KooKoo luopuu edustuskiekkoilusta, lokit raakuvat ympärillä?

  • 2 446
  • 8

theref

Jäsen
Ikävääkin ikävämpi aloittaa tällainen ketju, mutta päivän uutiset olivat ikävää luokkaa.

KooKoo siis luopuu Mestis-paikastaan ja sitä kautta edustuskiekkoilusta.

Seuran junioritoiminta jatkaa normaalia toimintaansa. Tällä hetkellä KooKoon A-junnut pelaavat A:n SM-karsintasarjassa.

KooKoosta löytyy monta mielenkiintoista nuorta pelaajaa:

Tuomas Gärdström.

Eemeli Koskelainen.

Aapo Lampinen.

Valtteri Skyttä.

KooKoon luopuminen sarjapaikasta saattaa tuoda näitä pelaajia myös Lappeenrantaan. Lappeenranta ja Lahti lienevät vahvoilla (riippuen Pelicansin kohtalosta), kun nämä pelaajat alkavat suunnittelemaan uutta pelipaikkaa (mahdollisesti?)

Pojat Kouvolasta SaiPan A-junnuihin ensi kaudeksi, vahvistaisivat joukkuetta ja siellä heistä voisi kasvaa SaiPan liigajoukkueeseen kantavia voimia!

Ja niille KooKoon kannattajille jotka tätä ketjua lukevat. Ikävää että KooKoolle kävi kuten kävi! Tsemppiä!
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti theref
I
Seuran junioritoiminta jatkaa normaalia toimintaansa. Tällä hetkellä KooKoon A-junnut pelaavat A:n SM-karsintasarjassa.

KooKoosta löytyy monta mielenkiintoista nuorta pelaajaa:

Tuomas Gärdström.

Eemeli Koskelainen.

Aapo Lampinen.

Valtteri Skyttä.

KooKoon luopuminen sarjapaikasta saattaa tuoda näitä pelaajia myös Lappeenrantaan. Lappeenranta ja Lahti lienevät vahvoilla (riippuen Pelicansin kohtalosta), kun nämä pelaajat alkavat suunnittelemaan uutta pelipaikkaa (mahdollisesti?)

Pojat Kouvolasta SaiPan A-junnuihin ensi kaudeksi, vahvistaisivat joukkuetta ja siellä heistä voisi kasvaa SaiPan liigajoukkueeseen kantavia voimia!

Ja jokainen on varmasti SaiPan kiinnostuksen kohteena. Herra Mälkiä roimi tänään tehdyssä haastattelussa junioripuolta rankalla kädellä ja sanoi, ettei sarjapaikat ilman muualta tulevia vahvistuksia säily. Ja toisaalta noilta nuorilta puuttuu looginen tavoite eli edustusjoukkue, joka pakottaa hakemaan pelipaikkaa joko mestis- tai liigaorganisaatioista.

Ja kaksi noista nimistä on jo vanhastaan SaiPan listoilla, sen tiedän. Saattavat olla jopa kaikki.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Niin ikävä juttu kuin tämä KooKoon katoaminen Mestiksestä onkin niin pakkohan se on rynnätä heti "haaskalle". Kouvolasta löytyy kumminkin sen verran lahjakkaita nuoria (SKYTTÄ!!!), että SaiPan ja Projektin kannalta olisi toivottavaa saada näistä kavereista edes jokunen (SKYTTÄ!!!) tänne Lappeenrantaan (SKYTTÄ!!!).

SaiPan A-junnuihin yli-ikäisten pelureiden kannaltahan tämä on tosi surkea tapaus. Melkoisen harppauksen eteenpäin viime kaudella ottanut Vänttinen on yksi esimerkki KooKoon hyödyllisyydestä SaiPalle ja tällaisille nuorille pelaajille... Onhan niitä muita Mestis-joukkueita toki, mutta kun tuo Kouvola on niin lähellä.

Noh, ehkäpä tuo KooKoo ponnistaa vielä takaisin uusin voimin jossain vaiheessa. Toivotaan toivotaan.
 

theref

Jäsen
Tämän aamun Kouvolan Sanomista bongattua.

Tuomas Gärdström:

Suomen alle 20-vuotiaiden maajoukkueeseen lukeutuva Tuomas Gärdström kuuli seuran ratkaisusta torstaina illansuussa edustusjoukkueelle järjestetyssä tiedotustilaisuudessa. Lupaava puolustajapelaaja otti tilaisuuden jälkeen välittömästi yhteyden agenttiinsa. Gärdström oli aikeissa pelata ensi kaudella KooKoon Mestis-joukkueessa.

- Huhuja liikkui kylillä kaikenlaisista asioista, mutta en olisi tätä uskonut todeksi. Olin suunnitellut panostavani ensi kaudella jääkiekkoon KooKoossa, mutta nyt tuli mutkia matkaan, Gärdström pyöritteli.

- Edessä on vielä neljä A-junnujen liigakarsintamatsia, joihin keskitytään täysillä. Sen jälkeen on aikaa miettiä jatkokuvioita, Gärdström tuumi.

Aapo Lampinen:

KooKoon A-junioreissa hyökkäävä Lampinen vetää heinäkuussa armeijan harmaat ylleen Vekaranjärvellä. Hänen mukaansa jatko KooKoossa olisi passannut hyvin kuvioon.

- Nyt en osaa sanoa jatkostani kyllä mitään, Lampinen selvitti.

SaiPalla luultavasti nuorten maajoukkuepuolustajan agentin numero jo onkin, joten puhelimen voisi laittaa soimaan samantien. Sieltä sitä tulevaisuutta kohtuuhinnalla!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Millään muotoa ei voi nauttia KooKoon tilanteesta, sillä KooKoon katoaminen on enemmänkin isku koko alueen jääkiekkoilulle, kuin muiden lähiseutujen seurojen onni. Kilpailu ja kasvattaminen vähenee roimasti ja se alkaa näkyä varmasti siinäkin, miten paljon potentiaalisia pelaajia kehittyy. SaiPa on nyt oikeastaan entisen Kymenläänin alueen ainoa korkeammalla pelaava seura, joten suuret saappaat, suuret saappaat.

Toki olisi läänin kiekkoilulle hyvä, jos näitä KooKoon nuoria lupauksia saataisiin tänne pelaamaan. Se olisi SaiPan a-junnuille loistava piriste ja ehkä vielä edustuksellekin ajan saatossa hieno asia.
 

kusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Kookoo
Pitkällä tähtäimellä tämä on jääkiekolle todella huono asia. Ainakin jos minä oisin kouvolalainen 13-vuotias nuori niin kyllä minua kiinnostaisi ne lajit jossa paikkakunnalla pärjätään. Kouvolan tapauksessa hyötyjiä ovat varmasti jalkapallo ja koripallo. Ei SaiPan junnuihinkaan olisi nykyisen suurta tungosta, jos SaiPa pelaisi suomi-sarjaa. Veikkaan, että jos Kouvolaan ei tule jääkiekon edustusjoukkuetta, jääkiekon junioritoiminta alkaa kuihtumaan Kouvolassa.

Eniten tässä harmittaa se että nyt ei enää tule ikinä (tai ainakaan pitkään aikaan) hegemonia otteluita KooKoon kanssa. Nyt SaiPa pelaa paikallisotteluja Jyppiä ja Kärppiä vastaan. Varsinaisia paikalliskamppailuja. Huoh!!!
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti kusarov
Pitkällä tähtäimellä tämä on jääkiekolle todella huono asia. Ainakin jos minä oisin kouvolalainen 13-vuotias nuori niin kyllä minua kiinnostaisi ne lajit jossa paikkakunnalla pärjätään. Kouvolan tapauksessa hyötyjiä ovat varmasti jalkapallo ja koripallo.

Niin Kouvolahan on tunnettu ympäri Suomea todellisena jalkapallokaupunkina. Koripallo sentään meni oikein. Pesäpallo saattaisi olla toinen.
 

kusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Kookoo
Viestin lähetti KPL
Niin Kouvolahan on tunnettu ympäri Suomea todellisena jalkapallokaupunkina. Koripallo sentään meni oikein. Pesäpallo saattaisi olla toinen.

Korjaa ihmeessä jos olen väärässä, mutta eikös Myllykoski ole kouvolasta ihan kivenheiton päässä?? Muistelen jostain lukeneeni, että Kouvolan Susien junioreista lahjakkaimmat laitetaan MyPaan yhteistyö sopimuksella??
 
Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti kusarov
Korjaa ihmeessä jos olen väärässä, mutta eikös Myllykoski ole kouvolasta ihan kivenheiton päässä?? Muistelen jostain lukeneeni, että Kouvolan Susien junioreista lahjakkaimmat laitetaan MyPaan yhteistyö sopimuksella??

No jos kivi lentää muutamia kilometrejä, niin onhan se. Kyllä minä tiesin, että tarkoitit MyPaa. MyPa ei ole minun papereissani osa Kouvolaa, kuten ei ole mikään Kuusankosken tai Valkealankaan urheiluseura. Harrastajamääristä en tiedä mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös