Kuka saakaan Jokerilaivan käskyttäjän pestin?

  • 114 768
  • 303

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

Lätkäjargonia?

En usko, että Mälkiän tasoinen pitkänlinjan ammattimies heittää hatusta, että on neuvotellut Jokerien kanssa. Mutta totuushan voi olla se, että Mälkiä itse on ottanut kontaktin ja neuvottelu on jäänyt lyhyeksi. Toivolankin kanssa Jokerit keskusteli, joten ei ehkä jänistä hatusta tule kuitenkaan? Pietilähän asuu täällä pysyvästi ja hänellä on duunistaan johtuen myöskin hyvät NHL/AHL -kontaktit. Tsekatkaa Ipan ulkomaalaiset tällä kaudella, samoin Ipan pakisto, joka on mielestäni liigan paras. Ei Sakke ihan kuutamolla ole joukkueen kokoamisen suhteen.

Tästäkin huolimatta ykkösveikkaukseni on Jortsu, kakkosena Pietilä ja kolmosena Ika - Lukkarila. Jos menee ohi näistä, niin käyn takakäteen deletoimassa tämän viestin ja väitän, että en ole missään tapauksessa sanonut näin...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Lätkäjargonia?

En usko, että Mälkiän tasoinen pitkänlinjan ammattimies heittää hatusta, että on neuvotellut Jokerien kanssa.

Edelleen totean että hyvä ettei saatu Mälkiää, oli hommassa kuinka paljon totuutta sitten takana tai ei. Ja Pietilän kohdalla sanoisin että se Pietilän juna taisi mennä jo kymmenen vuotta sitten.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mä en kyllä taaskaan kerran ymmärrä oikein Hjallista ja Virmasta. Miksi tuollaista pitää lähteä edes kommentoimaan? Itse asiassa arvaan kyllä miksi, siksi että yrittävät osoittaa luottamustaan nykyisiä ja tulevaa valmentajaa kohtaan. Yhtä amatöörimäistä on tosin Mälkiältäkin lähteä tuollaista levittämään, kuten artikkelissa kerrotaan, hän oli nimenomaan oma-aloitteisesti kertonut Jokerikytköksistään.

Sinällään mulla ei olisi ollut mitään Mälliä vastaan, ammattimies vaikka henkilökohtaisia ongelmia onkin. Ennemmin mä Mällin olisin ottanut kun Sakke Pietilän.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tästäkin huolimatta ykkösveikkaukseni on Jortsu, kakkosena Pietilä ja kolmosena Ika - Lukkarila....
Toi alleviivattu kaveri kuuluu kirosanojen joukkoon. Edes Masa/Hjalde eivät ole niin pöllöjä, että päästäisivät kirosanan kerran vielä pilaamaan Jokerien joukkueen. Lukkarila ei tullut kait toimeen edes naisten maajoukkueen kanssa ja usein olen miettinyt mitä ihmeen annetavaa tuolla on jääkiekolle. Taitaa olla niitä harvoja koutseja, joista näin rivikatsojana en löydä yhtään positiivista asiaa. Jotkut väittävän Lukkarilan olevan kuntopuolen koutsina hyvä, mutta ei tämä ainakaan Jokereissa koskaan ole näkynyt. Lukkarilan aikana jätkien kuntohuippu ajoittui aina joko viikkolle ennen tai viikolle jälkeen juhannuksen. Lukkarila voisi mennä omiensa pariin ja keskittyä vinttikoirien kuntovalmennukseen.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Mä en kyllä taaskaan kerran ymmärrä oikein Hjallista ja Virmasta. Miksi tuollaista pitää lähteä edes kommentoimaan?

No siksi, että kaikki julkisuus on jne.

Niinhän tässä käy kuitenkin että Hanlonin johdolla Narrit vie kannun ja sitten vuoden kuluttua tähän aikaan tuskaillaan, että hänen aikanaan sentään tuli pisteitä ja mestaruus, kun uuden koutsin johdolla peli on taas ihan kuraa.

Sellaista elämä on.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Edes Masa/Hjalde eivät ole niin pöllöjä, että päästäisivät kirosanan kerran vielä pilaamaan Jokerien joukkueen.
Musta tuntuu, että sä menit nyt ns. vanhanaikaiseen, joka myös mukahauskuutena tunnetaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Musta tuntuu, että sä menit nyt ns. vanhanaikaiseen, joka myös mukahauskuutena tunnetaan.

Joo, ei nämä Pietilät ja Lukkarilat voi olla kuin huumoria, huonoa sellaista... Ei sentään Juhani Tammisen nimeä ole tullut esiin vielä!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Joo, ei nämä Pietilät ja Lukkarilat voi olla kuin huumoria, huonoa sellaista... Ei sentään Juhani Tammisen nimeä ole tullut esiin vielä!

Juhani Tamminen mainittu!

Olisikohan Tami Jokereiden seuraava päävalmentaja? Siinä olisi ainakin median kanssa hyvin toimeen tuleva tapaus ja myös valmentajan puheet olisi varsin värikkäitä vaikka peli ei sitä sitten olisikaan. Niin ja tottakai Ika myös jatkaisi niin olisi valmentajien puheet ensi kaudella oikeinkin mielenkiintoisia.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Musta tuntuu, että sä menit nyt ns. vanhanaikaiseen, joka myös mukahauskuutena tunnetaan.
Huh huh, tämä vaihtoehto tuntuu ihan hyvältä. Kyllä sitä monta kertaa mielummin miinaan astuu, kuin edes kuvittelee Lukkarilaa Jokereihin ;)

Jortsu kehiin vaan, kun kaikki hyvät ja huonot puolet eri ehdokkaista ynnäilee yhteen niin Jortsu on selkeä ykkönen. Sinänsä ihan hyvä ettei Jokerit tiedota vielä asiasta, saadaan rauhassa spekuloida ja esittää mitä omituisimpia kombinaatiota valmennukseen. Viimeisin huhu Kebab-kiskan viereisellä nakkikioskilla kertoi parivaljakosta Ara-Törmänen, joko nyt tai kaudelle 2010-2011.

Mitäköhän Majorov nykyisin puuhailee ? Vois tulla uudelleen näyttämään kuinka jokainen kana noukkii jyvän kerrallaan. Ja Leksa kans mukaan.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Jotkut väittävän Lukkarilan olevan kuntopuolen koutsina hyvä, mutta ei tämä ainakaan Jokereissa koskaan ole näkynyt. Lukkarilan aikana jätkien kuntohuippu ajoittui aina joko viikkolle ennen tai viikolle jälkeen juhannuksen. Lukkarila voisi mennä omiensa pariin ja keskittyä vinttikoirien kuntovalmennukseen.
Tämä on väärin ymmärretty. Lukkarilan ideologiassa kuntohuippu oli päällä aina. Tosin kaikille muille se näytti siltä, että jengi oli treenattu järjestäin hapoille.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Siis ei tuota Lukkarilaa ja Pietilääkään ollut tarkoitettu minkäänlaiseksi huumoriksi. Mulla on sama käsitys kuin cobolilla: Jokerivalmentaja tulee olemaan organisaatiolle vanha tuttu. Sitten vaan käydään läpi keitä ex-koutsejanne on vapaana. Pietilän nimi tulee aika sopivasti esiin. Mä olen Gagsin linjoilla siinä, että Mälli on pitkän linjan ammattimies, mutta samaa sanon Pietilästäkin. En ymmärrä mikä siinä sällissä vituttaa. Katson koutsia myös aika paljon siltä kannalta, minkälainen pelaajaimuri hän on ollut ja pakkohan tässä on pointata, että Pietilän aikaan Ipaan on hankittu hyviä nimiä. Toki osa on flopannut, niinhän se aina, mutta en olisi hirveästi vinkunut itse, jos HIFK:n haaviin olisivat osuneet Duda, Torkki, Seikola, Milam, Genoway ja jopa Nickerson.

Muita vanhoja tuttuja ovat Summanen ja Ara, mutta molemmat näistä olisivat niin isoja kaappauksia, että kyllä jotain olisi jo kuulunut. Jortikka on erittäin itsestäänselvä ex-koutsinne, jolle olisi nyt paikka ja edelleen uskon hänen olevan ykkösvaihtoehto. Lukkarilan nimi nousee väkisin esiin, kun ajattelee Ikan jatkavan ykkösenä. Kuka vanha tuttunne tulee hänelle backupiksi? Huomatkaa, että tulijan täytyy hyväksyä heti kättelyssä asema Ikan kakkosena. Wade, Lukkarila...ei tule muita mieleen. Korostan, että mitään varmaa tietoa mistään mulla ei ole. Mutta sanottakoon nyt niin, että Summanen ainakin omasta mielestään jatkaa Rapperswillissä ensi kaudella, koska kokoilee jo pelaajia sinne. Ara lähtenee ulkomaille.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

en tiedä yhtään mitään mutta veikkaan että kolmikko on....

Ika Lehkonen- Antti Törmänen ja Sami "Biitsi" Ranta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
en tiedä yhtään mitään mutta veikkaan että kolmikko on....

Ika Lehkonen- Antti Törmänen ja Sami "Biitsi" Ranta.
Tässä vaihtoehdossa Ikalle kuuluu palkankorotus. Hän joutuu valmentamisen lisäksi opettamaan valmentajia valmentamaan.

Törmäseen nimeen olen useammassa huhussa törmännyt eli olisikohan siinä sitten jotakin perää.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Törmäseen nimeen olen useammassa huhussa törmännyt eli olisikohan siinä sitten jotakin perää.
Kyllä mä voisin uskoa että Stögö Jokereihin palaa, mutta ihan äijiin asti en jaksa uskoa. Mä pelkään että ne ottaa Ikan vanhan kakkosen tuohon äijiin eli Jönnin.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Ika Lehkonen - Timo Lehkonen - Antti Törmänen kolmikko on täällä päin toivomus ensikauden valmentajiksi. Jami Kaupin voisi pitää organisaatiossa siten, että laittaisi A:han Rannan kaveriksi tai sitten johtamaan K-Vantaata ja samalla parannettaisiin yhteistyötä sinnepäin. Onhan siellä jo Jalkanenki suhteita luomassa.

Aravirranki voisi sitoa organisaatioon jotenkin ja koittaa saada mies penkin päähän vuoden tai kahen päästä, kun alkaa muilta kiireiltä kerkeämään(ulkomaankeikka tai sitten nuorten MJ).

Vuoden tai kahden sisällä tilanne mielestäni pitäisi näyttää tältä suurinpiirtein :
Urheilutoimenjohtaja : Ika Lehkonen
Toimitusjohtaja : Keijo Säilynoja
Edustuksen valmennus : Hannu Aravirta - Timo Lehkonen/Antti Törmänen/molemmat
K-Vantaa : Jami Kauppi/Wade Immonen
A-Nuoret : Sami Ranta + siihen toinen pätevä kaveri

Aika kallis paketti kaikkinensa, mutta olisi ainakin laatua ja jokerihenkisyyttä kaikilla tärkeillä paikoilla. Paljonkohan tollanen iso paketti tuottas palkkakuluja vuodessa? Ei oo kauheesti tullu tutkittua valmentajien palkkoja ikinä mistään.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Asiasta en mitään tiedä ja ehken myös ymmärrä, mutta mitä ihmettä "kuus mestaruutta, hei"-Jortikka toisi mukanaan? Eikös tuo jo kerran käynyt ja tulos oli ekana kautena surkea ja toisena kautena saatiin finaaleissa selvästi päihin valmentajalta, joka ei ollut koskaan voittanut mitään. Sitten herra vielä otti ja lähti ns. kesken kaiken, jonka lopputuloksena oli ykkösvalmentajan puuttuminen + muu katastrofi. Muistona tuosta Jortikan ajasta Jokereissa on Tukion varaluistinjupakka ja muuten vain vittuilu pelaajille.

Tähän kaupan päälle vielä, että mielestäni tuollainen Jortikan tyyppinen valmennus on ajanut tiensä päähän. Ei ole juuri menestystä tullut, eikä hänen palveluistaan ole juuri kysyntää ollut.

Aravirran ottaisin kyllä, Summanen on hiukan 50/60-mahdollisuus.

Sitten vielä sen verran, että näillä hetkillä allekirjoitellaan ensi kauden avainpelaajien soppareita. Eli, jos meillä ei ole edes valmentajaa vielä tiedossa, miten tuo valmentaja voi sitten ottaa kantaa pelaajamateriaaliin? Ei siellä ole enää kun arpoja jäljellä kun keväthanget/vesisateet koittavat.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sitten vielä sen verran, että näillä hetkillä allekirjoitellaan ensi kauden avainpelaajien soppareita. Eli, jos meillä ei ole edes valmentajaa vielä tiedossa, miten tuo valmentaja voi sitten ottaa kantaa pelaajamateriaaliin? Ei siellä ole enää kun arpoja jäljellä kun keväthanget/vesisateet koittavat.

Kyllä se valmentaja on ollut tiedossa pitemmän aikaa. Ja suora mahdollisuus vielä vaikuttaa. Hjallis näyttäisi todella tekevän kasaavan Jokerihistoriansa halvimman valmennuksen. Ei huono paketti välttämättä. Aiemminkin jo totesin että saatetaan nähdä parasta peliä muutamaan vuoteen. Toivotaan nyt kuitenkin että valmentajilla on yhteinen käsitys sekä pelitapatavoitteesta että sen soveltamisesta käytäntöön kuten vielä pelitapaa tukevasta harjoittelusta.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä se valmentaja on ollut tiedossa pitemmän aikaa. Ja suora mahdollisuus vielä vaikuttaa. Hjallis näyttäisi todella tekevän kasaavan Jokerihistoriansa halvimman valmennuksen. Ei huono paketti välttämättä. Aiemminkin jo totesin että saatetaan nähdä parasta peliä muutamaan vuoteen. Toivotaan nyt kuitenkin että valmentajilla on yhteinen käsitys sekä pelitapatavoitteesta että sen soveltamisesta käytäntöön kuten vielä pelitapaa tukevasta harjoittelusta.

Tämän päivän Iltalehdessä tuosta Jokereiden valmentajapelistä juttua on. Sen mukaan valmentajaa ei ole valittu. Paikalle oli suunniteltu Ismo Lehkosta, joka olisi pestistä kieltäytynyt sen perusteella, että haluaa olla lojaali Hanlonille. Vaihtoehdot olivat jutun mukaan järjestyksessä: Jortikka, Aravirta, Ismo Lehkonen, Kari Heikkilä ja Sakke Pietilä.

Todennäköisestihän valmentaja on valittu ja cobolin tiedot laadukkaasta valmennuksesta kuulostavat hyvälle. Itse ainakin toivoisin, että niitä lahjakkaita nuoria vihdoin saataisiin ajettua liigassa pelaaviin rooleihin. Tällä kaudellahan on kuitenkin yritystä vähän ollut syksyn loukkaantumisten aikana.

Eli jos pitäisi veikata tuosta valmennuksen edullisuudesta niin Lehkonen - Törmänen? Törmäseen pätisi tuo vanha tuttu Jokereissa, tosin pelaajana. En sitten tiedä, miten Timo Lehkonen sopisi kuvioon, voisi olla mielenkiintoinen valmennustroikka. Mikä on muuten Kaupin rooli Jokereissa? Onko hän yleensä ollut tällä kaudella kuinka paljon tekemisissä Jokereiden pelityylin yms kanssa, vai onko hänen vastuullaan vaan enemmän maalivahdit?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämän päivän Iltalehdessä tuosta Jokereiden valmentajapelistä juttua on. Sen mukaan valmentajaa ei ole valittu.

Silloin kun näistä valinnoista Jokereissa ihan oikeasti tiesi suht tarkkaan huomasin, että media oli 2-6 viikkoa perässä uutisoinnissaan. Aina jotain pääjuttua myöten uusimmat tiedot saattoivat olla viikojen vanhoja ja se kuva joka annettiin, ei enää pitänyt jutun julkaisuhetkellä alkuunkaan paikkaansa. IL:n jutussa faktana käytetään Lehkosen sanomisten rivien välejä. Toki he voivat käyttää samaa jota itsekin aikanaan käytin ja käytän joskus edelleen eli kun ei voi paljastaa lähteitä, heitetään perusteeksi jotain skeidaa jolla ei niin väliä ole, koska iso kuva on oikein.

Itse vähintäänkin toivon, että tässä vaiheessa kun kaikki SM-liigan joukkueet viimeistelevät rosteriaan nyt saatavilla olevista kotimaisista pelaajista (myöhemmin tulee sitten ulkomaalaiset yms), Jokerien osalta tilanne olisi mahdollisimman normaali eli uusi valmentaja on mukana kasaamassa joukkuetta. Toisin sanoen, uskon Lehkosen edelleen jatkavan (jossain pestissä) ja hänen jälkensä näkyy sitten joukkueessa yhdessä sen toisen kaverin kanssa.

Jos näin ei ole, vaan kaikki ammattitaito tulee Virmaselta, hyvää yötä. Eikä pelkästään ensi kaudeksi, vaan pitemmäksi aikaa. Tosin alashan tässä on koko ajan urheilullisesti ja taloudellisesti ja Jokerien brändin osalta muutenkin jo pitkään lasketeltu, joten siinä mielessä tämä ei olisi edes yllätys.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Kyllä se valmentaja on ollut tiedossa pitemmän aikaa. Ja suora mahdollisuus vielä vaikuttaa.


No, tuota ajattelinkin, kiitos vahvistuksesta. Kommenttisi "halvasta valmennuksesta" taasen sitten pelottaa, halvalla ei tunnetusti saa hyvää.

Se, mitä Lehkonen puhuu Iltalehdelle, jos edes itse asiassa sanoi mitään, voidaan kyllä olankohautuksella ohittaa.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
No, tuota ajattelinkin, kiitos vahvistuksesta. Kommenttisi "halvasta valmennuksesta" taasen sitten pelottaa, halvalla ei tunnetusti saa hyvää.

Tarvii myös muistaa, että halpa on suhteellinen käsite, kun puhutaan Jokereita valmentavien ihmisten palkoista. Verrokkina käytetään varmasti Sheddeniä, joka ei ilmeisesti todellakaan ollut halpa ja tuskin Hanlonkaan millään hiluilla Helsinkiin tuli. Eli jos ensi kauden valmentaja tienaa vähemmän kuin Shedden ja Hanlon niin silloinhan valmennus todella on halpaa edelleisiin kausiin verrattuna...
 

Kaknoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä halvempi kuin Immonen-Lukkarila?

Hjallis näyttäisi todella tekevän kasaavan Jokerihistoriansa halvimman valmennuksen.

Halvalla menee jos Hjallis palkkaa vielä halvemman valmennuksen mitä oli Immonen ja Lukkarila??
Itselleni sinänsä aivan sama kunhan viime kausien sekoilu loppuisi ja pelillisesti palattaisiin juurille. Jää kausikortti hankkimatta jos nämä rapakon takaa tulevat pellet eivät lopu. Miten helvetissä johdossa voidaan katsella viime kausien sekoilua mitä tulee pelitapaan? Itse olen aina ollut Aran puolesta puhuja. Pettymys oli valtava kun Hjallis ilmoitti Aran maajoukkuepestin päättymisen jälkeen että mies ei kelpaa "kun on niin ulkona seuravalmennuksesta sm-liigassa" Kukakohan täällä oikeastaan on pihalla?
Pääasia on että päästään Hanlonista eroon. Enkä muuten millään voi käsittää sitä että Ika ei voisi olla meidän valmentaja ensi vuonna kun pitää olla lojaali Hanlonille. Mitä helvettiä? Jos "lommo" lähtee takaisin kotiinsa niin eihän Ikan tarvitse hänellle mitään lojaalisuutta osoittaa sillä ettei valmena Jokereita ensi kaudella. Vituttaa oikeasti näiden iltapäivälehtien kommentoinnit.
 

Tahvo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, Minnesota North Stars(R.I.P)
Masa vetää ässät hihasta

Pienenä kauhuskenariona... Masa muistelee että meillähän on joskus ollut valmentajia naapurista. Mikäköhän se Curren numero olikaan!?!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös