Kuka piirtää nimensä jatkosopimukseen vielä?

  • 54 588
  • 217

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä mikä on tilanne tällä hetkellä, mutta minulla on sellainen tuntuma että vaikka Marrtinen on kuinka hyvä pelaaja kentällä, niin hän olisi sellainen hieman vaikeampi tapaus tuolla pukukopissa ja muussa toiminnassa.( esim. oma etu ennen joukkueen etua -tyyliin) Että kaverilla olisi sen verran isompi ego että ei mahdu kaikkien kanssa samaan koppiin. Jos tästä aatoksesta, joka syntyi minulle silloin kun Marttinen edellisen kerran pelasi täällä edes hitunen pitää vielä paikkansa niin ei kannata edes harkita tuollaisia persoonia nykyiseen rosteriin.

Mäntymaasta sen verran että ottajia varmasti riittää, mutta voi olla että hän haluaa ratkaista asian myöhemmin, siinä vaiheessa kuin esim. tämän vuoden sijoitus ja Jypin ensi kauden pelit selviää. Jos jyp selviää ensikaudeksi Euroopan kentille niin luulen että se painaa Havunkin vaakakupissa todella paljon. Ja silloin jonkun muun pitäisi maksaa kyllä aika älytön summa. Ja jos joku sen maksaa niin silloin kannattaakin lähteä.

Jypillä muutenkin ideaali tilanne mielestäni. Joukkue pärjää ja tänne on imua, jos vielä euro paikka saadaan(saavutetaan) Niin kyllä tänne on helppo saada jollekkin Mäntymaallekkin korvaaja. Ei tarvi edes rahalla houkutella, ja nykyisiä pelaajiakaan ei tarvi väkisin yrittää rahalla pitää. Esim Riska varmaan pyyti ihan maltillista summaa lisää.

Sen verran Koskisesta että pelko on että ei tällä kaudella paljoa pelaa... Harmi.
 

_Wildchild_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat Halutulle muutokselle (TM)
Mikähän mahtaa olla Marttisen ensi kauden suunnitelmissa? Oli ainakin eilen D Teamin peliä katselemassa.. Ja tietenkin heti alkoi itsellä mielessä käymään että olisikohan mahdollista Mäntymaa <--> Marttinen.. Ei paha ollenkaan, mutta kai nämä on niitä märkiä unia..

Marttinenhan kommentoi aikanaan JYPistä lähtöään toteamalla että "Ei enää koskaan Jyväskylään", mutta toisaalta ihmisen mieli on muuttuvainen... (hymiö). Kyllähän Jyssy olisi enemmän kuin tervetullut takaisin, mutta toiveeksi taitaa jäädä.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikähän mahtaa olla Marttisen ensi kauden suunnitelmissa? Oli ainakin eilen D Teamin peliä katselemassa.. Ja tietenkin heti alkoi itsellä mielessä käymään että olisikohan mahdollista Mäntymaa <--> Marttinen.. Ei paha ollenkaan, mutta kai nämä on niitä märkiä unia..

Eikös sillä ollut suht pitkä sopimus? Oliko peräti 2011 asti? Kyllä yksi Jyssy mahtuu aina joukkueeseen. Mutta taitaa jäädä juurikin kalsareiden vaihtoon tuo unelma.
 

_Wildchild_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat Halutulle muutokselle (TM)
Tästä olisi mukava kuulla hieman lisää, että missä Jyssy on mennyt moista loihe lausumahan. Itselleni jäi hieman erilainen käsitys Marttisen lähdöstä, lähinnä tämän Keskisuomalaisen jutun perusteella: JYP:n miehiä viimeiseen saakka.

Kavereilleen oli moista lausunut. Tosin Jyssyhän on tunnetusti huumorimiehiä, joten en tiedä kuinka tosissaan on tuon sanonut. Tuossa mainitsemassasi jutussahan todetaan, että "Marttinen myönsi, että kuluneesta JYP-kaudesta jäävät päällimmäiseksi ristiriitaiset tunteet", mikä sinällään on yhdenmukaista tuon esittämäni lähtölauseen kanssa. Ja vaikka lähtöfiilikset olisivatkin olleet tuon kaltaiset, niin eihän se sitä sanoi etteikö mies tällä hetkellä olisi tulossa ihan mielellään takaisin. Onhan nykyinen JYP organisaationa nyt hyvin erilainen kuin vielä muutamia vuosia sitten.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei voi olla muuta kun samaa mieltä kirjottajan kanssa. Ei voi käsittää, että joku nyrpistelisi nokkaansa moisesta mv-kolmikosta.

En minä näe että kukaan olisi valittanut tai nyrpistellyt nokkaansa Sinuhen jatkosta.
Nähdäkseni täällä on nyt taas pohdittu sitä samaa logiikkaa, mitä viime keväänä Tuokkolan solmiessa pitkän jatkosopimuksen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Naurut kyllä meinasi irrottaa kommentti Sinkusta D-Teamissa...
Gimme a break! :G

Niin no, aiemminhan tällä kaudella, kun Tuokkolan peli kulki ja Wallinheimo jumitti penkillä pyysi hän itse siirtoa D Teamiin, jotta saisi pelejä. Näin ainakin Risto Dufva tarinoi aiemmin tällä kaudella, mutta naura toki vain.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Niin no, aiemminhan tällä kaudella, kun Tuokkolan peli kulki ja Wallinheimo jumitti penkillä pyysi hän itse siirtoa D Teamiin, jotta saisi pelejä. Näin ainakin Risto Dufva tarinoi aiemmin tällä kaudella, mutta naura toki vain.

Nauran.

Sinkku itse sanoi, että hänelle toimii mainiosti tämä puoliksi pelaaminen.
Huvitusta herättää lähinnä se, että joukkue lähettää ykkösmokensa farmiin. Eri asia sit jos halutaan pelituntumaa loukkaantumisen jälkeen tai juuri jos äijä itse pyytää pelejä alemmalla sarjatasolla.

Itse taas sanoit että Wallinheimo lähetettäisiin D:hen siksi että saadaan Laitinen ylös liigaan. Uskon kun näen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Nauran.

Sinkku itse sanoi, että hänelle toimii mainiosti tämä puoliksi pelaaminen.
Huvitusta herättää lähinnä se, että joukkue lähettää ykkösmokensa farmiin. Eri asia sit jos halutaan pelituntumaa loukkaantumisen jälkeen tai juuri jos äijä itse pyytää pelejä alemmalla sarjatasolla.

Itse taas sanoit että Wallinheimo lähetettäisiin D:hen siksi että saadaan Laitinen ylös liigaan. Uskon kun näen.

Onko Sinkku ykkösmoke? Ei taida JYPissä olla tällä hetkellä selvää ykkösmokea, kun molemmat mokket ovat ehjinä. Wallinheimo myös mainitsi, että ensi kausi on luultavasti hänen viimeinen. Jolloin Laitiselle on hyvä saada myös liigapelejä. Tällöin jompikumpi kaksikosta Tuokkola-Wallinheimo käy pelaamassa muutaman pelin D:ssä. Tuskin Wallinheimon/Tuokkolan egot nyt niiin suuret ovat, että eivät kestä käydä pelaamassa paria peliä kaudessa D:ssä, jotta Laitinen saisi myös liigapelejä alle ennen kuin Wallinheimo lopettaa uransa. Vai meinasitko, että Laitinen nostetaan kakkosmokeksi 1 pelin liigakokemuksella Sinkun lopettaessa?
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keväällä 2010 loppuu sopparit kärkimiehistä mm. Immoselta, Hytöseltä, Pihlmanilta, Malmivaaralta, Välivaaralta, Koskiselta, huh ja monelta muulta. Eiköhän tuossa vaiheessa useat edellä mainituista lähde ulkomaan kierrokselle ja luultavasti Sinkku & Koskinen lyövät hokkarit naulaan. Sitten onkin isompi vaihtuvuus luvassa kaudelle 2010-2011..
Niin ja samalla päättyy myös Dufvan sopimus. Ainakin näin sivusta katsottuna kausi 2010-11 voi tuoda tullessaan aivan mitä tahansa. Sen sijaan ensi kausi on jo aika lailla paketissa - ja hyvältä näyttää. Jos Havu tekee jatkosopimuksen ja kukaan ei lähde rapakon taakse, niin eiköhän se paketti ole suurin piirtein jo kasassa. Voihan sieltä Laineet sun muut vielä sopimuksen saada, mutta kokonaisuuden kannalta niillä ei ole suurempaa merkitystä. Melkein pitäis alkaa siis spekuloimaan jo kautta 2010-11.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Onko Sinkku ykkösmoke? Ei taida JYPissä olla tällä hetkellä selvää ykkösmokea, kun molemmat mokket ovat ehjinä. Wallinheimo myös mainitsi, että ensi kausi on luultavasti hänen viimeinen. Jolloin Laitiselle on hyvä saada myös liigapelejä. Tällöin jompikumpi kaksikosta Tuokkola-Wallinheimo käy pelaamassa muutaman pelin D:ssä. Tuskin Wallinheimon/Tuokkolan egot nyt niiin suuret ovat, että eivät kestä käydä pelaamassa paria peliä kaudessa D:ssä, jotta Laitinen saisi myös liigapelejä alle ennen kuin Wallinheimo lopettaa uransa. Vai meinasitko, että Laitinen nostetaan kakkosmokeksi 1 pelin liigakokemuksella Sinkun lopettaessa?

Nojoo, tiesin että tähän ykkösmokeen tartutaan. Sinkun lasken ykköseksi siksi, että hän on todistanut kykynsä pelata kovimpien paineiden alla. Viime play-offeissa kävi Tuokkolalle kylmät, olkoonkin ettei joukkuekaan parastaan saanut esiin. Uskoisin kyllä, että pleijareissa otteluita pelaa selvästi enemmän Wallinheimo.

Ja miksei kakkosmokena voi aloittaa kautta yksi liigapeli alla? Kakkosmoken paikassa on nuorelle juuri se hyvä puoli, että ykkönen kantaa vastuun ja kakkonen saa kasvaa roolinsa pikkuhiljaa, vastuuta lisäten. Joskus ne ekat pelit on kuitenkin pelattava ja aina on jaossa 3 pistettä. Eikä se tason nousu käsittääkseni mokelle ole NIIN iso sarjatasojen välillä kuin kenttäpelaajalle. Hyvä ykkönen Mestiksessä on ihan riittävä kakkonen liigaan.
So, en näe ongelmaa tässä asiassa, mutta "agree to disagree"... ;)
 

pavol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi, SoPa
En minä näe että kukaan olisi valittanut tai nyrpistellyt nokkaansa Sinuhen jatkosta.
Nähdäkseni täällä on nyt taas pohdittu sitä samaa logiikkaa, mitä viime keväänä Tuokkolan solmiessa pitkän jatkosopimuksen.

Minä ainakin olisin melkoisen yllättynyt, jos Sinkun optiota ei olisi käytetty. Se olis antanu hieman oudon kuvan organisaatiosta.

Mutta 10-kautta ajatellen on jännä nähdä mennäänkö tuokkola-laitinen akselilla vai tuleeko vielä joku kolmas mukaan kuvioon.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt alkaa näyttää siltä, että Viitasesta ei ole pelimieheksi ainakaan jatkosopimuksen arvoisesti. Tyhmiä jäähyjä joka pelissä ottava iso puukäsi ei ole mikään unelmavahvistus kenellekään. Sikäli en käsitä tätä, sillä uskoin Viitasesta olevan paljon enempään, mitä nyt on nähty.


No, kevättä on toki vielä jäljellä, mutta juuri tällä hetkellä antaisin heittämällä mieluummin jatkopaperin Saksisellä kuin Viitaselle. Jos ja kun Saksinen on varmaan aika halpa kaveri, niin kyllä hänelle voisi ehkä muutenkin vuoden jatkon heittää. Hierarkiassa 6-8 pakki menee aika täydestä kuitenkin.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Heitän oman kommentin myös tänne, en varmasti kuulu mihinkään enemmistöön ja mielipiteeni on yleensäkin ristiriitaisia suurimman osan kanssa mutta eiköhän sitä erimieltäkin saa olla.
Mielestäni jos katsotaan pelavaan kokoonpanoon niin kenenkään ei tarvitsisi laittaa jatkosopimukseen nimeä! Mielestäni siellä on jo pari turhaa nimeä mutta olkoon, jos joku tuttu nimi sinne lisätään toivottavasti ne on jotain omankylän nuoria jotka sitten kumminkin pelaavat D teamissa kehittymässä ja kasvamassa korkoa jos sitä joukkuetta on vielä ensi vuonna, toden näköisesti on ainakin pari vuotta vielä eihän tuota projektia kannata vielä lopettaa yhteen kauteen ja kohtalaisen hyvinhän se on toiminutkin.

Nyt kyllä on itsellä pieni black out onko Vänttisellä sopparia ensi kaudeksi? hänet kyllä haluaisin jatkavan. Mäntymaa saa kyllä mun mielestä mennä ehkä pienellä varauksella jäädäkin mutta mieluumin hänen tilalleen kädelline pakki tai pari? Mikä sitten on Koskisen Kallen tilanne tuleeko siitä enää mitään vai onko hän jo lopullisesti telakalla, joten joutuuko kallenkin tilalle etsimään uutta. Kesällä näytti tuo pakkikalusto pirun hyvältä. Mutta nyt se ei näytäkään enää sellaiselta, pärjätäänkö noilla todella kovissa peleissä, tuntuu siltä että puuttuu käsiä ja jalkoja! Eikä oikein ole tuota viivapelotettakaan Viitanen ampuu kyllä kovaa mutta hyvä että osuisi edes jalkapallomaaliin. Melkein sitä itsekin uskaltautuis olemaan moke kun voisi luottaa ei se osu ainakaan maalin kohdalle joten se olisi turvallien paikka seisoskella :-)

Mutta siinä onkin pähkinä purtavaksi mistä löytyy kädellinen pakki. Jonka saisi houkuteltua Jyväskylään. itsellä tulee pari suomalaista mieleen joita voisi kosiskella Kauppista ja Luomaa. Ehkä Lasse Kukkonen mutta huhun mukaan KalPa on miehen perässä. Toisaalta venäjällä on taitavia pakkeja mutta eipä noita venäläisiä ole suomessa nähty vuosiin ja ne on niin rahan perään ettei niitä voi edes havitella. Muutenkin näyttää olevan JYPn kanta ulkomaalaisiin niin negatiivinen,

Pääasia on että RD ei puhu Seppästä ympäri ja yritä saada mitään Tommi Kovasta. Eiköhän se kortti ole jo katsottu jokapuolelta menneinä vuosina ja kaksi kertaa oltu maksumiehinä sen toilailujen takia.

Toinen toive tietenkin olisi todellinen maalinsylkijä joka tekee pommin varmasti paikasta maalin mutta sellaisen haluaa jokainen joukkue, tälläkin osastolla meillä noita työhevosia on yli tarpeen mutta kunnon snaipperi puuttuu.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäntymaa ensi kaudeksi Ruotsiin?

Uudessa IS-Veikkaajassa kerrotaan että MODO:n päävalmentaja Harri Rindell, on houkutellut Villeä joukkueeseen ensi kaudeksi.

edit: siirretty pelaajaliikenne 08-09 -ketjusta, sori lipsahdus.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Eli nyt alkaa näyttämään entistä epätodennäköisemmältä, että Mäntymaa jatkaa JYPissä ensi kaudella.

Nythän olisi loistava tilaisuus täydentää rosteria pakilla. Kauden loppuun kattava sopimus ja optio JYPille seuraavasta kaudesta.
 

vsop

Jäsen
Uudessa IS-Veikkaajassa kerrotaan että MODO:n päävalmentaja Harri Rindell, on houkutellut Villeä joukkueeseen ensi kaudeksi.
Siinäpä se, miksi Mäntymaa miettii tulevaisuuttaan. Itsekin omissa olemattomissa ajatuksissani mietin tuota mahdollisuutta miksi ei ole tehnyt jatkosopimusta.

edit, siirsinpä oikeaan ketjuun minäkin kummituksen perässä.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Kyllähän se ulkomailla pelaaminen siintää joka jääkiekkoilijan unelmissa ja kirkkaimpana tietysti NHL. Ymmärrä kyllä täysin miksi Ville näitä asiota miettiin.

Toivottavasti näillä asiolla ei ole pelillistä merkitystä loppukauteen.
 

ladamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Sergei Fedorov,D-Team
Kyllähän se ulkomailla pelaaminen siintää joka jääkiekkoilijan unelmissa ja kirkkaimpana tietysti NHL. Ymmärrä kyllä täysin miksi Ville näitä asiota miettiin.

Toivottavasti näillä asiolla ei ole pelillistä merkitystä loppukauteen.

Kyllähän ruotsissakin jo tienaa eri summia, kuin täällä ja Mäntymaan lähtö oli kyllä odotettavissa. Mitä peli-esityksiin tulee, niin en millään usko mahdollisen sopimuksen ainakaan heikentävän niitä. Varmasti päällimmäisenä on ajatus mahdollisesta mestaruudesta ja halu kiittää JYPpiä nostamisesta Tapparan jämäpakista SM-liigajoukkueen ykköspariin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minun mielestä tällä hetkellä Villen pelaamista on ainoastaan heikentäneet nämä keskeneräiset sopimusneuvottelut. Sitten kun Havu palaa omalle tasolleen, niin uskon vahvasti että sopimus on tehty ja Havu voi taas keskittyä pelkästään harjoitteluun ja pelaamiseen.
 
Samaa mieltä edellä kirjoittaneen kanssa. Kun Havulla on sopparihommat kunnossa niin mies haluaa varmasti antaa tälle joukkueelle kaikkensa ja näyttää Jyväskyläiselle kiekkoyleisölle, ettei ole niin vaisu kuin viime aikaiset otteet ovat antaneet ymmärtää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltä edellä kirjoittaneen kanssa. Kun Havulla on sopparihommat kunnossa niin mies haluaa varmasti antaa tälle joukkueelle kaikkensa ja näyttää Jyväskyläiselle kiekkoyleisölle, ettei ole niin vaisu kuin viime aikaiset otteet ovat antaneet ymmärtää.

No jaa tuosta vaisuudestakin voidaan olla erimieltä, pitää myös muistaa että otteisiin vaikuttaa aina ketjukaverit. ei ole helppoa kun kaijomaan ja koskisen sivussa ollessa ketjukavereina vaihtelee saksisinen, vaarasuo ja viitanen..

Mutta ylipäänsä havun tilanteessa että jatkoa vain ehdottomasti, sanotaanko että ihan kohtalaisella palkkapyynilläkin antaisin jatkoa, on joka minuuttinsa arvoinen, hinta/laatusuhteeltaan olisi kovallakin palkkapyynillä hintansa värtti minun mielestäni. Jos havu lähtee tilalle pitäsii saada sitten varma pakki jolla kiekolliset taidot kovat. Eli vähintään Jyri Marttisen kaltainen kaveri.
Vaikka mäntymaan kiekolliset taidot ei ehkä ihan parhaat niin monipuolisuuden takia toivoisin jatkoa. Iso aukko jää jos lähtee
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse toivoisin Esa Saksiselle jatkoa myös, viimekaudella ja osittain tälläkaudella olen miestä moittinut montakertaa, mutta Esastahan on pikkuhiljaa kehittynyt ihan oikea puolustaja, ei ole ainakaan kallis ja kokemustahan liigasta on jo yli 200 ottelun verran.

Huikealla itseluottamuksella esa pelaa tällähetkellä ja oli lukkopelissä jopa puolustuksen paras.

Ja Dteamissa varmasti käyttöä jos liigapeleihin ei mahdu joten isoa riskiä jatkolle ei ole mielestäni.

Esa Saksinen alkaa olemaan jo nimenäkin niin legendaarinen että pakko antaa jatkoa senkin pohjalta :)
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse toivoisin Esa Saksiselle jatkoa myös, viimekaudella ja osittain tälläkaudella olen miestä moittinut montakertaa, mutta Esastahan on pikkuhiljaa kehittynyt ihan oikea puolustaja, ei ole ainakaan kallis ja kokemustahan liigasta on jo yli 200 ottelun verran.

Itse en lähtisi vielä sorvaamaan jatkosopparia Esalle. Kumminkin kaveri pelasi aluksi noin 40 erittäin epävarmaa peliä Jypissä ennen kuin peli alkoi kulkemaan. Ja nythän se peli on kulkenut kohtalaisen hyvin vasta alle 10 pelin verran.. Eli kannattanee katsoa Esan tilanne uudestaan vasta kauden päätyttyä. Mutta kuten sanoit riskiä jatkolle ei juurikaan olisi, koska miestä voidaan peluuttaa myös D Teamissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös