Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2016–2017

  • 451 795
  • 3 447

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oli. Oletan, että videotarkistuksessa asiaan saatiin parempi näkymä vielä kuin täällä olleessa videossa, jonka perusteella voitiin todeta, ettei pelikiellolle ole aihetta.

Heh. Sinun kanssasi on hyvä keskustella, kun oletat kurinpidolla olleen jotain muuta evidenssiä ja sen perusteella argumentoit, että tuomio meni oikein.

Entäs kun tuo tuomio näyttää tästä videosta käytännössä kaikille selvältä?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli. Oletan, että videotarkistuksessa asiaan saatiin parempi näkymä vielä kuin täällä olleessa videossa, jonka perusteella voitiin todeta, ettei pelikiellolle ole aihetta.
Kiitoksia vastauksesta. Tuolla olettamuksella luottanet kurinpidon toimintaan muulloinkin. Sillä tavalla helppo ja mukava asenne sinulla, ettei sinun tarvitse kuluttaa aikaa ja energiaa kurinpidon kritisoimiseen. Sen verran vielä vaivaan sinua, että kysyn, mitä mieltä olet tuosta videon pätkästä, jota olemme tällä palstalla katselleet. Oliko sen perusteella pelikiellon arvoinen taklaus?
No kuitenkin määrittelit, ettei Saravo loukkaantunut, kun tänään pelaa.
Saravo ei saanut aivotärähdystä ja pystyi pelaamaan jo tänään, mikä on loistava asia. Jos haluat määritellä Saravon loukkaantumisen pelin kesken jättämisellä, niin se sopii kyllä minulle.
 
Entäs kun tuo tuomio näyttää tästä videosta käytännössä kaikille selvältä?
Oliko sen perusteella pelikiellon arvoinen taklaus?
Tähänhän vastasin jo tuossa aiemmin. Kuten sanottu, kun kerta tuossa videolla tilanne näyttää tuolta, mutta lisärangaistusta ei annettu, oletan siihen löytyvän syytäkin.

Ja kyllä. Helpommalla pääsee, kun ei jaksa kritisoida. Ei kuitenkaan vaikuta minun elämääni mitenkään näiden pelien tapahtumat tai tulokset.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähänhän vastasin jo tuossa aiemmin. Kuten sanottu, kun kerta tuossa videolla tilanne näyttää tuolta, mutta lisärangaistusta ei annettu, oletan siihen löytyvän syytäkin.

Ja kyllä. Helpommalla pääsee, kun ei jaksa kritisoida. Ei kuitenkaan vaikuta minun elämääni mitenkään näiden pelien tapahtumat tai tulokset.
No, jotenkin arvasin, ettei sinulta lopulta vastausta saa. Kuvastaa kyllä hyvin tuota mainitsemaasi helpommalla pääsee -asennetta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pääasia on, ettei Saravo saanut aivotärähdystä. Jokainen aivotärähdys on liikaa.
Ei kuulu tähän ketjuun oikeastaan lainkaan. Saravo jätti pelin kesken tänään ensimmäisen erän jälkeen, ilman mitään näkyvää tapausta tänään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei kuitenkaan vaikuta minun elämääni mitenkään näiden pelien tapahtumat tai tulokset.
:DDDDDDDDDDD

Tää oli paras kyllä vähään aikaan. Helvetin vaikea sitä on kyllä huomata jos muka ei vaikuta. Nojoo, tällästä tänään ja huomenna lisää.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tähänhän vastasin jo tuossa aiemmin. Kuten sanottu, kun kerta tuossa videolla tilanne näyttää tuolta, mutta lisärangaistusta ei annettu, oletan siihen löytyvän syytäkin.

Ja kyllä. Helpommalla pääsee, kun ei jaksa kritisoida. Ei kuitenkaan vaikuta minun elämääni mitenkään näiden pelien tapahtumat tai tulokset.
Liigan kurinpito on siis kaikkitietävä ja erehtymätön? Jos kurinpito päättää jotain tai jättää päättämättä, siihen on mielestäsi löydyttävä joku pätevä syy ja heidän on oltava oikeassa? Vai onko siellä kuitenkin vain erehtyväisiä ihmisiä töissä tunteineen? Onko mielestäsi teoreettisesti mahdollista, että kurinpito voisi tehdä virheen tai jopa sortua puolueellisuuteen tai johonkin muuhun ihmiselle ominaiseen toimintaan?

Tiedän, että tuli monta kysymystä. Ei tarvitse vastata esseemuodossa, ranskalaiset viivatkin riittävät.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pääasia on kuitenkin se, että jatkoaika.com sivustolla nimimerkit ovat aina oikeassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kuulu tähän ketjuun oikeastaan lainkaan. Saravo jätti pelin kesken tänään ensimmäisen erän jälkeen, ilman mitään näkyvää tapausta tänään.
Harmillinen juttu. Miksiköhän ottivat tuollaisen riskin perusrunkosarjapeliin?
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saravo ei saanut aivotärähdystä ja pystyi pelaamaan jo tänään, mikä on loistava asia. Jos haluat määritellä Saravon loukkaantumisen pelin kesken jättämisellä, niin se sopii kyllä minulle.

Ohi menee, mutta tartun tähän kuitenkin; lainausta lyhennetty:
Tää palstan kaikkitietävyys on kyllä kovalla tasolla, kun pelaajien diagnoositkin löytyy. Tai ei nyt varsinaisesti diagnoosia, mutta tieto, että ei ainakaan aivotärähdyksestä ollut kyse...

Ja edes osittain takas aiheeseen; onko kenelläkään tilastoa, mikä jengeistä on taklaavin tällä hetkellä? Pelicans lienee lähellä, mutta taklataanko jossain enemmän? Ässät? Yksinkertaisesti ajatellen voisi olettaa, että useammin taklaavien jengien parista tulee enemmän käsiteltävää tähän ketjuun... Välillä läikkyy vahingossakin yli, kun riittävästi rappaa
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ohi menee, mutta tartun tähän kuitenkin; lainausta lyhennetty:
Tää palstan kaikkitietävyys on kyllä kovalla tasolla, kun pelaajien diagnoositkin löytyy. Tai ei nyt varsinaisesti diagnoosia, mutta tieto, että ei ainakaan aivotärähdyksestä ollut kyse...
En minä nyt aivan ymmärrä tätä höpötystä sieltä Tampereen suunnalta. Selitän nyt sinulle tämän perin ilmeisen asian: Päättelin, ettei aivotärähdystä olisi, kun Saravo kuitenkin liigakiekkoa tänään pelaili. Niin varmaan päättelivät Tapparan lääkäri ja Saravo itsekin. Näemmä olimme kaikki väärässä. Ihmeellisen riskin ottivat kyllä.
 
Liigan kurinpito on siis kaikkitietävä ja erehtymätön? Jos kurinpito päättää jotain tai jättää päättämättä, siihen on mielestäsi löydyttävä joku pätevä syy ja heidän on oltava oikeassa? Vai onko siellä kuitenkin vain erehtyväisiä ihmisiä töissä tunteineen? Onko mielestäsi teoreettisesti mahdollista, että kurinpito voisi tehdä virheen tai jopa sortua puolueellisuuteen tai johonkin muuhun ihmiselle ominaiseen toimintaan?.
Ei. Kyllä ja kyllä näillä puitteilla. Kyllä. On, ei, on.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En minä nyt aivan ymmärrä tätä höpötystä sieltä Tampereen suunnalta. Selitän nyt sinulle tämän perin ilmeisen asian: Päättelin, ettei aivotärähdystä olisi, kun Saravo kuitenkin liigakiekkoa tänään pelaili. Niin varmaan päättelivät Tapparan lääkäri ja Saravo itsekin. Näemmä olimme kaikki väärässä. Ihmeellisen riskin ottivat kyllä.
Niin, kai sen voi noinkin nähdä.

Varsin itsestäänselvää luulisi tämänkin olevan, mutta ei näemmä ollutkaan. Itselleni tuossa on ongelma jo siinä, että lähdetään spekuloimaan omiin päätelmiin perustuvilla mielipiteillä toisen terveydentilasta. Varsinkin, kun puhutaan päävammoista, on diagnoosin tekeminen kuulopuheiden pohjalta mahdotonta. Toipumisajat ovat tapauskohtaisia, joskus ensimmäiset oireet ilmenevät vasta myöhemmin, jälkeenpäin oireet jatkuvat eri pituisia ajanjaksoja ja niin edelleen. Päävammat tuppaavat kaikki olemaan erilaisia. Ei voi tietää, mitä siellä on ollut diagnoosina tai ei. Siksi minulle oli ongelma, että kykenit kovin vaivatta vailla epäilystä toteamaan, että Saravolla ei ainakaan aivotärähdystä ollut perustuen päättelyysi. Samalla seuran suusta ainoa tieto taitaa olla lauantaina haastattelussa annettu kommentti, että Saravo ja Rantakari tippuivat päävamman takia pois kokoonpanosta...Millä perusteella lääkäri ja Saravo ovat päätöksen päivän pelikunnosta tehneet on sekin mysteeri, josta kyseisillä henkilöillä on tieto. Tänne palstalle se tieto ei kuulu yhtään enempää kuin Peksin tarkka diagnoosikaan.

Peksille paranemisia. Toivottavasti eivät suotta riskeeraa ja kiiruhda paluuta kaukaloon. Kyllä Peksi ehtii dominoimaan sitten keväällä taas.

Mutta nyt tämä menee jo niin rankasti ohi aiheen, että jätän osaltani tähän. Jatkot jossain muualla, jos niikseen tulee.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varsin itsestäänselvää luulisi tämänkin olevan, mutta ei näemmä ollutkaan. Itselleni tuossa on ongelma jo siinä, että lähdetään spekuloimaan omiin päätelmiin perustuvilla mielipiteillä toisen terveydentilasta. Varsinkin, kun puhutaan päävammoista, on diagnoosin tekeminen kuulopuheiden pohjalta mahdotonta. Toipumisajat ovat tapauskohtaisia, joskus ensimmäiset oireet ilmenevät vasta myöhemmin, jälkeenpäin oireet jatkuvat eri pituisia ajanjaksoja ja niin edelleen. Päävammat tuppaavat kaikki olemaan erilaisia. Ei voi tietää, mitä siellä on ollut diagnoosina tai ei. Siksi minulle oli ongelma, että kykenit kovin vaivatta vailla epäilystä toteamaan, että Saravolla ei ainakaan aivotärähdystä ollut perustuen päättelyysi..
En minä kovasta yrityksestäni huolimatta nyt ollenkaan pysty ymmärtämään, mikä sinua oikein hiertää. Rohkenen väittää, että jokainen, sinua lukuunottamatta, on tehnyt saman päätelmän kuin minä, nähdessään Saravon pelaavassa kokoonpanossa eilen. Varmasti jokainen on myös ollut huojentunut siitä, ettei Saravolle käynyt Tyrväisen ajetulussa sen pahemmin. Varmasti monet, lääkäriä ja Sarvavoa myöten ovat olleet pettyneitä ja yllättyneitä, kun Saravo ei pystynytkään sitten täysipainoisesti pelaamaan.

Kiitos halustasi sivistää minua päävammoista. En ole mikään aivotärähdysten asiantuntija. Olen kuitenkin työssäni päivittäin seitsemäntoista vuoden ajan ollut tekemissä ihmisten kanssa, joilla on aivovaurio. En siis koe tarvitsevani sinulta mitään erityistä ohjeistusta asian suhteen. En usko myöskään Saravon pahastuneen siitä, että hänen tilaansa ollaan täällä pohdiskeltu ja hänelle on terveyttä toivottu.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
https://twitter.com/RealWirer/status/788424339809009665 Lahden taklaus Roymarkkiin

https://twitter.com/RealWirer/status/788431133713334272 Turtiainen Savinaiseen

Mites Jatkoajan raati ruotii näitä. Pelicans ja HPK fanien ei kannata kommentoida
Ensimmäinen oli jäähyn arvoinen. Toisessa voisi Savinaiselle antaa aasi-merkin. Selkeästi katsoo, että nyt tuplaaja tulee, katse lapaan ja kärkimiinaa kunnes kolahtaa. Onneksi kummallekaan ei sattunut mitään. Kummasti tuntuu nyt Tapparan peleissä kolisevan.
 
Viimeksi muokattu:

Since 1931

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Liverpool,sympatiat HIFK (Kom Igen Ilves)

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Kommentoinpa silti, vaikka moderaattori Teikelin mukaan ei kannata kommentoida.
Röymark on katsottava kiekolliseksi pelaajaksi, Janne Lahti ei suorita hyppytaklausta, eikä tule kyynärvarsi edellä. Jannen olkapää osuu norskin päähän. Loukkaantuiko Röymark?

Savinainen on kiekollinen pelaaja. Turtiainen osuu kiekollisen Savinaisen rintakehään, ei hyppyä, ei kyynärpäätä mukana. Ei mitään vikaa.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
https://twitter.com/RealWirer/status/788424339809009665 Lahden taklaus Roymarkkiin

https://twitter.com/RealWirer/status/788431133713334272 Turtiainen Savinaiseen

Mites Jatkoajan raati ruotii näitä. Pelicans ja HPK fanien ei kannata kommentoida
En olisi kyseisiä taklauksia muuten kommentoinutkaan, mutta pakkohan se nyt on, kun erikseen oikein kielletään.

Ensimmäinen gifin perusteella täysin selvä päähän kohdistunut taklaus. Paha sanoa mitä kuuluisi antaa, kun mitään linjaa ei (ainakaan vielä) ole. Sääntökirjan mukaan vähintään 2+10, ei tuokaan tahalliselta näytä.

Jälkimmäisestä on vaikea sanoa kyseisen pätkän perusteella, että mihin taklauksen voima kohdistuu. Saattaa osua rintaan tai ehkä osittain päähänkin. Tuosta kulmasta en lähtisi tekemään mitään lopullisia tulkintoja. Todennäköisemmin osuu kuitenkin rintaan, jolloin puhdas taklaus kyseessä.

Kuinka kauan pitää odottaa, että Pelicansin kannattajien kannattaa kommentoida Tapparan pelien tapahtumia?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kommentoinpa silti, vaikka moderaattori Teikelin mukaan ei kannata kommentoida.
Röymark on katsottava kiekolliseksi pelaajaksi, Janne Lahti ei suorita hyppytaklausta, eikä tule kyynärvarsi edellä. Jannen olkapää osuu norskin päähän. Loukkaantuiko Röymark?

Ei loukkaantunut, mutta päähän kohdistunut taklaus on kyseessä kuitenkin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sori, mutta kommentoin kuitenkin. Lahden taklaus näyttää osuvan päähän. Taklattava ei loukkaantunut (?), hän on kiekollinen eikä Lahti hyppää. Nykyisen linjan valossa maksimissaan 2 minuuttia.

Toinen ei näytä kohdistuvan päähän ainakaan tuon klipin perusteella.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei loukkaantunut, mutta päähän kohdistunut taklaus on kyseessä kuitenkin.
Mä olen myös sitä mieltä, että rumissa ja väärissä taklauksissa pitää olla myös merkitystä seurauksella.
Saatan tulkita väärinkin, mutta olen aistivinani pientä ristiriitaa näiden kahden kommentin välillä. Tai sitten jälkimmäisessä kommentissa ei ole minkäänlaista kannanottoa mukana. Mutta-sanasta vain saa sellaisen kuvan, että mahdollisella loukkaantumisella ei pitäisi olla väliä, kun kerran kyseessä on päähän kohdistunut taklaus. Tarkoitus ei ole sinänsä vittuilla tai kuittailla, vaan lähinnä mielenkiinnosta utelen, että ymmärsinkö kommenttisi oikein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös