Kuinka monesti olet muuttanut?

  • 1 474
  • 31

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Laskeskelin eilen, että montako kertaa olen vaihtanut asuinpaikkaa (osoitetta). Joko pysyvästi tai vähintään kuudeksi kuukaudeksi.
Muuttoja on nyt takana 21 kappaletta. Muuttamisestakin tulee jossain vaiheessa taitolaji, sillä viimeiset 5-6 kertaa ovat jo menneet rutiinilla.
Toki ensimmäiset 5 olivat fyysisesti helppoja, kun ikää oli vkelä alle 12 vuotta, ja muut kantoivat mööpeleitä sekä hoitivat byrokratian.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sopivasti osui otsikko todella tuoreeltaan silmiin, kun vastikään viikonloppuna muutettiin.

Piti oikein laskea ja lukema on nyt nelikymppisenä näköjään tasan 10 muuttoa.

Sopivasti jakautuu tasan niin että 5 muuttoa vielä ns. kotona asuessa ja sitten 5 omaa aikuisiän muuttoa joista eka tietenkin pois kotoa omilleen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
8 kertaa eli aika vähällä olen päässyt. Toki olen ollut mukana muutossa jossa muutettava oli edellisenä päivänä muuttanut kuusi laatikkoa kirjoja ja muut tavarat olikin sitten pakkaamatta kun kavereitten kanssa tultiin aamulla hänen vanhalle kämpälleen muuttoavuksi.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
14 omaa vakinaista osoitetta ollut missä kirjoilla. Jos laskee lisäksi sitten kun vanhemmat eronneet niin luku nousee, mutta en ole ollut kirjoilla, muuttoja taasen on way over 30 aikana kun kaikkien kamujenkin avustusmuutot lasketaan pisteihin!!
 

Glove

Jäsen
Jos nyt kaikki muistin niin seuraava muutto olisi numero 20, eli olen muuttanut 19 kertaa. Nykyään on onneksi sen verran vähän tavaraa, että menee yhdellä kuormalla muutto. Eikä tarvi olla edes se firman suurin kuorma-auto.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muuttaminen on sen verran vastenmielistä hommaa, että olen koittanut välttää. Luulisin että vastaus on 6 muuttoa, eikä ole kyllä suunnitelmaa tai kiinnostusta lukumäärää tuosta kasvattaa. Noistakin kolme on sellaisia opiskelijan yhteen henkilöautoon mahtuvia elämiä.
Muuttoapuna sitten x kertaa, ja muutaman sanasen voisin lausua siitä, miten päin persettä ihmiset yleensä valmistautuvat muuttoihinsa. Mutta en jaksa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
4 kertaa. Nämä siis, kun on oma osoite on vaihtunut. En osaa sitä tästä nyt lonkalta heittää, että kuinka monta kertaa olen ollut auttamassa jonkun toisen muutossa.

Hyvä vaan, että ei ole tuon enempää. On siinä niin kauhea homma kuitenkin aina.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen muuttanut virallisesti 11 kertaa. En laske näihin työni takia asumista toisella paikkakunnalla kuin perheeni.
Ensimmäinen muuttoni oli, kun olin yksivuotias, mutta sen jälkeen kestikin hyvä tovi, ennenkuin muutimme uudelleen.
Nykyisessä asuinpaikassamme vaimoni kanssa olemme asuneet jo kahdeksan vuotta eikä ole aikomusta lähteä mihinkään niin kauan kuin tämä omakotitalonpito onnistuu meiltä kohtuudella. Toinen vaihtoehto on tietysti lähteä jalat edellä...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kahdeksan kertaa on tullut muutettua virallisesti. Vuosien 2009 ja 2021 välillä olin milloin missäkin, vailla vakinaista asuntoa. Nykyisessä kodissani olen ajatellut asua ainakin pari seuraavaa vuotta, jonka jälkeen voi olla hyvinkin edessä muutto jopa toiseen kaupunkiin, Stadi on kuitenkin ykkösprioriteetti, koska onhan täällä hemmetin hyvät edut.

Espoo ja Turku ovat toinen ja kolmas vaihtoehto. Sisämaahan en kovin mielelläni lähtisi suuntaamaan katsettani, sillä meri on erittäin tärkeä asia minulle. Lisäksi kaupungin täytyy olla tarpeeksi suuri asukasmäärältään, jotta voin viihtyä siellä. Mihinkään tuppukylään ja varsinkaan sellaiseen, jonka lähin suuri kaupunki (yli 150 000 asukasta) sijaitsisi yli 20 kilometrin päässä, en muuttaisi. Oulu on liian kaukana.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
15 kertaa välillä Hallstahammar-Tornio. Tavaraa ei ole oikeastaan ikinä ollut kuin välttämättömimmät ja kamerat ja soittimet, tai kai nekin on välttämättömiä. Nyt on tosin kolmen vuoden aikana alkanut huolestuttavasti kerääntyä kaikenmoista sälää ja vaatetta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
7 kertaa. Eikä kertaakaan Satakunnan rajojen ulkopuolelle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen kai päässyt elämässäni aika vähällä muuttojen suhteen ja se on hyvä juttu, sillä en kovinkaan paljoa pidä muuttamisesta. Laskeskelin tuossa että itse olisin muuttanut yhteensä kuusi kertaa elämäni aikana. Ja se on varmaan melko vähän kun ikää on kuitenkin parin vuoden päästä mittarissa kuitenkin jo 40 vuotta.

Parolassa asuin pitkään lapsuuden kodissani ja en lapsuus-tai nuoruusvuosinani muuttanut kertaakaan. Vanhempieni nurkista pois muutin vuonna 2005 kun olin 21-vuotias. Muutin tuolloin niinkin kauas kuin Kauhajoelle Etelä-Pohjanmaalle. Siellä suoritin opiskeluni ammattikorkeakoulussa jonka jälkeen muutin pariksi vuodeksi takaisin keväällä 2009 Parolaan vanhempieni nurkkiin asumaan.

Jotain puolitoista vuotta asuin vanhempieni nurkissa tällä toisella kerralla ja sieltä sitten muutin ensimmäisen kerran Hämeenlinnaan joulukuussa 2010. Hämeenlinnassa muutin sen nimiseen kaupunginosaan kuin Ojoinen. Viihdyin aika hyvin tuolla Ojoisilla, mutta keväällä 2015 alkoi elämä luisumaan sivuraiteille, tuli alkoholiongelmaa sun muuta ja tämä johti sairaalajaksoon ja lopulta myös häätöön tuolta Ojoisten vuokra-asunnosta.

Neljä kuukautta oleilin Kanta-Hämeen sairaalassa Hämeenlinnassa mutta ei tuota nyt tietenkään muutoksi voi silti kai kutsua. Tuolta Ojoisilta ja sairaalajakson jälkeen muutin helmikuussa 2016 mielenterveyskuntoutujien asumisyksikköön muutamaksi vuodeksi. Vaikka se olikin tuollainen asumisyksikkö niin kyllä siellä silti oli normiasunnot jokaisella. Asuminen oli toki tuettua ja rakennukseen kuului myös yhteisiä oleskelutiloja.

Tuo asumlsyksikkö nyt ei ole kuitenkaan paikka missä olisi tarkoitus jäädä oleilemaan pidempi aikaisesti vaan kunnon niin salliessa muutto takaisin omilleen mahdollisimman nopeasti. Minun muuttoani normivuokra-asuntoon kyllä hidasti myös aiemmassa elämässäni hankkimani ulosottovelat ja maksuhäiriömerkinnät.

Pääsin lopulta kuitenkin lokakuussa 2019 muuttamaan omilleni täällä Hämeenlinnassa ja Kaurialassa tarkemmin sanottuna. Asunto löytyi ja sellaiselta vuokranantajalta jota ei taustatietoni haitanneet. Täällä olenkin sitten asunut lokakuusta 2019 lähtien.

Tästä nykyisestäkin asunnosta olisi tarkoitus muuttaa pois ja vielä toivottavasti ihan sinänsä nopeastikin. Nyt kun on luottovelkojen pois maksamisten ja maksuhäiriömerkintöjen poistuttua enemmän varmaan varaa valitakin mihin muuttaa asumaan. Tämä nykyinenkin asunto oli tällainen hätäratkaisu lähes tulkoon. Kun piti kuitenkin päästä muuttamaan pois sieltä tuetusta asumisesta.

Vähän tilavampi asunto ja etenkin keittiö, parveke ja enemmän säilytystilaa. Tällaiset vaatimukset pitäisi täyttyä seuraavassa asunnossa, sen verran pitäisi seuraava asunto olla parempi ainakin tätä nykyistä asuntoa.

Muutoista olen jonkin verran myös oppinut elämäni aikana. Muistan etenkin tuolta Kauhajoelta pois muuttamisen, kuinka surkeasti minäkin olin siihen muuttoon valmistautunut. En kai ollut mitään pakannut etukäteen valmiiksi ja oli aika työ sitten muuttaa pois sieltä. Etenkin kun sitä tavaraa oli kuitenkin aika paljon jo silloin minulla. Vaikka siellä opintojeni takia asuin niin silti asunto taisi olla isoin vuokra-asunto jossa olen asunut, melko tilava kaksio.

Siinä vähän minun asumis- ja muuttotaustaani.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitääkin oikein laskea. Synnyin vuonna 1980.

1. muutto vuonna 1982 synnyinkunnastani kuntaan, jossa koen juurieni olevan.
2. muutto vuonna 1984 kotiin, jossa vanhempani asuvat vieläkin.
3. muutto vuonna 2000 opiskelija-asuntolaan
4. muutto vuonna 2002 parempaan opiskelija-asuntolaan
5. muutto vuonna 2005 yksityiseen vuokra-asuntoon, kun siirryin työelämään, vaikka olinkin vielä opiskelija (diplomityöntekijä).
6. muutto vuonna 2011, ensimmäiseen omistusasunto on
7. muutto vuonna 2019, toiseen omistusasuntooni, joka on samalla nykyinen kotini.

Sitten välissä oli toki "muutto" armeijaan. Mutta sitä ei kai lasketa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
3 kertaa. Toivottavasti muuttoja edessä 0, max. 1. Vihaan muuttamista ja kaikkea, mikä siihen liittyy.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotakuinkin näin. Vaihto-opiskelut ja lyhytaikaiset (3vk-2kk) evakot aikuisiällä vanhempien luona asuntojen vaihtojen välissä sulkeissa:

Helsinki
Kerava
Tuusula
Kerava
Järvenpää
Vaasa
(vaihto-opiskelu)
Vaasa
(lyhytaikainen muutto vanhempien luokse)
Puola
Tampere
Vantaa
(lyhytaikainen muutto vanhempien luokse)
Vantaa


Nuo lyhytaikaiset "paluut" vanhempien helmoihin yli kolmekymppisenä olivat kyllä omaan rauhaan (tai vaimon kanssa omaan rauhaan) tottuneelle aika tiukka paikka. Etenkin tuo jälkimmäinen 3 viikon asustelu puolitoista vuotta sitten tuntui helvetin paljon pidemmältä vaikka sinällään välit vanhempiin ihan hyviä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Viidesti. Kolmesti Espoossa ja kahdesti Helsingissä. Korona-aikana tosin muutin evakkoon kesämökille jossa meni yhteensä 1,5 vuotta.

Nykysessä kämpässä on mennyt jo puolet elämästä. Sijainti on vaan niin hyvä ja kotikulmat tuntuu tosiaan kotikulmilta. Jos muutan niin sitten varmaan elämäntilanne/duunipaikka on myös muuttunut ja vaatii ehkä paikkakunnalta muuttoa. Tai sitten olen voittanut lotossa, ja on varaa ostaa kakkosasunto jostain aurinkorannalta jonne voin muuttaa syksysi ja talveksi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Sodankylä -> Kirkonmaa, Kotka (tämä seitsemän vanhana)
Kotka #2 (muutto linnakesaaresta mantereelle)
Kotka #3 (ekaa kertaa omilleen)
Kotka #4 (osan aikaa Porvoossa, osan Kotkassa, hetkeksi yhteen toiseen kämppään)
Kotka #5 (vuosi kait sitten tässä kämpässä ennen opintoja)
Outokumpu (opiskelut alkoivat)
Joensuu (muutto Outokummusta lähemmäksi koulua Joensuuhun)
Kotka #6 (koulu ohi, työllistyminen ja takaisin Kotkaan)
Helsinki (thus went 20 years ja vihdoin Helsinkiin)

Aikajänne 1983-2022.

Siinäpä ne. Valtaosa elämästä Kotkassa ja ennen tänne Helsinkiin muuttoa, 20 vuotta samassa osoitteessa.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Synnyinkoti eli LPR #1
LPR #2 (8kk Brasiliassa)
LPR #3 (8kk Skotlannissa)
LPR #4 (8kk Ranskassa)
LPR #5
LPR #6
Helsinki #1
Helsinki #2
Vantaa #1
Vantaa #2

10 virallista osoitetta eli 9 muuttoa. Nykyisessä vierähtänyt jo vähän yli 12 vuotta eikä ole kiire muuttaa. Parin vuoden päästä ohittaa LPR kolmosen pitkäaikaisimpana osoitteenani.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kolme kertaa. Ensin (19-vuotiaana) opiskelukaverini kämppikseksi Jalkarantaan. Siellä meni pari vuotta. Sitten muutin omilleni Mukkulaan ja siellä meni reilu kymmenen vuotta. Ja sitten tänne maalle...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Muistaakseni 26 kertaa. Nyt ei jaksa ruveta laskemaan. Ja osa on lyhyempiä kuin se vaadittu 6kk, koska muuttokuorma on mennyt aina mukana ja osoite vaihtunut, niin kyllä se muutoksi lasketaan.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaksi kertaa. Toivottavasti ei tarvitse kovin montaa kertaa lisää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
8 ennen kuin intin jälkeen muutin yksin asumaan. Sen jälkeen sitten 3-4. Miten sen nyt laskee.

Edit. Ei muuttoja vaan kämppiä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Kahdesti: Milanon MM-kisojen jälkeen Viherlaaksosta Laaksolahteen ja marraskuussa 2010 Laaksolahdesta Kiloon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös