Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 901 648
  • 21 724
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Maija Vilkkumaan uutukainen kappale, "Lissu ja mä", soi kuulaasti ja hyvinkin kauniilla, raikkaalla ja tuoreella soundilla. Bravo!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ghostin uusin Cirice. Vaikuttaa aivan loistavalta ja toivottavasti tuleva levy yltää ainakin samaan kuin Infestissumam.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Legendaarinen The Boomtown Rats on jälleen kasassa ja tulossa ensi kesänä Kivenlahti Rockiin. On siis mahdollisuus kuulla livenä tuossa ihan kivenheiton päässä kaikki legendaariset hitit, kuten I Don't Like Mondays ja.... ja... No, voi tietysti olla, että settilistaa täydennetään Bob Geldofin ikivihreillä soolohiteillä, kuten... kuten... tuota...

I Don't LIke Mondays on niin hyvä biisi, että se yksin riittää oikeuttamaan bändin olemassaolon ja keikkailun. Tämä avautui minulle jo aika kauan sitten.

Rat Trap on hyvä Boomtown Ratsin biisi. Muita ei kyllä sitten irtoa ulkomuistista meikäläiseltäkään.

Tuli sitten lopulta katsastettua tuo Sir Bobin eilinen veto Kivenlahti Rockissa ja ostettua sieltä mukaan suht tuore kokoelma So Modern - The Boomtown Rats Collection. Onhan tämä kauttaaltaan varsin tiukkaa tavaraa, vaikka maailma on tehokkaasti unohtanut melkein kaikki muut biisit kuin I Don't Like Mondaysin. No, tuon Rat Trapin muistin nimeltä jo aiempaa viestiä kirjoittaessani, mutta se ei istunut huippuhauskaan sarkasmiini. Lisäksi ainakin Someone's Looking At You on sellainen biisi, jonka olen varmasti kuullut aiemminkin. Mary of the 4th Form on erityisen mainio veto.

Eilisellä keikalla ehkä itse Geldof oli bändin heikoin lenkki ja lämpeni hitaasti. Muiden rottien soitto oli hyvässä vireessä, mutta kiiltävässä puvussaan kyyryssä asennossa lavan laidalta toiselle jatkuvasti kävellyt harmaantunut Bob muistutti lähinnä sitä vähän omituista setää, joka sukujuhlissa rohkaisuryyppyjä otettuaan päättää laittaa shown päälle. Vaikea sanoa, olivatko kommentit viilenevästä illasta ja melko harvalukuisesta yleisöstä aitoa vitutusta vai vain osa miehen harkitun kärttyisää imagoa. Loppua kohden meno kuitenkin parani ja tulipa nyt se I Don't Like Mondayskin kuultua sitten alkuperäisen esittäjän esittämänä.

Sää oli mainio, mutta mitään kovin suurta yleisörynnistystä ei Kivenlahti Rockin ensimmäiseen päivään tullut. Sinänsä ymmärrettävää, kun suurimmat ulkomaiset nimet Nazareth ja The Boomtown Rats eivät nyt varsinaisesti ole mitään massoja liikkeelle saavia nimiä, Nazarethkin on käynyt viime aikoina niin usein Suomessa, ja kotimaiset olivat sitä perussettiä, jotka kiertävät muutenkin kaikki festivaalit. Melrose vastasi kuitenkin omaan makuuni illan kovimmasta vedosta ja Jouni Hynynen, joka heitti kieli poskessa erinäköistä haukkua muista esiintyjistä, tyytyi vain toteamaan että "Melrosesta on paha laittaa paremmaksi".
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lasten hautausmaa - Tuulipuut

Tulevalta albumilta lohkaistu single Tuulipuut todellakin toimii. Vuodenvaihteessa ilmestynyt EP oli jo pirun kova ja perjantaina julkaistava albumi voikin olla yksi kuluvan vuoden parhaista. EP:llä sävyt ovat melko melankolisia ja tuskinpa tuo levykään ihan helpointa poppia tulee olemaan, mutta single on kyllä ehkä vähän menevämpi kuin EP:n biisit. Upeita sanoituksia, joita naislaulajan ääni tukee todella hyvin. Synkän kaunista menoa.

Edit: Toinen maistiainen levyltä: Kirkkaasta hämärään . Vähän synkempää teemaa ja tunnelmaa, melko mahtipontisella otteella. Mana Manahan tosta tulee mieleen jollain tapaa.

Edit2: No kappas perkele, YLE Areena palvelee, kyseessä näköjään YleX:n viikon levy ja Areenan kautta siis kuultavissa: Lasten hautausmaa - Lasten hautausmaa (LP) | YleX:n Viikon albumi | Radio | Areena | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Np Ruudolf feat. Karri Koira - Muistutat mun jeeppii

Näkyy olevan kesä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Perjantaina olisi mahdollista nähdä tuo bändi Sörnäisissä Sideways-festareilla, mutta totta kai se menee juuri päällekkäin henkilökohtaisen (ja kenties koko festareiden) pääaterian Jesus & The Mary Chainin kanssa. Toinen bändi, jota olen ajatellut joskus katsastaa livenä eli Teksti-TV 666 menee sitten puolestaan päällekkäin Killing Joken kanssa. Se soitti viime kesän Flowssakin jonkun minua enemmän kiinnostavan kanssa juuri samaan aikaan. Sinänsä ärsyttävää, kun tuolla ei kuitenkaan kovin montaa minua ennakkoon kiinnostavaa artistia ole mukana, niin ne vähät sitten soittavat päällekkäin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiitoksia suosituksesta, tämähän oli mielenkiintoisinta settiä aikoihin. Pelkästään noiden kahden näytteen perusteella albumi menee ehdottomasti hankintalistalle!
Olenko hyvä, joskus näinkin päin. Aika monta bändiä on vuosien mittaan sun listoista päätynyt kuunteluun.

Mutta missä on @Everton? Kerrankin Kouvolasta tulee jotain hyvää, eikä tästä ole aiemmin kuultu täällä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kerrankin Kouvolasta tulee jotain hyvää, eikä tästä ole aiemmin kuultu täällä.

Jaa, pitäisikö mun alkaa mainitsemaan kaikki tuoreet kouvolalaisbändit tällä palstalla, vaiko vaan spämmätä kehuja tuttujen bändeistä?

Lasten hautausmaa on saanut jopa yllättävän kovaa hehkutusta. Juttuja ja kovia arvosanoja ollut niin Rumbassa kuin Soundissakin (jos nyt enää kukaan aktiivinen musiikinkuluttaja printtimedioita edes lukee). Referenssitkin on kunnossa, mutta en itse ole ainakaan vielä oikein kunnolla syttynyt.

Ps. biisintekijä Tuomo Mannosen toinen yhtye, Kivesveto Go-Go sen sijaan on kiistatonta timanttia.

Ps2. on tuo Tuulipuut kyllä kova biisi.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lasten hautausmaa on saanut jopa yllättävän kovaa hehkutusta. Juttuja ja kovia arvosanoja ollut niin Rumbassa kuin Soundissakin (jos nyt enää kukaan aktiivinen musiikinkuluttaja printtimedioita edes lukee).

On muuten tuo Rumba uudistuksen myötä mennyt aika säälittäväksi vihkoseksi. "Keikka-arviot" on pituudeltaan jotain Twitter-sukupolven keskittymiskykyyn mukautettuja, levyarvioita vain muutama per lehti ja irtonumeron hinta käsittämätön 8,90. Itse asiassa katsoin juuri, että normaalihintaisessa tilauksessa näköjään säästää hurjat 40 senttiä per numero. Melkein voisi epäillä, että nuo on tarkoituksellisia toimenpiteitä ajaa lehden printtimediamuoto lopullisesti alas. Kuvittelin olevani Soundin kestotilaaja, mutta jossain vaiheessa sen tuleminen vain lakkasi, eikä ole laskujakaan näkynyt. Ei sitten.

Mitä nyt muutaman biisin olen kuunnellut lisää Lasten hautausmaata, niin rupeaa tosissaan harmittamaan perjantainen päällekkäisyys. Tuskin silti sentään rupean suunnitelmia muuttamaan, kun Jesse ja Maria Ketju on varmasti kotimaista bändiä hankalampi bongata pian jossain lähellä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jaa, pitäisikö mun alkaa mainitsemaan kaikki tuoreet kouvolalaisbändit tällä palstalla, vaiko vaan spämmätä kehuja tuttujen bändeistä?
Ei ollut mitenkään vittuiluna tarkoitettu, oikeasti vain yllätyin ettei tästä ollut tässä ketjussa aiemmin mitään mainintaa, varsinkin kun sä kovana musiikkimiehenä olet muistaakseni liputtanut jossain yhteyksissä noita Kouvolan ug-helmiä (Kivesveto Go Go oli ainakin muistissa). Mut miten vaan, eihän sitä tosiaan kaikesta voi digata.

Susien lauma on nousemassa aika kovaksi suosikiksi noista levyn vedoista. Aika vahva kokonaisuus noin muutenkin koko levy.
Mitä nyt muutaman biisin olen kuunnellut lisää Lasten hautausmaata, niin rupeaa tosissaan harmittamaan perjantainen päällekkäisyys. Tuskin silti sentään rupean suunnitelmia muuttamaan, kun Jesse ja Maria Ketju on varmasti kotimaista bändiä hankalampi bongata pian jossain lähellä.
Lasten Hautausmaa varmaan tulee kesän ja syksyn aikana olemaan suht helppo bongattava, sen verran tuntuisi nostetta olevan. Joten eiköhän noita tilaisuuksia tosiaan tule.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ollut mitenkään vittuiluna tarkoitettu

Ihan huumorilla mä tuon otin, olisi varmaan pitänyt laittaa hymiö perään...

Kouvolassa on hyvin aktiivista pöhinää musarintamalla, mutta kuviot kuitenkin hyvin pient - tai ainakin tiiviit. Käytännössä voisi siis sanoa, että joka bändissä (poislukien ehkä jotkut kaikkien nuorimmat tai metallisimmat) soittaa joku vanha tuttu, tuttava tai jopa entinen oma soittokaveri. Sitten kun vielä tiedän, että jokunenkin musikantti on aktiivinen tälläkin palstalla, niin aina välillä alkaa miettiä että kuinka paljon kehtaapi mainostaa.

Mutta pitää ottaa tuon Hautuumaa tarkempaan syyniin. Kun kuulin bändiä ekaa kertaa, niin jäi vähän sellainen "ihan ok" -olo, mutta koko levyä en ole vielä kuunnellut kertaakaan.


Psychocandy pitäisi kai pyöräyttää läpi pariin kertaan, sillä liput Sidewaysiin hankittuna. Festarien infosivu ei ollut kaikkein informatiivisin, joten varmistelisin vielä, että onhan nuo esitykset pihalla? Eli pukeutuminen sään mukaisesti.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Festarien infosivu ei ollut kaikkein informatiivisin, joten varmistelisin vielä, että onhan nuo esitykset pihalla? Eli pukeutuminen sään mukaisesti.

Nyt festarin kotisivulle on vihdoin lisätty aluekartta. Eli ilmeisesti kaikki muut lavat paitsi Kellohalli, on ulkona. Alue on sen verran pieni, että arvelin joidenkin pikkulavojen oleva sisällä, mutta aikataulu on näemmä sovitettu niin, ettei lähekkäin olevilla lavoilla ole yhtäaikaista ohjelmaa.

"Greenpeace lataamo". Sinne varmaan sitten, jos rupeaa liikaa vituttamaan...
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Ghostin uusin Cirice. Vaikuttaa aivan loistavalta ja toivottavasti tuleva levy yltää ainakin samaan kuin Infestissumam.
Ollut tuo uusi biisi tehokuuntelussa ja kuulostaa joka kerta paremmalta. Tykkään todella paljon. Alussa on varsin Slayer-tyyliset kitara-melodiat. Muutenkin kiva, että kitarat ovat esillä enemmän, kun Infestissumamilla olivat hieman piilossa. Cirice on itseasiassa eräällä tavalla ekan ja tokan levyn risteytys.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäi siis se Lasten Hautausmaa näkemättä Sidewaysissa päällekkäisyyden takia, mutta upouusi CD sieltä sentään löytyi mukaan ja nyt muutaman kuuntelukerran perusteella vaikuttaa kauttaaltaan hyvältä lätyltä. Ensipainoksessa on lisäksi mukana vuodenvaihteessa ilmestynyt viiden biisin EP, jossa on vain yksi sama biisi (Iho, hiukset ja luut) kuin albumilla. Originaalimateriaalin lisäksi albumilla on "Tyttöni"-käännös Where Did You Sleep Last Night-standardista.

Seuraavan kerran on mahdollisuus nähdä bändi pääkaupunkiseudulla ilmaisessa Kalliola Rockissa Alppipuistossa kahden viikon päästä. (Linkki "Alppipuiston kesä"-sivulle.) Täytyypä katsoa pääseekö tuonne, kunhan tarkempi aikataulu julkaistaan. Muista ainakin Röyhkän Uhrijuhla ja Samae Koskinen kiinnostaisi myös jossain määrin. Ainakin tuohon hintaan...
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
CMX - Cloaca Maxima II ja Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Rajaportti

Huhhuh, kun nämä kestävät aikaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
CMX - Cloaca Maxima II
Kyseisen kokoelman kolmas levy, eli Uraani on omalla kierolla ja monisyisellä tavallaan ehkä yksi CMX:n parhaista "albumikokonaisuuksista." Yhtyehän itse vitsaili joskus tuosta jotain siihen suuntaan, että ovat tätä kyseistä levyä tehneet jo vuosia.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kyseisen kokoelman kolmas levy, eli Uraani on omalla kierolla ja monisyisellä tavallaan ehkä yksi CMX:n parhaista "albumikokonaisuuksista." Yhtyehän itse vitsaili joskus tuosta jotain siihen suuntaan, että ovat tätä kyseistä levyä tehneet jo vuosia.
Koko kokoelman avausraita Olet tässä räjäyttää jo potin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Rajaportti

Huhhuh, kun nämä kestävät aikaa.
Surupuku oli erityisesti sanoituksellisesti ihan hirveä jo ilmestyessään, eikä aika ole tehnyt siitä yhtään siedettävämpää. Jarkko, muuten erittäin hyvä ihminen, saisi hävetä.

Spotifystä löytyi The Exploding Eyes Orchestran debyytti, joka on ollut tehosoitossa nyt. Sellaista 70-luku henkistä, mutta kuitenkin ajanmukaisella otteella tehtyä rockia. Tekijöinä sama porukka joka levyttää myös Jess and Ancient Ones nimellä. Savossa osataan näköjään retroilu tyylikkäästi vaikken oikein ymmärrä tätä tapaa luoda uusi bändi jos haluaa kokeilla musiikillisesti hieman erilaisia latuja. Ihan olisi kelvannut "emobändin" nimelläkin julkaistuna tämä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime aikojen livekokemusten innostamina hankin boksit "The Boomtown Rats - Classic Album Selection" ja "The Jesus and Mary Chain - Original Album Series". Ensin mainittu sisältää Boomtown Ratsin kaikki kuusi studioalbumia ja jälkimmäinen J&MC:n kuudesta albumista viisi - viimeinen, eri yhtiölle levytetty Munki puuttuu. Tässä se sateinen juhannus kuluukin rattoisasti.

Rottien boksi on remasteroitu ja kuulostaa soundeiltaan hyvältä, mutta Jessen askeettinen halpisboksi on etenkin alkupäästään todella tuhnuisen kuuloinen - no, se kai osin kuuluu asiaankin, mutta etenkin Psychocandyn kohdalla saa vääntää nupit kaakkoon, että ylipäänsä kuuluu mitään

Sidewaysin uusista tuttavuuksista Fickle Friends osoittautui kiinnostavimmaksi. 80-luvun kitara/synapoprockiin päin kumartava bändi Brightonista ei ole vielä pitkäsoittoa tai edes kunnollista fyysistä levyä julkaissut, mutta iTunesista löytyvät singlet ja EP tuli hankittua. Kivaa kesämusiikkia, tjeu Swim ja For You. (Youtube-linkkejä)
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Solstafir - Köld. Vihdoin sain levyn vinyylinä. 15.5 piti ilmestyä, mutta myöhästyi reilun kuukauden. Totean vain että hiton hyvä! Kaikkiin ei uppoa, mutta minulle riipivä laulu ja melankolia sopii täydellisesti...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Architects - Gravedigger

Architects oli juuri päättyneillä Tuska-festareilla positiivisin ja iloisin yllätys ainakin minulle (soitti ennen Lamb of Godia ja Sabatonia, joten tuli kyllä ihan puskista). Koskaan ollut kuullutkaan yhtään biisiä, mutta varsinkin tämä Gravedigger oli aivan upea veto. Pitääkin ottaa tarkempaan syyniin kyseinen brittiläispumppu. Ajattelin saman tien, että muistuttaapa vähän Killswitch Engagea. Keikalla menivät paljon energisemmin ja raskaammin, tykkäsin kovasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös