskarisäännöstä, ennenkuin nyt. Aivan typerä sääntö joka kyllä vei ainakin minulta maun koko pelistä. Loppukausi ollaan todella inactive. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Harmi :(

Jälkiviisaana on pakko heittää luovuttajalle, että 3 ottelun sääntö oli kyllä tiedossa jo ennen varaustilaisuutta. Kannattaisi lukea ne liigan "asetukset".

Minusta 2-3 ottelun minimi on hyvä sääntö, sillä muuten 3 molarikategoriaa voisi voittaa yhdellä viikon alussa pelatulla nollapelillä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
tiki10 kirjoitti:
En tiennyt tästä 3 ottelun veskarisäännöstä, ennenkuin nyt. Aivan typerä sääntö joka kyllä vei ainakin minulta maun koko pelistä. Loppukausi ollaan todella inactive. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Lyhyesti: Vittu mikä pelle. Tottakai tälläinen sääntö on. Ja jos et sitä muka tiennyt niin olen siitä kyllä tässä ketjussa muistuttanut tasaisin väliajoin kyllästymiseen asti..

Pohdipa vielä uudelleen onko siinä järkeä vai ei. EDIT: Oliwa jo yllä mainitsikin että miksi.

PS. Ja mikäs hätä sulla on kun sulla on kaksi pelaavaa maalivahtia ja yksi silloin tällöin pelaava maalivahti. Kuukautiset tulossa?
 
Viimeksi muokattu:

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Näyttäisi siltä että meikäläinen tulee joko kaatumaan tai voittamaaan Fernandezin mukaan.

Toistaiseksi menee hyvin, ja kullanarvoinen maalivahtiosasto on ainakin kelvollisessa jamassa. Sanfordille toivoisin toki enemmän pelejä.

Alkukauden todellinen yllättäjä on Jon Sim, joka on kuudessa pelissä paukuttanut 5 maalia. Myös Martin Rucinskyn vire hymyilyttää.

Vapaana agenttina joukkueeseen liittynyt Jiri Novotny vaikuttaa myös hyvältä löydöltä.

Liigan 3. sija on enemmän kuin osasin odottaa, enhän kerennyt draftiin osallistumaan ollenkaan.
Taso mitataan tulevalla viikolla toden teolla, kun kärkikamppailussa vastaan asettuu Team Koivu.

Tuon maalivahtisäännön pitäisi kaikille olla vähintäänkin selvä. Itse pidän tuota jopa loistavana sääntönä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
InSideHockey kirjoitti:
Lyhyesti: Vittu mikä pelle.

Mitäs jos se tämä pelle ei puhkuisi intoa niin kovasti? Ihan jees, että jaksat kantaa huolta, mutta turha ruveta kukkoilemaan. Tämä on vain peliä.

Omasta viikosta sen verran, että se kaatui viikonkeskivaiheilla koettuun koomailuun. Parin yön kierrokset meni tyyliin 0+1 tehoilla, ja kun ISH samaan aikaa veti hyviä tehoja, niin homma oli selvä.
Ei riittänyt edes Sundinin kiri lauantainyönä.

Noh, seuraavaan viikkoon paremmin eväin.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
InSideHockey kirjoitti:
Maalivahtiongelmasi takia 12-1 voitto muuttuikin 9-5 voitoksi. Kyllä se mulle passaa sillä sen takia nousin itse sarjan kärkeen. Jatka vaan valitsemallasi linjalla niin pysyn jatkossakin edelläsi :) Sait Havlat-kaupan ansiosta pari maalia lisää ja menetit neljä kategoriaa. Kannattavaa? En tiedä mutta kyllä se mulle tuo iloa.

Myöskään joukkueet Vieri's Dream Team, Kullaa Kings, HC Tiki10 ja Park City Buccaneers eivät saaneet vaadittua kolmea ottelua kasaan.

Ps. Kölzig on edelleen kaupan, ei teidän ole pakko kerätä noita 0-4 tappioita.

Lords of the Rink jatkoi vakuuttavaa menoaan, toinen ottelu ja toinen voitto. Penkinlämmittäjät poistuivat pukuhuoneeseen 11-2 tappio niskassaan. Voitto nosti Jatkoaika2-liigan ensikertalaisen sarjataulukon kärkeen.

Joukkueessa ei ole kukaan sen ihmeempiä esittänyt mutta tasaisuus ja suoritusvarmuus on ollut silmiinpistävää, vai mitä sanotte tästä:

Lecavalier 2+2=4
Yashin 2+2=4
Blake 2+2=4
Carle 2+2=4
Ouellet 2+2=4
Suter 1+3=4
Brind'Amour 0+4=4
Stümpel 0+4=4
Nieuwendyk 2+1=3
Dumont 1+2=3
Malhotra 1+2=3
Tkachuk 0+3=3
Armstrong 0+3=3

Ja sokerina pohjalla NHL:n kuumin maalivahti Marty Turco 5-0-0, 94.8% ja 1.57. Käytiin Turcoon ykkösvarausvuoroni joten pitää olla tyytyväinen.

Vapaista pelaajista löytyi mieluisa vahvistus, Matthew Barnaby joka saa jatkaa joukkuessa toistaiseksi. Tuo tasaisesti jäähyjä (21 minuuttia tällä viikolla) ja voi napautella pisteitäkin milloin vaan. Pelaa vielä hyvässä joukkueessa niin ei suurta pelkoa miinuksistakaan.
Niinpä...mutta jos jatkan kauden loppuun joka pelin saldolla 9-5, niin uskon olevani aika korkealla taulukossa?
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
repe_joke kirjoitti:
Mitäs jos se tämä pelle ei puhkuisi intoa niin kovasti? Ihan jees, että jaksat kantaa huolta, mutta turha ruveta kukkoilemaan. Tämä on vain peliä.

Totta, peliähän tämä vain on. Silti ainakin minusta on ikävää, että joku lähtee peliin mukaan vaivautumatta tutustumaan sääntöihin, ja sitten lopettaa manageroinnin tyhmien sääntöjen takia kahden viikon jälkeen.

Etenkin, kun tähän liigaan oli tunkua, ainakin pari aktiivista manageria ei mahtunut mukaan :(
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
oliwa kirjoitti:
Totta, peliähän tämä vain on. Silti ainakin minusta on ikävää, että joku lähtee peliin mukaan vaivautumatta tutustumaan sääntöihin, ja sitten lopettaa pelin kahden viikon jälkeen.

Etenkin, kun tähän liigaan on tunkua, ainakin pari aktiivista manageria ei mahtunut mukaan :(

Ja ETENKIN kun Tiki10:llä ei ole mitään hätää koska rosterista löytyy kaksi pelaavaa maalivahtia ja tällä hetkellä kolme koska M-A Fleury on loukkaantuneena. Niin lähinnä tämän takia kritisoin voimakkaasti moista itkukohtausta.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
oliwa kirjoitti:
Totta, peliähän tämä vain on. Silti ainakin minusta on ikävää, että joku lähtee peliin mukaan vaivautumatta tutustumaan sääntöihin, ja sitten lopettaa manageroinnin tyhmien sääntöjen takia kahden viikon jälkeen.

Etenkin, kun tähän liigaan oli tunkua, ainakin pari aktiivista manageria ei mahtunut mukaan :(

Ja joskus on vaan niin, että peliohjelma on vaan niin vaikea, ettei ole kuin 1-2 peliä viikossa ja jos saatetaan koittaa kakkosmokkeja, niin aina ei edes kaksikaan ykkösmokkea riitä. Mun kohtaloni oli myös se,että Niittymäkeä ei leikattukaan(sinänsä hyvä asia) vaan hän pelailee nyt. Eschen pitäisi tällä kertaa pelata 1-2 peliä tällä viikolla jos on ´valmentajaan uskominen.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
InSideHockey kirjoitti:
Ja ETENKIN kun Tiki10:llä ei ole mitään hätää koska rosterista löytyy kaksi pelaavaa maalivahtia ja tällä hetkellä kolme koska M-A Fleury on loukkaantuneena. Niin lähinnä tämän takia kritisoin voimakkaasti moista itkukohtausta.

Eipä näytä löytyvän pelaavia maalivahteja tarpeeksi, vaikka kovasti yritin sellaisia hankkia.

Haluan muistuttaa, että kuulun näihin alkuperäisiin liigan jäseniin. Veskarisääntö pitää olla, mutta aina ennen se on ollut 2 pelattua ottelua/viikko. Tuntuu vain v-mäiseltä, että ei edes näillä mun veskareilla saa 3 ottelua kasaan....

No jatketaan näin ja toivottavasti tämä sama ongelma tulee myös kaikille muille. Katsotaan sitten mitkä fiilikset jengillä on.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Oliko ennen 2 pelatun ottelun sääntö? Minun piti laittaa liigaan samat asetukset kuin viime kaudella, mutta olen saattanut muistaa tuon kohdan väärin.

Jos asetuksen muuttaminen tuolta osin vielä onnistuu, niin käykö managereille se, että vaihdamme 3:n 2:een? Jos muutos ei kerää suurta vastarintaa, voisi sen tehdä.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
mirasane kirjoitti:
Oliko ennen 2 pelatun ottelun sääntö? Minun piti laittaa liigaan samat asetukset kuin viime kaudella, mutta olen saattanut muistaa tuon kohdan väärin.

Jos asetuksen muuttaminen tuolta osin vielä onnistuu, niin käykö managereille se, että vaihdamme 3:n 2:een? Jos muutos ei kerää suurta vastarintaa, voisi sen tehdä.

Tässä kohtaa minulle se on aivan sama. En halua kuitenkaan jälkeenpäin kuulla itkua itkua siitä, kun voitin mestaruuden sen ansiosta että pelien määrää muutettiin 2 pelattuun otteluun :). Nyt näyttää siltä että toista ykkösmokkea on meikäläisen vaikea saada mistään. Yritän kuitenkin näillä mennä eteenpäin. Siis tyydyn enemmistön ratkaisuun
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
mirasane kirjoitti:
Oliko ennen 2 pelatun ottelun sääntö? Minun piti laittaa liigaan samat asetukset kuin viime kaudella, mutta olen saattanut muistaa tuon kohdan väärin.

Jos asetuksen muuttaminen tuolta osin vielä onnistuu, niin käykö managereille se, että vaihdamme 3:n 2:een? Jos muutos ei kerää suurta vastarintaa, voisi sen tehdä.


Ei todellakaan enään vaihdeta. Näillä mennään oikeudenmukaisuuden vuoksi loppuun asti. Toivottavasti muutkin kärsivät jatkossa samasta säännöstä.

Näillä mennään.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Joo ei kyllä vaihdeta sääntöjä. Draftissahan sen jokainen voi itse valita mihin panostaa ja missä kohtaa säästää. Matemaattisestikin on selvää että 20 joukkueen liigassa korkeita varausvuoroja on käytettävä myös veskareihin. Ja pelaavia ykkösmaalivahteja voi hankkia kauppojen kautta milloin vaan, 20 joukkueen liigassa ei sellaista vaan ole mahdollista saada kovinkaan halvalla. Mutta Kölzig lähtee kyllä jos joku tarvitsee. Lähellä on ollut tänäänkin muttei aivan vielä ole tullut kauppoja.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
InSideHockey kirjoitti:
Matemaattisestikin on selvää että 20 joukkueen liigassa korkeita varausvuoroja on käytettävä myös veskareihin.

Matemaattisesti on myös selvää, että on hyödyllisempää dominoida kenttäpelaajien tilastoja kuin maalivahtien.
Joten itse en näe maalivahtien varaamista korkeilla numeroilla järkevänä, jos niitä tilastoja ei sitten vie lähes järjestään 4-0 luvuin.
Tosin jokainenhan päättää itse sen mihinkä panostaa. Itsehän olen panostanut paskaan, ja sen kyllä huomaa.

P.S. Minä en siitä Kölzigista maksaisi edes ämpärillistä kiekkoja, joten turha ehdotella tänne päin miestä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
repe_joke kirjoitti:
Tosin jokainenhan päättää itse sen mihinkä panostaa. Itsehän olen panostanut paskaan, ja sen kyllä huomaa.

Heh. Positiivisuus kunniaan repe!

Meikäläinen taas luuli olevansa fiksu ja hankin (mukamas) kaksi ykkösveskaria ja vielä pätevän kakkosveskarin. Noh, eihän näilläkään miehillä saa kolmea peliä viikossa aikaiseksi. Melkoista lottoa siis.

Ihan sama -fiilis täällä on ainakin päällä. Toivon, että joku nappaa Kölzigin ja että Turco loukkaantuu. Katsotaan sitten miten InsideHockey meinaa saada kolme peliä viikossa veskareilleen. Uskon, että monelle tulee vielä "ikäviä" viikkoja veskariosastolla....
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Mulla(kin) on omasta mielestäni kaks ns ykkösveskaria (Gerber ja Khabibulin), mutta...Vieri´s Dream Team did not meet minimum requirements

Mut aivan sama mulle...tyhmä peli (varsinkin jos en voita koko sarjaa) =>
 

Gaff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NHL, Philadelphia Eagles
Oma maalivahtikaksikko ovat juuttuneet kumpainenkin 2. maalivahdeiksi. Itseppähän olen Bryzgalovin ja Thomasin maalille valinnut, joten tyydyn myös enemmistön ratkaisuun.

Kölzigiä on myös tarjottu Kingsien organisaatioon, mutta vaihto Gagneen vaikuttaa liian huonolta ratkaisulta. Toivotaan että Thomas ja Bryzgalov pääsevät lopultakin pelaamaan ja saavat edes muutaman kiekon torjuttua.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
mirasane kirjoitti:
Oliko ennen 2 pelatun ottelun sääntö? Minun piti laittaa liigaan samat asetukset kuin viime kaudella, mutta olen saattanut muistaa tuon kohdan väärin.
Täällä muistellaan että kolme matsia oli viime kaudellakin sääntönä, päätäni en pantiksi laita mutta kaksi kuulostaisi vähältä. Ja mitä sitä muuttelemaan, kaikille se on sama ja tieto on ollut tarjolla jo ennen draftia. Ei täälläkään ole kuin puoltoista ykkösvahtia. Niistä se kokonainen on koomassa. Perkele. PAITSIO!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Hyvää vääntöä tullut tähän ketjuun :)

Varmasti tulee kaikille jossain vaiheessa ongelmia maalivahtien kanssa. Tuli jo viime viikolla kuudelle managerille vaikka olikin ykkösmaalivahteja jengissä. Syy tähän ei ole ykkösveskareiden puute vaan se että todella monessa NHL-joukkueessa on vielä tässä vaiheessa kaksi ykkösveskaria joita peluutetaan tasaisesti.

Joten pian koittanee se aika kun joukkueet päättävät pelaavan veskarin ja luukkuvahdin paikan ja se muuttaa taas tämän tilanteen dramaattisesti (mm. Bryzgalov-Giguere, Toivonen-Thomas, Garon-Cloutier , Toskala-Nabokov, Gerber-Emery, Aebischer-Huet). Ei yksikään joukkue vedä kautta puoliksi veskareillaan. Veskareita myös loukkaantuu valtavasti ja kun ottaa huomioon että melkein kaikki kakkosveskaritkin on jo viety niin siinä taas uutta jännitysmomenttia.

Kaikki tämä vaan lisää tämän pelin monitahoisuutta ja mielenkiintoisuutta verrattuna perinteisiin managerointipeleihin. Uskon että kun tuo yllämainittu tapahtuu, alkaa myös maalivahteja liikkua joukkueidemme välillä.

Gaff kirjoitti:
Kölzigiä on myös tarjottu Kingsien organisaatioon, mutta vaihto Gagneen vaikuttaa liian huonolta ratkaisulta.

Se oli ensimmäinen ehdotus. Tietysti ensin yritetään Gagnea kuin John Parkeria :) (ei millään pahalla John Parkeria kohtaan)
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ihan mielenkiinnosta tulin vilkaisemaan tätä ketjua vanhana managerina ja jopa diktaattorina, ja täällähän näköjään väännetään:) Kannattaa toki muistaa, että kauden aikana varmasti tulee loukaantumisia tai yllättäviä käänteitä joukkueiden ykköskassarin osalta. Ne, jotka ovat hereillä keräävät näistä huomattavasti lisää vahvuutta maalivahtiosastoon. Ei tässä muuta...

P.S. Pääasia, että vieri ei voita.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
oliwa kirjoitti:
Seuraavaksi vastaan asettuu idän ihme Locomotiv Sliema. Vastustajan hyökkäys on pelottavan kova, etenkin jos & kun Malkin pelaa jo tällä viikolla. Uskon silti Blue Devils'n 10-4 voittoon, sillä NJ Devils pelaa tällä viikolla peräti 4 ottelua & Rag$ suck!

No nyt tuli niin hirveää propagandaa että on ihan pakko pistää pr-päällikkö vastahyökkäykseen. Maantieteellisestihän Locomotiv Sliema sijoittuu about samalle pituuspiirille (14 35 E) kuin esim. Sparta Praha, Eisbären Berlin ja HV-71. Eli joukkue on huomattavasti länsimaisempi kuin yksikään suomalainen.

Myös kommenttisi Blue Devilsin voitosti meni pahasti metsään. 10-4, HAH! Devilsien voittolukemat ovat vain 8-5.

Rag$ suck meni oikein.

Ei mulla muuta.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
InSideHockey kirjoitti:
Hyvää vääntöä tullut tähän ketjuun :)

Varmasti tulee kaikille jossain vaiheessa ongelmia maalivahtien kanssa. Tuli jo viime viikolla kuudelle managerille vaikka olikin ykkösmaalivahteja jengissä. Syy tähän ei ole ykkösveskareiden puute vaan se että todella monessa NHL-joukkueessa on vielä tässä vaiheessa kaksi ykkösveskaria joita peluutetaan tasaisesti.

Joten pian koittanee se aika kun joukkueet päättävät pelaavan veskarin ja luukkuvahdin paikan ja se muuttaa taas tämän tilanteen dramaattisesti (mm. Bryzgalov-Giguere, Toivonen-Thomas, Garon-Cloutier , Toskala-Nabokov, Gerber-Emery, Aebischer-Huet). Ei yksikään joukkue vedä kautta puoliksi veskareillaan. Veskareita myös loukkaantuu valtavasti ja kun ottaa huomioon että melkein kaikki kakkosveskaritkin on jo viety niin siinä taas uutta jännitysmomenttia.


Kaikki tämä vaan lisää tämän pelin monitahoisuutta ja mielenkiintoisuutta verrattuna perinteisiin managerointipeleihin. Uskon että kun tuo yllämainittu tapahtuu, alkaa myös maalivahteja liikkua joukkueidemme välillä.



Se oli ensimmäinen ehdotus. Tietysti ensin yritetään Gagnea kuin John Parkeria :) (ei millään pahalla John Parkeria kohtaan)

Kyllä niitä "nollapelejä" tuli myös viime kaudella. Nyt sitten sattui eka tulemaan toisella viikolla. Mutta edelleenkin vaihtaisin Kölzigin Havlatiin any day ja vielä hands down..Ja niin kauan kuin hakkaan sen 45-60 pojoa viikossa niin eiköhän niitä voittoja tule joka tapauksessa ihan pisteilläkin..tämän sanottua...
tarttis saada ehkä toinen mokke
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
beerhunter kirjoitti:
Ja niin kauan kuin hakkaan sen 45-60 pojoa viikossa niin eiköhän niitä voittoja tule joka tapauksessa ihan pisteilläkin..

Juu mutta kun pisteitä saa sitä enemmän kuinka ylivoimaisesti voittaa. Voitosta ei tule kahta pistettä ja tappiosta nollaa :)

Itse tahkosin viime kaudella jatkuvasti 8-6, 7-6 -tyyppisiä voittoja ja tuli huomattua että ei se riittänyt mihinkään kun muut ottivat voittoja tyyliin 13-0 ja 12-1 ja menivät kaukana omilla pistelukemillaan vaikka voittoja meillä olikin yhtä paljon. Hädin tuskin ylsin pudotuspeleihin vaikken montaa viikkoa hävinnytkään.

Mutta tämä lässytys on vaan henkistä sodankäyntiä, jos ei sitä joku vielä sattunut huomaamaan ;)

Pitkä ja mielenkiintoinen kausi tulossa, paras voittakoon!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös