Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

  • 163 789
  • 1 248

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielestäni oleellisinta tässä on seuran toiminta. Skellefteåssa todettiin, että selvä, fanit eivät tätä arvosta, vedetäänpäs takaisin. Itse olen todella tyytyväinen siihen, ettei Ilves lähtenyt palkkaamaan vastaavia pelaajia, sillä toivon seuran edustavan samoja arvoja kuin minä itse. Esimerkiksi jos Ilves palkkaisi Pulkkisen, en varmasti kävisi katsomassa ainuttakaan peliä, jossa Pulkkinen pelaa.

Pelicansissa nähtiin hintalaatusuhde niin kovana, että oltiin valmiita joustamaan arvoista, tietyllä tapaa ymmärrän senkin, pienemmän seuran on kiskottava kaikki mahdollinen irti, jotta se voi kilpailla isojen seurojen (HIFK, Tappara ja Kärpät) kanssa mestaruudesta. Se on sitten toinen asia, miten tuohon reagoidaan, itse fanina en olisi tuosta siirrosta pitänyt lainkaan.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Juuri näin - kannattajayhteisö reaktio oli vahva samantien sopimuksen julkistamisen myötä, ennen kuin mitään median kaivamia lisätietoja edes oli, joita SAIK käytti perusteluinaan lopulta purkaessaan sopimuksen.

Tuolla nimenomaan yhteisö asettui hankintaa vastaan. Lahdessa yhteisö (ainakin Jatkoajan sellainen) on hankinnan puolella.

Kyllä. Ja tässä selvästi ei nyt lahtelaismieliset sisäistä sitä mikä tilanne SHL:ssä ja Ruotsissa on asenteiden osalta. Hyvin pitkälle, liki kategorisesti, on koko sarja ja sen yksittäiset seurat yhteisöineen asettuneet sille kannalle että verirahalla käsiään lianneita pelaajia ei sarjaan tuoda. Tuon vuoksi oli merkillistä että SAIK päätti toimia toisin, ennen kuin korjasivat erheensä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Brooklyn , sepustukesi sisältää niin paljon olettamuksia Jordanista, SAIK:sta ynnä muusta, että keskustelulla ei voi olla oikein hedelmää. Olet lukkiutunut mm. siihen, että Jordan ei puhu totuudellisesti ja SAIK ei tiedota totuudellisesti. Ilmeisesti Tsekin kiekkoliittokaan ei ole tehnyt töitään kunnolla. Jos nämä ovat lähtökohdat, niin maailma näyttää juuri tuolta.

Yhtään raskauttavaa todistetta Jordanin kohdalla en ole kuitenkaan vielä nähnyt ja mielestäni tällaiset asiat pitää käsitellä olemassa olevien tietojen mukaan. Kukaan eikä mikään ole kiistänyt hänen sanojaan. Hän lähti KHL:stä - rahan takia olisi kannattanut jatkaa. Jos jostain löytyy muuta tietoa, olen valmis tuomitsemaan Jordanin hankinnan.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Agostino teki jatkosopimuksen ennen sotaa, joulukuussa 2021 (28.12.2021) ja tämän voi käydä tarkastamassa jos itse haluaa.

Miten ei ole siis vertailukelpoinen? Kaiken lisäksi oli samat tarinat kertonut Skellefteån johdolle, että halusi päästä sopimuksesta irti, mutta ei päässyt.
Mites Lukkofanien suosikki Artem Zagidulin näihin vertautuu? Ilmeisesti edelleen ei tehnyt mitään moraalitonta? Mitä nyt Team-Putinin maajoukkuepaidassa esiintyy somessa ja lähti juuri Putin liigaan Magnitogorskiin. Sotaa ja Putinia varmasti tiukasti vastustaa:) Onkohan fanimatkaa Raumalta suunniteltu Magnitogorskin matseihin?:) Että se niistä värilaseista kun niistä aina Pelsufaneja syytellään tässä Lukkomiesten sokea piste.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
@Brooklyn , sepustukesi sisältää niin paljon olettamuksia Jordanista, SAIK:sta ynnä muusta, että keskustelulla ei voi olla oikein hedelmää. Olet lukkiutunut mm. siihen, että Jordan ei puhu totuudellisesti ja SAIK ei tiedota totuudellisesti. Ilmeisesti Tsekin kiekkoliittokaan ei ole tehnyt töitään kunnolla. Jos nämä ovat lähtökohdat, niin maailma näyttää juuri tuolta.

Yhtään raskauttavaa todistetta Jordanin kohdalla en ole kuitenkaan vielä nähnyt ja mielestäni tällaiset asiat pitää käsitellä olemassa olevien tietojen mukaan. Kukaan eikä mikään ole kiistänyt hänen sanojaan. Hän lähti KHL:stä - rahan takia olisi kannattanut jatkaa. Jos jostain löytyy muuta tietoa, olen valmis tuomitsemaan Jordanin hankinnan.

Tärkeimmät asiat on tässä ketjussa hyvin esillä nimenomaan sen osoittamiseksi, että (sota-ajan) KHL-taustaisia hankkimalla omaan jengiin, toimii eri tavalla kuin kaikki muut seurat Suomessa. Lisäksi on vertailua siihen, mihin suuntaan asenteet on kallellaan esim. länsinaapurissamme.

Ne olettamukset mitä itse olen tänne kirjoittanut toimivat todennäköisimpinä skenaarioina siitä syystä että verrokkitapauksia ja niissä suoritettuja menettelyitä on olemassa vaikka kuinka paljon. Lisäksi olen kartalla SHL:stä varsin hyvin. Puolestaan ne hypoteettiset taustatiedot, joilla esim. täällä perustellaan Jordanin Lahteen roudaamista ja hänen myöhäistä KHL-exitiään ovat laadullisesti heikompia kuin todennäköisin vaihtoehto. Ja tottakai Jordankin sanoo että aidosti aina halusi pois vaikka ei päässyt. Miksi sitten kaikki muut ovat päässeet? Henkilökohtaisella tasolla kaikenlaisia motiiveita voi olla vaikka millä mitalla, mutta itse pitäydyn siinä todennäköisimmässä eli rahassa ja ahneudessa.

Vielä tuosta Tsekin liitosta - mielestäni ovat toimineet hieman eri tavalla linjaukseensa nähden, riippuen vähän siitä kuka pelaajista on kyseessä. KHL-diilin ajankohta on käsittääkseni Tsekeissä se linjauksen ja siihen liittyvän yhtälön tärkein alkuperäinen tekijä, ja Jordanin kohdalla se on alusta saakka toiminut vapaudu vankilasta-korttina mitä maajoukkueeseen tulee. Linjaus on ollut, että ne jotka ovat solmineet murhaliigaan sopimuksen ennen sodan alkamista ovat aina tervetulleita majuun vaikka ura KHL:ssä jatkuisikin. En ole tarkemmin perillä Sulakin tilanteesta (tekikö uuden sopparin vielä vai onko julkilausunut jotain Venäjää tukevaa) mutta Sulakin kohdalla alkuperäinen päätös kumottiin ja ovet suljettiin. Hänhän teki ainakin Tsekin lehdistön mukaan sopparinsa myös ennen hyökkäyssotaa. Mahdollista on toki että Jordanin exitti, vaikka myöhäinen olikin, toimi triggerinä sille että häntä edelleen kohdellaan linjauksen mukaisesti mutta Sulakia kun ei poistuminen kiinnosta niin hän tästä syystä on maajoukkueesta ulkona.

Pointtina, että ei tuossa mitään tausta-asioita välttämättä ole selvitetty niin perusteellisesti liiton tai sen kuuluisan Kari Jalosen toimesta kun Jordan ollut suojassa tuolta maajoukkuepannalta alusta saakka. Se, onko linjaus ollut riittävän tiukka itse kunkin mielestä, on aivan toinen asia. Omasta mielestäni ei ole.

Mites Lukkofanien suosikki Artem Zagidulin näihin vertautuu? Ilmeisesti edelleen ei tehnyt mitään moraalitonta? Mitä nyt Team-Putinin maajoukkuepaidassa esiintyy somessa ja lähti juuri Putin liigaan Magnitogorskiin. Sotaa ja Putinia varmasti tiukasti vastustaa:) Onkohan fanimatkaa Raumalta suunniteltu Magnitogorskin matseihin?:) Että se niistä värilaseista kun niistä aina Pelsufaneja syytellään tässä Lukkomiesten sokea piste.

Huikea kuitti! Klassinen whataboutismi kun muut ässät tippuneet hihasta jo aikoja sitten. Tsemppiä päivääsi, tuosta viestistä voi jo olla ylpeä. *haukkari*
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Hän lähti KHL:stä - rahan takia olisi kannattanut jatkaa. Jos jostain löytyy muuta tietoa, olen valmis tuomitsemaan Jordanin hankinnan.

Toki myös rahan takia hän siellä jatkoi kevään -22 jälkeen. Kuten mainittua, mm Metsola, Jokipakka ja Aaltonen ilmoittivat agenttinsa suulla että eivät mene takaisin, vaikka sanktio sopimusrikkeestä tulisikin.

Yksilö tekee valintansa ja elää niiden mukaan.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Jännästi kaveri otti KHL:ä joukkueessa kapteenin natsat vastaan, vaikka kova oli halu KHL:stä pois.

Sitä ennen 14-15 kaudella kantanut kapteenin natsoja, AHL:ssä.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Painostettiinko Jordan siis kapteeniksi?
Se on hyvin todennäköisestä, kun kyseessä on hyökkäyssotaa käyvä diktatuuri ettei siellä paljon mielipiteitä kysellä. Kummasti siellä tippui eilenkin yhden eri mieltä asioista olevan lentokone. Ja moni erimieltä ollut pudonnut mystisesti ikkunoista.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on hyvin todennäköisestä, kun kyseessä on hyökkäyssotaa käyvä diktatuuri ettei siellä paljon mielipiteitä kysellä. Kummasti siellä tippui eilenkin yhden eri mieltä asioista olevan lentokone. Ja moni erimieltä ollut pudonnut mystisesti ikkunoista.

Ihan yhtä todennäköistä on, että Jordan ajatteli vain rahaa ja näki kapteeniuden mahdollisuutena. Sitten tulikin katuma päälle. Kerrot miten ei saa olettaa ja silti vedät itse aika vahvoja oletuksia.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aika vahva ilmaisu, ottaen huomioon että missään ei ole mitään, pienintäkään huhua tai viittausta siihen, että hänet olisi tehtävään painostettu.
Niin ja tuosta olisi varmaan kovin turvallista avautua yksityiskohtineen julkisuudessa? Kummasti sitä vahvaa teetä on osunut monen Putinin äänekkään vastustajan kuppiin ihan Britaniassakin.
 

MäkisAtte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , O.Jokisen Jukurit, SJS
Mites Lukkofanien suosikki Artem Zagidulin näihin vertautuu? Ilmeisesti edelleen ei tehnyt mitään moraalitonta? Mitä nyt Team-Putinin maajoukkuepaidassa esiintyy somessa ja lähti juuri Putin liigaan Magnitogorskiin. Sotaa ja Putinia varmasti tiukasti vastustaa:) Onkohan fanimatkaa Raumalta suunniteltu Magnitogorskin matseihin?:) Että se niistä värilaseista kun niistä aina Pelsufaneja syytellään tässä Lukkomiesten sokea piste.
No miten tämä nyt sitten vertautuu? Zagidulin lähti Venäjälle ja ei ole mitään asiaa enää tänne Suomeen tai muuallekaan pelaamaan jääkiekkoa jatkossa. Eikös tämä nyt sovi Jordanille myös? "Lähti tuossa kesän 2022 jälkeen Putin liigaan Amuriin. Sotaa ja Putinia varmasti tiukasti vastustaa:)"
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Niin ja tuosta olisi varmaan kovin turvallista avautua yksityiskohtineen julkisuudessa? Kummasti sitä vahvaa teetä on osunut monen Putinin äänekkään vastustajan kuppiin ihan Britaniassakin.

Eli jos Jordan nyt sanoisi, että hän ei olisi halunnut olla kapteeni on olemassa riski, että hänet salamurhattaisiin?

Ja tästä johtuen hän ei asiasta puhu ja siksi on syytä pitää hyvin todennäköisenä, että hänet pakotettiin kapteeniksi?

Melkoista.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eli jos Jordan nyt sanoisi, että hän ei olisi halunnut olla kapteeni on olemassa riski, että hänet salamurhattaisiin?

Ja tästä johtuen hän ei asiasta puhu ja siksi on syytä pitää hyvin todennäköisenä, että hänet pakotettiin kapteeniksi?

Melkoista.
En mä niin sanonut. Vaan asioita vaan siellä maassa voi sattua tapahtua ja kaikenlaisia ihan sattumalta ja vahingossa:)
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
En mä niin sanonut. Vaan asioita vaan siellä maassa voi sattua tapahtua ja kaikenlaisia ihan sattumalta ja vahingossa:)

Menee kyllä jo melko sakeaksi, jos täällä pyöritellään skenaarioita länsimaisen kiekkoilijan kylmäksi laittamisesta jos ei suostu ottamaan C:n natsoja rintaan Venäjällä. Ei saatana :D
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Menee kyllä jo melko sakeaksi, jos täällä pyöritellään skenaarioita länsimaisen kiekkoilijan kylmäksi laittamisesta jos ei suostu ottamaan C:n natsoja rintaan Venäjällä. Ei saatana :D
Joo tuskin nyt kuitenkaan noin tapahtuisi. Mutta realistinen skennaario meillä ja muulla on, että kun sopimus saatu purettua etukäteen yhteisymmäryksessä siihen liittyy molemmin puolinen vaitiolositoomus.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Joo tuskin nyt kuitenkaan noin tapahtuisi. Mutta realistinen skennaario meillä ja muulla on, että kun sopimus saatu purettua etukäteen yhteisymmäryksessä siihen liittyy molemmin puolinen vaitiolositoomus.
No mitä hittoa se enää merkitsee, vaikka onkin joku yhteinen (?) sopimus siitä, että pahvin yksityiskohtia ei vuodeta minkään maan "sihvosille", tai "savolaisille"? Meinaatteko, että tulee teekutsut ja nyt en puhu Bostonista?
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No mitä hittoa se enää merkitsee, vaikka onkin joku yhteinen (?) sopimus siitä, että pahvin yksityiskohtia ei vuodeta minkään maan "sihvosille", tai "savolaisille"? Meinaatteko, että tulee teekutsut ja nyt en puhu Bostonista?
Ei mutta vaitiolosopimuksissa voi olla määritelty rahallinen sanktio sen rikkomisesta. Se kait työelämässä suht yleisestä että tehdään salassapitosopimuksia jotka on sanktioitu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös