Kysymys ylioppilaille: Aiotko pitää yo-lakkia päässä vappuna?

  • 7 455
  • 63

Kysymys ylioppilaille: Aiotko pitää yo-lakkia päässä vappuna?

  • Kyllä. Hieno perinne, josta kuuluu pitää kiinni

    Ääniä: 47 13,5%
  • Kyllä. Ihan vaan päästäkseni ilmaiseksi baariin.

    Ääniä: 3 0,9%
  • En. Mikä järki touhussa?

    Ääniä: 218 62,8%
  • Hä?

    Ääniä: 79 22,8%

  • Äänestäjiä
    347

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jepulis. Eli aiotko pistää yo-lakkia päässä vappuna ja onko tullut tavaksi pitää sitä päässä joka vappuna? Täytyy myöntää, että itse en ole pitänyt ko. hattua päässäni sen jälkeen, kun pääsin ylioppilaaksi. En ole edes varma, että onko mulla sitä edes tallella. Joihinkin baareihin pääsee ilmaiseksi sisälle, jos tuo hirvitys on päässä. Itse mieluummin maksan sisälle, kun pistän sen pillunkarkoittimen päähäni. Mutta mites muut?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
En aio pitää lakkia päässäni. Mielestäni se, että on ylioppilas ei ole minkään sortin saavutus ja sen vuoksi en myöskään näe tarpeellisena asentaa päähäni siitä kertovaa lakkia. Itseasiassa en ole edes varma missä koko lakki on. Todennäköisesti vanhempieni luona. Jos lakilla olisi jotain arvoa minulle en laittaisi sitä siltikään päähäni, koska se kuitenkin häviäisi tai sotkeutuisi oksennukseen ja muihin eritteisiin.
 

Rocco

Jäsen
En ole ylioppilas, mutta laitan silti päähäni lippiksen.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
En todellakaan ole pistämässä. Joskus ennen ylioppilaaksi oli kai vaikeampaa päästä, sen takia kai minunkin äitini sitä pitää. Nykyäänhän sen saa kuka vaan, kunhan jaksaa lorvia kolme vuotta koululla.

En tiedä missä lakkini on, lähdin omista yo-juhlistani aikanaan Suomi-Saksa mm-karsintaan, että ilmeisesti jossain sillä reissulla.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Teekkarilakki keikkuu päässä niinkuin joka vappu. Vappu ilman tupsua on tupsuton vappu.

EDIT: Jouduin siis vastaamaan kohtaan Hä?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
morningstar kirjoitti:
Teekkarilakki keikkuu päässä niinkuin joka vappu. Vappu ilman tupsua on tupsuton vappu.

EDIT: Jouduin siis vastaamaan kohtaan Hä?

Sama täällä, paitsi että en heitä sitä wappu-aattona päähäni. Vasta wapun päivänä sitten, kun olen kastetta katselemassa.

Eli "Hä?" täältäkin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liityn tähän teekkarilakkiporukkaan. Yo-lakkia tuli pidettyä sen kerran päässä kun pääsi ylioppilaaksi. Silloinkin illalla se oli jo kaverin päässä. Sen jälkeen on maannut laatikossa, eikä käyttöä varmasti tulekaan olemaan. Turha kapine varsinkin kun on nyt teekkarilakki, jonka tosin saa painaa päähänsä vasta 1.5. klo 0.00.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Tottakai, sunnuntaina ensin "kurahaalarit päälle" ja Mantan lakituksen jälkeen lakki päähän, jossa se pysynee siihen saakka, kunnes korkit laitetaan kiinni eli maanantai-iltaan?

Eli vastasin kohtaan: Kyllä, hieno perinne!
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
En pidä. En oikein ymmärrä pointtia. Ennen se oli varmaan hyvä tapa korottaa itsensä tavallisen rahvaan yläpuolelle kun ylioppilaita oli vähemmän. Kaippa joku niin ajattelee edelleen, mutta minä en tuota ääreisrumaa lakkia päähäni pistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En ole pitänyt yo-lakkia päässä ainakaan viiteen vuoteen. Syy on ihan yksinkertainen: minulla ei ole hajuakaan missä lakkini on? Löytäjä voisi palauttaa. Lakin tunnistaa salmiakkikossun jättämästä vauhtiraidasta.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
En pistä lakkia päähäni. Hattu on sitä paitsi äiteen tykönä. Asia on toinen sellaisille, joille lukio on ollut vain harvojen etuoikeus. Aikanaan yo-tutkinto on ollut iso juttu, ja taannut opiskelupaikan yliopistossa ja sitä kautta vakavaraisen tulevaisuuden. Meikäläisen ikäluokalle koulutus ei vielä takaa yhtään mitään.

Kun tarkemmin miettii, niin olipa kerrassaan turha hankinta koko lätsä (kerran pidetty päässä), kun en muutenkaan paljoa perustanut ylioppilaaksi pääsystä. Yo-todistuksenkin olisi voinut hakea koululta joskus kun olisi jaksanut. Sen verran pahasti yo-tutkinto on kärsinyt inflaatiota, ettei asiasta jaksa pitää meteliä. Yläasteellakin joutui joskus vastaamaan vaikeampiin kysymyksiin kuin yo-kokeissa.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Lakki jää jo perinteisesti vaatehuoneen ylähyllylle, enkä aio teipata peruskoulun päästötodistustakaan selkääni.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
En todellakaan. Ehkä junttimaisinta mitä mies voi tehdä, on vetää se valkolakki päähän vappuna. Hyi saatana.

Uudenkarheat eccot/pomarfinnit sisäänajoon, kangaspusakka päälle ja lokinpaskalakki päässä espankulmaan kilistelemään. "Otatko toisenkin muovipikarin "samppanjaa"? Kaadan sulle tästä elyseestä. Oho, nyt se loppui. No mutta mähän olenkin jo aivan huppelissa, hihihi."
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Samaan satsiin sopii purjehduskengät, eikä sovi unohtaa kännykkäkoteloa vyöltä. Look on siis valmis, ei muuta kuin naisia iskemään repliikillä: "käytsä usein täällä".
 

Bandana

Jäsen
Arnold kirjoitti:
Samaan satsiin sopii purjehduskengät, eikä sovi unohtaa kännykkäkoteloa vyöltä. Look on siis valmis, ei muuta kuin naisia iskemään repliikillä: "käytsä usein täällä".

Aika amatöörimäistä paljastaa oma pelikirjansa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Bandana kirjoitti:
Aika amatöörimäistä paljastaa oma pelikirjansa.


Ei oo enää henk.koht. tarvis, kun on onnellisesti avoliitossa. Tosin erijuttu on säbätukka ja sisäpelikengät jalassa astelu ja kerronta, että pelaa seiskadivaria.

Kaiken toki kruunaisi lokinpaska päässä. Ikä taitaa rajoittaa, heh..
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tenho kirjoitti:
Liityn teekkarilakillisten yli-ihmisten komeaan joukkoon.

Itse liityn tähän joukkoon ensimmäistä kertaa sunnuntaina klo 0.00. Toivottavasti olen hereillä siinä vaiheessa. Lakki on tietty päässä maanantaina Ulliksella.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Haalarit ja kekelasit saa riittää. Yo-lätsä ja vielä merkonomilakkikin löytyisi, mutta suottapa niitä tuonne räimeeseen ottamaan. Häviävät vielä.
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Lunta paskahuussin katolla? Ei ikinä....
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
No en vitussa! Ja onneksi ei kukaan kaverinikaan, sillä en kehtaisi liikkua semmoisessa seurassa. Hyi saatana!
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
En aio. Kirjoitin yhdeksän vuotta sitten ylioppilaaksi ja kahtena vapunpäivänä olen lakkia päässäni pitänyt. Nekin kerrat johtuivat siitä, että en jaksanut pestä hiuksuani ulos lähtiessäni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös