Kultaisia muistoja 22.3.1981

  • 1 706
  • 11

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tappara vs. Kärpät, 5. finaali

Maalivideot Karpalo-Anteron selostuksella Kärpät Fan-Club :NETissä.

Oululaisilla poron paistia - Tappparan miehille lipeäkallaa
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
JepJep

Joo ...

Jokainen itseään kunnioittava jääkiekkofriikki tietää, että tätä on tulossa lähivuosina. Itse arvioisin keväitä 2002-2008. Se on mahdollista ja jopa todennäköistä.

Vieläkin muistan radioselostuksesta pätkän a' la Raimo Häyrinen tilanteen ollessa 2-4.

"Tappara tulee tämän hoitamaan ...."

No joo.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: JepJep

Viestin lähetti rtvaix
Joo ...

Jokainen itseään kunnioittava jääkiekkofriikki tietää, että tätä on tulossa lähivuosina. Itse arvioisin keväitä 2002-2008. Se on mahdollista ja jopa todennäköistä.

Aikamoinen mestaruusputki. Ja vielä todennäköistä. :D

Itse muistan siitä keväästä ainoastaan sen, kun Veikko Torkkeli teki jatkoajalla paitsiossa ollessaan TPS:n pudottaneen maalin. Katsomossa siniviivan kohdalla. Niin erilaisia ne muistot ovat. ;)
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvin muistettu

Jatkoaikamaalin Tepsiä vastaan teki Tuohimaan Jussi.

"Nyt tuntuu fantastisesta." -Toro Torkkeli
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: JepJep

Viestin lähetti Jet Ace


Aikamoinen mestaruusputki. Ja vielä todennäköistä. :D

Itse muistan siitä keväästä ainoastaan sen, kun Veikko Torkkeli teki jatkoajalla paitsiossa ollessaan TPS:n pudottaneen maalin. Katsomossa siniviivan kohdalla. Niin erilaisia ne muistot ovat. ;)

Joo ...

Täsmennys.

Se tulee ainakin kerran kyseisinä vuosina.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hypetetään nyt oikein kunnolla! Arghhhhhhh!!!

Videoklipsit talteen! Aina kun tunnustaa siltä, niin kerrataan vanhoja ja ihania muistoja. Niin kotona, koulussa kuin puutarhassa.

Jantselle kiitoksia, Kärppien Fan-Clubille Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hienoja maaleja

Täytyy vielä erikseen käydä kiittämässä kuvapätkistä, sillä en ollut noita maaleja vielä koskaan ennen nähnytkään.

Itse olin noihin aikoihin vielä n. litran Pepsi-pullon mittainen, tosin kuuleman mukaan elämäni ensimmäinen Kärppä-ottelu tuli nähtyä noihin aikoihin. Vastassa oli kuulemma Heikko-Reipas. Muistikuvat ovat hämäriä.

Eräs tuttavani, joka oli mestaruuskeväänä nuori mies, kertoi tarinan suunnitellusta fanimatkasta otteluun. Käytän hänestä tässä nimeä Jussi (nimi muutettu, oikea nimi Jukka).

Liput oli varattu otteluun, lähtöpaikaksi oli sovittu Alppilan Kesoil ja kuskina piti toimia Jussin velipoika, jolla oli auto. Muuten hyvä suunnitelma, mutta kuskia ei aamulla näkynyt missään. Kännykkäaika oli vielä kaukana tulevaisuudessa eikä miehen olinpaikasta ollut mitään tietoa. Hän oli ollut hieman viihteellä edellisiltana ja yöpynyt ennestään tuntemattoman naisihmisen luona. Tai jotain vastaavaa, tarkkoja yksityiskohtia ei ole kenelläkään huvittanut udella, sen verran tuo ohari edelleenkin vituttaa muita matkalaisia.

Matkan mentyä pipariksi Jussi halusi säilyttää jännityksen illan nauhoitettuun TV-lähetykseen, mutta halusi myös nauhoittaa pelin radiosta talteen. Ei muuta kuin ovet ja ikkunat lukkoon ja radio päälle ilman ääntä. Reilut pari tuntia nauhoitettuaan Jussilla hipaisi sormi volume-nappulaan sen verran, että hän tulkitsi kuulleensa pätkän Kärpät on rautaa -kappaletta, mikä tietenkin oli merkki Kärppien voitosta. No siihen meni jännitys, tosin ensimmäisellä erätauolla pikaisen kuulohavainnon luotettavuus oli vielä hyvin kyseenalainen. Kasetit ovat kuulemma tallessa vieläkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastine Tampereelta

Tunnustan olleeni silloinkin paikalla Hakametsässä. Ikää oli kunnioitettavat 8v. ja vaatetuksena hieno Tapparan takki ja pipo. Peli päättyi miten päättyi, mutta tuossa iässä ei ollut tarvetta vetää poronpaistia sieraimiin. Muutoinkin tuhon aikaan Kanada-malja Tampereen keväässä oli hieman yleisempi näky, kuin tänä päivänä, ja pianhan se poika taas oli kotona. Tästä episodista huolimatta olin koko 1990-luvun vakaasti Kärppien nousun takana, ja onneksi se sitten vihdoin koitti. Ihan siinä missä Tapparan mestaruus tulevana keväänä?!?!

KOO-YYY-ÄR-PEE-ÄÄÄ; Kärpät!
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Olkaa tyytyväisiä oululaiset, että teillä on kultaisia muistoja pitkältä jääkiekko taipaleelta. Täällä Lahdessa on jääkiekkokansalle tarjottu lähinnä kultaisia suihkuja ja nekin kansan silmään. Siinä missä te katsotte menneisyyden mestaruuden ratkaisseita maaleja, me muistelemme Hockey-Kiekko-Reipas-Lahtea.
Tarkoitus ei ollut pilkata Pelicansin toimintaa, sillä sehän ei liity mitenkään takavuosien sekoiluihin. Eiköhän Pelicansin matkassa vielä tulla näkemään yksi jos toisenkin mieleen jäävä maali.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös