Kysely: Oudot / Ärsyttävät naapurit eli Neighbours from hell??

  • 18 057
  • 52
Suosikkijoukkue
Minnesota Pro Sports
Kyllähän tuo soluasuminen on melkoinen hyppy tuntemattomaan.

Itselläni muutto Yhdysvaltoihin opiskelemaan on aiheuttanut pakollista roommate-hengen ylläpitoa ties minkälaisten maahisten kanssa. Yliopistolleni saavuttua löysin itseni jakamasta pienen dorm-huoneen noin 35-vuotiaan(!) afrikkalaismiehen kanssa. Shokki oli melkoinen ensimmäisen kerran huoneeseen astuessa. Huoneessa lämpötila oli varmasti lähempänä 50 astetta, koko huone haisi yrteille, ja kaiken kruunasi herra A istumassa lattialla keskellä jokailtaista rukoushetkeään. Kävi ilmi, että hän ei ollut koskaan ennen kokenut talvea, joten halusi pitää huoneessa lämpötilan korkealla. Rukoushetki selittyi sillä, että hän oli uskonnoltaan muslimi. Kulttuurierojen selvittelyn jälkeen kyseisen herran kanssa elämä sujui suhteellisen mallikkaasti.

Seuraavaksi olikin sitten tiedossa muutto uuteen soluasuntoon. Kolmesta kämppiksestä kaksi olivat erittäin mukavia perus jenkkejä. Tämä viimeinen tapaus oli sitten oikein kunnon peräkammarin poika. Koskaan ei puhunut mitään, lukkiutui aina omaan huoneeseensa, eikä paljoa sosiaalinen elämä kiinnostanut. Muutaman viikon päästä kaverista ei kuulunut enään mitään. Kun yhdessä kämppisten kanssa selviteltiin asiaa, kävi ilmi että kämppis #3 oli pakannut tavaransa ja muuttanut pois ilmoittamatta kenellekään mitään!

Helsingissä Krunassa useamman vuoden asuneena ei minulla koskaan ole ollut ongelmia naapureiden kanssa. Ihme sinänsä, sillä nuoruusvuosien kultaisimmat ajat tuli vietettyä varsin riehakkaissa merkeissä kyseisessä asunnossa. Tulin siihen tulokseen, että joko naapurini ovat kuuroutuneita, taikka sitten vanhassa rakennuksessa on erittäin hyvä äänieristys.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kun yhdessä kämppisten kanssa selviteltiin asiaa, kävi ilmi että kämppis #3 oli pakannut tavaransa ja muuttanut pois ilmoittamatta kenellekään mitään!

Jouduin avioeron jälkimainingeissa asustelemaan ties missä kimppahelveteissä. Juurikin oli pari virolaista raksajamppaa ja yönmusta neekeripariskunta.

En todellakaan kertonut niille muuttavani pois. Laitoin kengät jalkaan ja kipitin kovempaa pois kuin ikinä voi mennä.

Kyllä se niin vain on, että eriväristen kanssa kimppa-asumista joutuu miettimään. Se ei vaan toimi väheksymättä kenenkään kulttuuria.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Melko hirveät naapurit "siunaantunut" nyt kun puolisen vuotta sitten muutin. Kerran kuukaudessa-kahdessa herää heiltä kuuluvaan jumputukseen tai bileiden jälkeiseen/aikaiseen rappukäytävähuutoon, mikä on siis omasta puolestani verrattain kohtuullinen tahti, mutta omassa mestassa kun ihmiset edes puhuu ääneen mihinkään kellonaikaan niin bodattu ja tatuoitu äijä tulee vihaisena rimputtamaan ovikelloa eikä kuuntele perusteluita ja sitä vastavuoroisuuden pointtia että olisivat sitten vittu itse hiljaa jos katsoo olevan varaa rajoittaa. Itsekin olen suht isokokoinen ja jotain alkeita itsepuolustuksesta on hallussa, mutta tuo "vastapuoli" (en itse edes haluaisi vastakkainasetella, mieluummin hakea yhdessä ratkaisua) taitaa mennä yli siitä mitä "I can take", ja hermo on todella pinnassa, niin millä tuollaista lähestyy?

Kieltämättä itse tulehdutin välejä parilla megabileillä heti muuttaessa, mutta vaikutteet niihin hain naapurista kuuluvasta mekkalasta - ajattelin että on varaa. Mitähän tässä tekisi, kun vastapuolelta väkivalta vaikuttaa kohtuutta realistisemmalta reaktiolta? Kellään kokemuksia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös