Kun olit liian humalassa

  • 62 436
  • 142
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jengillä on ollut hilpeitä toilailuja. Tai osa on ollut vähemmän hilpeitä, kun oma ja muiden henki on vaarantunut.

Pahin kännimokani on ehdottomasti se, kun nautin huonosti jäähdytettyä chablista syrah-lasista. Kaikkeen vulgaariin sitä tuleekaan ryhtyneeksi juovuspäissään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni hartolta ihan avointa ja kunnioitettavan rehellistä avautumista omista toilailuistaan, jotka toki on pääsääntöisesti ollut aika hurjaa meininkiä ja ainekset paljon pahempaan olemassa. Kaikki ei uskaltaisi myöntää ääneen tehneensä moisia juttuja. Tuskin harto noilla ylpeilee ja käsitin, että pääsi ajoissa pois tuollaisesta kierteestä ja on nyttemmin fiksumpi käänteissään.

Turha parjata siis. Omista tempuistani idioottimaisin, eli tuo liikkuvaa autoa kohden tehty hyppy tapahtui silloin kun oli vasta aloitellut väkijuoman nautiskelua ja itsekontrolli oli olemattomampaa. Siinä oli vaarassa satuttaa itseään pahastikin ja sain kyllä kuulla kunniani ja ihan syystä. Törppö mikä törppö.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähdin Jokeren pikkujouluista joulukuussa 07 ihan kuutamolla kohti rautatientoria. Ehdin just ja just viimeiseen Haksiin lähtevään dösään ja... sammuin totta kai matkan aikana. Heräsin sitten Kuninkaanmäestä (päätepysäkki) kun bussikuski huutaa jotta "PERILLÄ!" Havahduin tähän ja kysyin missä ollaan. Se kun selvisi niin kysyin sitten kuskilta, että millos tää lähtee takaisin päin, mun pitäisi jäädä Haksissa veke. Sanoi lähtevänsä vartin kuluttua ja ei kuulemma haitannut jos venaisin siinä. Ja sitten... sammuin uudelleen. Seuraava havahdus oli sarjaa "kertaus on opintojen äiti". Samat setit siis kuulin, rautatientorilla. Olin matkannut muistaakseni 1,5h-2h ja mitään en ollut saanut aikaiseksi, olin jälleen lähtöpisteessä ja busseja ei enää mene. Onneksi sattui Rautatientorin ovet olevan auki, menin sinne ja etsin jonkun yksinäisen kulman minne mennä notkumaan. Seuraava havahdus on kun kaksi tyyppiä tulee tönimään et "hei, onks sul subui?" sanoin, että olette kaksi vuotta myöhässä. Yllättäen tajusivat ja lähtivät menee, kellon ajasta tässä vaiheessa ei mitään hajua. Seuraava ja viimeinen herätys tapahtui sitten siinä klo 06 aamulla kun vartia tulee koputtelemaan kengänkärkiä; "Ylös, Metrot kulkee jo". Ei auta mua kun ei Haksiin niillä pääse. En muista mitä sitten tapahtui, mutta n. klo 08 olin onnellisesti kotona. Yhteen, yöaikaan 0,45h pituiseen matkaan sain kulutettua ööö joko 4h tai 6h (en muista milloin vika bussi lähti, klo 02 tai klo 04).

Sitten tänään bussissa (heh) tuli mieleen eräs kohtuu nolo juttu. Oli hyvin kännisumuinen olotila ja baarissa sitten oli joku polttariporukka. Siellä sitten minun ikäinen nuori nainen oli hepeneissään ja kyltti jotta "pusuja eurolla" minä sitten innostuin siitä ja menin hänen luokseen, että "mulle pusu!". Tähän tullut vastaus sai allekirjoittaneen harkintakyvyn aivan uuteen valoon. Nainen vastasi: "Mä oon sun serkkus". Sitä häpeän määrää... Puolustaudun tähän sillä, että en ollut häntä nähnyt oikeastaan aikuisiän aikana ollenkaan, ehkä joskus alle teini-iän viimeksi, joten joo, en tunnistanut kun sillä oli sellaiset ihme vermeet päällä jne. MUTTA SILTI!

Sitten palaan vielä tähän ex-naapuriin. Selvisi nimittäin tänään, että se anopin päälle kuseminen ei ole tapahtunut kerran, vaan useasti :D Ja kaiken huipuksi tämä samainen äijä on kerran jopa yrittänyt PASKANTAA SEN PÄÄLLE kun se anoppi on ollut nojatuolissa puolisammuneena ja tämä arjen sankari oli luullut jälleen asioivansa vessassa ja oli vetänyt housut kinttuun ja kyykkinyt siinä perse paljaana valmiina paskomaan anoppinsa päälle. Voitteko kuvitella mikä tilanne. Ja se seinänaapurinsa oven eteen kuseminen oli tapahtunut vieläpä niin, että tämä sankari oli ensin rimputtanut ovikelloa ja kun ei kukaan tullut avaamaan keskellä yötä ovea, niin kusi sitten siihen oven eteen. Siellä oven toisella puolen oli kylläkin tämä arjen sankarin naapuri, joka oli minunkin naapuri, ja se katsoi ovisilmästä kokonaan alastonta äijää tatti kädessä ja tämä oli vieläpä hänen ensimmäinen kerta kun kyseistä kaveria näki.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En tiedä oletko käynyt kehän ulkopuolella, mutta kyllä sieltä löytyy uskomattoman junttia porukkaa. Ei tarvitse etsiä selitystä mistään julkisesta liikenteestä. Jossain Karjalassa mm. retostellaan viinan juomisella ikään kuin se olisi joku vaativakin suoritus kaataa brenkkua kitaan. Helsingissä tämä "vittu et olin kännissä" on teinityttöjen juttu.

Mitä niihin kaupunkiolosuhteisiin tulee, niin Helsinkihän on vielä varsin nuori kaupunki verrattuna Suomen vanhempiin kaupunkeihin, jota kautta kulttuuri ja myös juomiskulttuuri on muualle levinnyt. Tuskin ero niin suuri on pääkaupunkiseudun ja muun Suomen "pimeyden ytimen" välillä, varsinkin kun maaseudulta muutetaan monesti juuri Helsinkiin.

Eli eiköhän sitä kehän sisäpuolellakin ole melkoisesti uskomattoman junttia porukkaa, joka retostelee viinan juomisella ja joka on tehnyt siitä elämäntehtävänsä. En nyt oikein usko, että Helsingin lähiöissä, räkälöissä ja nuorten miesten asuttamissa vuokrakämpissä niin kovin kultivoitunutta alkoholin nautiskelijaa asustelee. Pussikaljaelokuvakaan ei sijoittunut Karjalaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Toisesta ketjusta:

cottonmouth kirjoitti:
2000-luvun alussa Kouvolan Teinifestarit™ (<= kuvat eivät omia..) olivat vielä voimissaan ja toki siellä tuli mukana riekuttua. Aidan yli kiipeiltänä tietysti. Sieltä sitten jonkinlaiset teinit bongattiin ja parien jatkojen kautta oli tarkoitus siirtyä jatkamaan tenuttelua neitien hotellihuoneeseen. Respa ei kuitenkaan ollut kovin innostunut ylimääräisistä hotellivieraista, mutta kyllähän hätä keinot keksii. Ei kun terassin pleksikaton kautta kohti ikkunaa ja viini ja laulu saavat vihdoin seuraa naisista. Jo tuolle pleksikatolle kiipeäminen aitoja sun muita pitkin oli aikamoinen saavutus. Kun vihdoin oli tuonne vajaan viiden metrin korkeuteen päässyt ja asettanut jalan tuolle läpinäkyvälle polymetyylimetakrylaattilaatalle kaikki kävi kovin nopeasti. Pleksi välähti harmaaksi ja seuraavina sekunninsadasosina painovoima otti omansa. Selkä edellä sirujen läpi tultiin betoniseen tontiin ja vauhdilla. Jostain käsittämättömästä sattumasta selkäruoto ei ollutkaan useammassa osassa eikä takaraivokaan ollut pirstaloitunut pitkin betoniterassia. Tytöt olivat jo soittamassa ambulanssia, mutta tuossa tilanteessa ainoa idea oli lähinnä päästä mahdollisimman nopeasti pois paikalta, jotta tuota kattolasia ei joutuisi maksamaan. Nykyisin tuo tuntuu aika triviaalilta. Kaipa tuossa jonkinlaisissa adrenaliinipöllyissä oli, koska huomasin vasta kotimatkalla, että kädet olivat aivan veressä sirpaleiden jäljiltä. Jälkeenpäin ajatellen jo kuivuneiden elämän nesteiden peseminen pois kävelykadun kusipurossakaan ei tunnu kovin fiksulta. Nyttemin huvittaa myös se, että kello oli tapahtuma-aikana noin aamuseitsemän ja (kesä)työt alkoivat puoliltapäivin, jonne toki suoriuduin. Taisin jostain hiekkakentällä käydystä jalkapallo-ottelusta puhella, kun pomo kyseli raapeutuneista käsistä. Enpä ole koskaan turpiini saanut, mutta pari seuraavaa päivää olo oli kyllä sellainen, että monoa ja nyrkkiä on tullut kehon joka kolkkaan.

Mitään ihan supertyhmää ei ole onneksi tullut tehtyä. Kerran tosin kusin Lady Moonin narikan lattialle, mutta onnistuin pakenemaan tilanteesta. Yhden seurueemme jäsenen poke tavoitti, mutta napakan "Päästä irti tai mä haastan sut oikeuteen"-heiton jälkeen ote kirposi kuin itsestään. Taisi olla ehdonalaisessa tjsp.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kaikenlaisia urpoja sitä täälläkin näköjään on, perus itsensähäpäisyt on ihan oma juttunsa mutta näille kännikuskeille ja uhoajien hakkaajille iso lampaanperse

Tapauksesta kirjoitettiin sitten ihan paikalliseen lehteenkin, ja paikalla oli vaikka mitä palokalustoa mutta helvetin jyrkkiä pururatamäkiä pitkin palopaikalle ei nelipyöräisillä päästy, joten notski piti sitten sammuttaa sammutuskopterilla. Ois ollut halpaa lystiä moista kustantaa, puhumattakaan siitä jos ne lenkkeilijät eivät olisi paikalle tulleet ja tuli olisi tosissaan päässyt irti. Metsän reunamilla oli kuitenkin jonkun verran asutustakin, muunmuassa nykyiset appivanhempani ja vaimoni tuolla seudulla asuivat, voisi olla siviilisäätykin vähän erilainen jos tuli olisi sopivasti päässyt leviämään.
Tämän tyypinen ironinen huumori uppoaa kyllä aina!
 

Nick Neim

Jäsen
Onko se ainoastaan niin että harvaan asutulla seudulla julkiset ei iltaisin kulje ja taksimatkat sikakalliita? Sekö näihin ajeluihin ajaa.

Täällä lähimpiin klubeille ja yökerhoihin (eli ei mitään paikallisia räkälöitä) on 25 kilometriä, eikä kukaan, painottaen sanaa kukaan ole ikinä kaveriporukasta lähtenyt kännissä ajelemaan autolla tielle. Mopoiässä sitä jokunen lähti 3 tunnin sammumisen jälkeen yöllä kolmelta ajelemaan kotiin, vaikka vitun tyhmäähän sekin oli. Joko se on taksi, kännikuski tai yöpaikka jostain.

Eli veikkaan ihmisten tyhmyyttä mikä moiseen ajaa.
 
Tuskin ero niin suuri on pääkaupunkiseudun ja muun Suomen "pimeyden ytimen" välillä, varsinkin kun maaseudulta muutetaan monesti juuri Helsinkiin.

Eli eiköhän sitä kehän sisäpuolellakin ole melkoisesti uskomattoman junttia porukkaa, joka retostelee viinan juomisella ja joka on tehnyt siitä elämäntehtävänsä. En nyt oikein usko, että Helsingin lähiöissä, räkälöissä ja nuorten miesten asuttamissa vuokrakämpissä niin kovin kultivoitunutta alkoholin nautiskelijaa asustelee. Pussikaljaelokuvakaan ei sijoittunut Karjalaan.
Olet oikeassa, Helsinki on poikkeus muiden joukossa. Sitä ei kai ole onnistuttu selittämään tavallisten väkivaltarikollisuuteen vaikuttavien muuttujien kuten työttömyys, koulutustaso, äänestysaktiivisuus, jne riippuvuuksilla.

Tässä eräs gradu jossa on yritetty matemaattisen mallinnuksen avulla etsiä väkivaltarikollisuuteen vaikuttavia tekijöitä: http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu04318.pdf
Siitäkin Helsinki on jätetty pois poikkeavuutensa takia.

Pidän selvänä, että tekijät jotka aiheuttavat väkivaltarikollisuutta aiheuttavat myös rattijuopporikollisuutta.
 

SamTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kaikkea tyhmäähän sitä on kännissä tullut tehtyä, mutta suurimmat ihmetykset ovat johtuneet kyllä kauheastaörvellysjurrista, milloin muistikuvat ovat hävinneet kokonaan illalta ja aamulla on oltu monttu auki, että mitäs helvettiä mä täällä teen.

Yksi baari-ilta on piirtynyt mieleen aika selkeästi. Ei sen tapahtumien vuoksi, vaan sen, että muistan ensimmäisen tilauksen jonka sinä iltana tiskiltä hain. Kolme tequilaa ja hanabisse. Noh, ne olen ilmeisesti kumonnut ja siitä se alamäki sitten lähti. Seuraava muistikuva onkin, kun puhelin soi taskussani. Otan puhelimen taskustani, pidän silmät kiinni ja vastaan. Faija soittaa: "Missä helvetissä sä oikein olet?"

No, siinä sitten avaan silmät ja katselen ympärille. Ei perkele, mä olen faijan autossa... "Tota faija, oon sun autossa tässä meijän pihalla.." Voitte varmaan kuvitella, kuinka tyytyväinen iskä on ollut juuri 18v täyttäneen baari-iltaan. Mitään en muista, herään pihalta faijan autosta ja paras homma onkin, että auton avaimet oli olleet sisällä ja auton ovet lukossa, joten mä kävin sisällä ja avasin auton ovet, jonka jälkeen oon mennyt sinne nukkumaan. Mutta en lähtenyt ajamaan sentään, onneksi näin.

Myöhemmin selvis, että himaan olin päässyt exän kyydillä ja hän oli jättänyt mut meijän terasille nukkumaan sikeesti. Mitähän on taas tapahtunut sinä yönä? Se jää varmaan mysteeriksi.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
"Voi kun olisi tästäkin illasta pelkällä housuun paskomisella selvinnyt", sanoi tuolloin Kääpiö.
Toden totta. Kännipaskotut housut voi vaihtaa puhtaisiin ja paskaiset kamppeet kannattaa viedä pesulaan. Sen sijaan jos tumpeloi viinien lämpötilojen kanssa eikä erota eri rypäleille tarkoitettuja laseja toisistaan, niin laadukas juoma on lopullisesti tärvätty ja jengi pitää kaupan päälle idioottina.

Eikä lusikallinen kuohkeaa paskaa voi niin pahasti haista housuissa että porukka karsastaisi, jos ei jätä sontaa alkkareihin koko viikonlopuksi. Tietty jos vääntää kuupallisen jurrista ripulia lahkeeseen niin se on varmasti eri asia.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mistähän sitä aloittaisi. Nuoruusvuosina on sen verran paljon häpeällistä tullut tehtyä. Housuihin en ole ikinä paskonut tai kussut, enkä edes oksentanut sänkyyn. Joka kerta kun olen törttöillyt kännissä, niin en ole pysynyt pelkästään kaljan tai viinin juonnissa. Minun pääni ei yksinkertaisiesti kestä kirkasta.

Häpeällisin kerta oli Vappuna noin 20 vuotta sitten. Mentiin vapputorille serkun ja hänen muijansa kanssa joskus puoliltapäivin. Tori oli perinteisesti aivan täynnä lapsiperheitä. Vapaudenpatsaan juurella istui muutama tuttu pontikkapullo kädessä. Jäätiin sinne istumaan ja pullo kiersi porukka nopealla tahdilla. Reilun tunnin päästä serkku ja sen muija päätti lähteä viereiseen pubiin katsomaan jos siellä olisi porukka. Sen jälkeen en muista mitään. Heräsin aamuseitsemältä serkun auton takapenkiltä. Auto oli parkissa meidän pihassa (asuttiin samassa kerrostalossa, samassa rapussa). Oli aivan mieletön krapula ja kaiken lisäksi piti lähteä töihin. Vastaavaa darraa en ole ikinä kokenut. Serkku päivitti tapahtumat illalla kun tavattiin. He olivat tulleet joskus neljän maissa pubista takaisin vapaudenpatsaalle. Koko muu porukka oli lähtenyt paitsi minä, sillä minä nukuin patsaan vieressä. Kymmenen minuutin herättelyn jälkeen heräsin. Nousin ylös, vedin housut nilkkoihin ja kusin keskelle toria kunnes kaaduin. Ylös en päässyt enää. Serkkua ja hänen muijaa vitutti mun touhut sen verran että nostivat minut pystyyn ja puolittain kantoivat minut n. 100 metriä auton luokse, edelleen housut nilkoissa. Kotiin päästyä jättivät minut autoon nukkumaan. Aivan oikein tehty. Sen jälkeen en ole ikinä käynyt torilla vappuna.

Toinen tapaus sattui saman serkun ja muijan kotona. Oltiin oltu Maalahdessa eräällä tanssipaikalla ja siellä taas sitä pontikkaa oli tarjolla vaikka millä mitalla. Yöllä kun tultiin kotiin, niin päätettiin mennä serkun luo jatkoille. Vaikka asuttiin vierekkäisissä asunnoissa, niin jäin heidän sohvalle yöksi. Serkun muija, joka aina oli selvin päin ja kuskina meille, heräsi yöllä lorisevaan ääneen. Hän nousi ylös ja paikansi äänen olohuoneeseen. Sieltä hän löysi meikäläisen, istuen kukkapenkin reunalla, kalsarit nilkoissa ja lattialle kusten. Aamulla kun herättiin, niin jostain syystä hän oli aivan helvetin suuttunut minulle. Itse en ymmärtänyt miksi, ennenkuin hän kertoi yön tapahtumista.

Eihän näitä haluisi muistaa, mutta ehkä vain hyvä ettei niitä pysty unohtamaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikä lusikallinen kuohkeaa paskaa voi niin pahasti haista housuissa että porukka karsastaisi, jos ei jätä sontaa alkkareihin koko viikonlopuksi.

Vaikea sanoa kun ei ole omakohtaista kokemusta aiheesta. Olen kuitenkin kuullut tarinan eräältä opiskeluaikaiselta tuttavalta, että eräissä opiskelijoiden pukujuhlissa eräs sankari olisi puoliksi sammumispisteessä onnistunut vääntämään lastin housuihinsa - tumma juhlapuku päällä luonnollisesti. Tuo ei kuitenkaan ollut haitannut kyseistä henkilöä, koska tämä oli tullut vielä juhlien jatkoillekin vaihtamatta vaatteita välissä. Ja oli kuulemma haissut niin pahasti, että kovinkaan moni ei hänen seurassaan viihtynyt noilla jatkoilla.

Housuun kusemisestakaan meikäläisellä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eräs tapaus aiheeseen liittyen on jäänyt lähtemättömästi mieleen. Tapauksesta on ehkä kolme tai neljä vuotta aikaa. Olin silloin kesälomalla ja ihan keskellä arkipäivää matkalla Tampereen Tullintorilta silloiseen kotiini Kalevaan. Itsenäisyydenkadulla kohtasin mielenkiintoisen näyn. Kaksi arviolta 25-vuotiasta jamppaa oli ilmeisesti viettänyt vähän railakkaampaa aamupäivää: toinen sankari juoksi kiireellä bussiin housut totaalisen märkänä kusesta... toinen kääntyi ja jatkoi kulkuaan horjahdellen samaan suuntaan, johon itse yritin mennä. Olin fillarilla liikkeellä, mutta tuon kaverin ohittaminen tunti mahdottomalta... siinä ajassa, jossa hän pääsi metrin eteenpäin, hän teki noin viiden metrin mittaisia sivuttaissiirtymiä ottaen välillä tukea kadunvarren kerrostaloista, välillä taas kulkien vilkkaasti liikennöidyllä kadulla...

En kyllä ole pahemmin muutakaan möheltänyt kännissä, koska kännääminen ei muutenkaan ole se minun juttunu. Ehkä kerran tai kaksi olen laulanut karaokea, mutta se on aika pientä.
 
Onhan näitä tullut, mutta harva nyt heti mieleen tulee. Yksi kuitenkin on jäännyt mieleen aikoinaan, kun olin työskentelemässä Saksassa ja olimme tapaamassa tuttavia eräässä pienemässä kaupungissa Kölnin vieressä. Tämä on lähes novellia muistuttava tarina koko illasta, mutta toisaalta kyllä loppupuolella meno alkoi menemään aika lailla ketjun titteliä kunnioittaen.

Tarkoituksena oli grillailuiden jälkeen lähteä käymään junalla Kölnissä klubeilla ja sen jälkeen palata takaisin kotoseen, jäämättä hotelliin. Kuten ne jotka Saksassa ovat käynneet tietävät, niin suurimmalla osalla baareista ei ole sulkemisaikaa ollenkaan ja hommat ryöstäytyvät perussuomalaisella aika nopeasti käsistä.

Pitkän tissuttelun jälkeen saavuimme Kölniin ja päätimme sännätä suoraan paikallisen kerman ykkösklubille, jossa muuten silloin paikalla oli mm. Lukas Podolski. Noh, ensinhän piti saada puku ja onnistuimmekin joltain kierolta kreikkalaiselta ostamaan puvut ja kengät. Tein mielestäni hyvän diilin kengistä vielä, jotka olivat ihan merkkikengät. Noh, saavuimme jonoon ja kun pääsimme poken eteen, niin heti alkoi valitus kuulua kengistä, ne kun eivät olleet puvun kengät. Siihen sitten totesin kavereilleni jo kovalla uholla, että "ensin on saatanan tälläainen neekerin räätälöimä 15 euron puku ja 115 euron kengät, mutta kengistähän se kiikastaa." Noh, perkele selvitin, että onko klubilla kenkiä omasta takaa ja olihan niitä, hinta oli 75 euroa. Ajattelin, että paskan vitut kyllähän nyt tänne on päästävä ja päätin ne kengät ostaa.

Kun saavuimme sisälle asti ja kivan näköinen tytteli vaati 50 euroa sisäänpääsyä, pakkohan sekin oli ostaa, kun kerran jo lähemmäs 200 euroa oli tuhlattu. Sisälle päästyämme huomasimme heti, että kerma lähes kokonaan omalla VIP-puolellaan, joka on isompi kuin tämä talonpoikien puoli ja sillä puolella ei ollut ketään. Vitutus nousi taas korviin, mutta päätin, että onhan se nyt jotain sentään juotava ja menin tiskille tilaamaan viskikolan. Viskikola saapui hienossa lajissa ja nopean maiston jälkeen se oli lähes taivaallista. Sen jälkeen paikallinen Jurgen kuitenkin totesi "fünfundvierzig, bitte!", juoma purskahti suusta ulos ja suusta kuului pari baarimikolle vierasta sanaa.. vai, että juomasta 45 euroa, ei helvetti! Perkele, pakkohan se oli maksaa, kun muuten nuo neljämetriset portsarit todennäköisesti paloittelisivat minut. Sen jälkeen teimme aika helpon yhteisen päätöksen, että häipyisimme koko rotankolosta muualle ja sen teimme nopeasti.

Tässä vaiheessa matkaan teimme päätöksen suunnata takaisin sinne kreikkalaiskortteliin, jossa pukukauppoja teimme ja ostimme matkalla toki evästä matkaa varten. Päädyimme hieman erikoisempaan "lounge"-malliseen paikkaan, jossa lattia oli erikoisesti kaadolla sitten, että se laski kokoajan ovelta päin kohti päätyseinää. Tämä ei meitä häirinnyt, vaan istuimme siihen oven viereiseen pöytään ja aloimme tilailemaan virkistystä.

Yksi mukana olleista frendeistä alkoi olemaan jo puolen yön jälkeen sen verran humalassa, että touhusta ei meinannut tulla mitään enää, mutta hän ryhdistäytyi pienen torkkumisen jälkeen ja päätti tilata suosikkijuomaansa, jota oli kitannut koko illan. Se oli vähän samantyyppistä kuin Sininen Enkeli, mutta varmaankin ouzolla vahvistettua ja paljon hohtavampaa. Kaveri aloitti normaaliin tapaan ryypiskelyn, mutta totesi sen jälkeen, että "perskeles, nyt on saatava kunnon juomaa ja juotava tämä helvettiin!" Sitten puoli tuopillista tuota sinistä ydinjätettä kaatui hänen kurkustaan alas ja tässä vaiheessa minun hämähäkkimies-vaisto alkoi kutitella. Ensin tapahtui perinteinen anti-solariumissa käynti ja samaan aikaan Koneen miehet ilmeisesti huomasivat ruokatorvessa olleen hissin jumiutumisen ja alkoivat hommiin. He kun saivat vian korjattua ja hissi lähti ylöspäin, niin jumalauta! Jos joku väitti, että Bellagiossa on hienot suihkulähteet, niin ei pidä paikkansa! Sininen yrjö lensi lähes kahden metrin kaaressa osuen samalla vastapuolella ollutta kaveri, joka kuitenkin ilmeisesti Matrixin katsottuaan pystyi tekemään suht korjaavan väistöliikkeen ja kierimällä tilanteesta pois istumallaan korituolilla.

Mutta ne jotka nyt muistavat sen, miten tuon paikan lattiarakenne oli suunnattu tietävät, että meille rupesi tulemaan kiire. Yllättävää kyllä lähes kukaan täydestä baarista ei ollut huomannut tätä episodia, mutta tiesimme kyllä, että tulevat kohta huomamaan ainakin sen seurakset. Kun tuo sixpackin verran sinistä yrjöä lähti valumaan kovaa vauhtia valumaan seuraavia asiakkaita alemmalla tasanteella, päätimme kunnioittaa maamme kestävyysjuoksuperinteitä ja ottaa vähän kovemman vauhdin ulosmenossa. Kun pääsimme n. 10m päähän ulko-ovesta alkoi sisältä kuulumaan aivan vitullinen huuto ja silloin kyllä itse päätin vaihtaa mahdollisimman pienen vaihteen päälle ja kiihdytellä paikalta pois. Onneksi jotenkin tilanteesta selvisimme ja teimme hajurakoa paikkaan taksilla.

Eihän ilta kuitenkaan tässä vielä ollut, vaan vatsahuuhtelun saannut kaverinikin oli jo terävässä kunnossa ja kun muutkin äijät huokuivat suurta intoa kuningas alkoholia kohtaan päätimme lähteä taas ja suunnata enemmän turkkilaisista tunnettua korttelia kohtaan. Huomasimme vähän matkan päästä, että siellä näyttää olevan klubi nimeltään "Latino Club" ja porukkaakin tuntui olevan mukavasti. Totesimme, että turkkilaisethan edustavat latino-kulttuurin terävintä kärkeä ja suuntasimme täyttä pahkaa sisään. Sisällä odottikin suuri yllätys, kun koko paikan suurin valaistushitti oli strobo-valo. Siis jos sinulla on epilepsia, niin et olisi tuolta paikalta lähtenyt hengissä. Nimittäin ensin uhri olisi saannut epilepsia kohtauksen ja sen jälkeen ei häntä kyllä olisi enää kukaan löytänyt tuosta välkkeestä. Mieleen tuli myös, että tämä kyllä olisi pahvihousujen ykkösklubi. Ensin tilaat kaljaa tiskillä ja laitat lompakon sekunniksi tiskille, sen jälkeen välähtää pimeää ja kun valot ovat päällä löydät itsesi rahattomana ja munasiltaan.

Löysimme tanssilattian ulkopuolelta kuitenkin rauhallisemman paikan ja siellä pöydässä istui ison näköisiä korstoja, jotka eivät juomaa todellakaan tiskiltä tilanneet. Heille se kannettiin hymyillen tiskiltä, vaikka itse tilantessani juomaa meinasi baarimikottaren pillusta tippua niin paljon hiekkaa, että klubin nimen olisi vaihtaa "Miami Beach Clubiksi." Mikäs siinnä, varmaan jotain liikuntarajoitteisia pohdittiin! Aikamme tissuttelun jälkeen ystäväni päätti lähteä käymään miestenhuoneessa ja muutenhan tämä olisi melko normaalia, mutta huomasin, että koko naapuripöydän korstot lähtivät vähän ajan päästä samaiseen paikkaan, joten hieman mietteitä tuli päähän. Aika kului, kului ja kului ja oikeasti alettiin äijien kanssa olemaan huolissaan, kun vessassa käynti oli kestänyt jo yli puoli tuntia. Kaivoin kaiken rohkeuteni itsestä ja lähdin kävelemään kohti vessaa, jolloin kuitenkin kaverini jalka pamahti ovesta ulos ja alkoi jonkinsortin Fenerbachen kannatuslaulu käyntiin neljän n. 195cm turkkilaisen ja yhden n. 170cm suomalaisen laulaen ja halailessa toisiaan.

Sen jälkeen kaveri viittoili minua tulemaan paikalle ja esitteli nämä häiskät minulle. Oli aika selvää, että yksi heistä oli pomo, koska ensimmäinen kättelijä teki minulle jonkinsortin ruumintarkastuksen. No kaverit paljastuivatkin koviksi futismiehiksi ja sitä oli myös tämä ystäväni, joten yhteinen sävel oli löytynyt heti. Kaverini kertoi suomeksi, että ensin nämä äijät olivat tulleet ja vessaan ja "tiedustelleet" mahdollisuudesta kuljettaa kokaiinia Suomeen, jolloin toverini housuun oli hyvin todennäköisesti lävähtänyt paska, kuitenkin hän oli huomannut Fenerbachen logon miehen kellossa ja päättänyt vaihtaa aihetta. Vähän ajan päästä miehet olivat löytäneet yhteisen sävelen todella paskaa englantia jauhaen ja juttu luisti. Tarinan kuulessani päätin, että meidän porukka kyllä lähtee aika helvetin nopeasti täältä veke, vaikka nämä turkkilaiset "mafiosot" meidät pyytivätkin omiin private-bileisiin, jossa oli kuulemma "jä..jäcyzzi and and swimmingg puul!" Vetosimme väsymykseen ja pienen maanittelun jälkeen olimme vapaita lähtemään.

...
 
Viimeksi muokattu:
Kun tulimme baarista ulos, tunsin varmasti sen mitä vampyyrit tuntevat palaessaan auringossa, nimittäin aurinko oli noussut ja se poltti kuin pippuri silmiä. Vilkaisin kelloa ja se oli jo lähemmäs 07, tuli vähä sellainen mitä vittua-fiilis, koska saavuimme viimeisimmälle klubille joskus 2-3 välissä. Tässä vaiheessa ehdottelin jo, että lähtisimmeköhän hipsimään juna-asemalle ja sain kavereiltani myöntävät vastaukset. Teimme kuitenkin päätöksen, että lähden yhden kaverin kanssa kohti omaa majapaikkaamme ja toiset kolme lähtevät omaansa, josta illan aloitimmekin.

Junaan päästyään iski aivan vitullinen väsymys silmille ja uni otti vallan mielessä. Tottakai heräsin jonkun herättelyyn, että ollaan pääte-asemalla, onneksi kuitenkin meidän varsinainen asemamme oli jo viimeistä edellinen, joten matka ei ollut kuin n. 5-10km, mutta väsyneenä silti tuskallinen.

Känni oli jo muuttunut täydelliseksi tiedottomuudeksi ja vaelsimme kuin zombit puhumatta toisillemme mitään. Suht lähellä kotia kuitenkin tuli hieman ongelmia, kun emme tuntuneet enää tunnistavan täydellisesti mihin suuntaan pitäisi kävellä. Tässä vaiheessa kehon ja mielen valtasi täysi epätoivo.. väsytti, oksetti, puistatti, mutta vieläkään ei pääsisi sängylle lepäämään. Kävelimme hieman isomman virastotalon ohi, jossa peltioven sisällä paloi valo. Tein päätöksen ja päätin lähteä sinne lämmittelemään, sekä lepäämään hetkeksi. Kaverini päätti taistella kohti kotia ja sanoimme toisillemme näkemiin. Avasin oven ja omasta mielestäni tilassa oli jonkinlainen tuulikaappi ja väliovi josta näkyi pitkä valaistu käytävä, jota en kuitenkaan saannut auki. Päätin siis aloittaa pienen lepohetken tässä tuulikaapissa, tämän jälkeen filmi on täysin poikki ennen aamua...

Heräsin omasta mielestäni joskus päivällä, koska vielä ei ollut alkanut hämärtämään, mutta hyvin piakkoin huomasin, että en ollutkaan enää siinnä tuulikaapissa, vaan enemmänkin kellaria muistuttavassa tilassa, jossa oli patjoja ja ämpäri. Kovana kauhuleffa-fanina meinasin kusta tässä vaiheessa housuuni ja vielä kun päällä oli lähes mahtipontinen krapula, niin itku melkein tuli. Menin paniikissa hakkaamaan lukittua ovea ja huutamaan apua. Sen jälkeen kuulin askeleita ja otin takapakkia, tässä vaiheessa muutama pisara kusta pääsi jo housuille, kun ovi avautui lähes jouduin pelosta jo sirkistämään silmiä, mutta kun näin kuka ovella oli helpotus suuri. Ovella olikin POLIISI ja selvisi pienen haastelun jälkeen, että olin sammunut oikeasti putkan tuulikaappiin. Kyseessä on sen verran pieni kaupunki, että siellä nyt ei oikeastaan ilmeisesti nähdä tärkeänä pitää kaikkia putkan ovia kiinni.

Poliisi totesi, että mitään rikosta ei ollut tapahtunut ja tarjosi vielä kyytiä minulle kotiin (kun vuoronsa on ohi), kun kuulemma asui vielä lähes naapurissa.
Kiitin siitä ja pääsin kuin pääsinkin kotiin, jossa kaverini nukkui vielä sikeästi. Tein saman ja nukuin lähes seuraavaan aamuun asti. Kyllä riitti juttuja!

Tarinaa on toki dramatisoitu, koska känni on jotkut muistikuvat hämärtäneet, mutta suurin osa totta. Kun olet liian humalassa voi käydä näin.

huhhuh
PS. Onneksi ei tarvinut tätä enää kirjoittaa uudestaan kuin pienin muokkauksin. Tuli joskus kirjoiteltua blogia.
 
Viimeksi muokattu:

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enimmäkseen hauskoja juttuja saa pikaisella silmäilyllä lukea, osa tuttuja ja osa vähän eksoottisempia. Itsekin päälle kolmekymppisenä ja yhteiskunnan normeihin menneenä voin lähinnä kiitellä onneani monessa tilanteessa, nuorempana kun tuli itsekin sen verran hassuteltua että elämä olisi ehkä eri jos jokainen uunoilu olisi auktoriteettien tietoon saatettu. Tai elämä ehkä ohi, jos oltaisi sammuttu ja oksennettu selällään eikä kyljellään. Pieniä juttuja kaiken kaikkiaan, mutta sellaisia jotka sinänsä vaatimattomine seuraamuksineen olisivat maineen ja minäkuvan myötä voineet ohjata elämän virran ihan toiseen uomaan. Kännissähän ne nuoruuden tötöilyt enimmäkseen tuli tötöiltyä, mutta harvemmin niin että olisi ollut ihan kemiallisesti syyntakeettomassa tilassa. Vaikka oltiin humalassa, niin kyllä useimmat ratkaisut kumpusivat ihan tyhmyydestä ja ajattelemattomuudesta. Puutteelliseksi jääneiden rajojen hakua, kusta päässä vai jotain muuta, en tiedä.

Mutta eipä synkistellä, kerron anekdootin. Kotibileet 1990-luvun Helsingissä, kutsuvieraista viimeisenä jalkeilla allekirjoittanut ja taistelupari. Havainto samanaikaisesta paskahädästä, juhlakiinteistössä yksi vesiklosetti. Mitä sitä jonottamaan tahi arvalla ratkaisemaan, kun riu'ulla on tilaa. Paskat parvekkeelta ja paperit perään, minkä jälkeen ryhdyimme valmistamaan leipää keittiöstä löytyneellä leipäkoneella. Aamulla kärppänä pystyyn, pihalta kantautuu hälyääniä. Nykäisin taisteluparia korvasta ja kuiskutin että on aika irtautua. Muu juhlaväki oli sitten viettänyt helteisen dagen efterin pyyhkiessään ulostettamme asfaltista pihan lasten nauraessa ympärillä.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Ei ehkä kauhein tarinani, mutta problemaattisin kylläkin:
Valuin himaan baarista pilkun jälkeen ja päätin kauheassa tuubassa ottaa suihkun.
Kesken suihkun alkoi oksettamaan, jolloin menin pöntön eteen klassiseen byyttaus-asentoon.
Alasti siinä asennossa oksentaessa tulee tietysti kova paskahätä.
Oksennusta tulee toisesta päästä ja sitä itseään toisesta.
Päätin siinä sitten mennä pöntölle istumaan ja heitin laatat kylppärin lattialle, ajattelin sen olevan parempi ratkaisu.
Dilemma oli iso, sillä molempia ei olisi voinut onnistuneesti toimittaa samanaikaisesti pönttöön asti kuitenkaan.
Siivous aamulla oli tuskaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ehkä kauhein tarinani, mutta problemaattisin kylläkin:
Valuin himaan baarista pilkun jälkeen ja päätin kauheassa tuubassa ottaa suihkun.
Kesken suihkun alkoi oksettamaan, jolloin menin pöntön eteen klassiseen byyttaus-asentoon.
Alasti siinä asennossa oksentaessa tulee tietysti kova paskahätä.
Oksennusta tulee toisesta päästä ja sitä itseään toisesta.
Päätin siinä sitten mennä pöntölle istumaan ja heitin laatat kylppärin lattialle, ajattelin sen olevan parempi ratkaisu.
Dilemma oli iso, sillä molempia ei olisi voinut onnistuneesti toimittaa samanaikaisesti pönttöön asti kuitenkaan.
Siivous aamulla oli tuskaa.

Olisit tehnyt niinkuin mutsini teki: Laattasi lavuaariin kun samalla paskoi pönttöön. Toki jos tälläinen yhdistettyhiihto ei ole ollut mahdollinen niin ymmärrän kyllä ratkaisusi.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Olisit tehnyt niinkuin mutsini teki: Laattasi lavuaariin kun samalla paskoi pönttöön. Toki jos tälläinen yhdistettyhiihto ei ole ollut mahdollinen niin ymmärrän kyllä ratkaisusi.

Pönttö on kaukana lavuaarista, joten tämä ei ollut mahdollista. Muuten hieno idea.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pönttö on kaukana lavuaarista, joten tämä ei ollut mahdollista. Muuten hieno idea.
Ratkaisu on ämpäri, jota pidetään sylissä pöntölle istuuduttaessa. Eikö joka taloudessa ole erilaisia oksentamiseen soveltuvia astioita, siis ämpäreitä, pesusoikkoja, mitä tahansa nestettä pitäviä tuontapaisia esineitä?

En jurrin vaan mahataudin takia olen ainakin kerran ollut pakotettu istumaan pytyllä ämpäri sylissä. Yhdistelmä toimii riittävän hyvin. Luulen että se voisi toimia humalikollakin, paitsi riskinä on tietysti ämpärin kaatuminen syliin tai lattialle kun ote lipeää. Arvelen että kovasti päihtynyt henkilö on vähemmän luotettava oksennusämpärin pitelijä kuin mahatautipotilas.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
No minä en ainakaan pidä ämpäriä 24/7 suihkussa sen takia, jos sattuisi kännissä tulemaan molemmista päistä samaan aikaan. Jumalauta, eihän tollaseen kukaan osaa varautua :D Suihkussa on vessalukeminen ja paperi, ämpäri ja muut siivousvälineet omassa kaapissaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olis kyllä niistä lasista saanut monta tonnia pulittaa.

Luultavammin sillä itsehän juotuani 0,7L verran kotitekoista pontikkaa joka veti pään täysin juntturaan, potkaisin sekoillessani vaateliikkeen ison näyteikkunan paskaksi. Silminnäkijän havannointien takia kytät sai kiinni lähes tuoreeltaan, puhalsin 3 promillea, kerroin itse keksityn osoitteen ja yövyin putkassa. Aamulla sitten totaalikankkusessa kytät näytti A4-kokoisia kuvia tuhostani niin pakkohan se oli myöntää + kerroin myös oikean osoitteeni kun kuulin mitä olin yöllä tarinoinnut. Hävetti, mutta tehty mikä tehty. Käräjillä sitten kävin asian tiimoilta vahingonteko syytteen käskemänä ja sieltä sitten tuli ~1500€ lasku yhdestä ainoastan ikkunasta + sakkoa saatanasti. Että semmoista. Eniten tässä ihmettelen miten olen onnistunut potkaisemaan tuossa kunnossa ikkunan paskaksi kun muistieni mukaan en juurikaan tolpillani pysynyt enkä kyllä mihinkään baariinkaan sisään päässyt koko iltana. Kirkas viina ei sovi kaikille, ei ainakaan minulle siksi en sitä enää juokaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onneksi ei mitään rattijuopumuksia tai riidan haastamisia ole tapahtunut, kun olen ollut tuhannen päissäni.

Rappukäytävän ulko-oven eteen olen sammunut ja naapuri siinä sitten herätellyt, kun halusi aamulla koiraansa viedä lenkille.

Kolmisen vuotta sitten tuli oltua Tikkurilassa Shamrockissa Melrosea diggaamassa ja alkuillasta muistikuvat pelaa, mutta neljän aikaan aamuyöstä olin kadonnut kaverini näköpiiristä ilmaantuakseni seitsemän aikaan heidän ulko-ovelle. Noi kolme tuntia ovat täysin kateissa elämästäni. Edellisviikolla saamani ensimmäiset silmälasini ja puhelin katosivat reissulla. Virolaiset ja nainen saattavat olla avainsanat tuon illan tapahtumiin.

Housuihin en ole paskantanut, mutta ohi pöntön kiireessä ilmeisesti kyllä. Aamulla herätessäni oli vessa ihan paskassa. Sen aikanen tyttöystävä tuli yötöistä kotiin minun jälkeeni eikä ollut ihan kamalan tyytyväinen vessan siisteyteen. Olis siivonnut saatana, minun sitten piti se siivous suorittaa.

Pirtuun tuli joskus tutustuttua ja silloin kahtena peräkkäisenä viikonloppuna kiersin perjantaijuopottelun jäljiltä paikalliset ravintolat narikkalappu kourassa etsien takkiani. Molemmilla kerroilla löytyi sellaisesta ravintolasta, jossa käynnistä ei ollut mitään muistikuvaa, kuten ei kauheesti muistakaan illan tapahtumista. Krapulat olivat kamalia.
Pirtuun enkä 80 prosenttiseen viinaan enää koske ellei niitä ole ensin minun toimesta lantrattu kunnolla.

Sitten on tietysti kasapäin kännipuheluita ja -tekstiviestejä. Kerran soitettiin kaverin kanssa Hämeenlinnan torin puhelinkioskista Ressu Redfordille Turkuun, tai siis yritettiin soittaa. Älkää kysykö miksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös