Kurinpitopäätökset kaudella 2012–2013

  • 1 281 267
  • 5 646

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Siis kummalle sinusta pitäisi tuon tilanteen perusteella antaa kakkua?
Minusta ainakin tämä kärppä-keränen "sikailee" taklauksessaan ja kaiken huipuksi heittää "kuolevat joutsenet" kun pitäisi ottaa miehekkäästi vastustajan haaste vastaan oman sikailunsa jälkeen. Saarenheimon tökkäisy ei ollut kova, eikö siitä ketään oikeasti edes kaatuisi. Ämmämäistä touhua keräseltä kalastaa tilanteesta jäähyä, kun olisi pitänyt miehekkäästi vastata omasta sikailustaan.

Tuossa tilanteessa minä näkisin, että Keränen näkee Saarenheimon olevan aivan hyvin valmis vastaanottamaan taklauksen, kunnes alkaa tasapaino heikentyä ja äijä huojua. Keränen saa myös vaimennettua taklausta, jolloin voima vähenee ja taklaus on loppujen lopuksi vain tönäisy. Saarenheimo lyö ensin nyrkillä niskaan, jonka jälkeen vielä mailalla varmuuden vuoksi ja tuon teon tahallisuutta ei voi kyseenalaistaa.

edit. Tosiaan tuleehan se kuitenkin selkäpuolelta, minkä unohdin huomioida.. Ei siitä pelikielto vääryys olisi, jos tämän kauden farssi olisi näiden tapausten osalta tässä ja linja pitää.
 

Dängleri

Jäsen
Tarkoitatko maikkarin urheiluruudun kuvaa? Sanotaan näin alkuun, että kuva on melkeimpä siitä huonoimmasta mahdollisesta kulmasta. Pysäytin videon vähän ennen taklausta ja menin pätkissä eteenpäin. Kädet eivät nouse missään vaiheessa, vähän irtoavat kropasta taklauksen jälkeen. Videolta ei voi nähdä tarkasti, onko Peltosen pää Nordlundin olkapään ja betonin välissä. Se ei siltä kuitenkaan näytä, kuten iltalehden kuvakin tätä näkökulmaa puoltaa.

Menee jankkaamiseksi, mutta otetaan vielä kerran uusiksi;

Tarkoitan tätä videota (mtv3.com), ja kohtaa 00:55-00:57. Tuosta kulmasta katsottuna Nordlund nostaa/kohdistaa osuman suoraan Peltosen päähän. Se onko temppu tahallinen vai tahaton, ei väliä. Onko kädet kiinni kropassa - on, mutta mitä väliä silläkään, kun olkapää osuu päähän? Jos päähän taklataan, niin se on yks ja sama millä ruumiinosalla se tehdään.

Mitä tulee tuohon iltapulun kuvaan, niin mieluummin uskon tuota sivusta kuvattua videota, kuin valokuvaa joka on otettu toiselta puolelta kenttää pitkällä putkella. Muutenkin tuo kuva on otettu 0,5-1,5s liian myöhään, osuma on jo tullut, ja Peltonen on sen myötä lights out.

Vaikuttaa siltä, että olemassa olevien tallenteiden perusteella on mahdotonta sanoa kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Fakta on kuitenkin se, että tuomarit näkivät tilanteen päähän kohdistuneena taklauksena, jonka seurauksena pelaaja loukkaantui, ja toimivat sääntökirjan mukaan tuomiten teosta 5+20min. Nähtäväksi jää kuinka kurinpitäjä asian näkee sen materiaalin valossa, mitä hänellä on käytössään.
 
Viimeksi muokattu:

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dängleri:

Mä olen nyt kelannut tuota pätkää ja olen lähes varma että pää ei jää laidan ja Maston väliin, eikä Masto osu päähän. Vaan pää on ulkona sämpylästä kuten se stillkuva näyttää. Mutta katso tuota lasia, kuinka se lähes pysyy paikallaan, siinä se syyllinen on.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dängleri:

Mä olen nyt kelannut tuota pätkää ja olen lähes varma että pää ei jää laidan ja Maston väliin, eikä Masto osu päähän. Vaan pää on ulkona sämpylästä kuten se stillkuva näyttää. Mutta katso tuota lasia, kuinka se lähes pysyy paikallaan, siinä se syyllinen on.

Olin juuri kirjoittamassa samaa. Pätkää olen kelaillut jo kymmenet kerrat eikä taklaus todellakaan osu päähän... Kyllä sen tuolta videoltakin huomaa. Ja en siis todellakaan nojaa pelkkään kuvaan, vaan sekä videoon että kuvaan. Ja tosissaan tuomareiden tuomitsemaa ulosajoa ei voi pitää edes argumenttina, koska tilanne tapahtui nopeasti, kädet eivät nousseet ennen kuin Peltonen makasi jäässä.
 

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Dängleri:

Mä olen nyt kelannut tuota pätkää ja olen lähes varma että pää ei jää laidan ja Maston väliin, eikä Masto osu päähän. Vaan pää on ulkona sämpylästä kuten se stillkuva näyttää. Mutta katso tuota lasia, kuinka se lähes pysyy paikallaan, siinä se syyllinen on.
Hinkkasin myös tuota videota edestakaisin ja minunkaan mielestäni taklaus ei osu päähän vaan kroppaan, jonka voimasta pää paukahtaa laitaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tarkoitan tätä videota (mtv3.com), ja kohtaa 00:55-00:57. Tuosta kulmasta katsottuna Nordlund nostaa/kohdistaa osuman suoraan Peltosen päähän.

No jos se osuisi päähän, niin miksi peltosen oikean puolen hartian yläosa näkyy tuossa videossa kokoajan? Jos osuisi päähän, niin Peltosen pää jäisi tuonne kokonaan väliin, johtuen pelaajien asennoista. Siellä se pankin mainos näkyy kokoajan paidasta. Joten, ei osu päähän, vaan Peltosen pää kumahtaa kivilasiin taklauksen voimasta, joka rusauttaa Peltosen laitaa vasten. Valitettavasti, olet täysin väärässä syytöksiesi kanssa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Niin ennen niin siististi pelannut Ilkka Pikkarainen on 1.9.2012 jälkeen uskaltanut vihdoin sikailla, kun eiku....
Pikkarainen on sinällään poikkeustapaus, koska on pelaajana varsinainen torvi. Korvien välissä ei ole kuin etäisyyttä.

Mutta "MikeSiklenkan" nyrkistä Pikkarainenkin ottaisi opikseen. Nyt sitä pelkoa ei ole.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mutta "MikeSiklenkan" nyrkistä Pikkarainenkin ottaisi opikseen. Nyt sitä pelkoa ei ole.

Hah, johan se on kerran sitä takonut, mutta mitään vaikutusta sillä ei ollut. Jos olet rotta pelaajana, niin sitä ei nyrkeillä laiteta kuriin. Näin se vaan menee. Esimerkkejä löytyy kyseisestä pelaajatyypistä vaikka kuinka ja paljon.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Jos Nordlund saa tuosta pelikieltoa, niin voidaan todella kurinpito ilmoittaa ihmistutkimuslaitoksen käyttöön. Voitaisiin löytää aivoton ihmislaji. Ulosajokin oli liikaa. Sen jälkeen kurinpidon voi korvata vaikka Mikko Herrasella. Sekin olisi selvää eteenpäin menoa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hah, johan se on kerran sitä takonut, mutta mitään vaikutusta sillä ei ollut. Jos olet rotta pelaajana, niin sitä ei nyrkeillä laiteta kuriin.

Joo, kuten jo sanoin, Pikkarainen on kiekkoilijana harvinaisen toope jätkä. Rotta mikä rotta, kuten mainitsit.

Mutta nykykäytäntö jossa Liusjärvi arpoo antaako kaksi tai kolme matsia linnaa, on Pikkaraiselle se ja sama. Se ei muutu siitä miksikään. Palkkakin on niin pieni, että pienet menetykset eivät tunnut missään.

Kylmänsodan uhka on se paras lääke, joka tehoaa. Ylivoimaa vastaan tekeminen opettaa nöyräksi, myös nyrkkihippasilla. Pikkaraista saisi vaan hakata useammankin kerran, jotta vähänkin jäisivät rottailut vähemmälle, koska kysessä on varsinainen puupää.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tajuatko, että jos taklaus osuu ensin olkapäähän ja sitten vasta päähän, ei se ole päähän kohdistunut taklaus. Tajunnanräjäyttävää, eikö? 90% palstalaisista näkee asian toisin, kuin HIFK-fanit ja sinä. Enemmistö jälleen väärässä, on se kumma.

Sillä ei ole kyllä mitään merkitystä sääntöjen kohdalla, että mihin se ensin osuu, vaan sillä että osuuko myös päähän.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Sillä ei ole kyllä mitään merkitystä sääntöjen kohdalla, että mihin se ensin osuu, vaan sillä että osuuko myös päähän.

"4. Ohjenuorana on: jos suurin osa iskun voimasta kohdistuu ensin vartaloon ja isku sitten "liukuu" pään alueelle, tällaista ei luokitella "päähän kohdistuvaksi taklaukseksi"."

Että uudestaan vaan sen sääntökirjan pariin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ottaen huomioon sen, että Steve Mosesksen kausi on paketissa Järventien taklauksen jäljiltä, niin ei olisi ihme jos Maralle kakkua napsahtaisi...

Toinen mielenkiintoinen asia on se, että nythän Summanen toteutti tai "toteutti" uhkauksensa, että Jokerien tähtipelaajaa tullaan satuttamaan... Jännä nähdä miten eri tahot reagoivat...
 

Royal-E

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa, JJK, HJK +/- HPK
Menee jankkaamiseksi, mutta otetaan vielä kerran uusiksi;

Tarkoitan tätä videota (mtv3.com), ja kohtaa 00:55-00:57. Tuosta kulmasta katsottuna Nordlund nostaa/kohdistaa osuman suoraan Peltosen päähän. .

Kyllä kun tuota videota selailee, edes ja takas ja laitoin vielä videoeditoriin tuon kaappauksella varmuuden vuoksi, niin ei siinä kyllä yhtään mikään osu Peltosen päähän. Taklaus osuu olkapäähän ja saatto Villen pään "taakse" kohti laitaa. Itse päähän taklaus ei osu missään vaiheessa, vaan Peltosen pää kolahtaa laitaan taklauksen voimasta. Että eipä mulla muuta.

EDIT: Jos jaksais, niin yhdistelisin nuo kaikki saatavilla olevat videot yhdeksi, jolloin saisi 3D havainnollistuksen mitä tapahtuu. Päähän taklaus ei kuitenkaan osu
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottaen huomioon sen, että Steve Mosesksen kausi on paketissa Järventien taklauksen jäljiltä, niin ei olisi ihme jos Maralle kakkua napsahtaisi...

Käsittääkseni Järventie ei voi saada pelikieltoa, kun hänen tapaustaan ei viety kurinpitokäsittelyyn päävideotuomarin toimesta. Jokereilla oli myös tämän päivän kello 14:00 asti aikaa tehdä käsittelypyyntö.

Toinen mielenkiintoinen asia on se, että nythän Summanen toteutti tai "toteutti" uhkauksensa, että Jokerien tähtipelaajaa tullaan satuttamaan... Jännä nähdä miten eri tahot reagoivat...

Ovatko nämä Summasen vahingoittamisuhkaukset kuultavissa tai luettavissa jossain? Minulta mennyt täysin ohi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Salaliitoista mitään tiedä, mutta vääryys on jos Järventie saa sanktioita teostaan. Moseksen oma vika josta nyt maksaa kovan hinnan.

Nordlundin taklaus on vähän siinä ja tässä. Periaatteessa ja käytännössäkin ihan ok pommi, eikä osu ensimmäisenä päähän. Kohtuuttoman kovasta pelistä voi antaa pelin/kaksi, mutta sekin tuntuu vääryydeltä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kohtuuttoman kovasta pelistä voi antaa pelin/kaksi, mutta sekin tuntuu vääryydeltä.

Tämä kohtuuttoman pelin pykälä on kyllä sääntökirjan pahin vitsi. Se on se kurinpidon hätävara, jos mitään rikettä ei taklauksesta löydy, mutta syyllinen on selvillä ja halutaan median puolesta tuomiolle niin sitä voi sitten hyvin mielin käyttää. Toivon että Nordlund ei saa puhtaasta taklauksestaan mitään, mutta valitettavasti luottamukseni on mennyt jo kurinpitoon jo kauan aikaa sitten. Luulenpa, että Nordlund saa sen 2-3 peliä ja jonka jälkeen IFK vielä valittaa tuomiosta ja siihen alkuperäiseen tuomioon lisätään vielä yksi peli. Lopputuloksena on 3-4 pelin pelikielto.
 

Filosofem

Jäsen
Vaihtoehtotodellisuudessa 23.2.2012

IFK-Jokerit -ottelu alkoi ryminällä, kun Markus Nordlund työnsi Ville Peltosen päin laitaa. Peltonen sai vakavan olkapäävamman ja hänen kautensa oli ohitse. IFK-fanit raivostuivat ja Jatkoaika kiehui syytöksistä: Lämsän masinoima ajojahti alkoi jo ensimmäisellä minuutilla! Vittu, kausi pakettiin sitten.

Kolmannessa erässä Martti Järventie antoi kovan taklauksen Steve Mosekselle, joka löi taklauksen seurauksena päänsä kaukalon plekseihin. Seurauksena aivotärähdys ja Moses talutettiin ulos. Järventie 5+20 ja suihkuun. IFK-fanit buuasivat tuomiolle, joka langetettiin heidän nähdäkseen puhtaasta taklauksesta. Kyseessä oli - jos ei muuta - niin ainakin äijämäinen kuittaus Jokereiden ottelun alun sikailulle! Itse asiassa ottelun alun tapahtuma oli rikoksena paljon pahempi, tässä ei ollut mitään väärää.

Jatkoajassa IFK-fanit olivat keränneet videoleikkeet, still-kuvat ja sääntökirjat, joiden avulla he osoittivat, että taklaus osui olkapäähän, eikä olkapäähän kohdistuneesta, puhtaasta taklauksesta tule antaa pelikieltoa.

Takaisin otteluun. Semir Ben-Amor kävi sanomassa, että hän tietää missä Järventie asuu.

Lämsä menetti ottelussa hermonsa täysin ja alkoi huutamaan IFK:n vaihtoaitioon Summaselle: "Summanen, Summanen, jumalauta saat pataan vielä. V***n julli, hei. Summanen hei, sä oot ihan v***n mieshuora s*****a. Ota Nybarilta poskeen, v***u. V***u mikä jätkä hei. Summanen, sä oot ihan kalkkis v***u hei.. Summanen, sä oot aivan julli."

Lämsä jatkoi asiatonta käytöstään lehdistötilaisuudessa. Summanen piti hermonsa hienosti paineiden keskellä ja keskittyi asialliseen ottelun analysoitiin. Summanen tarjosi Lämsälle lopuksi kättään, mutta Lämsä jatkoi teinimäistä kiukutteluaan, eikä suostunut kättelemään. Jatkoajassa Jokerifanit puhkuvat ylpeyttä miten äijämäinen valmentaja Lämsä on, oikein pelaa mediapeliä IFK:ta vastaan. Todella taktinen suoritus! Strateginen nero! ÄIJÄ! Toivottavasti tekee jatkosopimuksen ja jatkaa samalla linjalla!

Matsin loputtua Teuvo Teräväinen kirjoitti Twitteriinsä, että "vetäkää käteen IFK-fanit!" Teuvo kuitenkin poisti twiittinsä ja muotoili asian uudestaan, että "punakeltainen ajaa puhtaasti ja kovaa ja joku vitun järentie ISOMIES ei kestä moista #julli #tryffeli #hurri".
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Summanen on nyt kyllä nöyryyttänyt itsensä. Kaikki häpee sitä.

Siis oikeesti, vaikka miten vituttaisi, ei ammattilainen voi lähteä huutelemaan noin ala-arvoista juttua.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä kun tuota videota selailee, edes ja takas ja laitoin vielä videoeditoriin tuon kaappauksella varmuuden vuoksi, niin ei siinä kyllä yhtään mikään osu Peltosen päähän. Taklaus osuu olkapäähän ja saatto Villen pään "taakse" kohti laitaa. Itse päähän taklaus ei osu missään vaiheessa, vaan Peltosen pää kolahtaa laitaan taklauksen voimasta. Että eipä mulla muuta.

EDIT: Jos jaksais, niin yhdistelisin nuo kaikki saatavilla olevat videot yhdeksi, jolloin saisi 3D havainnollistuksen mitä tapahtuu. Päähän taklaus ei kuitenkaan osu
Koitas sitten jaksaa... En ainakaan ennen selkeämpää videota muuta kantaani siitä että päähän osuu ja hypyn kera.

Yleensä olen kovan pelin kannattaja, mutta eilisen tapahtumat menivät jo sikailun puolelle. Ainakin näkemieni videoiden perusteella...
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koitas sitten jaksaa... En ainakaan ennen selkeämpää videota muuta kantaani siitä että päähän osuu ja hypyn kera.

Yleensä olen kovan pelin kannattaja, mutta eilisen tapahtumat menivät jo sikailun puolelle. Ainakin näkemieni videoiden perusteella...

Näytä missä se hyppy tapahtuu? Ja missä osuu päähän, siis mistä voit varmaksi nähdä sen että osuu päähän?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös