Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 909 459
  • 21 772

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Dr Dre - Forgot About Dre

Kappaleen sanoituksissa on havaittavissa jotain eksistentialismin ja dadaismin välimaastosta löytyvää filosofista ideointia, ja sävelkulkujen taustalta saattaa löytää vaikutteita esimerkiksi Schubertin mestariteoksista. Samalla kappaleesta huokuu nykymeininkiä kritisoiva yhteiskunnallinen sanoma jonka syvälliset merkitykset aukeavat vasta monen kuuntelukerran jälkeen.

Seuraavana levylautasella on

Dr Dre - Bitch Niggaz
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
-I'DeeS - Brave & Optimistic Girl (CDS) (Lauri Järvilehto tuonut uusia ulottuvuuksia tähän bändiin)
-Pikku-G - Me ollaan nuoriso II (CDS) (kakkosversio ko. viisusta, G:n ainoa hyvä viisu)
-Daft Punk - Discovery (huikeata electrokonemusaa)
-Spider-Man (Anttilasta lähti halvalla, ihan jees soundtrack)
 

Voittaja

Jäsen
Meikäläisellä on, yllätys yllätys, jälleen Danzig ilta kämpillä. Eli koko Danzigin tuotanto tulee paukkumaan minun soittimestani tänä iltana. Asiaan kuuluu tietenkin viski ja pimeä huone...
 
Ozzy Osbourne : The Essential

Heräteostos. Tyttökaverini tahtoi tämän nimipäivälahjaksi "Dreamer"-biisin vuoksi (tyttökaverini nimeä ei edes ole suomalaisessa kalenterissa, minua on kusetettu), joten pakkohan se oli ostaa.

Naisystäväni ymmärtää sittenkin heviä, olen kiitollinen.

Ozzyn soolouran parhaat biisit samassa paketissa, mikäs tuossa.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Meatloaf & Bonnie Tyler ja Dead ringer of love seuraavaksi äiti pojasta pappia toivoi 3. women ja final countdown for those about to rock, KOOJIII!!!
Löysin Aknepopin ja Täältä tullaan venäjä kasetilta! Tarjolla tänään RATSIA JA YPÖ VIIS!!
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Voittaja
Meikäläisellä on, yllätys yllätys, jälleen Danzig ilta kämpillä. Eli koko Danzigin tuotanto tulee paukkumaan minun soittimestani tänä iltana. Asiaan kuuluu tietenkin viski ja pimeä huone...

Asiaa! Kalsarikännit Danzigia kuunnellen. Mikähän siinä on että Danzigia pitää kuunnella nimenomaan pimeässä ja mielellään makuulla? Teiniaikojen kotibileet loppuivat osaltani usein siihen, että kun muut olivat sammuneet niin pistin Danzigin soimaan ja löhösin selälläni lattialla pilkkopimeässä.

"Untill you call on the dark..."
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas kerran olen kuunnellut pari päivää Weezerin Pinkertonia toistolla yötä päivää. On se vaan perkeleen hyvä platta.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
- Molly Hatchet, Greatest Hits kokoelma (erinomainen muistutus siitä, että aikanaan Skynyrdin ja ABB:n rinnalla möyri myös MH varsin väkevästi)

- Motörhead, No sleep`til Hammersmith live (tämä on yksi vakuuttavimmista livelevyistä sarallaan, pitäisi sisällyttää peruskokulun opetussuunnitelmaan pakolliseksi musatuntien ohjelmaksi)

- The complete Million Dollar session, tämä on se Evertonin musavisassakin pyörähtänyt setti, jolla jammailevat Sunin studioilla 4.12.1956 Elvis, Carl Perkins, Jerry Lee Lewis ja Johnny Cash. Nauha pyörii ja jannut jammaavat yhteensä 40 otosta, aikamoista!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä viikolla Pulpin We Love Life on eksynyt stereoihini useammankin kerran. Tuo levy tuli ilmestymisensä aikoihin pari vuotta sitten ohitettua miltei olankohautuksella, mutta nyt olen sitä mieltä että se on jopa selkeästi parempi kuin edeltäjänsä Different Class ja This Is Hardcore. Nekin sentään kuuluivat 90-luvun albumiparhaimmistoon. Varsinkin yli 8 minuuttinen, tiivistunneilmainen Wickerman ja haikea Roadkill ovat auenneet kunnolla viime päivinä. Ensinmainitun urbaanilegendamainen sanoitus ei tosiaankaan tarvitse mitään videoita, filmi alkaa pyöriä pään sisällä samantien, kun sanoja tarkemmin kuuntelee.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Muutama levy, jotka ovat soineet mennäviikkoina stereoistavb

Redrama - Everyday Soundtrack.
Soinut mp3:na jo jonkun aikaa stereoissani. Nyt taas rahan tullessa Tuomaksen luo, on pakko-ostoksen paikka. Parasta räppiä mitä tässä maassa on syntynyt.

Soul Captain Band - jokaiselle tulta.
Minua rauhoittavaa musiikkia, saa jalan napsuttamaan lattiaan, yläruumiin heilumaan puolelta toiselle ja ajatukset muualle kurjasta maailmasta. Hienoa suomalaista Soul/hiphop-meininkiä.

Jukka Poika ja Kompostikopla.
Samat sanat kuin Soul Captain Bandille.

Näitä siis enimmäkseen, myös Bo Kasperssia, Absoluuttista Nollapistettä ja Sean Paulia on tullut kuunneltua.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viimeiset kolmisen viikkoa on soittimessa käynyt vain kaksi levyä: Absoluuttisen Nollapisteen Nimi muutettu ja Limonadi Elohopean Halaus. Nyt tietenkin kaikki Abso-fanit kuuntelevat Seitsemättä sinettiä ja kukaan ei tiedä mikä Limukka on kun sitä ei enää mainosteta suomalaisen rock-musiikin pelastajana, mutta minun kuuntelutottumukseni nyt ovat tällaiset. Halaus ja Strokesin eka ovat varmaan ainoat levyt jotka olen ostanut vuoden sisällä niiden ilmestymisestä... ja tuo Nimi muutettu.

Nimi muutettu on millä mittapuulla tahansa kansainvälinen klassikko. Dylan, Bowie, Lowe ja Beatles ovat Liimatan ja Co:n kanssa vaikeuksissa.

Halaus jatkaa Limukka-linjalla. Kaikkia viittä levyä olen ensi kuulemalta inhonnut. Niin kävi nytkin. Halaus on ehkä Limonadien paras levy. Saippua pistää hanttiin kyllä.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Therapy? - Troublegum. On se perkeleellisen luokan rokkilevy,että oksat pois. Pitkän tauon jälkeen kuuntelin koko levyn siltä istumalta. Screamager, Isolation,Trigger Inside, Die Laughing,Turn ja Nowhere... Siinä on yhdelle levylle legendaa.

Eilinen keikka oiva oisoitus Therapyn livekunnosta, kertaakaan ei yhtye ole jättänyt allekirjoittanutta kylmäksi.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
The Jam - Back to Back, sisältää levyt In the City ja This is the Modern World. Jatkan siis itsepintaisesti uunituoreen musiikin möyrintää, nämäkin ovat peräisin vuodelta 1977 ;)

Hemmetin hyvää sekoitusta punkkia, rokkia, rollia, sun muuta ränttätänttää. Taitaa olla moni nykyinenkin skenen edustaja saanut vaikutteita Jamilta.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikävä juttu taas, kyllä ne ruåtsalaiset osaa. Juuri nyt daami nimeltä Pauline. 'Candy Rain' sisältää hauskaa 60/70-lukujen Motown-soundia himpun verran modernimpana versiona. Kaikki kappaleet eivät (vielä) kolahda yhtä hyvin kuin 'Babylon' ja 'Running without gas', mutta eiköhän se siitä...
Moonsorrow'n Kivenkantajaa kuuntelin jokin aika sitten reippaanpuoleisesti, ja Lauri Järvilehdon (ale-hyllystä, kolme juuroa) soolotuotosta. En kuitenkaan ole täysin vapaa Audioslave-orjuudestani, ei lähde aamu oikein käyntiin ilman paria biisiä :)

Edit: oli unohtua - Pinkin 'Trouble'. Se laulaa sen tosi hyvin, vaikka sinällään biisi on kliseemäinen rokettirolli.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En viitsiny kahlata koko topiccia läpi,niin kuka kuulu 80-luvun Rockin Suosioihin? Itse en juuri muuta kuuntele..
Motley Crue - kickstart my heart
Twisted Sisters - i wan't to rock
Def Leppard - lets get rocked
Kizz - Lick it up

Itse saan aivan käsittömät kiksit,kun noita kuuntelee,tulee kerrassaan mahtava fiilis,ja ikävätkin asiat saa näyttämään hyvältä.

öö.. Kai nyt nuo on tosiaan 80-luvulta? Siinä hyviä kappaleita
muutama
 

Wolves

Jäsen
heh, kovalevyn kätköistä löytyi Dion - Holy Diver.

Sai hymyn taas pitkästä aikaa meikäläisen suupieliin.
 

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Coptic Rainin Discovery e.p.
- kummallisia cover-versioita puolenkymmenestä kappaleesta, jotka luulin tunnistavani, mutta slovenialaisella mörinällä ja raskaalla kädellä soitettuna ovat muuttaneet sen verta muotoaan, ettei aivan kaikkia tunnista millään. Doorsin People are Strange sentään pysyi muotissaan, mutta ei sekään ole kuin ohkaista paperia Martti Servon Yösydän-ohjelmien tulkintojen kanssa. Mies on n.e.r.o.

Simple Mindsin New Gold Dream (ja vähemmässä määrin Sparkle in the Rain)
- edelleen aivan kympin levy (ilmeisesti muidenkin mielestä, sillä tämä on jo kolmas CD jonka olen itselleni hankkinut, kun ei levy pysy millään hyllyssä). Sparkle In the Rain alkaa komeasti, mutta heikkenee loppua kohden aivan liikaa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taustalla juuri tällä hetkellä, Leevi and The Leavings.

Mahtavia biisejä, mutta samalla todella pahaa tekee. En voi mitään sille, että kyynel vääntyy väkisinkin silmäkulmaan. Julkkiksista vain Speden kuolema on koskettanut yhtä paljon kuin Göstä Sundqvistin. Tavallaan ei pitäisikään kuunnella näitä biisejä, kun tulee sen verran paha olo...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä soi kappale The Phantom of The Opera, levyltä Century Child.

Muutenkin kyseinen bändi soittaa stereoissani lähes yhtä usein kuin Kuningas.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Misfits. The Misfits. Ja ihan varmasti ihan vitun riittävän kovalla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi kappaletta R.E.M:n Best Of-kokoelmia on soinut täälläkin ahkerasti. Uuden In Timen lisäksi hommasin myös bändin indie-kauden Best Of-kokoelman ja se on soinut noista kahdesta useammin, kun suurin osa sen biiseistä oli minulle ennalta tuntemattomia.

Sarjassamme "lisää katetta postikuluille" tuli hankittua vielä Guns N' Rosesin Appetite For Destruction (6,95€). Siitä onkin vähintään 10 vuotta, kun olin tuon albumin viimeksi kuullut täydeltä mitaltaan. Aikoinaan omistamani kasettiversio nimittäin tuhoutui täysin käsittämättömän ja epäonnisen tapahtumaketjun seurauksena ja nyt vihdoin tuli vihdoin tehtyä. Hyvinhän nuo biisit potkivat edelleen, paremminkin kuin silloin penskana, vaikka GNR onkin niitä bändejä, mistä en jaksa olla loputtoman kiinnostunut.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuuntelussa vai pitäisikö sanoa katselussa Led Zeppelinin How the west was won dvd. Tosi laadukas teos. Kaikkea mitä Zeppelinfani voisi toivoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös