Konjakki ja kahvi, kumpaa ensin?

  • 15 800
  • 26

Kumpi ensin, kahvi vai konjakki?

  • Alle konjakkia ja päälle kahvia

    Ääniä: 33 32,7%
  • Ensin kahvia ja sitten konjakkia

    Ääniä: 40 39,6%
  • Olen mehupoika

    Ääniä: 28 27,7%

  • Äänestäjiä
    101

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kojakki...ahahahaha

Jaa sitä kaljua tv-kyttääkö meinaat?

Nojuuh~h, kaadan konjakin kaffehen!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
krobbe kirjoitti:
Edessäsi on lasi konjakkia ja kuppi kahvia. Kummasta sitä on tapana ottaa ensin?

Kyllä minä mielummin ensin maistelen konjakkia, siis maistan. Sitten juodaan kahvit alle ja napataan se konjamiini kitusiin "pohjanmaankautta". Näin meillä menetellään.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensin pieni ryyppy konjakkia, sitten juodaan se kahvi pois, sitten loput konjakit naamaan. Että näin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
yellow kirjoitti:
Ensin pieni ryyppy konjakkia, sitten juodaan se kahvi pois, sitten loput konjakit naamaan. Että näin.

Ja sitten loput konjakkipullosta:=)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Golden AWe kirjoitti:
Kojakki...ahahahaha

Jaa sitä kaljua tv-kyttääkö meinaat?

Nojuuh~h, kaadan konjakin kaffehen!
Sama täällä, sekaan mene (sen kerran kun tuota kallista ainetta pääsee nauttimaan; no, kertaakaan en ole itse ostanut, minulle on tarjottu).
 

krobbe

Jäsen
M@rko77 kirjoitti:
Sama täällä, sekaan mene (sen kerran kun tuota kallista ainetta pääsee nauttimaan; no, kertaakaan en ole itse ostanut, minulle on tarjottu).

"Pääsee tuota kallista ainetta nauttimaan"! Ja sitten te menette ja kaadatte sen kahviin? Siinä sitä on mulla varsinaiset nautiskelevat herrat.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
krobbe kirjoitti:
"Pääsee tuota kallista ainetta nauttimaan"! Ja sitten te menette ja kaadatte sen kahviin? Siinä sitä on mulla varsinaiset nautiskelevat herrat.

Vanhan kokin suurin herkku on juuri sekoitettu konjakki ja kahvi, mutta en minä mitään Hennesyä sinne lähde kaatelemaan, Brandy on oiva kyytipoika kahvin kanssa. Täällä on sellainen merkki kun Belõ aist moldovialainen brandy ja musta ei vaalea, sopii kahvin kanssa kuin nenä takapuoleen, suosittelen kaikkien sekoittajien käyttöön. Hinta eestissä noin satakruunua,(eestin kruunua).
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisit krobbe laittanut sellaisen vaihtoehdon, että juo pelkän konjakin ja jättää kahvin juonnin toiseen kertaan, niin olisi voinut vastata tähän.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Suunnilleen vuorotellen. Mutta konjakkia maistetaan tietty ensin. Ja missään nimessä konjakkia ei kaadeta kahviin. Siihen tarkoitukseen sopii esim jallu tai veinikretskin mainitsema brandy. Brandy, nam. Olisikohan Napoleon-brandya vielä baarikaapissa?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En juo kahvia - konjakki yksinänsä riittää. Toisaalta olen enemmän tykästynyt calvadokseen, joten vaihdetaan se siihen. No ok, myönnetään, tällä hetkellä juon halpaa brandyä...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kahvi ensin. Vai pitäisikö muka juoda niin huonoa konjakkia, että oikein kahvilla pitäisi huuhtoa alas.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
No sitähän voi ottaa kuinka lystäå, mutta tarkalleensanoisin, ettäyhdyssaanavirheet tuovat tulevaisuuden myös jää kiekko faneille.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Konjakki ensin kiduksiin ja kahvit perässä.

Onko kukaan muuten koskaan miettinyt miksi aina suomalaiset juovat konjamiinia? Jossain luki joskus kauan sitten että suomalaiset valitsevat tummista väkevistä mieluiten konjakin kun taas muut pohjoismaalaiset ostavat viskiä.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
kettu666 kirjoitti:
Onko kukaan muuten koskaan miettinyt miksi aina suomalaiset juovat konjamiinia? Jossain luki joskus kauan sitten että suomalaiset valitsevat tummista väkevistä mieluiten konjakin kun taas muut pohjoismaalaiset ostavat viskiä.
Suomalaisilla on parempi ja hienostuneempi maku kuin muilla pohjoisen asukeilla.

***

Itse kysymykseen sanon sen verran, että konjakin hieno aromi menee hukkaan, kun sitä juodaan kahvin kanssa. Omituinen juurtunut tapa, jolla ei pitäisi oikeasti olla mitään tekemistä konjakin juonnin kanssa. Suomalaisten pitää vaan sitä kahvia tunkea joka asiaan mukaan.

Juon siis itse konjakin konjakkina, ilman mitään lisävarusteita. Tällöin saa selvää mausta ja voi tutkiskella sitä. Mikään ei voita hyvän konjakin jättämää jälkiaavistusta suuhun joka on monivivahteinen ja rikkaampi kuin yhdenkään toisen alkoholijuoman.

Niin ja kahviahan en juo muutenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen tässä asiassa Marskin linjoilla

Eli ainoa oikea tapa minun mielestäni:

"Konjakki on totuttu Suomessa tarjoamaan kahvin kanssa digestiivinä. Marsalkka Mannerheim tunnettiin suurena konjakin ystävänä, ja hän myös osasi nauttia konjakkinsa oikein. Marsalkka ei voinut sietää vieraita, jotka hörppäsivät konjakkia ja kaatoivat suuhun heti perään kahvia. Kahvi kun peittää kaikki maut ja tappaa digestiivin välittömästi."

http://www.viisitahtea.fi/content/view/235/51/
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös se ole niin että kahvin maku pohjalla vahvistaa konjankin suloisia aromeja, siis kahvia ja konjakkia, ja juuri siinä järjestyksessä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ikuisesti Kärppä kirjoitti:
Marsalkka ei voinut sietää vieraita, jotka hörppäsivät konjakkia ja kaatoivat suuhun heti perään kahvia.

Jos nyt yhtään oikein muistan, niin Marski ihmetteli joskus että oliko tämä tosiaan näin huonoa konjakkia pullon tyhjennyttyä. Pullon tyhjeneminen oli johtunut juuri siitä, että kahvia oli juotu konjakin perään ja Marski oli heti täytättänyt konjakkilasit uudestaan. Vieraat eivät kuitenkaan olleet yskää ymmärtäneet ja näin hän oli joutunut asiasta oikein ääneen kommentoimaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mistään makuyhdistelmistä tiedä, mutta ainakin hajusteita ostettaessa fiineimmissä kaupoissa (älkää kysykö mistä tiedän) annetaan välillä kahvipurkki haisteltavaksi. Sen avulla resetoidaan klyyvari seuraavaa nuuhkaisua varten. Ja haju- ja makuaistihan kulkevat hyvin pitkälle käsi kädessä. Tosin kahvia siemaillessa suuhun jää huomattavan pitkä jälkimaku, eli tuskin ihan täsmälleen samasta asiasta on kyse.

Minä ainakin tykkäisin nauttia café normal'ini veden kanssa järjestyksessä konjamiini, silloin tällöin kahvia väliin ja ennen seuraavaa konjamiinisessiota vedellä suu puhtaaksi. Oleellista on, että kahvia ei vedetä heti konjakin perään. Pitäähän siitä aromista nauttia jälkihöyrytkin. Jos taas haen kahvin kanssa simultaaniluonteisia makuyhdistelmiä, teen sen jäätelön tai suklaan kanssa, en konjakin.
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Konjakkia ei pysty juomaan se sellaista kunnon savea.. ei kiitos! Tietenkin jos ei ole muuta tarjolla, niin pakkohan sitä on sitten kiskasta kurkusta alas.

Ja kahviakin juon ainoastaan Irlantilaisittain.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aamulla join ensin koko konjakkisnapsin, jonka päälle join kahvin. Konjakki on niin ytyä tavaraa, että jollain se maku on saatava pois suusta. Kahvi ei ollut hyvä valinta. Ensi kerralla kokeilen konjakin jälkeen vettä tai appelsiinimehua. Appelsiinimehu sopii todella useaan drinkkiin. Itse olen juonut mm. rommia, viskiä tai viinaa appelsiinimehuun sekoitettuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös