KooKoo Liigaan kaudelle 2015–2016

  • 186 032
  • 713
H

HHude93

Pointtini oli se että mikäli duunista kuultu huhu pitää paikkansa, ettei KooKoo pääsisi ansaitusti #PelaamallaLiigaan niin katoaa arvostus täysin kotimaista liigaa kohti! Toivon että kookoo todellakin nostetaan liigaan. Sen he todellakin ansaitsevat! Ei ammattilaissarjaan kuulu kabinettinousut, urheilullinen menestys se olla pitää!!!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei ammattilaissarjaan kuulu kabinettinousut, urheilullinen menestys se olla pitää!!!

Onneksi on ammattilaissarja CHL olemassa!

Hieman huvittaa, varsinkin kun tällä kertaa mukana on Liigan viimeiseksi jäänyt KalPa ja suoraan 13. sijalta TPS. Urheilullinen menestys on mitä ilmeisimmin painanut tässä uudessa ammattilaissarjassa niin paljon, että amatöörisarjoista otetaan säälistä mukaan ketä tahansa. Mutta samapa tuo. Turha tästä on liikaa jauhaa tässä ketjussa.

Jos KooKoo ei pääse Liigaan, on se pidemmällä tähtäimellä erittäin suuri tappio suomalaiselle jääkiekolle. Tuo viimeistään tappaa alempien sarjojen toiminnan ja tätä kautta ajaa kiekon hyvin pitkälti tiettyjen paikkakuntien omaksi lajiksi. KooKoo on tehnyt kaiken tarvittavan ja ollut auditoinneissa jo ennen viime pleijareita, joten päätöksen vitkuttelu on melkoista perseilyä Liigan taholta.

Tervetuloa Liigaan KooKoo. Tuo paikka on ansaittu ja sen eteen alueella on tehty sen verran duunia, että vaihtoehtoja on tasan kaksi. Liiga tai toiminnan loppuminen.
 

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Pian kuuluu jostain Liigan johtoportaan jätkän suusta, että kukaan mitään luvannut ole, vai onko muka?

Hämmentävää, kun nousun perustelut ja tulkinnat ovat salaisia ja Liiga ei suoraan raportoi mikä tilanne oikeasti on? Onkohan vastaavaa pelleilyä noususta missään muussa lajissa tai maassa, jossa jotain urheilulajia pelataan näinkin ammattimaisesti?

Ja miten ihmeessä tähän "hämärään" sarjaportaan vaihtotilanteeseen olla päästy... Joo taloutta piti jossain vaiheessa jotenkin paikkailla tai jotain sinne päin.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onneksi on ammattilaissarja CHL olemassa!

Tämän jätkän viestit kannattaa jättää kokonaan omaan arvoonsa. Sama huutelu näköjään jatkuu täälä mitä Twitterissäkin.

#HIFK Euroopaan #chlfi, #HJK Euroopaan, #UELfi sekä #Jokerit Euroopaan, #KHLfi . Mahtaa olla melko tyhjät hallit kasvattajaliigassa #liiga

Gallup.
Haluatko HIFK:n ajavan Eurooppalaista liigaa vai jatkavan kansallisessa kasvattajaliigassa? #Liiga #CHL #chlfi #hifk

Ja kyllä mä uskon että enemmän kansainväliset pelit tuo katsojia, kuin kansallisen kasvatusliigan. Näin ainakin toivon!
@HIFKHockey, minkä takia ette myy CHL kausikortteja, uskoisin että kysyntää olisi enemmän kuin liigakausareissa? Mä ainaskin hommaisin!
mahtaa olla kansallisessa kasvatusliigassa tyhjät hallit. #Liiga?

Sori offtopic.
 
H

HHude93

Minkäs sille mahtaa että kiinostus on ainakin meikällä kovempi kansainvälisen sarjaan kuin kansalliseen kasvatussarjaan? Yritän vain puhua ihmisiä hallille että tästä tulisi jotain. Sori jos olen pahoittanut mielesi
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Olisi tyhmää liigalta jättää Kouvolan potentiaali käyttämättä. Se olisi myös julmaa KooKoon kannattajia kohtaan. Liigamafian omavaltaisuus on tässä maassa saavuttanut sellaiset mittasuhteet, ettei kai kukaan tiedä millä säännöillä tätä sirkusta viedään eteenpäin. Siksi jättäisinkin ensinnäkin kaikki huhut omaan arvoonsa. Kuka oikeasti tietää liigahallituksen kannan asiassa? Onko täällä sellaisia, joilla on viestiyhteys olemassa, joka voisi kertoa, onko Liigassa aito valmius 15 joukkueen sarjaan ensi kaudesta lähtien? Epäilen että vaikka joku täällä tietää vastauksen niin ei sitä täällä tule kertomaan.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minkäs sille mahtaa että kiinostus on ainakin meikällä kovempi kansainvälisen sarjaan kuin kansalliseen kasvatussarjaan? Yritän vain puhua ihmisiä hallille että tästä tulisi jotain. Sori jos olen pahoittanut mielesi

Mitä tarkoitat kansallisella kasvatussarjalla?Kenelle kansallinen sarja kasvattaa pelaajia?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minkäs sille mahtaa että kiinostus on ainakin meikällä kovempi kansainvälisen sarjaan kuin kansalliseen kasvatussarjaan? Yritän vain puhua ihmisiä hallille että tästä tulisi jotain. Sori jos olen pahoittanut mielesi

Huono taktiikka, suomalaiset saavat yleensä tuon tyyppisestä yrityksestä vain kovan vastareaktion.

Minulla riittää ymmärrystä sille, että sinä olet henkilökohtaisesti kiinnostunut juuri CHL-peleistä...mutta jotenkin vaikeaa uskoa sinun olevan tosissasi, kun kirjoitat vaikka näistä CHL-kausareista ja uskot mielenkiinnon ylittävän liiga-kausarin vastaavan.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kyllähän liiga on ampunut itseänsä jalkaan näillä päätöksillä. Jotenkin vaan näyttää siltä, että hakemalla haluttiin Sport Liigaan ja muille annettiin lohdutuspalkintona tällainen "nousumahdollisuus". Joka tapauksessa lupausten perusteella KooKoon pitäisi saada pelata siis Liigaa tämän kauden jälkeen. Toisaalta aivan naurettavaa laajentaa sarjaa 15 jengiin.

Jos oikeus olisi tapahtunut, niin KooKoo pelaisi Liigaa jo tällä kaudella ja Sport mestistä. Joka tapaksessa paska päätös kaikin puolin tämä kabinettitouhu. Toisaalta toivoisin, että KooKoo olisi liigassa, kun ovat sinne itsensä pelanneet, mutta olen ehdottamasti Liigan laajennusta vastaan. Kieltämättä mielenkiintoista nähdä, miten tämä kabinettisaaga jatkuu...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Toisaalta aivan naurettavaa laajentaa sarjaa 15 jengiin...

Katotaan nyt tosin, että miten tuo Ilveksen homma kehittyy.

Ei siis mitään Ilvestä vastaan, mutta niin kovaa tappiota tekevä organisaatio ja nyt taas samat vanhat "tekijämiehet" puikoissa, etten pitäisi mahdottomana sitäkään, että Ilves aloittelee pian hommaa alusta, alemmilta sarjaportailta.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Katotaan nyt tosin, että miten tuo Ilveksen homma kehittyy.

Ei siis mitään Ilvestä vastaan, mutta niin kovaa tappiota tekevä organisaatio ja nyt taas samat vanhat "tekijämiehet" puikoissa, etten pitäisi mahdottomana sitäkään, että Ilves aloittelee pian hommaa alusta, alemmilta sarjaportailta.

Entäs Blues, samanlaista puuhastelua se sielläkin on.
 
H

HHude93

Toivotaan että KooKoo nostetaan Liigaan, sen he todellakin ovat ansainneet. Ilvekselle toivon pelkkää hyvää, jengi on perinteikäs seura liigassa, se olisi hirveä tappio liigalle ja tamperelaiselle kiekkoilulle jos ilves tippuisi liigasta. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Sit pahoitteluni offtopic:
olen tosissani tästä CHL jutusta, ja mitä olen keskusteluissa saanut huomata, muilta HIFK kannattajilta niin CHL tuntuu kiinostavan enemmän kuin liiga. Sen takia sanoin että voisi olla kysyntää CHL kausareissa enemmän kuin liigan.
Kasvatussarjalla tarkoitan sitä, että jos pelaaja alkaa pärjäämään liigassa on tuleva osoite todennäköisesti KHL, kuten ollaan aiemmin saatu huomata. Pelkään nyt että tämä vasta alkaa kun jokerit KHL:ssä pelaavat, vievät he parhaat liigapelaajat KHL:ään.
Liiga kiinosti ennen eniten, mutta viimevuosina liigan päättäjien toiminta on ollut ala-arvoista, epä-ammattimaista puuhastelua, esim. Kabinettipäätöksellä sportin tulo liigaan. Ei ole todellakaan mitään Sporttia vastaan, varmasti on hieno seura ja näin. Mutta tämän kotimaisen liigan toiminta... Toivon että parannusta tapahtuu! Kiitos ja anteeksi.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kasvatussarjalla tarkoitan sitä, että jos pelaaja alkaa pärjäämään liigassa on tuleva osoite todennäköisesti KHL, kuten ollaan aiemmin saatu huomata. Pelkään nyt että tämä vasta alkaa kun jokerit KHL:ssä pelaavat, vievät he parhaat liigapelaajat KHL:ään.
Onko siinä nyt sitten jotain ihmeellistä tai väärää, että jos pelaaja kehittyy niin hyväksi ettei kotimainen sarja tarjoa enää haasteita, hän siirtyy urallaan eteenpäin ja paremmin taitotasoaan (ja palkkatoivettaan) vastaavaan sarjaan? Mun mielestä tää on ihan normaali urapolku ammatikseen kiekkoilevalle.
 
H

HHude93

Eihän siinä mitään väärää ole, mutta olisihan se ikävää seurata sivusta jos rakas seurasi kuihtuisi ? Toki pelaajille se on erittäin hyvä juttu että saavat parempaa palkkaa ja ennemmän haastetta uralleen.
Ainakin mua alkanut ärsyttää tämä "kasvatussarja" status, jonka takia toivon että HIFK ottaisi tulevaisuudessa Jokereista mallia ja lähtisi kansainväliseen liigaan, ei sentään KHL:ään vaan suomalais-omistuksessa CHL:ään pelaamaan jolloin HIFK:n pelaajabudjetti nousisi ja HIFK pystyisi taistelemaan lähes samoista pelaajista esim Jokereiden kanssa? Tai muun KHL seuram kanssa.
 
Eihän siinä mitään väärää ole, mutta olisihan se ikävää seurata sivusta jos rakas seurasi kuihtuisi ? Toki pelaajille se on erittäin hyvä juttu että saavat parempaa palkkaa ja ennemmän haastetta uralleen.
Ainakin mua alkanut ärsyttää tämä "kasvatussarja" status, jonka takia toivon että HIFK ottaisi tulevaisuudessa Jokereista mallia ja lähtisi kansainväliseen liigaan, ei sentään KHL:ään vaan suomalais-omistuksessa CHL:ään pelaamaan jolloin HIFK:n pelaajabudjetti nousisi ja HIFK pystyisi taistelemaan lähes samoista pelaajista esim Jokereiden kanssa? Tai muun KHL seuram kanssa.
Luuletko oikeasti että tuosta CHL:stä tulee yhtään sen suositumpi kun aiemmistakaan vastaavista muoviviritelmistä? Minä luulen, että CHL:llä on edeltäjiään ainoastaan marginaalisesti suurempi mahdollisuus vakiinnuttaa paikkansa suomalaisten sydämissä, ja sekin johtuu ainoastaan siitä, että Liiga heikentää itse asemaansa pitkällä tähtäimellä tällä sulkemispelleilyllä ja sillä että se vuotaa (Jokerit, seuraavaksi joku muu?) KHL:n suuntaan.
 
H

HHude93

Kyllä, haluan uskoa siihen että 5kerta toden sanoo ja että CHL:stä tulisi tulevaisuudessa euroopan suosituin kiekkosarja. Tässä on KHL:lle kova haastaja.
Mutta aika sen näyttää, tässä tarvitaan pitkäjänteisyyttä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä, haluan uskoa siihen että 5kerta toden sanoo ja että CHL:stä tulisi tulevaisuudessa euroopan suosituin kiekkosarja. Tässä on KHL:lle kova haastaja.
Mutta aika sen näyttää, tässä tarvitaan pitkäjänteisyyttä.
Minä en kyllä ole keltään kuullut että CHL olisi kiinnostavampi kuin Liiga, tai no nyt yksi ihminen on niin sanonut mieltävänsä.

CHL täyttää vähän samaa vajetta kuin jalkapallon puolella Mestarien Liiga, sekin pitänyt taas kerran mennä kusemaan joillain kiintiöjoukkueilla, mutta ei Mestarien liigakaan aja yli kansallisten liigojen, eikä sen idea edes moiseen ole, vaan olla tukemassa niitä kansallisia sarjoja.

Kyllä se SM-Liigan voittaminen on kuitenkin the juttu, vaikka CHL olisi millainen spektaakkeli. Ja ei se HIFK voi budjettejaan nostaa, ilman että joku oligarkki laittaa miljoonia likoon ja ymmärrykseni mukaan ei HIFK:n johto edes moisia ajatuksia halua miettiä.

Se että kuseeko kabintti taas kerran koko touhun KooKoon kohdalla on kyllä todellinen riski. TuTo näyttää nimittäin täksi kaudeksi kasaavan aika kovaa nippua ja selvästi aikoo tähdätä Mestiksen voittoon ja siihen mahdolliseen spot #16 Liigassa kaudelle 16-17. Toivottavasti siellä kabineteissa ollaan hereillä ja tätä hyvää suuntausta ei torpata.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miltä se tuntuu?
Mikä tuntuu? En minä ole koskaan pelannut jääkiekkoa Liigassa, niin mistäs minä tietäisin miltä se tuntuu. Kannattajana se Liigan mestaruus oli huikea kokemus ja enemmän se 2010 TPS sarjan tappio otti tunnolle kuin muovisen champions cup finaalin häviäminen 2007. Oliko tarpeeksi kattavasti vastattu vai mitäköhän tällä hait?

Mitään tekemistä asiallahan ei KooKoon kanssa ole, tai no ehkä sen verran on että jos HIFK alkaisi pelkästään muka jotain CHL:ää (mielenkiintoinen ajatus että entäs jos HIFK ei voitakkaan joka kausi, niin mites se sitten voi pelata CHL:ää), niin voisiko Liigan laajentaa 18-20 joukkueeseen ja ottaa muutaman muunkin Mestiksestä mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
H

HHude93

Kyllä jos HIFK CHL mestaruuden voittaisi, olisi se merkittävämpi kuin liigan mestaruus. Mutta nää on näitä mielipide asioita
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä se SM-Liigan voittaminen on kuitenkin the juttu, vaikka CHL olisi millainen spektaakkeli.

Mielipide, toivon, että IFK menestyy sekä Liigassa, että myös CHL:ssä, mutta jos valita saisin kummassa mielummin tulee mestaruus niin taitaisin valita CHL:n :)
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turhaa vastakkainasettelua Liigan ja CHL:n välillä mielestäni, siellä on samoja tahoja kehittämässä näitä sarjoja ja johtajat pyrkivät tekemään ratkaisuja, jotka koetaan olevan eduksi sarjoille. Jos KooKoota ei Liigaan tulla hyväksymään, sille on varmasti hyvät syyt.

Urheilullisuus on iso juttu, mutta merkittävä osa maailman menestyksekkäimmistä urheilusarjoista on suljettuja sarjoja, joita pyöritetään puhtaasti liiketoiminnallisin periaattein. En täysin aina pysy perässä näissä "puuhastelusarja" -syytöksissä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös