Kummia lukuja tv-ohjelmien yhteydessä

  • 1 747
  • 10

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Kun on tuo Hesarin paperiversio tilattu, niin joka perjantai tulee lehden mukana nyt-viikkoliite. Se on kiva läpyskä, kun siinä on viikon tv-ohjelma. Yhtä asiaa olen joskus aiemminkin ihmetellyt ja tuossa pari viikkoa sitten asia palasi taas mieleeni.

Ohjelmalistaa katsoessani jokaisen ohjelman perässä on joitain kummallisia lukuja. Ovatko ne jotain tv-ohjelman kirjoittajan lipsahduksia, ladontakoodeja vai jotain salakieltä, en tiedä. No ovat sitten mitä ovat, eivät ne ole kauheasti häirinneet, vaan enemminkin päinvastoin.

Niitä on kiva katsoa, kuinka suuria ja pieniä nuo luvut ovat. Yleensä ne ovat jotain 6-7 numeroisia, kuten esimerkiksi sunnuntain ohjelma "18:15 Pohjantähden alla: Toiveita tienposkessa." 3401435. Mutta huikeeta on bongata mahdollisimman pieni tai suuri luku. Muistan joskus nähneeni jopa luvun 6! Ja suuret luvut ovat vasta hienoja. Kuten maanantain 17:46 FST: Perheeni ja minä , 104857356. Huh!!

Ja yksi parhaimpia bongauksiani on Nelosen Keno (klo 20.28) , 306560375. Ajattele, yli 306 miljoonaa!!! Sen on pakko olla jotain merkityksellistä. Ja valehtelematta kerran näin yhden yli 400 miljoonaa olevan luvun. Harmittaa vaan kun en leikannut ko. ohjelmapätkää talteen lehdestä.

Näkeekö kukaan muu tuollaisia lukuja telkkaohjelmissa?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Nämä lehdestäsi näkemät tähtitieteelliset "katsojaluvut" taitavat olla videoille nauhoituskoodeja....
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ne suurta kummastusta herättävät numerosarjat, ovat showview-koodeja. Elikkäs jos videoilla halutaan nauhottaa timerilla jotain, ei enää tarvitse näppäillä alkamis- ja päättymisaikaa laitteeseen, vaan tuon luvun näppäileminen riittää. On se helppoa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä kummempia lukuja löytyy ohjelmatiedoissa siitä ohjelman nimen edestä... Jonkinlaisia käsittämättömiä desimaaleja!

Tänäänkin:
14.25 Jalkapallon EM-kisat (uusinta)
16.10 Nelson Mandelaa tapaamassa
16.25 Enkelin kosketus
jne...

Ovatko nuo jotain kulmakertoimia ohjelman pituuteen tai tilavuuteen liittyen? Voiko joku ohjelma viedä enemmän muistia tai tilavuutta televisiolta kuin toiset, siihenkö nuo kummalliset desimaaliluvut viittaavat?
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Knowhow, Espoo

Satoi, paistoi tai vaikka voissa paistais...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oliko tämä viestiketju aloitettu kenties kieliposkella vai onko joku tosiaankin kasvanut ämpärissä.

No naurut ainakin sain ulostettua ja vielä herskyvät sellaiset, hehheh, ladontakoodit, hohoh kihikihi rahrah, salakieltä, hihihihii. Kiitos vielä kerran päivän piristyksestä, oli se sitten tahatonta tai ei.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti DanC
Näkeekö kukaan muu tuollaisia lukuja telkkaohjelmissa?

Minä en ainakaan näe, tosi outo juttu. Mutta aina kun mä katson telkkarista pelkkää lumisadetta, niin näen erilaisia numerosarjoja ja viestejä sitä kautta. Ne käskevät mun tehdä aina kaikenlaista jänskää. Näkeekö kukaan muu niitä?

Iker, nuo ovat satelliittien koordinaatteja, joiden mukaan lautasantenni täytyy suunnata jos haluaa nähdä ko. pätkän.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Kummia lukuja tv-ohjelmien yhteydessä

Viestin lähetti Carlos
Mutta aina kun mä katson telkkarista pelkkää lumisadetta, niin näen erilaisia numerosarjoja ja viestejä sitä kautta.

Vielä huolestuttavampaa on se, että NE vahtivat meitä televisioruutujen kautta. Kun katsomme esimerkiksi jalkapallon EM-kisojen ottelua, NE kykenevät samalla tarkkailemaan kotiemme tapahtumia. Katsokaapa tarkemmin televisiovastaanottimienne etuosaa - valtaosalla meistä näkyy siellä pieni punainen valo. Aina, kun tuo valo palaa, NE ovat suunnanneet kameransa pahaa-aavistamattomaan kotiin.

Aina, kun tuo valo palaa, minä asetun istumaan lattialle noin kahden metrin päähän televisiovastaanottimesta ja irvistelen sille. Tietävätpähän NE, että minäkin tiedän, ja vaikka NE tietävät minunkin tietävän, on vielä tärkeämpää, että minä tiedän tietäväni.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Kummia lukuja tv-ohjelmien yhteydessä

Viestin lähetti Maple Leaf
Vielä huolestuttavampaa on se, että NE vahtivat meitä televisioruutujen kautta. Kun katsomme esimerkiksi jalkapallon EM-kisojen ottelua, NE kykenevät samalla tarkkailemaan kotiemme tapahtumia.

Senkö takia nelosella eilen illalla oli outo luku EM-futismatsista,
PORTUGALI - KREIKKA 0-2.
Ne halus nähdä reaktiomme, eikö?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Kummia lukuja tv-ohjelmien yhteydessä

Viestin lähetti Carlos
Iker, nuo ovat satelliittien koordinaatteja, joiden mukaan lautasantenni täytyy suunnata jos haluaa nähdä ko. pätkän.
Tänks, Carlos.

Hiljalleen on nimittäin alkanut vituttaa, kun vuosi toisensa jälkeen töllöni näyttää pelkkää lumisadetta. Ja ei kun suuntailemaan antennia, sieltä on futispeli alkamassa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös