Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

  • 163 272
  • 1 248

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Kerrotko mitä konkreettisia tekoja tai uhrauksia olet tehnyt vastustaaksesi sotaa ja sen rahoittamista? Oletko itse irtisanoutunut tai kieltäytynyt jostain työstä sodan takia? Jordan nimittäin on.

Se on niin helppoa leikkiä jotain jeesusta täällä näppäimistön takana (varsinkin kun nyt kaikki viha kohdistuu yhteen muovisen paskaseuran pelaajaan), mutta veikkaan että aika harvassa loppujen lopuksi on ne, ketkä on ihan oikeasti joutunut uhrauksia tekemään.
Kyllä minä sanoisin, että se mitä Jordan on tehnyt, on vähintä mitä ihmiseltä voi odottaa. Eli ei pelaa/ole töissä Venäjällä. Ainoastaan ihminen, joka ajattelee rahaa ja vain rahaa, pitää Venäjältä poistumista jonkinlaisena "uhrauksena".
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Kyllä minä sanoisin, että se mitä Jordan on tehnyt, on vähintä mitä ihmiseltä voi odottaa. Eli ei pelaa/ole töissä Venäjällä. Ainoastaan ihminen, joka ajattelee rahaa ja vain rahaa, pitää Venäjältä poistumista jonkinlaisena "uhrauksena".
Tässä puhutaan nyt kumminkin puhutaan ihmisten ammateista ja työpaikoista, joilla ne perheetkin ruokitaan.

Vastaa sinä nyt minulle, mitä uhrauksia olet henkilökohtaisesti tehnyt?
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen rehellisesti yllättynyt miten yksimielisesti Pelicans-leiri tämän siirron näyttää hyväksyvän ja hämmästelevän sen aiheuttamaa närää muissa. Viime syksynä KHL-joukkuueessa C-rinnassa vetäneellä kaverilla ei pitäisi olla mitään asiaa Liigaan ja piste. Arvostus Pelicansia ja siirtoa juhlivia lahtelaisia kohtaan ihan täysi nolla, toivottavasti tämä kuraorganisaatio saadaan tulevaisuudessa vittuun liigakartalta.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Olen rehellisesti yllättynyt miten yksimielisesti Pelicans-leiri tämän siirron näyttää hyväksyvän ja hämmästelevän sen aiheuttamaa närää muissa. Viime syksynä KHL-joukkuueessa C-rinnassa vetäneellä kaverilla ei pitäisi olla mitään asiaa Liigaan ja piste. Arvostus Pelicansia ja siirtoa juhlivia lahtelaisia kohtaan ihan täysi nolla, toivottavasti tämä kuraorganisaatio saadaan tulevaisuudessa vittuun liigakartalta.
Itse hämmästelen miten HIFK vuodesta toiseen palkkaa huumeisiin sekaantuneita pelaajia rosteriinsa.

Arvostus HIFK:ta ja sen faneja kohtaan nolla, toivottavasti koko paska lähtisi liigakartalta vittuun ja otetaan vaikkapa ne narrit tilalle.
 

mas59

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen rehellisesti yllättynyt miten yksimielisesti Pelicans-leiri tämän siirron näyttää hyväksyvän ja hämmästelevän sen aiheuttamaa närää muissa. Viime syksynä KHL-joukkuueessa C-rinnassa vetäneellä kaverilla ei pitäisi olla mitään asiaa Liigaan ja piste. Arvostus Pelicansia ja siirtoa juhlivia lahtelaisia kohtaan ihan täysi nolla, toivottavasti tämä kuraorganisaatio saadaan tulevaisuudessa vittuun liigakartalta.
Onhan tekopyhää touhua monelle. Anteeksi kun muistutan, mutta Putinin sota alkoi 2014! Oli pieniä ja vihreitä miehiä, tuhansia kuoli kuukaudessa Donbassissa, oli Maidan ja putosi ihan vahingossa yksi iso siviililentokonekin!
Ihan samaa sotaa!
Minusta on loogista tuomita Jordan JOS tuomitsee kaikki vuoden 2013 jälkeen KHL sopimuksen tehneet! Ja ne seurat joihin KHLssä pelanneita tuli tuon jälkeen! Ei taida olla montaa syytöntä seuraa?

Minulle kelpaa kun sopimus oli tehty ennen sodan laajenemista ja pois ei inhimillisesti pääsyt kun IIHF oli munaton (taas). Sitten seura Sveitsissä tarkisti faktat samoin kuin Tsekin maajoukkue.

Hienoa saada huippuvahvistus Pelicansiin!
Ilman tarvetta enempää toivotan kaikille hyvää kiekkokautta 2023-24
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Tässä puhutaan nyt kumminkin puhutaan ihmisten ammateista ja työpaikoista, joilla ne perheetkin ruokitaan.

Vastaa sinä nyt minulle, mitä uhrauksia olet henkilökohtaisesti tehnyt?
Eiköhän tuon tason pelaaja saa pelipaikan aika monesta seurasta, jos edes jonkin verran tulee hinnassa vastaan. Itse olen lahjoittanut rahaa Ukrainan armeijalle, pyrin välttämään, aina kun mahdollista, firmojen tuotteita jotka jatkavat toimintaa Venäjällä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Tämä ei ole aina helppoa ja varmasti olen ostanut "vääriä" tuotteita myös laiskuuttani. Yksi paha on esimerkiksi Unilever, ne pirut on takana niin monessa tuotteessa laidasta laitaan. Mutta itse en ainakaan voisi elää sen asian kanssa, että työskentelen murhaajille ja roistovaltiolle.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sakeaksi menee...
Sakeaa arvostella täällä ihmisen päätöstä jossa vaakalaudalla on koko perheen toimeentulo versus yksi kausi liigassa jossa ei halua pelata. Se on edelleen helvetin helppo täällä internetissä toimia moraalinvartijana ja kerätä irtopisteitä tuomitsemalla ihmisten päätöksiä jotka ei ole täysin mustavalkoisia.

Nyt puhutaan oikeiden ihmisten elämästä eikä mistään moraalisaarnaajien shakkilaudan pelinappuloista joita liikutellaan haluamallaan tavalla mielessä. Jordán yritti purkaa sopimuksensa, mutta ei ole siinä onnistunut joten hän koki että on järkevämpää mennä yksin Venäjälle kaudeksi syömään se paska kuin mahdollisesti vastaanottaa jopa uran päättävä pelikielto vaikeuttaen perheensä elämää loppuelämän ajaksi huomattavasti.

Enempää en jaksa tästä asiasta kirjoitella koskanä homma alkaa olemaan pelkkää juupas eipäs väittelyä joka kiertää vain kehää.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voitko kertoa minulle, missä menee "sylkykuppipelaajien" puolella olemisen raja? Jos kaikki voidaan selittää sillä, että virheitä tehdään ja niistä opitaan, kaikki voidaan myös oikeuttaa. Olisiko siis sinulle ok, jos Teemu Pulkkinen tekisi sopimuksen Pelicansin kanssa? Ja jos ei ole, niin miksi ei ole? Käsittääkseni myös Pulkkisella tulee olla sama oikeus oppia virheistään kuin Bartosakilla ja Jordanilla.
Kuten varmasti itsekin ymmärrät, ei kuvailemaasi rajaa ole edes mahdollista piirtää. Limboiluahan tämä on arvomaailman puolella. Tahtoisinko kannattamani joukkueen liikkuvan harmaalla alueella? En. Voinko tehdä jotain asialle? En. Muuttaako asia rakkauttani kannattamaani joukkueeseen? Ei. Se mitä voin tehdä, on pyrkiä lisäämään oikeudentajua ja tietoa vallitsevaan keskusteluun. (Joka tosin on osoittautunut mahdottomaksi missioksi)

Mitä Pulkkiseen tulee, hän on agenttinsa välityksellä ilmaissut venäläismedialle olevansa halukas jatkamaan kohelossa myös kaudella 23-24. Tämän tiedon löytää googlesta 5 sekunnissa, jonka takia en kykene ymmärtämään ketjussa esiintyviä viestejä Pulkkiseen liittyen. Lukekaa ihmiset.

Tarvitseeko tuon jälkeen edes perustella, miksi minulle ei olisi ok, jos Pulkkinen (tai kukaan muukaan kohelossa sodan syttymisen jälkeen pelata haluava) liittyisi Pelicansiin? Minä näen Jordanin tilanteen lähes yhtäläisenä Lehterään siinä mielessä, että molemmat pakotettuina kunnioittivat sopimustaan ja molemmilla oli vaikeuksia päästä siitä eroon itsestään riippumattomista syistä. Toinen pelasi sopimuskautensa loppuun, toinen pääsi lopulta irti kesken kauden.

Tietysti on kyseenalaista palkata viime kaudella kohelossa pelannut pelaaja ja se saakin herättää keskustelua, mutta itselläni ei ole tapana kritisoida asioita isosti syyttävään sävyyn, jos tiedän, etten tiedä kaikkea. Tietämättömänä huutelun ja arvailun näen vähän hölmönä. Toisaalta, täältä varmasti löytyy myös käyttäjiä, jotka eivät usko tieteeseen.. Mielipiteensä kullakin, mutta esimerkinomaisesti; jos puhutaan verisuonitaudeista, itse arvostan eniten kardiologin mielipidettä. Tämän palstan mielipiteet ovat tunnevoittoisia, ei faktapitoisia. Kuka jaksaisi asiaan perehtyneenä väitellä asiaan perehtymättömän kanssa?

Edit: Ja olisinko toivonut Pelicansin johdon viestivän asiasta erilaiseen, nöyrempään ja kunnioittavampaan sävyyn, Kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt puhutaan oikeiden ihmisten elämästä eikä mistään moraalisaarnaajien shakkilaudan pelinappuloista joita liikutellaan haluamallaan tavalla mielessä. Jordán yritti purkaa sopimuksensa, mutta ei ole siinä onnistunut joten hän koki että on järkevämpää mennä yksin Venäjälle kaudeksi syömään se paska kuin mahdollisesti vastaanottaa jopa uran päättävä pelikielto vaikeuttaen perheensä elämää loppuelämän ajaksi huomattavasti.
Siis yritätkö nyt sanoa, että mm. 3 kautta NHL:ssä ja 6 kautta KHL:ssä pelanneen pelaajan loppuelämä perheineen olisi mennyt piloille, jos olisi maksanut 2/3 yhden vuoden palkastaan Amurille sopimuksen purkamisesta?
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sakeaa arvostella täällä ihmisen päätöstä jossa vaakalaudalla on koko perheen toimeentulo versus yksi kausi liigassa jossa ei halua pelata. Se on edelleen helvetin helppo täällä internetissä toimia moraalinvartijana ja kerätä irtopisteitä tuomitsemalla ihmisten päätöksiä jotka ei ole täysin mustavalkoisia.
Ottamatta tässä viestissä sen kummemmin muuten kantaa Jordaniin, niin kiekkomiljonäärillä ei 99,9 % varmuudella ollut näin kriittisestä vaihtoehdosta kyse.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Kuten varmasti itsekin ymmärrät, ei kuvailemaasi rajaa ole edes mahdollista piirtää. Limboiluahan tämä on arvomaailman puolella. Tahtoisinko kannattamani joukkueen liikkuvan harmaalla alueella? En. Voinko tehdä jotain asialle? En. Muuttaako asia rakkauttani kannattamaani joukkueeseen? Ei. Se mitä voin tehdä, on pyrkiä lisäämään oikeudentajua ja tietoa vallitsevaan keskusteluun. (Joka tosin on osoittautunut mahdottomaksi missioksi)

Mitä Pulkkiseen tulee, hän on agenttinsa välityksellä ilmaissut venäläismedialle olevansa halukas jatkamaan kohelossa myös kaudella 23-24. Tämän tiedon löytää googlesta 5 sekunnissa, jonka takia en kykene ymmärtämään ketjussa esiintyviä viestejä Pulkkiseen liittyen. Lukekaa ihmiset.

Tarvitseeko tuon jälkeen edes perustella, miksi minulle ei olisi ok, jos Pulkkinen (tai kukaan muukaan kohelossa sodan syttymisen jälkeen pelata haluava) liittyisi Pelicansiin? Minä näen Jordanin tilanteen lähes yhtäläisenä Lehterään siinä mielessä, että molemmat pakotettuina kunnioittivat sopimustaan ja molemmilla oli vaikeuksia päästä siitä eroon itsestään riippumattomista syistä. Toinen pelasi sopimuskautensa loppuun, toinen pääsi lopulta irti kesken kauden.

Tietysti on kyseenalaista palkata viime kaudella kohelossa pelannut pelaaja ja se saakin herättää keskustelua, mutta itselläni ei ole tapana kritisoida asioita isosti syyttävään sävyyn, jos tiedän, etten tiedä kaikkea. Tietämättömänä huutelun ja arvailun näen vähän hölmönä. Toisaalta, täältä varmasti löytyy myös käyttäjiä, jotka eivät usko tieteeseen.. Mielipiteensä kullakin, mutta esimerkinomaisesti; jos puhutaan verisuonitaudeista, itse arvostan eniten kardiologin mielipidettä. Tämän palstan mielipiteet ovat tunnevoittoisia, ei faktapitoisia. Kuka jaksaisi asiaan perehtyneenä väitellä asiaan perehtymättömän kanssa?

Nyt tässä alkaa syntymään jo aivan mieletön ristiriita. Sinä kirjoittelet täällä poppareista, koska muut eivät vaan ymmärrä. Pelicans on hyvä, koska se ymmärtää ihmisen erehtymättömyyden ja sillä voidaan perustella kaikki. Toisaalta samaan aikaan on olemassa tekoja, joita ei voida perustella ihmisen erehtyväisyydellä. Tästä näkökulmasta Pulkkinen toimii hyvänä joskin myös äärimmäisenä esimrrlkinä. Jos kerran väkivaltarikollinen ja Venäjällä täysimittaisen hyökkäyssodan alkamisen jälkeen pelanneet pelaajat ovat ok erehtyväisyytensä vuoksi, miksi Pulkkinen ei ole? Ja toisaalta, näin se moraalinen raja alkaa sieltä piirtyä.

Sinänsä allekirjoitan tämän jälkimmäisen viestisi, jos en kokonaan, niin hyvin pitkälti. Lisään kuitenkin sen, että samaan aikaan voi myös kyseenalaistaa sen rakastamansa seuran tekemiä ratkaisuja. Enkä siis tarkoita, että sinulla olisi tällaiseen mitään velvollisuutta. Jordanin palkkaaminen voi hyvin vastata sinun moraalikäsitystä ja se on ihan ok, minä tai kukaan muukaan emme voi sinua tai Pelicansia siitä tuomita. Sen sijaan on täysin idioottimaista kaivaa popparivertauksia esiin, kun ilmiselvästi ne omatkin (löyhemmän) moraalinen rajat ovat olemassa (case Pulkkinen), jos muiden rajat ovat ylittyneet jo Jordanin kohdalla.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis yritätkö nyt sanoa, että mm. 3 kautta NHL:ssä ja 6 kautta KHL:ssä pelanneen pelaajan loppuelämä perheineen olisi mennyt piloille, jos olisi maksanut 2/3 yhden vuoden palkastaan Amurille sopimuksen purkamisesta?
Käsittääkseni sakko olisi ollut 2/3 koko sopimuskauden palkasta. Voin toki olla väärässäkin asiasta.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Siis yritätkö nyt sanoa, että mm. 3 kautta NHL:ssä ja 6 kautta KHL:ssä pelanneen pelaajan loppuelämä perheineen olisi mennyt piloille, jos olisi maksanut 2/3 yhden vuoden palkastaan Amurille sopimuksen purkamisesta?
Tämä on hämmentävä puolustusargumentti näiltä muutamilta lahen ihmisoikeustaistelijoilta.

Koripallon puolella muistaakseni, en jaksa tarkistaa, Facudo Campazzo maksoi ulosostosta itse 5 miljoonaa Real Madridille kun teki 6 miljoonan sopimuksen NBA:n Denveriin. Olisi luullut vastaavaan venymiseen myös Jordanin pystyvän, jos olisi ollut kiinnostusta asiaan.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt tässä alkaa syntymään jo aivan mieletön ristiriita. Sinä kirjoittelet täällä poppareista, koska muut eivät vaan ymmärrä. Pelicans on hyvä, koska se ymmärtää ihmisen erehtymättömyyden ja sillä voidaan perustella kaikki. Toisaalta samaan aikaan on olemassa tekoja, joita ei voida perustella ihmisen erehtyväisyydellä. Tästä näkökulmasta Pulkkinen toimii hyvänä joskin myös äärimmäisenä esimrrlkinä. Jos kerran väkivaltarikollinen ja Venäjällä täysimittaisen hyökkäyssodan alkamisen jälkeen pelanneet pelaajat ovat ok erehtyväisyytensä vuoksi, miksi Pulkkinen ei ole? Ja toisaalta, näin se moraalinen raja alkaa sieltä piirtyä.

Sinänsä allekirjoitan tämän jälkimmäisen viestisi, jos en kokonaan, niin hyvin pitkälti. Lisään kuitenkin sen, että samaan aikaan voi myös kyseenalaistaa sen rakastamansa seuran tekemiä ratkaisuja. Enkä siis tarkoita, että sinulla olisi tällaiseen mitään velvollisuutta. Jordanin palkkaaminen voi hyvin vastata sinun moraalikäsitystä ja se on ihan ok, minä tai kukaan muukaan emme voi sinua tai Pelicansia siitä tuomita. Sen sijaan on täysin idioottimaista kaivaa popparivertauksia esiin, kun ilmiselvästi ne omatkin (löyhemmän) moraalinen rajat ovat olemassa (case Pulkkinen), jos muiden rajat ovat ylittyneet jo Jordanin kohdalla.
Kaiken saatavilla olevan tiedon valossa Jordan on pelannut kohelossa täysimittaisen hyökkäyssodan alkamisen jälkeen vasten tahtoaan. C rintaan tuskin on ollut mitään muuta kuin propagandaa, mutta sitähän me voimme vain arvailla. Jos asiaa pohtii Jordanin kannalta; saatavilla olevan tiedon valossa hän joutui päättämään jatkaako uraansa ja lyökö hokkarit naulaan. Ymmärrän, ettei monikaan kirjoittaja ole kiinnostunut satunnaisen pelaajan uran jatkumisesta ja samahan se on mitä minä asiaan sanon, koska se nähdään tulevan värilasien takaa.

Tietenkään hyvät teot eivät poista niitä pahoja! Jordanin palkkauksessa en vain näe mitään pahaa tai oikeustajuni vastaista ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, asia ei muuttuisi vaikka Jordan olisi palkattu Ilvekseen. Tietysti itsekin kyseenalaistan rakastamani seuran tekemiä asioita, mutta tietysti myös seison rakastamani seuran takana. Mielestäni on varsin outoa, että jatkoajassa kyseenalaistetaan oman seuran takana seisomista niin hyvässä kuin pahassa. Minulle on luontaista asettua sorretun tahon puolelle ja kun koen rakastamani tahon olevan sorrettu vastoin omaa oikeustajuani on vaikea olla puuttumatta. Tuntuu pahalta lukea ilkeitä viestejä, jotka tulevat tahoilta, jotka toimivat oletuksien ja mutun valossa.

Kirjoitin poppareista, koska on varsin huvittavaa lukea eipäs joopas -keskustelua, kun yksikään osallistuja (minä mukaanluettuna) ei tiedä kaikkia faktoja. Tämä on viimeinen viestini tähän aiheeseen, ottakaa se huomioon jos lainaatte viestiäni. Voidaan jatkaa yksityisviesten jos jää sanottavia :)

Ja edit: Olen keskustellut yhden Amurissa aikoinaan pelanneen Suomalaisen kanssa, jolloin hän puhui kokemuksistaan seurassa ja kaupungissa. Tämän keskustelun pohjalta en epäile hetkeäkään, etteikö Jordanin elämä ollut täyttä helvettiä 2022 helmikuusta aina sopimuksen purkuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Kysyisin yhden kysymyksen, mistä ihmeestä voitte päätellä että Jordanilla olisi ollut RAHAT purkaa tuo sopimus? Ja jos sattuisi olemaan about sen verran niin voidaanko olettaa että tyhjentäisi koko säästöt siihen?

Tuo 18kk pelikielto ei tule kyseeseen varmasti kenelläkään niin rahalla olisi ainoastaan päänyt pois, helppo vaan täällä puhua muiden rahoista kun ei itse tarvi euroakaan laittaa
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Kaiken saatavilla olevan tiedon valossa Jordan on pelannut kohelossa täysimittaisen hyökkäyssodan alkamisen jälkeen vasten tahtoaan. C rintaan tuskin on ollut mitään muuta kuin propagandaa, mutta sitähän me voimme vain arvailla. Jos asiaa pohtii Jordanin kannalta; saatavilla olevan tiedon valossa hän joutui päättämään jatkaako uraansa ja lyökö hokkarit naulaan. Ymmärrän, ettei monikaan kirjoittaja ole kiinnostunut satunnaisen pelaajan uran jatkumisesta ja samahan se on mitä minä asiaan sanon, koska se nähdään tulevan värilasien takaa.

Tietenkään hyvät teot eivät poista niitä pahoja! Jordanin palkkauksessa en vain näe mitään pahaa tai oikeustajuni vastaista ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, asia ei muuttuisi vaikka Jordan olisi palkattu Ilvekseen. Tietysti itsekin kyseenalaistan rakastamani seuran tekemiä asioita, mutta tietysti myös seison rakastamani seuran takana. Mielestäni on varsin outoa, että jatkoajassa kyseenalaistetaan oman seuran takana seisomista niin hyvässä kuin pahassa. Minulle on luontaista asettua sorretun tahon puolelle ja kun koen rakastamani tahon olevan sorrettu vastoin omaa oikeustajuani on vaikea olla puuttumatta. Tuntuu pahalta lukea ilkeitä viestejä, jotka tulevat tahoilta, jotka toimivat oletuksien ja mutun valossa.

Kirjoitin poppareista, koska on varsin huvittavaa lukea eipäs joopas -keskustelua, kun yksikään osallistuja (minä mukaanluettuna) ei tiedä kaikkia faktoja. Tämä on viimeinen viestini tähän aiheeseen, ottakaa se huomioon jos lainaatte viestiäni. Voidaan jatkaa yksityisviesten jos jää sanottavia :)

Vastaat tai olet vastaamatta, jatkan vielä tähän. Täällä on moneen otteeseen jo todettu, että kukin toimii omista lähtökohdistaan oman moraalinsa puitteissa. Se voidaan varmasti kuitenkin todeta, että Pelicansin moraali eroaa valtaosan eurooppalaisista seuroista moraalista. Vai uskooko joku rehellisesti, että Lahden Pelicans olisi ollut jotenkin kovinkin korkealla niiden seurojen joukossa, minne Jordan siirtyy, jos olisi vapaasti saanut pelipaikkansa valita? Harmaasta alueesta taisi puhua myös Pelicansin tj. Se, että täällä poppareilla puolustelet Pelicansin valintoja johtaa samalla siihen, että sinä tuomitset muiden moraalikäsitykset. Jordanin ensi kauden pelipaikkaa olkiukkona käyttäen, väitän sinun tuomitsevan valtaosan eurooppalaisista moraalikäsityksen tässä kohtaa. Asetut muiden yläpuolelle tietämättä kaikkia faktoja, siksi minä alunperin kirjoitukseesi puutuin. Ja siitä palataan jälleen alkuperäiseen kysymykseen; jos Jordanin ja Bartosakin sopimukset on mahdollista perustella pelaajan erehtyväisyydellä, miksi ei Pulkkisen? Eli onko raja, ja jos on, missä se menee? Ja onko raja universaali vai saako jokainen muodostaa omat rajansa? Jos saa, lienee muilla oikeus tuomita Pelicansin ratkaisu palkata Jordan.

Sinulla oli erinomainen nosto viestissäsi: kritiikki suuntautuu Pelicansiin ei Jordaniin. Ei tässä keskustella Jordanin vaimon nilkasta, Jordanin rahoista tai oikeudesta harjoittaa ammattiaan. Tässä on kyse siitä, että yksi liigaseura pyrkii omalla toiminnallaan osoittamaan, että Ukrainaa vastaan aloitettu täysimittainen hyökkäyssota voidaan tapahtumana ohittaa tiettyjen premissien vallitessa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Miksi NHL:n seuraaminen pitäisi lopettaa, koska siellä on venäläispelaajia? Ei kai pelkkä kansalaisuus ihmisestä pahaa tee. Toki NHL on ollut munaton Ovechkinin kohdalla, mutta eipä hänkään ole KHL:ssä pelannut Venäjän täysmittaisen hyökkäyssodan alettua Ukrainassa. Tietysti KHL:n ja NHL:n väliltä on löydettävissä muitakin eroavaisuuksia, mitkä tekevät kärjistyksestäsi huonon: soft PowerPoint v. liiketoiminta, valtiorahoitteisuus v. yksityinen rahoitus jne.
Niin että jos liigaan tulee kaveri joka pelannu KHL ssä niin hyi hyi mutta NHL seuraaminen on ihan jees vaikka siellä pelaa PUT IN suuri ystävä iso 8. No joo en jaksa vääntää enempää asiasta.

Samaa voi kysyä että ei kai se pelkkä KHLssä pelaaminen ihmisestä pahaa tee?
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Ajatella, että vielä pari vuotta sitten Liigan kyseenalaisin kiinnitys taisi olla TPS:n Jack Rodewald, joka oli nyökyttelemässä Brendan Leipsicin misogynistisiä Whatsapp-viestejä. Joo ja tuomitsen täysin vastaavan toiminnan, jossa yhtälailla hyökätään toisen yksilön terveyttä ja hyvinvointia vastaan. Tshekissä Rodewaldin katsottiin oppineen läksynsä ja hänet nähtiin tässä casessa lähinnä Leipsicin hiljaisena myötäilijänä.

Leipsicin NHL-ura päättyi, eikä hänellä ole ollut ottajia enää muualla kuin KHL:ssä. Myös Rodewald siirtyi TPS:stä KHL:ään, joten hän saattoi menettää kolmannen mahdollisuutensa lännessä. Voi olla, että tuon vanhan taustan vuoksi Rodewaldilla oli vain rajallisia vaihtoehtoja. Ehkä Trinec olisi ottanut takaisin, saihan seura myös kyseenalaisen kunnian olla ensimmäinen viime kaudella KHL:ssä pelanneen pelaajan (Samuel Bucek) kiinnittänyt seura.

Mun puolesta Jordanin tulo on ihan ok ja ainakin haluan uskoa, että Jordan joutui vain vastentahtoisesti Amurin ja IIHF:n hampaisiin, mikä tiedettiin myös maajoukkueessa. Asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia, vaikka toki Venäjällä on aina ollut tapana maalata musta valkoiseksi.

Ihmiset tekevät virheitä ja joutuvat vaikeisiin tilanteisiin, mutta jääkiekkomaailma on varmasti täynnä pahempiinkin ihmishenkiin tai terveyteen kohdistuneisiin rikoksiin tai myötävaikuttajiin syyllistyneitä kuin Jordan. Pari heistä pelaa taustansa vuoksi yhä KHL:ssä, koska ottajia ei ole muualla. Tosin Slovakiassa pelaa eräs vankilassakin istunut jenkkihyökkääjä. Tarkoitan lisäksi myös rattijuoppoja.
 

Jacky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Seksi-Lasse, Pittsburgh Penguins
Kyllä tässä eletään erittäin rankkoja aikoja liigaseuraajana ja etenkin pelicans fanina. Miten ovat kehdanneet hankkia pelaajan, joka on pelannut KHL:ssä sen uhalla että seurauksena lähtemisestä olisi ollut kattavat taloudelliset seuraukset sekä puolitoistavuotta ilman oman ammatin harjoitusta. Olisivat enemminkin hankkineet vaikka Lehterän sillä näitä viihdekäyttäjiähän täältä lahdesta löytyy jo valmiiksi öyh! Hyvä ettei mennyt maraboun suklaat väärään kurkkuun, kun tämän pelaajajulkistuksen lukaisin. Olen tässä miettinyt, että alkaisin boikotoimaan koko liigaa tämän tapauksen johdosta sillä miksi liiga ei edes rangaitse pelicansia tästä kamalasta tapahtumasta???? Kaikenlisäksi vielä nämä Vainio tapaukset ja tampereen paikallisfinaalin pilaaminen. Onneksi sentään Blood saatiin savustettua ulos sillä mitä palstalta pääsi tulkitsemaan niin kyseessähän oli ihan täysi teurastaja, yllätys että oli pelicansin hankinta. Pidetään yhdessä kaikki toisiamme käsistä kiinni ja yhteisvoimalla koitetaan selvitä tästä tragediasta.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen rehellisesti yllättynyt miten yksimielisesti Pelicans-leiri tämän siirron näyttää hyväksyvän ja hämmästelevän sen aiheuttamaa närää muissa. Viime syksynä KHL-joukkuueessa C-rinnassa vetäneellä kaverilla ei pitäisi olla mitään asiaa Liigaan ja piste. Arvostus Pelicansia ja siirtoa juhlivia lahtelaisia kohtaan ihan täysi nolla, toivottavasti tämä kuraorganisaatio saadaan tulevaisuudessa vittuun liigakartalta.

Koittakaa nyt Stadissa pärjätä ensin kuraorganisaatiota paremmin ensi kaudella.
 

Cinderblox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blue Jackets & Kraken
Hyvää tai huonoa keskustelukulttuuria, mutta tämä lyöminen monen, monen taholta on kyllä sinunkin nähtävissä. Ymmärrän erilaiset moraalikäsitykset, jos on halua ymmärtää toista osapuolta. Näitäkin keskustelijoita täällä toki on, mutta vähemmistössä. Nykyiseen kulttuuriin liittyy ikävä kyllä niin vahva ryhmäpaine olla "oikeaa" mieltä, että perustelujen aikakausi alkaa olla ohi. Tämä selviää jo siitäkin, että kaverilla oli syyllisen leima ennen ensimmäistäkään kuulemista.

Toisten kirjoittelun leimaaminen defensseiksi on myös toista kirjoittajaa arvottavaa, jolla on tarkoitus asettua yläpuolelle.
Mutta onhan Mr Turso armoitettu liigan voimasuhteiden tutkija, totta kai hänen mielipiteensä on vähintään täysi 10, kuten koko Kärppien joukkue, valmennusta myöten...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös