Kultakutrit armeijaan?

  • 22 605
  • 181

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Harvoin on tehnyt minkään näin "viattoman" jutun lukeminen näin pahaa. Omanasiansaedustaja Päivi Räsänen haluaa säästää ensi kesänä armeijaan menevän poikansa kultakutrit ja on jättänyt miessotilaiden hiusten leikkaamisesta kirjallisen kysymyksen puolustusministerille.

"-Jollain lailla on sääli, että ne hiukset pitää leikata, äiti murehtii. Ja korostaa heti perään, että paljon suurempiakin epäkohtia maailmassa toki on."

Koko juttu + kuva kultakutrista http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701035552453_uu.shtml

Nipistäkää mua!
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Edustaja Räsänen nolaa tuollaisella asialla itsensä melko totaalisesti. Tuollaisen asian tuominen julkisuuteen oman poikansa kiharoitten takia nakertaa kansanedustajan uskottavuutta todella pahasti. Asia voisi olla edes hiukan ymmärrettävämpi mikäli hiukset eivät olisi uusiutuivia. Kouhtuullisen nopeasti tuo nuori herrä Räsänen saa tuon ruuhkatukkansa takaisin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
ja sitten jotkut vielä äänestää tuota kotkaa? Pistäis kultakutrinsa totaalikieltäytäjäksi, niin saisi poika pitää kutrinsa ja muut vangit blodin morsiammen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ihmettelen myös Räsäsen ulostuloa, sillä eiköhän hänen edustamansa puolue oli perinteisesti niin patavanhoillista sakkia, että tuskin tulee saamaan lisä-ääniä poikansa pitkillä hiuksilla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kaikkein eniten tässä keississä ihmetyttää se, että kokeeko edustaja Räsänen tämän asian todellakin niin merkittäväksi, että sillä pitää häiritä puolustusministeriä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Voiko tämä ämmä olla oikeasti noin tyhmä. Vaalien alla ajaa tärkeimmäksi kokemaansa asiaa eli poikansa kultakutrien säästämistä intin parturin koneelta. No, ehkä hänen viime vaalien äänestäjänsäkin tajuavat vetää asiasta oikeat johtopäätökset.

EDIT: Haahka puhuu asiaa siinä, että miehilläkin pitäisi olla oikeus pitää hiuksensa asevelvollisuusaikana. Mutta miksi asia ei kiinnostanut Räsästä jo vuosia sitten?
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Anna mun kaikki kestää. Pidin tota eukkoa jo muutenkin ihan latvasta lahona, mutta nyt se kyllä veti ihan pohjat.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tasa-arvon kannalta Räsänen puhuu kerrankin asiaa. Mutta noin yleisesti ottaen... onneksi emme ole samassa vaalipiirissä. Eipähän vituta häntä äänestävät idiootit.

Mahtaa poikaa hävettää PR-tempaus. Tai, sanotaan että toivottavasti poikaa hävettää.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Sääliksi käy kundia. On nimittäin satavarmaa, että kaveri saa jonkin verran kuulla inttikavereilta tästä jutusta. "Alokas Kultakutri" kaikuu taatusti kasarmin käytävillä. Armeija tekee suuren palveluksen, kun erkaannuttaa nuo ällöttävät letit ja alokas Räsäsen toisistaan.

Mitä säilyttämisen arvoista hiuksissa on? Kyllähän ne takaisin kasvaa intin jälkeen. Ei sinne armeijaan mitään omaa identiteettiä mennä korostamaan, päinvastoin. Hiusverkkoarmeija löytyy lahden toiselta rannalta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Jos kerta hiuksetkin, niin sitten kyllä partakin. Huvittava juttu kaikinpuolin tuo Räsäsen esille nostama asia, aiheutti kyllä välittömän repeämisen nähdessäni jutun. Itse olen kaksi vuotta kasvattanut partaa ja heinäkuussa olisi armeijaan lähtö edessä, vaadin että tämäkin pitää säilyttää myös (jos kansanedustajan pojan hiuksetkin)!

Taidan nousta barrikaadeille..
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Hevosmies kirjoitti:
Mahtaa poikaa hävettää PR-tempaus. Tai, sanotaan että toivottavasti poikaa hävettää.

Ai kun sattuisi yli-innokas teini-mulkku skappariksi! Runtua prkl runtua! Äiti hakisi pojan pois.
Taas kerran, ampukaa mut!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Tulipa piristystä aamulle tämän jutun myötä. Huhhuh.

Itselläni oli huomattavasti pidemmät hiukset kun armeijaan menin ja ottihan se tavallaan päähän. Mutta kyllä sen äkkiä huomasi, että intissä on mukavampi olla kun hiukset on lyhyet. Pari viikkoa leirillä tollasilla hiuksilla ja alokas Räsänen haluaisi itse leikata ne kutrinsa pois.

Eipä tekisi mieli pelleillä hiusverkon kanssa aamulla, kun sitä aikaa ei muutenkaan ole...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Helppohan nuo kultakutrit on säilyttää, vaikka Siwan muovikassissa.

Saatana sentään, minkälaisia asioita jotkut "kansan"edustajat viitsivätkin nostaa esiin. Kuten joku edellä jo totesikin, alokas Kultakutri saanee kuulla asiasta.

Tai voisivathan Räsäset kysyä, jos Ruotsin armeija ottaisi pojan hoteisiinsa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Olen sanonut sen jo pitkään. Suomi on menossa yhä "neidimpään" suuntaan kokoajan. Olemme Ruotsin tasolla jo monessa asiassa. Ja Räsänen, tuo jeesusmainen haukka. Onneksi erosin kirkosta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
On se mukava että nämä kansanedustajat ajavat kansalle tärkeitä asioita..

Ei jumalauta mikä akka: Poika on perheemme ainoa kiharapää - tämä ominaisuus on periytynyt äidiltäni hypäten yhden sukupolven yli. Hartioille ulottuva paksu vaalea kiharatukka on sääli menettää.

On se kumma että ei ole aiemmin tullut kyseinen suuri epäkohta mieleen, mutta nyt kun oma kullannuppu on lähdössä raskaaseen, niin ei muuta kuin äkkiä hallitukselle esitystä tekemään!!

Luulisi että jos kaverilla on nyt tuollainen reuhake, niin eiköhän tuo nyt vielä armeijan jälkeen takaisinkin kasva.. Ja kun nykyään ei ole enää se Urho-kalju pakollinen, vaan siellä saa pitää ihan kohtuu pitkääkin tukkaa. Tässäkin on tietty poikkeuksia paikan suhteen, mutta epäilen silti että Räsäsen poika minnekkään laskuvarjojääkäri-linjalle lähtee..

Minulle sama onko jollain pikkuisen pitempi tukka armeijassa vai ei, mutta eniten tässäkin asiassa alkoi vituttamaan tuo minun pojallani!! Kyllä jos tuommoisen letin saat jonkun baretin alle mahtumaan niin pitää aika taikuri olla..

EDIT:Olin jo oman vuodatukseni kerennyt tehdä tuonne kierrätyskeskuksen:päivän "uutinen"-ketjuun, mutta ajattelin sen sitten tännekkin vähän muunneltuna laittaa..
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli kyllä juttua lukiessa semmonen olo että ei saatana sentään, joku roti pitäisi tuonkin eukon pelleilyssä olla.
Seuraavaksi se varmaan haluaa lain, joka takaa sen että äiti pääsee 2 kertaa päivässä kasarmille imettämään poikaansa.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vässykkä sivariin, jos hiuksista on pakko pitää kiinni.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Ei oo todellista. Täytyy olla todellinen idiootti jos ei tajua olevansa tekemässä vitunmoista karhunpalvelusta pojalleen. Tyypistä tuli juuri merkitty mies.

Mitä seuraavaksi? Kirjallinen kysymys simputuksesta, huutamisesta, tetsaamisesta, sipasta, nakeista..
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En kommentoi avausviestiä, mutta kuvan nähtyäni olen sitä mieltä että kaverin (siis tän kultakutri-pojan) olisi kyllä erittäin suositeltava ajaa hiuksensa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Pitkät hiukset ovat armeijassa äärimmäisen epäkäytännölliset. Niin epäkäytännölliset, että ihmetyttää miksi naisille sallitaan pitkät hiukset. Kassulla kenties vielä yhdentekevää, mutta muutama päivä metsässä opettaa kyllä karusti sen, että lyhyempi on parempi.

Paljon mielenkiintoisempaahan olisi testata se, kuinka pitkälle armeija on valmis menemään, jos paikalle saavuttuaan ehdottomasti kieltäytyy leikkaamasta hiuksiaan. Pakkoleikkaaminenkaan kun ei välttämättä noin julkkislapsen kohdalla ole sellainen asia, johon kukaan haluaa lähteä. Entä jos asian veisi jollain perusteella oikeuteen (leikkaukseen pakottamisen jälkeen): riittäisikö mahdollisuus sivariin perusteeksi sille, että hiukset voidaan pakkoleikata.

Sinällään olen kyllä samaa mieltä Räsäsen kanssa siitä, että miehiä ja naisia pitäisi tässäkin asiassa kohdella samoin.
 
Huvittavaa myös, että mamma Räsänen oli armeijan palveluksessa ennen "kansan"edustajauraansa. Muistaakseni hän oli Hämeen sotilassairaalassa Lahdessa lääkärinä.
Sviidu, mitä paskaa!
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Voi poika-parkaa. Jo nyt on selvää, minkälaiseen ryöpytykseen hän joutuu harmaissa. Ja miten helvetissä tuolla kuontalolla pärjää parin viikon metsäleirillä? Siellähän elää sen jälkeen kaikki omasta äitistä aina satiaisiin asti. Mun puolesta inttiin saa kukin mennä millaisella rehuletillä tahansa, mutta olen melkein varma, että 99% näistä leikkaa piiskansa oma-aloitteisesti. Jäljelle jäävä 1% lentää ulos pilven polttelusta.

Itsellä teki pahaa olla pari senttisenkin tukan kanssa intissä. Pää kutisi parin suihkuttoman päivän jälkeen aika pahasti.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Räsänen on noin muuten suhteellisen fiksun tuntuinen (vaikka abotu yhtä suvaitsevainen kuin talibanit) mutta tää oli kyllä rimanalitus, käyttää omaa asemaansa valittaakseen ministerille asti jostain vitun hiuksien pituudesta?

Huhhuh. Toivottavasti äänestäjät muistavat häntä vaaleissa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös armeijan jossain käskyissä selkeästi määrätä, että (miesten) hiusten pitää olla sotilaalliset eli lyhyet? Ei siinä paljon oikeus taida auttaa, jos Suomen armeijaa vastaan lähdetään kiukuttelemaan.

Toivottavasti pojan isovanhemmat eivät ole enään elossa. Hauska sotaveteraanin lukea lehdestä miten tytär on huolissaan poikansa hiuksista. Kesällä voi kyllä hieman hikoiluttaa tuollainen pehko päässä muutaman päivän metsäkeikalla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Daespoo kirjoitti:
Räsänen on noin muuten suhteellisen fiksun tuntuinen (vaikka abotu yhtä suvaitsevainen kuin talibanit) mutta tää oli kyllä rimanalitus, käyttää omaa asemaansa valittaakseen ministerille asti jostain vitun hiuksien pituudesta?

Huhhuh. Toivottavasti äänestäjät muistavat häntä vaaleissa.

No sen vielä pystyin ymmärtämään, että kantasolututkimus kielletään johonkin perkeleen kirjaan vedoten, mutta että hiukset pitää säilyttää intissä. En ala saatana. Nyt riitti hihhulointi.

Ja mitä tulee äänestäjien muistamiseen niin valitettavasti uskon, että jeesushihhulit äänestävät Päivitätiä niin kauan kun vain ei sano poikkisanaa raamatun juttuihin.

Kyllä pitäs yleinen äänioikeus lakkauttaa ja antaa se diktaattorin valta vain minulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös