Kurinpitopäätökset kaudella 2013–2014

  • 440 438
  • 1 825
Suosikkijoukkue
Kärpät
Asia meni minustakin juuri näin. Kyynärpäätä ei ollut, enkä usko vahingoittamisyritykseenkään. Mutta oli hyppy, oli liikaa vauhtia, oli laitataklaus ja taklaus osui päähän. Näistä tuon hypyn ja päähän osumisen takia minusta olisi ollut paikallaan laittaa Juhis suihkuun ja laittaa 1-2 matsia pelikieltoa.
No vauhtiahan tuossa ei ollut juuri minkään vertaa eikä tuo täyttänyt laitataklauksenkaan tunnusmerkkejä missään määrin joten jäljelle jää vain ne hyppy ja päähän osuminen, jotka jo edellisessä viestissäni mainitsin.

Se on selvää että täällä osa porukkaa vaatii pelikieltoa mutta ei tuossa kyllä ole siihen oikein mitään perusteita. Mistä pelikiellon voisi edes antaa? Viime aikoina niitä on annettu mm:

Vahingoittamisyrityksestä. Sitähän tässä tapauksessa ei ollut. Tai no, täsmälleen oikean vastauksen tähän tietää vain Aaltonen itse, mutta siltä se ei näyttänyt.

Taklatun pelaajan loukkaantumisesta. Sitäkään ei tapahtunut.

Erityisen kovista tai rumista otteista. En näe niitäkään tässä Aaltos-casessa.

Nythän tuo oli lähinnä läheltä piti -tilanne, joka sekin aiheutui siitä että Taipalus kerkesi hieman väistää.

Olen edelleen sitä mieltä että pikkukakkonen oli hieman alakanttiin ja pelirangaistus olisi ollut jo hivenen yläkanttiin. 2+10 olisi ollut mielestäni oikea tuomio päähän kohdistuneesta taklauksesta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No minä olin kyllä SaiPan puolella ja en nähnyt ulosajon arvoisena, joten ei kannata yleistää.

Ah, anteeksi. Jostain syystä pidin sua Kärppä-naamana.

Tosin tuolla sinun perusteluissasi totesit, että telkkarista katsoit etkä nähnyt osumaa päähän ja siksi tuomio oli susta OK. Hidastuksista taas käy ilmi että kyllä se Juhiksen olkapää Taipaluksen kupoliin kopsahtaa, joten sinänsä tuo perustelu ei ihan toimi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vahingoittamisyrityksestä. Sitähän tässä tapauksessa ei ollut. Tai no, täsmälleen oikean vastauksen tähän tietää vain Aaltonen itse, mutta siltä se ei näyttänyt.

Taklatun pelaajan loukkaantumisesta. Sitäkään ei tapahtunut.

Erityisen kovista tai rumista otteista. En näe niitäkään tässä Aaltos-casessa.

Nythän tuo oli lähinnä läheltä piti -tilanne, joka sekin aiheutui siitä että Taipalus kerkesi hieman väistää.

Olen edelleen sitä mieltä että pikkukakkonen oli hieman alakanttiin ja pelirangaistus olisi ollut jo hivenen yläkanttiin. 2+10 olisi ollut mielestäni oikea tuomio päähän kohdistuneesta taklauksesta.

Jotenkin nyt koen että tästä asiasta pitää vielä vängätä. Samoista jutuista oon mielestäni kirjotellu jo ties minne, mutta vielä jatkan. Sori. Mutta jos tällee hyvässä hengessä mennään ni ei kai se haittaa. Laittakaa ignoreen jos vituttaa.

En usko minäkään vahingoittamisyritykseen. Vahinko/harvemmin taklauksia jakavan pelaajan osaamattomuudesta johtunut koko temppu.

Erityisen rumia ja kovia otteita, no, siinä kyllä hypätään ja osutaan kaveria laidan vieressä päähän, ja ihan kunnon vauhdilla. Tuo liian kova vauhti on ehkä makukysymys, jossa sinun värilasisi painavat mielipidettä yhtäälle ja minun toisaalle, joten okei, unohdetaan se. En oikein ymmärrä millä perusteella tämä ei laitataklauksesta käy, mutta jos nyt sekin sitten vaikka unohdettaisiin, niin hyppytaklaus päähän jää. Kyllä siinä minusta jo vähän turhan rumien ja kovien otteiden tunnusmerkit täyttyy.

Se että taklattava pelaaja ei loukkaanu on mielestäni suoraan sanottuna vitun tyhmä perustelu määrittää pelikiellon tarpeellisuutta tai pituutta. Tämän perusteellahan tässä perkeleen liigassa tänä päivänä näitä tuomioita osin jaetaan, mutta se on niin saatanan vammaista että menee hermo kun asiaa alkaa kunnolla ajattelemaan.

Jos Taipalus olisi jäänyt jarkkoruutumaisesti jäähän selällään makaamaan, SaiPan huoltajat ois rynnänneet paikalle ja alkaneet miehen niskaa tukemaan, vähän siinä vielä Koho tai V.Hämäläinen olisi käynyt tuomareille räksyttämässä, niin varmasti olisi Aaltonen ajettu ulos. Pelin jälkeen Tirkkonen olisi vielä voinut vittuillakseen valehdella, että Lauri on tuolla huonovointisena, mutta halusi pelata pelin loppuun ja annoin luvan, ehkä ei olisi pitänyt, kyllä se aivotärähdykseltä näyttää. Tämmösellä perseilyllä olisi saatu Taipaluksen oikeasta kunnosta huolimatta esitettyä että mies loukkaantui. Jos näin olisi tehty, niin sittenkö Aaltosta olisi ihan oikeasti oikeutettua rankaista kovemmin? Tilanteessa ei olisi oikeasti ollut mitään eroa siihen mitä nyt oikeasti tapahtui, muuten kuin SaiPan väen teatterikykyjen osalta.

Minusta kyseessä oli huonosti suoritettu taklaus, jossa oli hyppy mukana ja joka osui Taipalusta päähän, mutta onneksi ei sentään koko voimalla. Oli enempi vähempi vahingon ja osaamattomuuden syytä koko juttu, joo, mutta kyllä minäkin saan dunkkua jos vahingossa rysäytän autolla päiväkodin leikkipaikalle kun yritän vähän kässärikäännöstä mutta auto karkaa kun en osaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Erityisen rumia ja kovia otteita, no, siinä kyllä hypätään ja osutaan kaveria laidan vieressä päähän, ja ihan kunnon vauhdilla. Tuo liian kova vauhti on ehkä makukysymys, jossa sinun värilasisi painavat mielipidettä yhtäälle ja minun toisaalle, joten okei, unohdetaan se. En oikein ymmärrä millä perusteella tämä ei laitataklauksesta käy, mutta jos nyt sekin sitten vaikka unohdettaisiin, niin hyppytaklaus päähän jää. Kyllä siinä minusta jo vähän turhan rumien ja kovien otteiden tunnusmerkit täyttyy.
Purnaan vielä tuosta vauhdista ja laitataklauksesta, vaikka sanotkin että unohdetaan ne, mutta et selvästikään ole oikeasti muuttanut mielipidettäsi.

Katso tuo nelosen klippi, heti videon alussa näkyy tilanne oikealla nopeudella kuvattuna. Ei tuota taklausta saa hyvällä tahdollakaan liian kovavauhtiseksi. Sanoisin jopa että taklaukseksi suhteellisen hitaalla vauhdilla suoritettu.

Ja laitataklaus:
520 - LAITATAKLAUS
a) Pelaajalle, joka vartalotaklauksella, poikittaisella mailalla, kyynärpäätaklauksella, ryntää-
mällä tai kampittamalla aiheuttaa vastustajan rajun kaatumisen laitaa vasten, tuomitaan
erotuomarin harkinnan mukaan:

Käytännössä laitataklaus tulee kyseeseen vain silloin kun taklattava pelaaja on irti laidasta. Nyt näin ei ollut vaan Taipalus oli kiinni plankissa eikä edes kaatunut taklauksen seurauksena vaan istahti sen jälkeen ihan itse jäähyn toivossa. En ymmärrä millä perusteella katsot tilanteen myös laitataklauksen tunnusmerkit täyttäväksi.

FASlapsi kirjoitti:
Se että taklattava pelaaja ei loukkaanu on mielestäni suoraan sanottuna vitun tyhmä perustelu määrittää pelikiellon tarpeellisuutta tai pituutta. Tämän perusteellahan tässä perkeleen liigassa tänä päivänä näitä tuomioita osin jaetaan, mutta se on niin saatanan vammaista että menee hermo kun asiaa alkaa kunnolla ajattelemaan.
Olen samaa mieltä, mutta sanoinkin vain millä perusteilla viime aikoina pelikieltoja on annettu. En oikeastaan ottanut kantaa onko nuo oikeita vai vääriä perusteluja.

FASlapsi kirjoitti:
Minusta kyseessä oli huonosti suoritettu taklaus, jossa oli hyppy mukana ja joka osui Taipalusta päähän, mutta onneksi ei sentään koko voimalla. Oli enempi vähempi vahingon ja osaamattomuuden syytä koko juttu, joo, mutta kyllä minäkin saan dunkkua jos vahingossa rysäytän autolla päiväkodin leikkipaikalle kun yritän vähän kässärikäännöstä mutta auto karkaa kun en osaa.
Huonosti suoritettu taklaus kyllä, jossa ei onneksi sattunut mitään. Rangaistukset pitää laittaa oikeisiin mittasuhteisiin ja minun mielestäni tässä tapauksessa pelikielto olisi ollut liian kova rangaistus.

Mitä tulee tuohon kässärikäännökseen niin onhan siinäkin tilanteessa merkitystä teon vakavuudella ja seurauksilla, siihen mitä rankkua saat. Parhaassa tapauksessa selviät ehkä anteeksipyynnöllä ja korjaat korkeintaan oman hivenen rikki menneen autosi jos leikkipaikalle tai siellä oleville henkilöille ei käy kuinkaan. Pahimmassa tapauksessa joudut edelleen korjaamaan sen oman autosi, sen lisäksi saat turpiisi joltain vanhemmalta kenen lapsen yli ajoit ja loppujen lopuksi poliisikin passittaa sinut vielä linnaan kuolemantuottamuksesta.
 
Nyt kun on jo yleinen tapa haukkua tuomareita, niin voisi näitä otteluvalvojiakin alkaa vähän valvomaan.

Minun mielestäni otteluvalvojalta voi vaatia päätöksissä ihan erilaista linjakkuutta kuin tuomareilta kentällä. Tuomarit joutuvat kentällä tekemään päätöksensä sekunnin kymmenyksissä, ilman hidastuksia ja monesti vielä tilanteen huonosta kulmasta nähtyään. Silloin on aika luonnollista, että usein mennään metsään.

Sen sijaan otteluvalvojalla on mitä ilmeisimmin ollut mahdollisuus katsella tätäkin tilannetta vielä hidastettuna monesta kulmasta, ja silti hän päästää julkisuuteen tuollaisen aivopierun. Sitä minun on vaikea ymmärtää.

SaiPa olisi voinut viedä tämän halutessaan itsekkin kurinpitoon. Jostain syystä eivät kuitenkaan nähneet tätä tarpeelliseksi.

No mitäpä se asia SaiPaa liikuttaa? Tapparalla se valitusoikeus pitäisi tässä tapauksessa olla.

Olen samaa mieltä, mutta sanoinkin vain millä perusteilla viime aikoina pelikieltoja on annettu

Tämä on todella erikoinen argumentti. Mielestäsi on ihan ok, että kun hakee hyppytaklauksella kaverin päätä, siitä ei tule pelikieltoa, koska hiljattain ei SM-liigassa ole tullut muillekaan pelikieltoja hyppytaklauksista päähän?
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huonosti suoritettu taklaus kyllä, jossa ei onneksi sattunut mitään. Rangaistukset pitää laittaa oikeisiin mittasuhteisiin ja minun mielestäni tässä tapauksessa pelikielto olisi ollut liian kova rangaistus.

OK. Ollaan näköjään melko samaa mieltä kaikesta muusta paitsi rangaistuksesta. Huonosti suoritettu taklaus, jossa ei onneksi sattunut mitään. Lisäisin tohon sanan "vaarallinen" tohon taklaus-sanan eteen. Minusta pelikiellon arvoinen, sinusta ei.

Ihan mielenkiinnosta, koska perustelit oman kantasi niin hyvin tässä tapauksessa, oletko nähnyt tuota SaiPa-JYP sarjassa tapahtunutta Flinckin taklausta Löfmaniin? Mitä mieltä olit siitä, oliko pelikiellon arvoinen vai ei?
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Itse olisin odottanut Aaltoselle 5+20 rangaistusta ja siihen lisäksi yhden ottelun pelikieltoa. Teko oli todella hölmö ja siinä olisi voinut käydä todella pahasti. Onni toki siinä, että Saipan pelaajalle ei käynyt kuinkaan, mutta jälleen palataan siihen ongelmaan suomalaisessa kiekossa, jossa rangaistuksen pituuden määrittää mahdollinen loukkaantuminen. Tämä on väärin ja tähän pitäisi saada muutos.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Eivätköhän sitä pelikiellon pituutta tässä tapauksessa määrittäneet enemmän taklaajan olympiapronssi ja MM-kulta kuin Taipaluksen terveystilanne.

No sekin saattaa pitää paikkansa tässä tapauksessa ja väärinhän sekin on. Mistä ja milloin Suomeen saadaan oma Brendan Shanahan?
 

Imuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
pystyykö joku kertomaan miksi aaltonen teki noin vammaisen taklauksen? oliko aikaisemmin joku tilanne, josta vetänyt herneen nenään? eikä edes onnistunut siinä taklauksessa, mikäli olisi onnistunut ei kumpikaan pelaajista pelais tänä keväänä. ulosajon paikka oli silti.
pahoittelut mikäli tullut aikasemmin esille
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
pystyykö joku kertomaan miksi aaltonen teki noin vammaisen taklauksen? oliko aikaisemmin joku tilanne, josta vetänyt herneen nenään? eikä edes onnistunut siinä taklauksessa, mikäli olisi onnistunut ei kumpikaan pelaajista pelais tänä keväänä. ulosajon paikka oli silti.
pahoittelut mikäli tullut aikasemmin esille

Taipalus jakoi aika huolettomasti puutavaraa Kärpille läpi pelin, oisko siinä ollut syy että Juhis päätti ajaa aika surutta? En muista että just Aaltonen olisi ollut vastaanottavana osapuolena, mutta aika moni muu mustapaita sai välillä aika lujaakin poikkaria Taipalukselta.

Olihan siinä hyvä paikka Aaltosella nostattaa joukkuehenkeä, kun liigan taitavin ja yksi kovapalkkaisimmista artisteista käy naamansa loukanneenakin ajamassa SaiPan vittumaisen ilkeästi läpi sarjan esiintyneen pakin voimalla laitaan. Mutta intoa oli liikaa.
 

Skutsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyppytaklaukset pitäis pyrkiä kitkemään pois. Tavat joilla ne saadaan kitketyksi ovat niistä annettavat rangaistukset.

Taklaus joka suoritetaan tehostamalla se hyppäämällä ja on muutoin niinsanottu puhdas taklaus ansaitsee 2+2min.
Jos taklaaja joka hyppää taklatessaan ja osuu vaikka vain vähäsen taklattavan päähän niin sopiva rangaistus olisi 5+20min. Lisäksi siitä kuuluisi antaa ensikertalaiselle 2-ottelun pelikielto. Loukkaantumistapauksissa vähintään 6-ottelua.

Hyppytaklauksella koitetaan tehostaa taklausta selkeästi sääntöjen vastaisesti joka on omiaan lisäämään päänalueen loukkaantumisriskiä jonka poistaminen pitäis olla prioriteetti numero 1.

On jotenkin turhaa puolustelua selittää jos kyseisessä tilanteessa vastustaja ei loukkaatunu.
Kyseinen teko HYPPYTAKLAUS pitää kitkeä. Eräässä toisessa jääkiekkosarjassa se on onnistuttu kitkemään lähes kokonaan erittäin kovilla rangaistuksilla.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itse asiassa videolta kyllä näkee täysin vastaan sanomattomasti sen että kyynärpäätaklaus tuo ei ainakaan ollut. Aaltosen käsi oli tiukasti kiinni kropassa ja kyynärpää alhaalla. Se oli olkapää joka kolahti Taipaluksen päähän.

Sittenkin näin. Taklaustilanteessa käsi on niin kuin pitääkin. Se ei kuitenkaan poista sitä asiaa, että hyppäämällä taklauksen kohdistuminen päähän on entistä todennäköisempää, minkä ymmärtää varmasti tyhmempikin aaltonen. En näe mitään syytä, että 2+10 minuutin rangaistus olisi riittävä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En usko siihen, että Aaltonen mitenkään yritti vahingoittaa. Ensimmäinen reaktiona käänty heti kattomaan, että kävikö pahasti. Tai siltä se ainakin näytti.

Mutta sitten itse taklaukseen. Suunnilleen tuolta se näyttää kun pelaaja ei osaa taklata. Teknisesti muuten ihan puhdas, mutta sillä ei ole mitään väliä jos jalat on ilmassa. Oikeastaan ihan turhaa spekuloida mikä osui Taipalusta päähän, koska hyppy tekee jo yksistään taklauksesta väärän.

Tuomarithan katsoi Taipaluksen koiruuksia pari kertaa sormien läpi, niin liekkö ajattelivat, että paha sai palkkansa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä on todella erikoinen argumentti. Mielestäsi on ihan ok, että kun hakee hyppytaklauksella kaverin päätä, siitä ei tule pelikieltoa, koska hiljattain ei SM-liigassa ole tullut muillekaan pelikieltoja hyppytaklauksista päähän?
En oikein usko että Aaltonen haki kaverin päätä. Juhiksella oli kenties vain liikaa intoa ja kun ei normaalisti ole mikään taklauskone, hyppäsi tyhmyyksissään tehostaakseen taklausta, koska vauhti muutoin oli aika hiljainen.

Olen myös sitä mieltä että taklaus osui osittain siksi päähän että Taipalus kerkesi hieman väistää. Huono taklaussuoritus ja huonoa onnea, siinäpä päällimmäiset syyt miksi kolahti päähän, ei niinkään tahallinen telomisyritys.

Kokonaisuus huomioon ottaen mielestäni tuo ei ollut pelikiellon arvoinen suoritus. 2+10 rankun tai maksimissaan pelirangaistuksen arvoinen kylläkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kokonaisuus huomioon ottaen mielestäni tuo ei ollut pelikiellon arvoinen suoritus. 2+10 rankun tai maksimissaan pelirangaistuksen arvoinen kylläkin.
Joo, kun kokonaisuudesta otetaan pois se taklauksen osuminen päähän, niin eihän siinä ollut mitään rikollista.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
En oikein usko että Aaltonen haki kaverin päätä. Juhiksella oli kenties vain liikaa intoa ja kun ei normaalisti ole mikään taklauskone, hyppäsi tyhmyyksissään tehostaakseen taklausta, koska vauhti muutoin oli aika hiljainen.

Olen myös sitä mieltä että taklaus osui osittain siksi päähän että Taipalus kerkesi hieman väistää. Huono taklaussuoritus ja huonoa onnea, siinäpä päällimmäiset syyt miksi kolahti päähän, ei niinkään tahallinen telomisyritys.

Kokonaisuus huomioon ottaen mielestäni tuo ei ollut pelikiellon arvoinen suoritus. 2+10 rankun tai maksimissaan pelirangaistuksen arvoinen kylläkin.

Juuri tässä kiteytyy asian ärsyttävyys. Ei oteta huomioon mitään kokonaisuuksia. Se on aivan yhdentekevää, onko taklaajana Sika-Markku vai Ihana-Juhis. Ainakin periaatteessa, Liigassahan näin ei vielä ole, vaikka Liusjärven aikana ollaan menty oikeaan suuntaan.

Ehkä Liusjärvi yksin ei riitä, tarvittaisiin näkemystä muissakin toimijoissa.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juhamatti Aaltosen hölmöily

Aaltosen hyppytaklauksen olisi ehdottomasti pitänyt mennä jatkokäsittelyyn. Kurinpidossa olisi sitten katsottu, osuuko päähän vai eikö osu. Jos osuu, muutaman pelin sanktio olisi paikallaan. Ohi mennyt taklaus onkin sitten eri asia. Tyrväiset ja kumppanit vetävät viikottain ryntäysiä ohi targetin. Onko ohi menneestä taklauksesta annettu koskaan pelikieltoa? Mutta niin kuin sanoin, ehdottomasti olisi Aaltosen hölmöilyn pitänyti mennä "jatkotutkimuksiin". Pääosumista pitää rankoa kovalla kädellä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mä kysyin syksyllä Liusjärveltä vähän samankaltaisessa tilanteen jälkeen, miksi kurinpitäjä ei voi ottaa tilannetta käsittelyyn jos otteluvalvoja ei ole sitä eteenpäin vienyt. Liusjärvi oli "jossain määrin samaa mieltä" siitä, että tutkimisvalta olisi kurinpitäjällä, mutta nykyisen käytännön perusteluina on se, että jokainen ottelu saa samantasoisen huomion.

Mun mielestä tässä käytännössä yhdellä henkilöllä on liikaa valtaa ja käytäntöä tulisi muuttaa.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
En usko siihen, että Aaltonen mitenkään yritti vahingoittaa. Ensimmäinen reaktiona käänty heti kattomaan, että kävikö pahasti. Tai siltä se ainakin näytti.

Joka paikassa höpistään siitä, oliko vahingoittaminen tahallista vai ei. Tv-selostajat ja kommentaattorit sitä pähkäilee alinomaa ja niin myös täälläkin kirjoittavat. En usko, että tahallisuutta esiintyy kuin aivan poikkeustapauksissa. Mielestäni on täysin turhaa selitellä vastustajan loukkaantumista sillä, että kyse oli vahingosta eikä tahallisuudesta. Jos tälle tielle lähdetään, niin aina voi väistellä vastuuta ja kuka sen loppujen lopuksi pystyy todistamaan, että teko oli tahallinen. Kostot ja muut törkeydet on eri asia ja ne pitää tietysti karsia kovalla kädellä.
 

Skutsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko lätkää seuraavilta kannattajilta oikeesti älli lähteny päästä.
Kaikkia saatanan puolustuspuheita esim. mitä Porvoon Kärppä kirjoittaa en usko että J-M Aaltonen haki vastustajan päätä, mikä helvetin kyky sulla on arvioida kaverin ajatuksia, sama koskee muitakin jotka puolustelevat HYPPYTAKLAUKSEN tehnyttä pelaajaa.

HYPPYTAKLAUKSET pitää kitkeä liigasta hevonkuuseen, sitä ei edistä nää valopäät jotka puolustelevat niitten suorittajaa, jos se sattuu pelaamaa kannattamassaan seurassa.

Kannattajille jotka kaipaavat muutosta, se muutos on helpoin aloittaa kannattamasta seurasta. Odottaisin edellä mainitussa tapahtumassa kärppäkannattjien ilmoittavan häpeävänsä pelaajansa tekemisiä (ei pelaajaa henkilönä).
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko lätkää seuraavilta kannattajilta oikeesti älli lähteny päästä.
Kaikkia saatanan puolustuspuheita esim. mitä Porvoon Kärppä kirjoittaa en usko että J-M Aaltonen haki vastustajan päätä, mikä helvetin kyky sulla on arvioida kaverin ajatuksia, sama koskee muitakin jotka puolustelevat HYPPYTAKLAUKSEN tehnyttä pelaajaa.

HYPPYTAKLAUKSET pitää kitkeä liigasta hevonkuuseen, sitä ei edistä nää valopäät jotka puolustelevat niitten suorittajaa, jos se sattuu pelaamaa kannattamassaan seurassa.

Kannattajille jotka kaipaavat muutosta, se muutos on helpoin aloittaa kannattamasta seurasta. Odottaisin edellä mainitussa tapahtumassa kärppäkannattjien ilmoittavan häpeävänsä pelaajansa tekemisiä (ei pelaajaa henkilönä).
Hetkinen, missähän kohti olen puolustanut Aaltosta? Minä olin vain sitä mieltä että tuossa tilanteessa ei ollut mitään pelikiellon arvoista ja samaa mieltä on ollut usea minua viisaampikin jääkiekkoihminen koska kukaan, joka sen voisi tehdä, ei ole vienyt tuota tapausta kurinpitokäsittelyyn eikä tuomaritkaan nähneet tilannetta pikkukakkosta isommaksi rötökseksi. Tosin itse olisin lätkäissyt vielä kympin päälle.

Minusta on aika kyseenalaista puolustamista se että vaadin isompaa rangaistusta kun mitä Aaltonen teostaan sai.
 

Skutsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein usko että Aaltonen haki kaverin päätä.

Minä en puhukkaan nykyisestä tilanteesta jossa noista hyppytaklauksista ja muistakin ensikosketus päähän tapahtuvista taklauksista ei anneta niistä kuuluvia rangaistuksia.

Nykyinen tilanne on mitä on, omasta mielstä aivan paska. Toivomukseni ois josko huomenna niistä tulisin asianmukaisia rangaistuksia. Kuten aikaisemmin kirjoitin jos hyppytaklaus osuu taklattavaa vähänki päähän minimi ois 6-ottelua riippumatta loukkaantuuko taklattu pelaaja.

Nyt saivarrellaan osuuko se rynnäkkökiväärillä räiskivä idiootti johonki, ai ei osunu annetaan sen jatkaa, vähän hipas ohikulkijaa no 2min. Nyt se tappo jonkun 2-ottelua, tai elinkautinen joka on 3-ottelua.
 

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Minusta tämä loukkaantumislisä näissä pelikielloissa on kyllä aika kaksiteräinen miekka. Entä jos kaikista rangaistuksista se jätettäisiin pois. Nythän tuo antaa mahdollisuuden ns. liioitella vastustajalle lisää kakkua. Eikö se vain olisi yksinkertaisesti niin, että rangaistus tulisi teon mukaan eikä sen loukkaantuiko vai ei. Mielestäni se olisi oikeudenmukaisempaa. Ja jättäisi myös huonolle onnelle sijaa. Jääkiekko on kuitenkin peli jossa sattuu ja tapahtuu. Jos vedät törkeän taklauksen saat esim 3 peliä kakkua riippumatta loukkaantuiko vastusta vai ei. Ja jatkossa rikoksen uusijana 1-2 peliä lisää tuohon 3 peliin. En vain pidä ajatuksesta että loukkaantuminen vaikuttaa merkittävästi kakun pituuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös