KooKoo joukkueen rakentuminen Liiga-kaudelle 2015–2016

  • 567 206
  • 2 613
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mä en usko tota Säterin huhua. Eiköhän hän oletettavasti juuri sen vuoksi KooKoon kanssa tehnyt sopparin, että oli ensimmäisiä hahmotelmia Liiga-KooKoon paletissa.

Jos seura on kuitenkin joku muu, voisin veikata kasvattajaseuraa, eli Ipaa.
Vaikea silti uskoa tosiaan tota huhua todeksi, mutta kelpaisi ainakin mulle myös Sportiin. ;)
 

Hummeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Kiekko - 65
Mä en usko tota Säterin huhua. Eiköhän hän oletettavasti juuri sen vuoksi KooKoon kanssa tehnyt sopparin, että oli ensimmäisiä hahmotelmia Liiga-KooKoon paletissa.

Jos seura on kuitenkin joku muu, voisin veikata kasvattajaseuraa, eli Ipaa.
Vaikea silti uskoa tosiaan tota huhua todeksi, mutta kelpaisi ainakin mulle myös Sportiin. ;)
Samaa mietin itsekin, eiköhän Rajala hommattu viimekesänä nimenomaan myös Liiga-miehistöä ajatellen. Ja mielelläni Juuson näkisin meillä myös ensikaudella.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos seura on kuitenkin joku muu, voisin veikata kasvattajaseuraa, eli Ipaa.
Vaikea silti uskoa tosiaan tota huhua todeksi, mutta kelpaisi ainakin mulle myös Sportiin. ;)

Uskoisin, että Juuso Rajalalla on ensi kaudeksi ainakin nuo kaksi vaihtoehtoa eli Ilves tai KooKoo ja jos hänen kasvattiseura Ilves tarjoaa tai on tarjonnut samankaltaista sopimusta kuin KooKoo niin taitaa KooKoo jäädä tässä tarjouskilpailussa kakkoseksi. Onhan tuo todella harmillista, jos KooKoon ja Juuso Rajalan tiet erkanevat tämän kauden päätteeksi. Odotetaan nyt kuitenkin vielä vahvistusta tuolle Säterin tiedolle. Tietysti jos kaikkia Säterin tietoja uskoo, niin näyttää siltä, että kutakuinkin puolet TPS:n pelaajista pelaa ensi kaudella KooKoossa.

Samaa mietin itsekin, eiköhän Rajala hommattu viimekesänä nimenomaan myös Liiga-miehistöä ajatellen. Ja mielelläni Juuson näkisin meillä myös ensikaudella.

Varmasti Rajala ja Rinkinen on hankittu KooKoon liigajoukkuetta silmällä pitäen, mutta jos esimerkiksi Rajalalle on tehty sopimus vain tälle kaudelle niin ei hänen jatkonsa KooKoossa ole missään tapauksessa itsestäänselvyys. Voihan Rajala ensi kaudella siinä tapauksessa pelata ensi kaudella ihan hyvin vaikka Sportissa tai SaiPassa KooKoon sijasta.
 
Oli miten oli, niin onhan siltikin Rajala Liigassakin kysymysmerkki. Liike on edelleen melkoisen heikkoa ja fyysisesti Juuso on täysi raakile. Taitotaso, pelisilmä onkin sitten Liigan kärkipäätä, mutta miten se sitten muuntautuu uudella yrityksellä ensi kaudella?

Toivottavasti jatkaa KooKoossa, mutta jos joku miehestä pulittaa suuren summan, niin pitäkööt itsellään, koska en ainakiin itse Rajalalle mitään kovaa liksaa maksaisi. KooKoossa olisi varmasti rooliakin tarjolla, mutta toki muutkin joukkueet ovat vähän tipahtaneet Liigassa taloudellisesti, mikä varmasti takaa enemmän näyttöpaikkoja Mestis-nousukkaille.

Nämä kaikki varmistuvat varmasti tämän kuun loppupuolella.
 
Viimeksi muokattu:

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän nää Säterin "huhut" ja höpinät voi jättää noteeraamatta. Kyllä se Rajala jatkaa Kouvolassa. Itse olen kuullut et nykyisestä joukkueesta jatkajia ois 5-7 eli vaihtuvuus tulee olemaan melko suuri.
 

Hummeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Kiekko - 65
Eiköhän nää Säterin "huhut" ja höpinät voi jättää noteeraamatta. Kyllä se Rajala jatkaa Kouvolassa. Itse olen kuullut et nykyisestä joukkueesta jatkajia ois 5-7 eli vaihtuvuus tulee olemaan melko suuri.
Toivottavasti olet oikeassa ja Juuso meillä jatkaa. On kuitenkin sen verran pelitaitava kaveri, että potentiaalia on liigassakin yli 20 tehopisteeseen. Toivottavasti jatkajissa olisi Rinkinen, Rajala, Ikonen, Koponen ja Lehikoinen. Ja pakko nostaa esiin ketju Koivisto-Juutilainen-Tipi Heikkinen, huikeeta duunia pleijareissa! Mieluusti näkisin nämä herrat mukana ensikaudella edes jonkinlaisessa roolissa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tommi Kerttula:

Ainoastaan kun KooKoo ja Jukurit lyövät Kouvolassa yhteen, päästään runkosarjan aikana noin 3000 katsojaan. Viime kauden loppukahinoissa kouvolalaiset saavuttivat jopa Liigan pudotuspelejä korkeampia yleisömääriä. Kouvola vaikuttaisi siis liigakelpoiselta alueelta.

Mestiksen pelaajativoli on huolestuttava | Uutiset | Liiga

Mikkelin liigakelpoisuudesta Tommi Kerttula ei mainitse halaistua sanaa, joten aika paljon tuokin kertoo.

Vertailu yleisömääräistä runkosarjassa (liigan neljä alhaisinta yleisömäärää versus KooKoo ja Jukurit):

HPK 103 171 (keskiarvo 3 439)
JYP 101 813 (keskiarvo 3 393)
Pelicans 101 253 (keskiarvo 3 375)
Sport 101 082 (keskiarvo 3 369) => liiga 2014-2015
Sport 67 530 (keskiarvo 2412) => mestis 2013-2014
KooKoo 59 279 (keskiarvo 2117)
Jukurit 41 153 (keskiarvo 1470)

KooKoolla on todella kova työ edessään, että päästään saman suuruisiin yleisömääriin kuin liigan huonoimmat tällä hetkellä eli KooKoon on kasvatettava nykyistä kokonaisyleisömäärää yli 40 000 katsojalla. Jukureitten osalta tuo tavoite näyttää vääjäämättä täysin mahdottomalta. Liigan ulkopuolella tällä hetkellä olevista seuroista tuo 100 000 katsojan rajapyykki tuntuu realistiselta KooKoon lisäksi ainoastaan TuTolta tai Jokipojilta, jos Jokipojat esim. pelillisesti ja taloudellisesti joskus liigapaikkaa kolkuttelee. KooKoo on Sportin viimeisen kauden yleisökeskiarvoa jäljessä noin 300 katsojaa, mutta Jukurit lähes 1000 katsojaa jäljessä. Jukureiden nousu liigaan ei näytä kyllä millään mittarilla mitenkään realistiselta.

Sportin yleisökeskiarvo mestiksestä liigaan on noussut noin 40%. Jos Jukurit saisi nostettua yleisökeskiarvo prosentuaalisesti yhtä paljon kuin Sport olisi Jukureiden yleisökeskiarvo ainoastaan rapiat yli 2000.
 
Viimeksi muokattu:

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt et @Old Tom ota huomioon sitä, että Jukurit on paljon kustannustehokkaampi kuin muut organisaatiot. Yleisö on kiva lisä mutta talouteen se ei vaikuta. Jos et usko niin lue vaikka tuolta jukuri buumi ketjusta, kyllä ne tietää.

Tuo Kouvolan hallin nimi olisi hyvä saada ensi kaudella myytyä. Ei kyllä mitään tietoa missä hinnoissa ne sopparit on.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En usko, etteikö KooKoo saisi tuota 3500 keskiarvoa saavutettua. Lippuhinnat ovat yleisesti kuitenkin yllättävän edullisia Liigaan. Yksi asia silti hämää, nimittäin seisomapaikkojen hinnoittelu, joka puolestaan tuntuu kalliilta vs istumapaikat.

Vertailuna muutaman muun jengin hintoihin, ilman alennuksia.

Ässät istumaan 23-32 ja seisomaan 17€. Sport ja HIFK kaikkiin +2€ lisää.
Ilves istumaan 17-33 ja seisomaan 12€.
Sport istumaan 22-35 ja seisomaan 15€.
Kookoo istumaan 18-24 ja seisomaan 14€.

Mistä mahtaa johtua tuo, että seisomaan maksaa suhteessa noin paljon?

Jumalleissön KooKoo myy halvalla kausikorttia. Kallein 595 istumaan. Sportilla esimerkiksi halvin 540€ Ja kallein 840€. Ja minä kun luulin meillä olevan halvat kausarit.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuota Kouvolan Betoni Areenaa ehdotinkin jo aiemmin, olisi ainut oikea nimi :)

Eikös KooKoolla ole ekalla liigakaudella mestiskausari hinta jos ajoissa osti kausarin?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Mä en usko tota Säterin huhua. Eiköhän hän oletettavasti juuri sen vuoksi KooKoon kanssa tehnyt sopparin, että oli ensimmäisiä hahmotelmia Liiga-KooKoon paletissa.

Jos seura on kuitenkin joku muu, voisin veikata kasvattajaseuraa, eli Ipaa.
Vaikea silti uskoa tosiaan tota huhua todeksi, mutta kelpaisi ainakin mulle myös Sportiin. ;)
Rajala on jo nähty. Elää pisteistä ja Liigassa ei vaan pystynyt tekemään itselleen tilaa, eikä kunnianhimo jotenkin riitä kehittymään. Tietynlainen röyhkeys puuttuu...
En sano menetetyksi tapaukseksi, mutta tarvitsee ehdottomasti paikan ykkös- kakkosketjussa, eikä siis mahdu Ilvekseen. En myöskään sano, että meidän rosteri on niin kova ettei mahdu, meillä vaan on jo saman tyyppisiä pelaajia liikaakin ja juniorimylly tuottaa koko ajan uusia.
Kaikki potentiaali miehessä löytyy.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
B4 ns. Vanhalla hinnalla ensi kaudelle taisi olla 350€ jonka tietty lunastin ( mestishinta 330€ S-etukorttialennuksella).
Joku vois pian sanoa, että teit muuten hyvät kaupat. :)

Mä väitän, että sen, mitä KooKoo "häviää" hintojen halpuutukseltaan (eikös tuo ollut S-ketjun uusi termi?), voittaa se sen takaisin sillä, ettei Kouvolalaiset osta niin paljoa ruutu-palvelua. Ja vaikka ostaisivat, saapuvat silti katsomaan kiekkoa tuoreena kotiotteluissa.
Tämähän on juuri ollut juurisyy monella paikkakunnalla. Lippuhinnat pilvissä, Ruutua voi öögailla pilkkahintaan sohvalla = jäädään kotiin tuijottamaan kiekkoa.

Onko KooKoo siis Liigan Lidl? :)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä väitän, että sen, mitä KooKoo "häviää" hintojen halpuutukseltaan (eikös tuo ollut S-ketjun uusi termi?), voittaa se sen takaisin sillä, ettei Kouvolalaiset osta niin paljoa ruutu-palvelua.

Voisi myös kuvitella, että kausarin omistaja saa ainakin silloin tällöin houkuteltua jonkun irtolippukaverinkin seuraksi peleihin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Voisi myös kuvitella, että kausarin omistaja saa ainakin silloin tällöin houkuteltua jonkun irtolippukaverinkin seuraksi peleihin.
Juuri näin. Lisäksi kausikorttilaiset ovat todistetusti sitoutuneempia asiakkaita.
Kun kausikortille oppii ja jos omistaa vieläpä hyvän paikan, eihän siitä nyt malta lupua enää. Lisäksi itse en aikanaan irtolipuilla käynyt joka ikisessä ottelussa. Aina löytyy hyvä tekosyy jättää joku tylsempi ottelu väliin. Nyt se ei tulisi mieleenkään.

KooKoo on siis mielestäni erittäin järkevällä tiellä. Se sitouttaa katsojansa nyt edullisimmilla kausareilla ja hilaa pikku hiljaa hintoja ylöspäin kausi kaudelta. Voi, kun muutkin ymmärtäisivät saman. Tietysti joka joukkueen perse ei kestä tällaista toimintaa edes yhtä kautta. Esim. Meidän seura.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikä pidä unohtaa että ne kotisohvalla nautitut lihikset ja kaljat ei kilahda KooKoon kassaan. Onko muuten kenelläkään tietoa, onko KooKoo koskaan tehnyt tutkimusta kuinka paljon katsoja keskimäärin käyttää rahaa hallilla?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi, kun muutkin ymmärtäisivät saman. Tietysti joka joukkueen perse ei kestä tällaista toimintaa edes yhtä kautta.

Tietty tuossa on yhtenä edellytyksenä se, että hallissa riittää kapasiteettia. Jos täyttöaste olisi keskimäärin yli ~70% niin halvemmat liput ja kampanjat eivät kannattaisi, vaan söisivät tuloja suosituista otteluista, joissa tupa täyttyisi korkeimmillakin hinnoilla.

Ja toki vaatii myös uskoa/toivoa siihen, että katsojapotentiaalia riittää. Uhkakuvanahan on se, että ne sitoutuneet vakiokatsojat, jotka maksaisivat lipusta melkein mitä vaan, ostavat nyt halvat kausikortit, mutta satunnaisia lipunostajia ei sitten löydykään. En kyllä usko, että tämä uhka realisoituu kovin pahasti ainakaan KooKoon ensimmäisellä kaudella.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko muuten kenelläkään tietoa, onko KooKoo koskaan tehnyt tutkimusta kuinka paljon katsoja keskimäärin käyttää rahaa hallilla?

No on varmasti tehnyt, onhan nuo tuotot huomioitava tilinpäätöksissä ja budjeteissa. Mutta en muista, että missään olisi julkaistu.

Muutamaan faktaan olen kuitenkin törmännyt, joista voi päätellä ehkä jotain. Superpesiksessä kioskituottojen määrä on noin 2,50€ / katsoja. Jääkiekossa on yksi erätauko enemmän ja ehkä vähän yleisempi kaljakulttuuri, joten villi veikkaus voisi olla jossain neljän euron paikkeilla.

Yhdessä näkemässäni jääkiekkoseuran budjetissa kioski- ja oheismyynnin tuotoiksi oli arvioitu noin 2% koko kauden tuloarviosta.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En tiedä onko se vain huhujen asteella, että Cloutierille ei ole tarjottu sopimusta liigaan. Cloutier olisi kohtuuhintainen kakkosveska, jolla näköjään sipulikin kestää isoja pelejä. Miksi ostaa kaksi, kun olisi vähintään yksi potentiaalinen kakkoskassari tällä hetkellä.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Melkein olisin myös valmis Fredin kakkoseksi ottamaan vaikka vähän aikaa sitten olikin ihan toista mieltä. Vaikka torjuntatyyli onkin melko hassu niin kiekot pysähtyy kovalla prosentilla. Jos halvalla saa niin jatkoon
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Minä ostaisin ehdottomasti Kaapo Kähkösen ensi kauden KooKooseen. Jääköön sitten vaikka 3.maalivahdiksi, mutta ei luulisi olevan kallis. Vai onko Kaapolla vielä voimassa oleva sopimus Bluesin kanssa ensi kaudeksi?
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
Melkein olisin myös valmis Fredin kakkoseksi ottamaan vaikka vähän aikaa sitten olikin ihan toista mieltä. Vaikka torjuntatyyli onkin melko hassu niin kiekot pysähtyy kovalla prosentilla. Jos halvalla saa niin jatkoon

En jaksa uskoa Fredin olevan liigaan alle 50k ukko, joten ei sen suhteen ehkä se paras vaihtoehto.

Eilen oli hieman erikoinen tilanne hallilla kun Vesa Toskala sekä Jesse Niinimäki olivat sonnustautuneet KooKoon fanipaitoihin. Parivaljakko jatkoi iltaansa ottelun päätyttyä Kouvolan yöelämässä. Toskalan hanskahan on jo naulassa ja enkä myöskään Niinimäen usko ensi kaudella KooKoossa viilettävän, mutta saahan sitäkin spekuloida :)
 

Magnesia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilen oli hieman erikoinen tilanne hallilla kun Vesa Toskala sekä Jesse Niinimäki olivat sonnustautuneet KooKoon fanipaitoihin. Parivaljakko jatkoi iltaansa ottelun päätyttyä Kouvolan yöelämässä.

Tästä olisi kyllä hyvä nähdä valokuva :)

Eli tilanne on nyt se että KooKoota sympataan Vaasasta, Turusta, Helsingistä, Tampereelta sekä Mikkelistä, ei huono!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös