KooKoo 2007-2008

  • 344 621
  • 2 160

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mitkä luulot Saarelalla on itsestään, mutta kyllähän molemmat kyseisistä pelaajista ovat saaneet aivan riittävästi näyttöpaikkoja kakkos- ja kolmosketjuissa. Tänään Lampinen pelaa Nistasin ja Taskun kanssa samassa ketjussa. Jos ei tuon kaksikon seurassa ala syntymään maaleja niin ihmettelen kovasti.


Kolmosketjussa, eli ei lainkaan yv -aikaa. Sillälailla! Eli aivan erilainen peluutus kuin viime keväänä esim.
Ja voihan ton noinkin tulkita, mutta eiköhän se mene niin, että Tasku saa tänään pelata Lampisen ja Nistasin kanssa, eli voi hyvin olettaa että tuon kaksikon seurassa voisi syntyä jotain.
 

Fordél

Jäsen
Viime kaudella hyökkäysmateriaali oli kovempi ja laajempi kuin tällä kaudella. Silti jos en väärin muista niin Skytän kenttä pelasi oikeastaan läpi kauden kakkosylivoimana. Nyt hyökkäysmateriaali on jonkin verran heikentynyt. Vielä kun tähän lisätään Skytän kentän hyvin mennyt viime kausi, niin en usko Kolekin suhtautumisen Lampiseen ja Saarelaan olisi jotenkin yht äkkiä muuttunut selvästi huonompaan suuntaan ilman selvää syytä. Varmasti miesten esittämät otteet niin peleissä kuin harjoituksissa ovat johtaneet siihen, että ylivoimavastuuta ei ole oikein tullut. Ja turha sitä ylivoimaa on mennä muuttamaan suuremmin kun se kerran on sarjan parasta.

Itselleni ainoa ihmetyksen aihe on ollut Lindholmin saama luotto, jolle en löydä perusteluita viime kaudesta, harjoituspeleistä enkä varsinkaan menevältä kaudelta. Ainoa peruste on kuultu terozin suusta eli mies on sen verran kova markkinamies, että on sai ittensäkin nostettua ykköseen...Sen sijaan esim. Vilkman oli harjoituskaudella aivan eri luokkaa kuin Lampinen ja on näin ollen peliaikansa ansainnut. Onko se sitten ykkösessä, kakkosessa vai kolmosessa on aivan se ja sama kuhan kokonaisuus toimii.
 

Liba Leijona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peluuttamisesta!

Vaikka olen usein kritikoinut KooKoo:n johdon ratkaisuja, niin on annnettava tunnustus Kolekille siitä, että tämä kausi pelillisesti on mennyt kohtuullisen mukavasti. Ei kukaan ole niin hölmö valmentaja, ettei laittaisi parasta mahdollista miehistöä peleihin. Minä mukaanlukien ajattelemme ja arvioimme tunteen eikä järjen kautta pelejä. Joukkueen kannalta on aivan sama pelaako Lampinen kakkos-tai kolmosketjussa. Tärkeintä on rakentaa voittava joukkue illasta toiseen eli joukkueen etu on aina tärkeämpi kuin yksittäisen pelaajan pisteet.
Illan pelin jälkeen ehdotan tilastojen perusteella, että Korhoselle enemmän vastuuta. Sensijaan Lampiselle paperia ja kynä käteen ja sitten katsomoon tekemään vaikkapa laukausukarttoja!!
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Joukkueen kannalta on aivan sama pelaako Lampinen kakkos-tai kolmosketjussa. Tärkeintä on rakentaa voittava joukkue illasta toiseen eli joukkueen etu on aina tärkeämpi kuin yksittäisen pelaajan pisteet.
Illan pelin jälkeen ehdotan tilastojen perusteella, että Korhoselle enemmän vastuuta. Sensijaan Lampiselle paperia ja kynä käteen ja sitten katsomoon tekemään vaikkapa laukausukarttoja!!

Keskustelu on siirtynyt ja kohdistunut nyt niihin harvoihin omiin junioreihin, jotka ovat taidollisesti riittävän hyviä nousemaan Mestis-tasolle. Se on jatkokeskustelun kannalta olennaista. Liba Leijona ottaa tuossa esille Aapo Lampisen ja Jukka Korhosen.
KooKoon joukkueena ja Aapo Lampisen yksilönä kannalta on olennaista, pelaako hän kakkos- vai kolmoskentässä. Aapo Lampinen olisi kuulunut Ilkka Saarelan kanssa heti syksystä Mikko Liukkosen johtaman ykköskentän laitureiksi. Silla ratkaisulla olisi tähdätty jo kevään koviin pudotuspeleihin. Sen tiedämme kaikki, että Samu Vilkman ja Petri Pyhäjärvi olivat Kolekin valinnat heti syksyllä Liukkosen laitureiksi.
Lampinen on nyt oikeassa ketjussa Nistaksen toisella laidalla. Toiselle laidalle voisi laittaa Jukka Korhosen tämän päivän Jokipojat-peliin.

Yhden pelin perusteella ei pitäisi tehdä suuria johtopäätöksiä, mutta jotakin oireellista eilisessä murskatappiossa saattoi olla. Onko kesäharjoittelu hoidettu riittävän hyvin niiden pelaajien kohdalla, jotka eivät olleet sitä tekemässä Kolekin johdolla. Näillä tarkoitan Jani Honkasta, Jarno Virkkiä, George Nistasta ja Mike Clarkea. Hokin antama ryöpytys saattaa kertoa jostain tälläisesta.
Pahin pettymys oli itselleni Jani Honkasen palaaminen takavuosien tasolleen. Honkasesta ja hänen positiivisesta pelaamisen muutoksestaan ehdin jo kirjoittaa täällä. Honkanen taisteli itsensä esimerkillisesti 4. kentän kautta kahteen ensimmäiseen ja paljon vastuuta saavaan pakkipariin. Nyt sitten Kajaanissa pimeni ja tänään häntä ei nähdä kokoonpanossa ollenkaan.
 

Liba Leijona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oikeassa olet Siffa!

Tunnustan, että Lampinen on niitä harvoja, jotka osaavat maalinteon jalon taidon. Valmentajan tehtävänä on saada irti tai löytää pelaajan parhaat avut palvelemaan kokonaisuutta. Tällä kaudella Lampinen tarvitsee rinnalleen, viime kauden tapaan, hyviä syöttöjä jakavan sentterin ja itsensä likoon laittavan laiturin. Sellaisen kaksikko olisi mielestäni Nistas ja Koskelainen.
 

Kaupparatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kymenlaakson jääkiekkojoukkueet, Tappara
Yhden pelin perusteella ei pitäisi tehdä suuria johtopäätöksiä, mutta jotakin oireellista eilisessä murskatappiossa saattoi olla. Onko kesäharjoittelu hoidettu riittävän hyvin niiden pelaajien kohdalla, jotka eivät olleet sitä tekemässä Kolekin johdolla. Näillä tarkoitan Jani Honkasta, Jarno Virkkiä, George Nistasta ja Mike Clarkea. Hokin antama ryöpytys saattaa kertoa jostain tälläisesta.

Mielenkiintoinen logiikka Siffalla. Nyt kun Siffan paljon kehumat "omat pojat" saivat vastuuta ja peliaikaa ja todellisen näytönpaikan, eivätkä onnistuneetkaan, onkin tappion syy ilman muuta vierastyöläisissä! Kyllä minun mielestäni on päivänselvää, ja sen jo eilinenkin peli osoitti, että Kookoon omien poikien/ junnujen materiaali ei ainakaan vielä ole valmiita suureen rooliin Mestis-tasolla. Nyt vain oranssit lasit pois silmiltä, kyllä juttu on niin että Kookoo tarvitsee näitä muualta tulleita vahvistuksia, ellei sitten tavoitteeksi oteta omien junnujen kehittämistä mutta joukkueen (huonon) menestyksen kustannuksella. Mutta niinkuin Siffa sanoi, yhden pelin perusteella ei voi tehdä suuria johtopäätöksiä, aina sattuu koko porukalle huonoja ja vielä huonompia päiviä, ja eilen ilmeisesti oli se kaikista huonoin päivä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Näitä Kaupparatsun tyylisiä johtopäätöksiä tänne näyttää ilmaantuvan jatkuvasti. Eipä voisi pahemmin mennä kirjoitus sivuun kuin mitä tässäkin tapauksessa on jälleen kerran tapahtunut. Tämä on tietysti nettikeskustelun suola. Tännehän voi kirjoittaa mitä tahansa vääristelyjä kunhan ei vaan riko keskustelusääntöjä.
 

Fordél

Jäsen
En nyt lähtisi kesätreenejä syyttämään vaan ehkä joskus tuo henkinen kanttikin vaan loppuu ja silloin vastustaja pääsee latomaan rumat lukemat. Eilisessä pelissä ei olisi pitänyt fysiikan kanssa olla ongelmia, mutta ymmärrän kyllä hyvin jos tänään ensin loppuu luistelu ja sitten pelihuumori. Toivottavasti Kolek saa tänään taistelutahdon kohdilleen, jolloin fyysinenkään väsymys ei varmasti tunnu niin pahasti kropassa. Kahden ensimmäisen kentän on onnistuttava kovalla prosentilla, jotta Joensuusta saataisiin edes piste.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tällä kaudella Lampinen tarvitsee rinnalleen, viime kauden tapaan, hyviä syöttöjä jakavan sentterin ja itsensä likoon laittavan laiturin. Sellaisen kaksikko olisi mielestäni Nistas ja Koskelainen.

Tervetuloa Liba Leijona lisäkseni huomioimaan täällä JA:n keskustelussa Eemeli Koskelaisen potentiaali! Vuosia olin yksin luottamassa Empun kykyihin, mutta nyt täytyy tunnustaa, että esim. Fordel on kääntänyt kelkkansa Empun suhteen, mille annan arvoa aina erityisen paljon. Eemeliä KooKoo tarvitsee jatkossa niinkuin tänne kotiseudulleen juurtunutta Jukka Korhostakin. Heitä tulisi kehittää jo tällä kaudella suurempiin saappaisiin niin, että he tulevina vuosina olisivat KooKoon runkomiehistöä.
 

Fordél

Jäsen
Fordel on kääntänyt kelkkansa Empun suhteen, mille annan arvoa aina erityisen paljon. Eemeliä KooKoo tarvitsee jatkossa niinkuin tänne kotiseudulleen juurtunutta Jukka Korhostakin. Heitä tulisi kehittää jo tällä kaudella suurempiin saappaisiin niin, että he tulevina vuosina olisivat KooKoon runkomiehistöä.

Juuri näin. Koskelaisen pelaaminen on parantunut jopa niin paljon, että miekin sen huomaan ja olen kääntänyt kelkkaani. Ennen hän oli haapa-aromainen kouhottaja, mutta nykyään Kossun pelissä on selkeästi enemmän ideaa. Edelleen käsiä ei ole juurikaan, mutta luistelu ja tsemppi on illasta toiseen sillä tasolla, että peliaikaa pitäisi löytyä. Roolin pitäisi kuitenkin löytyä laidalta ja kenttänä olla joko kolmonen tai nelonen. Siten saisimme Kossun vahvuuksista eniten irti.

Juice olisi kyllä mukava nähdä KooKoossa jatkossakin, mutta otteiden pitäisi parantua. Ne kaksi ongelmaa (joista täällä aikaisemminkin kirjoitin) kun Juice saisi kuntoon, olisi meillä käsissä varsin herkullinen paketti. Niitä puutteita ei peliajalla korvata vaan tiukalla treenillä. Ilman puutteiden korvaamista, on Mestis liian kova sarja Juicelle.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä eilisen perusteella paljoa voi spekuloida, ainakin UkkometsotKajaani kertoi raportissaan KooKoon lopettaneen pelaamisen jo hyvissä ajoin, kun nähtiin ottelun ratkenneen. Sinänsä totaalisen epäurheilijamainen teko. Mutta kun otetaan huomioon tämän hetkinen materiaalin kapeus, ja odottava Joensuun matsi, niin ehkä jokunen ymmärryksen ripe myös löytyy.

Korhosesta sen verran, että kaveria jo varmaan kohta kymmenen vuotta seuranneena en voi kuin ihmetellä, miksi luistelutekniikka on niin surkea. (Siis jos sitä edes on.) Kaveri on nopea ja junnuna juoksi muilta karkuun luistimet jalassa, mutta ei luistellut. Eivätkä valmentajat tähän puuttuneet. Nyt onkin sitten pahempi opetella. Onneksi Juicen asenne ja huumori ovat parhaimmasta päästä, eli nupista ei taatusti homma jää kiinni.

Ja kun vauhtiin pääsin, niin pitkään asiaa miettineenä ihmettelen kyllä Skytän ratkaisua. En sitä, että lähti opiskelemaan, vaan sitä, että jätkä heivaa jääkiekon kokonaan. Opiskelu ensin, tottakai, kun äiti niin sanoo (anteeksi), mutta ei kai iltatreenit mahdottomuus olisi. Esim Tapparan a:ssa?
 

Kaupparatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kymenlaakson jääkiekkojoukkueet, Tappara
Tännehän voi kirjoittaa mitä tahansa vääristelyjä kunhan ei vaan riko keskustelusääntöjä.

Eipähän tässä mitään vääristelyä ollut, ilmiselvästihän Siffan kirjoituksessa vihjataan/ annetaan ymmärtää että jotakin vikaa näiden vierastyöläisten kesätreenien laadussa on saattanut olla. On se vaan näköjään niin vaikea myöntää että Kookoon omat junnut eivät VIELÄ ole tarpeeksi hyviä ratkaisijoiden rooliin Mestis-tasolla. (Toivottavasti pojat tänään yllättää ja näyttävät että olen väärässä!)
Kun Siffa miettii muualla harjoitelleiden treenien laatua, yhtä hyvinhän voidaan alkaa spekuloida Kolekin valmennustaitoja ja -laatua, onko esim. lepo/harjoitus-suhde oikea, antaako Kolek tilaa luovuudelle, onko roolitus oikea yms. Jospa johtuukin Kolekista, että muiden valmentajien alaisuudessa pelanneet /treenanneet Kookooseen tullessaan pikkuhiljaa hyytyvät.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Siffa miettii muualla harjoitelleiden treenien laatua, yhtä hyvinhän voidaan alkaa spekuloida Kolekin valmennustaitoja ja -laatua, onko esim. lepo/harjoitus-suhde oikea, antaako Kolek tilaa luovuudelle, onko roolitus oikea yms. Jospa johtuukin Kolekista, että muiden valmentajien alaisuudessa pelanneet /treenanneet Kookooseen tullessaan pikkuhiljaa hyytyvät.

Eihän tämä voi olla totta! Minäkö olen samaa mieltä "Herra yo-merkonomin" kanssa? Olen kuitenkin.

Luovuus, rentous, mielikuvitus; ei-Vlado
Puntti, voima, jääräpäisyys, vain-minä; kyllä-Vlado

Kuinkahan sen tsekkosslovakiaksi sanoisi, että sekoita nyt ihmeessä, Vlado-setä, nämä ei- ja kyllä-Vladot keskenään. Anna mahdollisuus myös pelikirjaasi (taitettu A4-arkki) kuulumattomien luovuuden jne. tulla esiin ja arvosta yksilöllisyyttä. Varsovan liittoa ei enää ole, eikä keskuskomiteajohtoisuutta.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Puntti, voima, jääräpäisyys, vain-minä; kyllä-Vlado
No jaa, voima/kuntopuolta treenattiin Hokissa Suikkasen johdolla ennen viime kautta totaalisesti eri draivilla kuin Setä-Vladon aikana. Lopputulos näkyi keväällä kun poikien luistin kulki loppuun asti. Eli en varsinaisesti pitäisi Vlado-setää fysiikan parantajana tämän perusteella?
 

Fordél

Jäsen
Ja mitä tulee Reijo-sedän voimaharjoitteluun niin ilmeisesti siinä oli paljonkin toivomisen varaa, joten Vlado tekee tällä osa-alueella varmasti parempaa työtä. Sen sijaan Reiska antoi hienosti kokeneimmille pelaajille vapautta yksilöinä ja esimerkiksi Tinken kohdalla se toimi. Peli-ilo oli ihan eri luokkaa.
 

doc jokkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KOOKOO
Sen verran täytyy arvoisa siffa Sinun sanomaasi korjata, että et ollut kuitenkaan vuosia ainoa joka luotti Empun kykyihin. Silloin kun pelastusryhmä lähti toimimaan, oli Emppu muistaakseni ensimmäisiä henkilöitä, jolle Motin kanssa soitimme ja kysyimme, lähteekö hän mukaan.

Vielä aivan lapsena kun Emppu pelasi ensimmäiset pelinsä KOOKOO:n edustuksessa, häntä pidettiin ilmiömäisenä jopa tälläkin palstalla. Hän pelasi röyhkeästi ja kävi pelotta kiinni kaapin kokoisiin vastustajiin ja riisti niiltä kiekon pelistä toiseen. Jopa Forde´´l silloin ylisti häntä maasta taivaaseen.

Sitten hän on saattanut olla vähän näkymätön, mutta koko ajan taitava. Nyt hän on viime toukokuussa täyttänyt vasta 21 vuotta eli ennen määritellyn aikuisiän ja siitä syystä nythän häneltä voi oikeasti vasta alkaa odottamaankin aikuisten otteita, joita hän todella jo näyttääkin.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mitä tulee Reijo-sedän voimaharjoitteluun niin .

Tarkoitat varmaan kuitenkin isä-Reijoa!? Opetellaan nyt nämä oikein, siis:
Vlado-setä ja isä-Reijo. Ihan kyynel kirpoaa silmäkulmaan, kun ajattelee miten pyyteettömästi nämä herrat ovat KooKoota palvelleet.

Mutta F on aivan ytimessä isä-Reijon suhteen, toisaalta taas mistähän se oikea kombinaatio sitten löytyisi. Aivan oikein, Lahdesta, Aravirta.

Doc on taas niin nostalginen, mutta Emppu on, ja ei siitä varmaan mihinkään muutu, ennen kuin joku saa kaverin olkapäät (muilla hartiat) rentoutettua ja selän sekä polvet oikaistua, hyvin yksioikoinen pelityyliltään ja niin ennalta arvattavissa, että ja että ja että ja että. (Meinasi tulla taas seitsemän sivulausetta.) Monipuolisuus, sitä tarvitsisi tämä nuori kouvolalainen.
 

Fordél

Jäsen
Tarkoitat varmaan kuitenkin isä-Reijoa!? Opetellaan nyt nämä oikein, siis:
Vlado-setä ja isä-Reijo. Ihan kyynel kirpoaa silmäkulmaan, kun ajattelee miten pyyteettömästi nämä herrat ovat KooKoota palvelleet.

Toisaalta Reijo on palannut isähahmon paikalta takaisin sorvin ääreen, joten ehkä junnujen myötä legenraarinen kasaritoppatakki on vaihtunut jo nuorekkaampaan malliin ja isähahmo on hieman kokenut kolausta. Voisi mennä nuoremmasta sedästäkin...

Mutta tosiaan, fanitin kyllä Emppua silloin kun kaveri häkkipäässä taklasi kaukalossa kaikkea mikä liikkui. Sen jälkeen tuli muutama heikompi kausi, jolloin hän yritti vähän hypätä oman roolinsa ulkopuolelle. Tällä kaudella Emppu on taas perustanut pelinsä omiin vahvuuksiin ja lopputulos on heti parempi. Kymmentä maalia Emppu tuskin tulee koskaan tekemään kaudessa kahdella ylimmällä sarjatasolla, mutta sen sijaan esimerkiksi alivoimapelaajana, karvaajana ja jäähyjenhankkijana vastustajalle vähän voi olla joskus jopa Mestiksen eliittiä. Helkkarin tärkeitä rooleja nuokin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mielenkiintoinen logiikka Siffalla. Nyt kun Siffan paljon kehumat "omat pojat" saivat vastuuta ja peliaikaa ja todellisen näytönpaikan, eivätkä onnistuneetkaan, onkin tappion syy ilman muuta vierastyöläisissä! Kyllä minun mielestäni on päivänselvää, ja sen jo eilinenkin peli osoitti, että Kookoon omien poikien/ junnujen materiaali ei ainakaan vielä ole valmiita suureen rooliin Mestis-tasolla.

Kajaanissa puolustajat pelasivat pareittain: 1. Honkanen-Clarke, 2. Lajunen-Virkki ja 3. Tarkiainen-Sierman. En ole missään väittänyt, että Sierman olisi ratkaisija Mestiksessä. Sen sijaan olen ollut positiivisen yllättynyt Siermanin hyvistä ja tyylikkäistä otteista Mestiksessä.
Jukka Korhonen ja Antti Sierman olivat syöttäjinä KooKoon ensimmäiseen Henri Peltolan tekemään maaliin. Eemeli Arola teki KooKoon toisen maalin, mutta en minä ole missään väittänyt, että Korhonen tai Arola olisivat ratkaisijoita Mestiksessä.
 

Rankkari

Jäsen
Nyt tuli se taantuma joukkueelle, mitä ennustin jo viikko sitten. Vaikea on tietää, milloin joukkue vetää treeniä tosissaan, ja on jumissa peleissä. Jokatapauksessa joukkue pelasi hienoja pelejä enen itäSuomen reissua. Pientä kovan treenin löysäystä, ennen Heki, tai viimeistän ennen Titaanit peliä. Kaartinen mukaan, ja hyökkäyspeli on lähes alkusyksyn mukaista.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tervetuloa Liba Leijona lisäkseni huomioimaan täällä JA:n keskustelussa Eemeli Koskelaisen potentiaali! Vuosia olin yksin luottamassa Empun kykyihin...

Näytät mielellään vetävän tuota yhden miehen missiota, jossa kaikki muut ovat sinua vastaan. Tuo Koskelainen potentiaali on kyllä huomattu jo aiemmin ja itselläni tulee mieleen ensimmäiseksi Everton, joka tuosta on kirjoittanut jo vuosia. Itse tosin myönnän kuuluvani ennemmin tuohon osastoon, joka ei ole Koskelaisessa kummempaa potentiaalia nähnyt.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Näytät mielellään vetävän tuota yhden miehen missiota, jossa kaikki muut ovat sinua vastaan. Tuo Koskelainen potentiaali on kyllä huomattu jo aiemmin ja itselläni tulee mieleen ensimmäiseksi Everton, joka tuosta on kirjoittanut jo vuosia. Itse tosin myönnän kuuluvani ennemmin tuohon osastoon, joka ei ole Koskelaisessa kummempaa potentiaalia nähnyt.

Mielellään tai mielellään. Olin todellakin yksin täällä Jatkoajassa kertomassa Eemelin potentiaalista silloin, kun kukaan muu ei ENÄÄ uskonut hänen kykyihin Mestiksessä. Viestit ovat luettavissa ja jos Eemelin tiukimman ajan ajojahdin ajalta löydät muita, jotka olivat kanssani samaa mieltä täällä JA:ssa, niin esitä todisteet.
Eemeli on yksi näistä omista pojista, joiden kykyyn Mestis-kiekkoilijaksi olen uskonut. Muut KooKoo-lähtöiset juniorit, joiden olen uskonut nousevan Mestis-kiekkoilijoiksi ovat Jesse Lustberg ja Tuomas Gärdström. Kaikki eivät ole heihin uskoneet ja kelkkansa kääntäneet tietävät sen itsekin.
Kuten kirjoitat, niin tämä on ollut yhden miehen missio täällä JA:ssa.

Väärinkäsityksiä ja vääriä johtopäätöksiä siitä, että olisin muka kirjoittanut Mestiksessä pärjättävän omilla junioreilla, on kyllä ollut pilven pimein. Olen ollut täällä kriittisin kirjoittaja KooKoon juniorityön suhteen, koska menestys on juuri nyt sillä saralla heikointa jopa vuosikymmeniin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Aikamoista jeesustelua, vaikka olen välillä tiettyjen "omien poikien" kykyjen riittävyyttä Mestis-tasolle epäillytkin, niin Emppu ei ole koskaan kuulunut tähän kategoriaan. Olen Empusta aina ollut sitä mieltä, että omassa roolissaan pelatessa hän on oikein hyvä Mestikseen - aivan mainio 3-4 kenttien rikkova laituri, jota voi tarvittaessa hyödyntää myös sentterinä. Ja kyllä Empulla oli muitakin kannattajia vrt. doc Jokkeri ym.

Itse yhdyn aiempaan mielipiteeseen, eli suosittelen politiikkaa tietyille tämän palstan vakkareille. Varmaan isänmaapuolue olisi ihan hyvä paikka aloitella uraa.

Vastakkainasettelun aika on ohi?!?
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mielellään tai mielellään. Olin todellakin yksin täällä Jatkoajassa kertomassa Eemelin potentiaalista silloin, kun kukaan muu ei ENÄÄ uskonut hänen kykyihin Mestiksessä.

Itse asiassa tuli epäilys, että sotkenko Koskelaisen ja Korhosen keskenään. Everton taisi kuitenkin kirjoittaa enemmän Korhosen potentiaalista. Mutta jospa lopettaisin tämän arvelun muiden nimimerkkien kirjoittelusta tähän.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Aikamoista jeesustelua, vaikka olen välillä tiettyjen "omien poikien" kykyjen riittävyyttä Mestis-tasolle epäillytkin, niin Emppu ei ole koskaan kuulunut tähän kategoriaan. Olen Empusta aina ollut sitä mieltä, että omassa roolissaan pelatessa hän on oikein hyvä Mestikseen - aivan mainio 3-4 kenttien rikkova laituri, jota voi tarvittaessa hyödyntää myös sentterinä. Ja kyllä Empulla oli muitakin kannattajia vrt. doc Jokkeri ym.

Nämä ovat hienoja avautumisia Empusta. Viimeistään tällä kaudella Emppu on lyönyt itsensä läpi, kun on tullut hieman lisää vastuuta. Empun todellinen potentiaali selviää sitten joskus, kun peliaikaa ja -vastuuta tulee niinkuin Petri Pyhäjärvelle, Samu Vilkmanille, Tatu Miettiselle, Ville Eskeliselle ja Henri Peltolalle tai monille muille KooKoossa piipahtaneille pelureille.
Sen verran tiedän joukkue- ja pelaajapsykologiasta, että muiden omien junioreiden peluuttaminen isommalla peliajalla ja vastuulla saattaa rassata ylöspäin tähtäävää pelaajaa kaikista eniten. Taistelu Mestiksen pelipaikoista on kovaa.
Politiikasta voidaan vääntää teroz jossain muussa ketjussa. Sekin kyllä täältä onnistuu, joten et ole ihan vikaraiteilla sen suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös