Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille

  • 200 829
  • 1 499
Tila
Viestiketju on suljettu.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä muuten olen tehnyt väärin kun mun uusi allekirjoitus ei ilmestynyt vanhoihin viesteihini ollenkaan? Onko jäänyt jokin kohta raksittamatta?

Edit: Tähän haluaisin oikeasti vastauksen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi joskus Jatkoajasta poistuessani kaikki ketjut merkataan luetuiksi, ja joskus poistuessani kaikki sillä kerralla lukemani merkataan uudestaan lukemattomiksi?

Voinko jollain omilla säädöilläni vaikuttaa tähän?
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Kyse on cachesta aka kekseistä joita toiset kutsuvat pipareiksi. Jos käytät jotain spywaren poistavaa ohjelmaa niin noin käy aina niiden käytön jälkeen.

Itse ihmettelen oman salasanani vaihtumista taannoin, mutta laitettakoon se oman huonomuistisuuteni piikkiin.

Cougar.

Edit. T vaihdettu D-kirjaimen tilalle.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Miksi "Rumimmat paidat" -ketju siirrettiin "Kilpailut, visailut ja veikkaukset" -alueelle? Onko keskustelu rumimmista pelipaidoista kilpailu, visailu vai veikkaus?
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti HN
Tässä on Cougarilla mennyt vähän termistö sekaisin. Ei se toki itsellänikään ole likimainkaan täydellisesti hallussa.

Cache on välimuisti, jonne selainasetuksista riippuen tallentuu erilaisia tietoja, kuten esimerkiksi cookieita (eli evästeitä eli "keksejä" eli "pipareita"), joiden avulla esim. Jatkoajan keskustelupalsta tunnistaa käyttäjän (tai tarkemmin käyttäjän selaimen).


Itse asiassa niin käy aina, kun selaimen välimuisti tyhjennetään. Useimmissa selaimissa voi itse määrittää, kuinka usein välimuisti tyhjentyy automaattisesti. Sen voi tyhjentää myös itse (Explorerissa Työkalut -> Internet-asetukset). Useimmiten voi myös poistaa pelkät evästeet tyhjentämättä muuta välimuistia.
Meni kyllä ajatukseni todella kauniisti sekaisin, joten Kiitos HN korjauksesta. Sain tästä sekoilustani hyvät naurut illaksi kun töissä oli vähemmän hauskaa. Kiitos vielä kerran.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Sen verran voisitte korjata JYP-HPK -ottelun tilastoja, että vaihdatte HPK:n vikan maalin kakkossyöttäjäksi Laitisen tilalle Lahden. Niin se on ainakin virallisissa tilastoissa.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Vaikka viimeksi sekoilinkin, niin pakko yrittää vielä kerran. Tämän jälkeen käyn tarkastamassa ihan oppikirjasta miten nämä asiat hoituvat. Jatkossa en tule kuormittamaan tätä ketjua ja vastaan yksityisviestillä mikäli tarvetta siihen on. Eli asiaan.

Olen aina käsittänyt, että cookiet ovat se paikka mihin jokainen "sallittu" sivusto tallentaa nimenomaan nämä tiedot mitä sivuja ko. käyttäjä on lukenut. Cache on taasen se, mihin kaikki kuvat ynnä muu sälä tallentuu. Nimenomaan nämä antispywareohjelmat poistavat näitä cookieita automaattisesti, jos käyttäjä näin valitsee ja silloin seuraavalla kerralla sivuilla käydessään sivut näyttävät, ettei niitä olisikaan luettu. Tietysti cookiet voi tyhjentää joko selaimen avulla ja myös suoraan deletoimalla ko. kansion sisältämät tiedostot. Cachen jos tyhjentää, niin silloin selain lataa nämä kuvat sivuille aivan uudestaan ja hitaammilla yhteyksillä tuo kestää oman aikansa, joten ehkä siksi nämä on erotettu toisistaan. Nykyään tuolle tuskin on tarvetta kuin vain harvoissa tapauksissa.

Nyt puhukoon todelliset ammattilaiset ja itse amatöörinä vaikenen ja siirryn harkitsemaan unen siirtämistä pallooni tavalla tai toisella.

Cougar.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
^Itse asiassa eväste (cookie) voi sisältää mitä tahansa palvelimen tarvitsemaa tietoa käyttäjästä. Evästeiden avulla voidaan mm. tunnistaa esim. Jatkoajan rekisteröitynyt käyttäjä ilman että hänen tarvitsee joka kerta kirjautua sisään uudelleen. Tämä ei tietenkään onnistu, jos selain ei salli evästeiden käyttöä. On totta, että evästeiden avulla voidaan myös tarkkailla yksittäisen käyttäjän liikennettä verkossa, jolloin ne voivat olla haitallisia.
 

redpecka

Jäsen
Mikä mahtaa olla tuo "kielletty ehdin nähdä" -viesti, josta tuo yksi pelikielto on pamahtanut? Jatkoajassa tapahtuu mystisiä asioita. En tiedä miten voin enää nukkua, jos en saa tätä selville.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Yxsarvinen
Mikä mahtaa olla tuo "kielletty ehdin nähdä" -viesti, josta tuo yksi pelikielto on pamahtanut? Jatkoajassa tapahtuu mystisiä asioita. En tiedä miten voin enää nukkua, jos en saa tätä selville.
Täällä

Jatkoajan moderaattorit eivät pidä wannabe-moderoinnista, taitaapa olla säännöissäkin kiellettyä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Ehdin nähdä" -viestillään kirjoittaja tuo esille sen seikan, että hänen mielestään kyseinen viestiketju pitäisi laittaa lukkoon. Kyseistä toimintaa voi sanoa myös niin ikään kielletyksi "itsemoderoinniksi", koska moderaattorisedät/-tädit eivät tykkää siitä, että heidän varpailleen tullaan hyppimään.
 

redpecka

Jäsen
OK. Ehkä nyt saan vähän paremmin unta, vaikka ei tuo ihan täböillä auennut vieläkään. Siis sen osalta että joku kirjoittaessaan "ehdin nähdä", haluaisi viestittää että laittakaapas tämä ketju lukkoon. Noh, kaikkea sitä oppii ja minä kiittää valaistuksesta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Pee
"Ehdin nähdä" -viestillään kirjoittaja tuo esille sen seikan, että hänen mielestään kyseinen viestiketju pitäisi laittaa lukkoon. Kyseistä toimintaa voi sanoa myös niin ikään kielletyksi "itsemoderoinniksi", koska moderaattorisedät/-tädit eivät tykkää siitä, että heidän varpailleen tullaan hyppimään.
Veikkaan, että varpaille hyppely ei ole se ongelma, vaan se, että pian joka toisessa ketjussa joku vaatii lukitsemista, jolloin keskustelu käy mahdottomaksi. Kyse ei ole siis moderaattorien itsetunnosta, vaan luultavasti ihan oikeasta järkisyystä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Yxsarvinen
OK. Ehkä nyt saan vähän paremmin unta, vaikka ei tuo ihan täböillä auennut vieläkään. Siis sen osalta että joku kirjoittaessaan "ehdin nähdä", haluaisi viestittää että laittakaapas tämä ketju lukkoon. Noh, kaikkea sitä oppii ja minä kiittää valaistuksesta.

Tuossa syksyllä oli, jos tätä ketjua viitsit lukea, käytössessio.

Moderaattorit SELVÄSTI ilmoittivat, mitä rikkeitä ei tulla sallimaan ja näiden joukossa oli tämä muoti-ilmiö, "ehdin nähdä", aivan selväsanaisesti mainittu.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onnittelut moderoinnista!

Suorastaan hupaisan näköisiä nämä nykyiset otteluketjut vs annetut rangaistukset. Chattaamisesta ja "ehdin nähdä"-viesteistä paukkuu viikon ja kuukauden pelikieltoja, mutta kahden rivin viesteistä joissa pilkataan pelaajia henkilökohtaisilla ja perusteettomilla nimityksillä aiheuttavat moderaattoreilla ilmeisesti vain naurua.

No, eipä siinä mitään. Saattaa vain olla jossain vaiheessa hieman vaikea Jatkoajan edustajien haastatella jotain vitun homoja...

Ystävällisin terveisin,

Ohmi
 

JanJ

Jäsen
Re: Onnittelut moderoinnista!

Viestin lähetti Ohmi
No, eipä siinä mitään. Saattaa vain olla jossain vaiheessa hieman vaikea Jatkoajan edustajien haastatella jotain vitun homoja...
Jos Iltalehden lukija haukkuu jotain pelaajaa homoksi, vaikeuttaako se Iltalehden mahdollisuuksia haastatella kyseistä pelaajaa?

Nauraa JanJ
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Re: Onnittelut moderoinnista!

Viestin lähetti Ohmi
No, eipä siinä mitään. Saattaa vain olla jossain vaiheessa hieman vaikea Jatkoajan edustajien haastatella jotain vitun homoja...

Ystävällisin terveisin,

Ohmi

No, eipä siinä mitään. Minua saa aina haastatella. Eri asia vastaanko.

Ystävällisin terveisin,

Vitun homo
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Blackie
Mitä muuten olen tehnyt väärin kun mun uusi allekirjoitus ei ilmestynyt vanhoihin viesteihini ollenkaan? Onko jäänyt jokin kohta raksittamatta?

Edit: Tähän haluaisin oikeasti vastauksen.

Itselläni on sama ongelma. Lisäksi oma allekirjoitukseni oli hävinnyt kokonaan asetuksista, vaikka en ole sitä itse poistanut.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti sopuli
Itselläni on sama ongelma. Lisäksi oma allekirjoitukseni oli hävinnyt kokonaan asetuksista, vaikka en ole sitä itse poistanut.

Poistin allekirjoitukseni ainoastaan painamalla deleteä, mutta se ei poistunut. Sitten huomasin asetuksista parin tunnin päästä, että allekirjoitus -kohdassa ei ollut raksia vaikka itse en ollut sitä poistanut.

Oletko sopuli kenties vaihtanut allekirjoituksen toisesta koneesta kun siitä, josta olet rekisteröitynyt jatkoaikaan? Voi olla, että sen vuoksi allekirjoitus ei ilmestynyt kaikkiin viesteihin.
 
Re: Onnittelut moderoinnista!

Viestin lähetti Ohmi
Suorastaan hupaisan näköisiä nämä nykyiset otteluketjut vs annetut rangaistukset. Chattaamisesta ja "ehdin nähdä"-viesteistä paukkuu viikon ja kuukauden pelikieltoja, mutta kahden rivin viesteistä joissa pilkataan pelaajia henkilökohtaisilla ja perusteettomilla nimityksillä aiheuttavat moderaattoreilla ilmeisesti vain naurua.

No, eipä siinä mitään. Saattaa vain olla jossain vaiheessa hieman vaikea Jatkoajan edustajien haastatella jotain vitun homoja...

Ystävällisin terveisin,

Ohmi

Kiitos kiitos.
Tehdään sinullekin nyt tiettäväksi, että Jatkoajan toimituksellinen puoli ja Jatkoajan keskustelupalsta ovat kaksi eri asiaa.
Ne ovat erotettu jo pitkän aikaa toisistaan.
Jatkoajan toimittajat ovat eri henkilöitä kuin Jatkoajan Moderaattorit. Keskustelupalsta ei liity mitenkään toimitukselliseen työhön. Keskustelupalsta on vain lisä toimitukselliselle puolelle, ja palstalla voi keskustella otteluista sekä muista jääkiekkoasioista.

Tokihan palstan säännöistä saa olla erimieltä meidän kanssa, se on muutenkin normaalia. Moderointi ei kuitenkaan ole mitenkään helppoa, myönnettäköön se. Kaikki tapaukset ovat erilaisia.

Pakollista moderointi kuitenkin on, koska muuten palstalla menisi hulinaksi ja jonkinajan päästä sen voisi kuopata. Palstan lukeminen kuitenkin ei ole pakollista, sen voi koska vain lopettaa.


Terveisin,
Moderaattorit
 
Viestin lähetti Blackie
Poistin allekirjoitukseni ainoastaan painamalla deleteä, mutta se ei poistunut. Sitten huomasin asetuksista parin tunnin päästä, että allekirjoitus -kohdassa ei ollut raksia vaikka itse en ollut sitä poistanut.

Oletko sopuli kenties vaihtanut allekirjoituksen toisesta koneesta kun siitä, josta olet rekisteröitynyt jatkoaikaan? Voi olla, että sen vuoksi allekirjoitus ei ilmestynyt kaikkiin viesteihin.


Onko tuo se allekirjoitus minkä halusit poistaa vai onko tämä jo se uusi? Voisimme kokeilla, että jos allekirjoitus poistetaan, niin näkyykö se senkin jälkeen?


Moderaattorit
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Moderaattorit
Onko tuo se allekirjoitus minkä halusit poistaa vai onko tämä jo se uusi? Voisimme kokeilla, että jos allekirjoitus poistetaan, niin näkyykö se senkin jälkeen?


Moderaattorit

Tämä on kyllä jo se uusi.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Onnittelut moderoinnista!

Viestin lähetti Moderaattorit
Pakollista moderointi kuitenkin on, koska muuten palstalla menisi hulinaksi ja jonkinajan päästä sen voisi kuopata. Palstan lukeminen kuitenkin ei ole pakollista, sen voi koska vain lopettaa.


Terveisin,
Moderaattorit

Palstan lukemisen ja sille kirjoittamisen voi tietenkin lopettaa. Kysymys ei kuitenkaan ole siitä, vaan siitä minkälaisen kuvan tämä "Suomen suurin jääkiekkokeskustelupalsta" antaa itsestään pelaajien ja muiden ammatikseen jääkiekon parissa toimiville tahoille. Nämä ovat kuitenkin niitä ihmisiä joiden takia koko Jatkoaika on pystyssä. Ja vaikkei kaikki moderaattorit sitä nyt ymmärtäisikään, niin luulisi Jatkoajan toimitusjohtajan sen ainakin ymmärtävän.

No, toisaalta eihän asia minulle edes kuulu. Jos Jatkoajan intresseissä on ylläpitää keskustelupalstaa jossa homotellaan pelaajia ilman sanktioita, niin siitä sitten vaan.

Terveisin,

Ohmi
 

JanJ

Jäsen
Re: Re: Re: Onnittelut moderoinnista!

Viestin lähetti Ohmi
Ja vaikkei kaikki moderaattorit sitä nyt ymmärtäisikään, niin luulisi Jatkoajan toimitusjohtajan sen ainakin ymmärtävän.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Jatkoajan päätoiminta ole uutisten ja raporttien tuottaminen ja palsta olisi vaan sivutuote?

Missä sitä kuuluisaa homottelua muuten on, oi Ohmi?
 
Re: Re: Re: Onnittelut moderoinnista!

Viestin lähetti Ohmi
Palstan lukemisen ja sille kirjoittamisen voi tietenkin lopettaa. Kysymys ei kuitenkaan ole siitä, vaan siitä minkälaisen kuvan tämä "Suomen suurin jääkiekkokeskustelupalsta" antaa itsestään pelaajien ja muiden ammatikseen jääkiekon parissa toimiville tahoille. Nämä ovat kuitenkin niitä ihmisiä joiden takia koko Jatkoaika on pystyssä. Ja vaikkei kaikki moderaattorit sitä nyt ymmärtäisikään, niin luulisi Jatkoajan toimitusjohtajan sen ainakin ymmärtävän.

No, toisaalta eihän asia minulle edes kuulu. Jos Jatkoajan intresseissä on ylläpitää keskustelupalstaa jossa homotellaan pelaajia ilman sanktioita, niin siitä sitten vaan.

Terveisin,

Ohmi


Kuten JanJ tuossa ylempänä kirjoittaa, keskustelupalsta on todellakin vain sivutuote. Jatkoajan verkkolehti on se pääasia.
Jatkoaika toimii ry-periaatteella. Yhdistyslaki ei tunne toimitusjohtajaa, sen takia Jatkoajassa ei ole toimitusjohtajaa.

"Suomen suurin jääkiekkokeskustelupalsta" ei liity verkkolehteen mitenkään. Jos joku lukee keskustelupalstaa ja vetää siitä johtopäätökset, että Jatkoajassa haukuttiin jotain pelaajaa homoksi, niin hän on silloin vetänyt väärät johtopäätökset. Näiden kahden asian erottaminen on vaikeaa monelle.

Palstalla tulee eteen aivan käsittämätön määrä asioita, mitkä voitaisiin poistaa tai editoida. Eri asia kuka sitä tekee ja millä ajalla. Kaikkiin herjoihin ei ehditä välittömästi reagoimaan, törkeimät otetaan aina pois. Jotkut saattavat jäädä palstalle, koska kaikkea ei huomata tai asia ei ole meidän mielestä sellainen, että sitä pitäisi moderoida. Asia voidaan myös käsitellä täysin ko. henkilön ja Moderaattoreiden kesken.
Ihmiset täälläkin tekevät moderointia harrastuksenaan, joten kaikkea ei kannata ihmetellä.

Terveisin,
Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös