Kokoomus

  • 1 506 759
  • 12 657

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
"Kokoomuksen kansanedustajilta ei tämmöisiä kirjoituksia tule. Meillä ei tällaista toimintaa ole."

Mitä nyt yksi kokoomuslainen murhasi maahanmuuttajan....
Ootko muuten muistanut selvittää, että olisiko Sasin liikenneonnettomuuden uhri ollut edes jollain tasolla ulkomaalaistaustainen? Tai kuulunut johonkin vähemmistöön.

Kuinka monta kansanedustajaa muuten onnistuit listaasi löytämään? a) 0 b) 0 vai c) 0? ja tästä yllättyneitä oli d) 0?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ootko muuten muistanut selvittää, että olisiko Sasin liikenneonnettomuuden uhri ollut edes jollain tasolla ulkomaalaistaustainen? Tai kuulunut johonkin vähemmistöön.

Kuinka monta kansanedustajaa muuten onnistuit listaasi löytämään? a) 0 b) 0 vai c) 0? ja tästä yllättyneitä oli d) 0?

No, voisi tuohon heittää Harri "Saatanan huora, mä tapan sut!" Jaskarin, joka uhkasi tappaa keittiöveitsi hanskassa maahanmuuttajanaisen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No, voisi tuohon heittää Harri "Saatanan huora, mä tapan sut!" Jaskarin, joka uhkasi tappaa keittiöveitsi hanskassa maahanmuuttajanaisen.
Niin tai miksei voisi lähteä kaivamaan talvisodan ja jatkosodan veteraanien poliittisia taustoja. Ajattelu kun paljastaisi että joku Simo Häyhä olisi kokoomustaustainen, niin pääsisit mehustelemaan kuinka hän tappoi kuutisensataa ulkomaalaistaustaista henkilöä ja vielä poliittisista syistä.
Tosin todennäköisemmin nuo ilmavoimien upseerit ovat olleet porvareita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, voisi tuohon heittää Harri "Saatanan huora, mä tapan sut!" Jaskarin, joka uhkasi tappaa keittiöveitsi hanskassa maahanmuuttajanaisen.

Nythän kysymys oli tästä:

Kärsiikö hallitusyhteistyö Immosen kirjoituksesta? Vanhanen ja Satonen vastaavat | m.iltalehti.fi

Linkki Satosen ja Vanhasen haastatteluun.

"Kokoomuksen kansanedustajilta ei tämmöisiä kirjoituksia tule. Meillä ei tällaista toimintaa ole."

Mitä nyt yksi kokoomuslainen murhasi maahanmuuttajan.... Ja mites ne Schubäckin kirjoitukset? Kokoomuslainen Henri Heikkinen unelmoi blogeissaan köyhien ja työläisten pahoinpitelyillä..? Jne...

Taitaa Oksennusleuka-Artolla muisti vähän pettää... Niin ja tänään SK:n mielipidepalstalla Kokoomuksen Antti Pekola puolusti kovasti Immosta.

Iltalehti kysyi Satoselta:

Jos kokoomuksen kansanedustaja olisi julkaissut kyseisen kirjoituksen, niin voisiko hän jatkaa johtamassanne eduskuntaryhmässä?

Johon Satonen vastasi:

– Kokoomuksen kansanedustajilta tällaisia kirjoituksia ei tule. Meillä ei tällaista toimintaa ole.

Nyt enää täytyisi selvittää miten sinun avautumisesi liittyy Iltalehden kysymykseen ja Satosen vastaukseen.

Ja edelleen Perussuomalaisten eduskuntaryhmä johtaa tuomioiden määrässä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Persuketjussa nimimerkit @Tadu , @Punainen Vaara sekä @Runtulin kehuivat Kokoomuksen Wille Rydmania, ja täytyy kyllä liittyä kerhoon. Rydman on hyvä väittelijä, ja edustaa sitä kokoomuslaisuutta, jota minä haluaisin nähdä enemmän.

Ehdottomasti nousevia Kokoomus-poliitikkoja, ellei sitten ajaudu mielipiteidensä takia sivuraiteelle puolueessa.
 

Fordél

Jäsen
Mulle Rydman kyllä edustaa juuri sitä kokoomuslaisuutta, jota en haluaisi nähdä enempää. Liian kovat arvot ja liian "sliipattu" meininki mun makuun. Plussaa toki ihan hyvästä argumentoinnista ja väittelykyvystä. Varmasti hänelle on tilausta puolueessa, koska osa kannattajista haluaa hyvin oikeistolaista linjaa. En kuitenkaan usko, että Rydman nousee missään vaiheessa puolueen puheenjohtajaksi ellei linja iän myötä pehmene ja siirry keskemmälle (mikä on tosin jopa todennäköistä).
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä monikulturalismin vastustaja oikeastaan edes vastustaa? Kaikkea, joka ei mahdu omaan maailmankatsomukseen ja "omaan kulttuuriin"? Ja siitä päästään sitten todella syviin vesiin ja keskusteluun, että mitä on puhdas suomalainen kulttuuri..

Tähän vastasin sinulle Minor jo aikaisemmin, mutta silloin tyydyit esimerkkeihin takertumiseen. Kun Wille Rydmanista on ollut puhetta, voisi hänen blogikirjoitustaan lainata tähän, sillä hän avaa myös kysymääsi asiaa. Muistutetaan vielä, että kyseessähän on poliittinen blogikirjoitus, eikä mikään absoluuttinen totuus, vaan enemmänkin näkökulma.

Tästä päästään monikulturismiin ideologiana, jota ilmeisesti Olli Immosenkin oli tarkoitus vastustaa. Tällä tarkoitetaan sellaista ajattelua, jossa monikulttuurinen yhteiskunta – jossa siis saman yhteiskunnan ja alueen sisällä elää lukematon määrä mahdollisimman erilaisia kulttuureita – nähdään tavoittelemisen arvoiseksi yhteiskunnalliseksi päämääräksi. Tällaista tavoitetta voidaan edistää vauhdittamalla maahanmuuttoa ja tukemalla pikemminkin maahanmuuttajien kulttuurin säilymistä uudessa ympäristössä kuin heidän kotoutumistaan.

Myös minä pidän monikulturismia huonona yhteiskunnallisena ideologiana ja sen päämääriä epätoivottavina. Minusta maahanmuuttajien tulisi pikemminkin sopeutua uuteen yhteiskuntaan kuin säilyttää alkuperäinen identiteettinsä muuttumattomana, eikä minusta paikallisen kulttuurisen omaleimaisuuden tärveleminen jollain globaalilla multikultilla ole muuta kuin sivistymätöntä kulttuurivandalismia.

Monikulttuurisuudesta ja monikulturismista puhuminen on kuitenkin vaikeaa juuri siksi, että se tarkoittaa eri keskustelijoille aivan eri asioita. Yksille monikulttuurisuus on kansainvälisyyttä, kulttuurien rauhanomaista rinnakkaineloa ja ihmisten yksilöllisyyden ja erilaisuuden kunnioittamista. Sellaista olisikin järjetöntä vastustaa. Toisille se taas tarkoittaa etnisiä lähiömellakoita, hajoavia yhteiskuntia ja terrorismia Euroopassa. Sellaista olisikin järjetöntä kannattaa.

Ilahduttavaa huomata, että löytyy nuoria, talousliberaaleja, mutta kuitenkin melko kova-arvoisia ja nuivia poliitikkoja, kuten Wille Rydman. Susanna Koskikaan ei taida mikään sateenkaari-ihminen olla, mutta hänen maineensa on kärsinyt aikaisemmista tötöilyistä liikaa. En usko, että Rydman ajautuu liian laidalle, sillä mies on todella asiallinen ja harkittu. Omiin silmiini Kokoomus on viime aikoina menny liikaa "jaanapelkosmaiseen" suuntaan, ja täten Rydman on hyvää vastapainoa.

Naulataan lopuksi vielä lainaus Rydmanin blogista, jonka voin ainakin itse täysin allekirjoittaa:

Aitoa monikulttuurisuutta ei minun nähdäkseni ole se, että matkustipa minne päin maailmaa hyvänsä, löytyy sieltä aina sekä McDonald’s että moskeija. Aitoa monikulttuurisuutta on se, että maailmassa säilyy myös sellaisia paikkoja, joista löytää jotain ihan muuta kuin mistään muualta – ja joista vastaavasti ei löydä kaikkea sitä, mitä jo kotonakin tietää olevan.

Todellisia monikulttuurisuuden sankareita eivät minusta suinkaan ole ne, jotka kokoontuvat urheasti Kansalaistorille osoittamaan mieltään perussuomalaisia facebookpäivityksiä vastaan. Minusta todellisia monikulttuurisuuden sankareita ovat ne, jotka tekevät työtä esimerkiksi uhanalaisten saamelaiskulttuurien elinvoiman hyväksi. Tai ne, jotka vaikeasta poliittisesta tilanteesta huolimatta uskaltavat yrittää elvyttää Venäjällä elävien suomensukuisten pikkukansojen kulttuurien selviytymisedellytyksiä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö persuilta löydy omia ajatuksia, kun niitä pitää Kokoomuksesta lainata?

Ei ole tietoa jäsen @Runtulin puoluekannasta mutta ilmeisesti hän piti ko. mielipidettä hyvänä enkä varsinaisesti ihmettele miksi. Toinen syy voi johtua tästä ketjusta ja sen aihepiiristä.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Esimerkiksi tämä facismia vastaan taisteleva toveri Tino Singh luo hyvän kuvan siitä, että mikä osapuoli pyrkii asetelmaan "olet joko meidän puolellamme tai meitä vastaan". Rydmanin kirjoitus oli siinä mielessä riskitön, koska tiesi, että tuosta voi suuttua vain vihervasurit ja ehkä Jaana Pelkonen. Noista suuttumisistahan pisteet ropisee vain omaan laariin, vai tuomitseeko joku nyt Rydmanin kirjoituksen Tinon suuttumisen pohjalta? Anarkistit takaisin Kansalaistorille?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siirretty ääriryhmäketjusta:

OT: Susanna Kosken parhaita ikivihreitähän on tämä tyhjäpäinen humalaisen kuuloinen mongerrus pullanpaistosta kun kysyttiin miten hänen ehdottamansa yksityistetty rahapelimarkkina tulisi järjestää.
Rahapeliareena 2015 - YouTube - 2h 17m 13s

Puolueensa näköinen tyyppi. Toki tuo camavuorikin sinne menisi heittämällä.
Kosken argumentointitaito on kyllä hyvin keskinkertaista, ajoittain heikkoakin tasoa. Älykkyyttä ja ihan toimiviakin ideoita varmasti löytyy, mutta liika sovittelevuus ja kehno ulosanti antavat Susannasta melko negatiivisen kuvan.

En usko, että Koski(ellei isoa tasonnostoa tapahdu) nousee Kokoomuksessa kovinkaan merkittäväksi poliitikoksi, joku pikkuministeriys saattaa hänelle joskus siunaantuakin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kokoomuksen entinen MEP ja varapuheenjohtaja Eija-Riitta Korhola antaa Kokoomukselle huutia Iltalehti-bloginsa kommenttiosiossa:

Eija-Riitta Korhola
syyskuu 19, 2015 klo 7:30 pm


Liike ja muut, kyllä minun on pakko sanoa että vastuutan Kokoomusta tehdyistä virheistä. Olen pettynyt puolueeseeni. Toivon että se korjaa suuntaansa ja nopeasti, sillä sillä on kunniakas historia mutta aivan karmea nykytila. Hallitusvastuussa ollessaan Kokoomus on tyrinyt monta asiaa, en sitä voi puolustella. Katainen harjoitti mielikuvapolitiikkaa, piti innostavia puheita mutta ei tajunnut vastuunsa suuruutta. Juuri 2007-2011 hallitus teki pahimmat virheet ja nukkui kun olisi pitänyt valvoa. Ja kyllä varoitin, siksi kehtaan tämän sanoa. Kaiken seuraavan tein julkisesti, en siis vain mutissut työhuoneessani. Varoitin tuulivoimatuista, joilla on haaskattu valtavat määrät rahaa ja tullaan yhä haaskaamaan. Kun minua ei kuultu, erosin varapuheenjohtajan paikalta. Varoitin Kreikan tukipakettiin menosta -sillähän avattiin uusi peruuttamaton linja ja synnytettiin kierre rikkomalla rahaliiton sääntöjä. Varoitin vihreiden talutusnuorassa toimimisesta useassa eri päätöksessä. Reagoin osinkoveroalennuksen toteutukseen, se ei palkinnut niitä jotka loivat työpaikkoja vaan itse asiassa kannusti saneeraamaan. Jatkoonkaan en ole tyytyväinen. Miksei Orpo ja Stubb kuunnelleet kokeneen sisäministeri Räsäsen varoituksia tässä turvapaikka-asiassa. Miksi ylipäätään on niin vaikeaa ottaa vastaan viisasta kokemusta – siksikö että toisen puolueen ihmiseltä se olisi nöyryyttävää ja nyt on toteutettava meidän linjaa? Kokoomuksen on sokaissut se hokema, että tarvitsemme maahanmuuttajia työvoimapulan vuoksi. Se voi olla joskus totta mutta ei se betoniin valettu totuus ole. Nyt tämä maahanmuutto on työttömyysperäistä maahanmuuttoa. Jos se auttaisi heikoimmassa asemassa olevia, sitä voisi puolustaa mutta naiset, lapset ja vanhukset puuttuvat tulijoistä täysin. Tämä, mitä nyt tehdään, nimenomaan sortaa suurimmassa hädässä olevien oikeuksia.
Tuossa nimen kohdalla oleva linkki vie Korholan kotisivuille ja toinen linkki kertoo Iltalehti-kommentin kirjoitusajan.

Minusta ihan perusteltua kritiikkiä Korholalta. Erityisesti tuo Vihreät-kortti(Kuinka moni perinteinen Kokoomus-äänestäjä suhtautuu Vihreisiin positiivisesti?) ja turvapaikka-asia pistävät miettimään.

Toivottavasti Korhola tekisi paluun eduskuntaan tai europarlamenttiin, olen aina pitänyt häntä fiksuna poliitikkonaisena.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivottavasti Korhola tekisi paluun eduskuntaan tai europarlamenttiin, olen aina pitänyt häntä fiksuna poliitikkonaisena.

Minä olen aina arvostanut Korholaa poliitikkona, ja tuollaisten tekstien jälkeen se arvostus vain nousee.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minä olen aina arvostanut Korholaa poliitikkona, ja tuollaisten tekstien jälkeen se arvostus vain nousee.
Katkeraa vuodatusta kun Korhola suurista kampanjoistaan huolimatta ei viimeisissä vaaleissa ole saanut kansan kannatusta. Hyvin ansaitsevalla varhaiseläkeläisellä on aikaa kirjoitella.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wille Rydmanilta ryhdikäs esitys Pressiklubissa tänään. Rydmanin ja Benkun kaltaisia oikeistopoliitikkoja Suomi tarvitsee lisää.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pakko muuten antaa näin jälkijunassa tunnustusta opetusministeri Sanni Grahn-Laasoselle. Todella hyvää kuittia tämänviikkoisessa välikysymyskeskustelussa SDP:lle, joka ITSE on puhunut yli 200 miljoonan leikkauksista toisen asteen koulutuksesta, mutta nyt sitten valittaa, koska hallitus leikkaa koulutuksesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katkeraa vuodatusta kun Korhola suurista kampanjoistaan huolimatta ei viimeisissä vaaleissa ole saanut kansan kannatusta. Hyvin ansaitsevalla varhaiseläkeläisellä on aikaa kirjoitella.

Olen pitänyt Korholaa älykkäänä ihmisenä, mutta viimeisen vuoden aikana mielipiteeni on muuttunut. Joskus tulee tappio ja se pitää ottaa vastaan suoraselkäisesti. Tähän Korhola ei ole pystynyt vaan on puukottanut kaikkea ympärillään.
 

Salama44

Jäsen
Pakko muuten antaa näin jälkijunassa tunnustusta opetusministeri Sanni Grahn-Laasoselle. Todella hyvää kuittia tämänviikkoisessa välikysymyskeskustelussa SDP:lle, joka ITSE on puhunut yli 200 miljoonan leikkauksista toisen asteen koulutuksesta, mutta nyt sitten valittaa, koska hallitus leikkaa koulutuksesta.

Ei kannattaisi paljon kuittailla jos ennen vaaleja vakuuttaa äänestäjille että koulutuksesta ei leikata ja sitten kuitenkin leikataan. Tyhmää luvata sellaista jota ei voi pitää, suorastaan petollista.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tyhmää luvata sellaista jota ei voi pitää, suorastaan petollista.

Sitä sanotaan myös politiikaksi. Ennen vaaleja kukaan ei halua leikata mistään, vaalien jälkeen tulee sitten arki - ja leikkauslistat.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ei kannattaisi paljon kuittailla jos ennen vaaleja vakuuttaa äänestäjille että koulutuksesta ei leikata ja sitten kuitenkin leikataan. Tyhmää luvata sellaista jota ei voi pitää, suorastaan petollista.
Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta Grahn-Laasosen kuittailu oli mielestäni todella hyvää. SDP pyrkii nyt esiintymään(joo oppositiopolitiikka, mutta silti) jonain koulutuksen puolustajana, vaikka olivat valmiita leikkaamaan yli 200 miljoonaa koulutuksesta.

Ristiriitaista?

Ja mitä tulee SGL:ään henkilönä, hän on parantanut huimasti suorittamistaan. Ympäristöministeri SGL oli hivenen epäuskottava mutta nyt opetusministerinä homma toimii ihan mukavasti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sitä sanotaan myös politiikaksi. Ennen vaaleja kukaan ei halua leikata mistään, vaalien jälkeen tulee sitten arki - ja leikkauslistat.
No siis valehtelua ja ihan tietoista sellaistahan tuo on. Kyllähän se kaikki tiedetään miten nämä jutut menee ennen vaaleja ja niiden jälkeen. Mutta ei kai siitä tarvi ruveta muuksi puhumaan ja "mutkun" politiikka vaan sanotaan se ihan suoraan että poliitikot valehtelevat.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ja mitä tulee SGL:ään henkilönä, hän on parantanut huimasti suorittamistaan. Ympäristöministeri SGL oli hivenen epäuskottava mutta nyt opetusministerinä homma toimii ihan mukavasti.

Minusta Grahn-Laasoseen kohdistuvassa arvostelussa on ollut havaittavissa vähän sovinistista otetta. On haluttu antaa kuva että kyse on vähän bimbosta nuoresta naisesta. Minusta hän on kaikkea muuta kuin sitä. Pärjännyt oikein hyvin ministerinä. Samoin muista Kokoomusministereistä Petteri Orpo. Esiintynyt hillitysti mutta tiukasti sektorilla joka on paljon tuulisempi kuin vielä viime keväänä osattiin kuvitella.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minusta Grahn-Laasoseen kohdistuvassa arvostelussa on ollut havaittavissa vähän sovinistista otetta. On haluttu antaa kuva että kyse on vähän bimbosta nuoresta naisesta. Minusta hän on kaikkea muuta kuin sitä. Pärjännyt oikein hyvin ministerinä. Samoin muista Kokoomusministereistä Petteri Orpo. Esiintynyt hillitysti mutta tiukasti sektorilla joka on paljon tuulisempi kuin vielä viime keväänä osattiin kuvitella.
Tässä Vihreillä on suuri osa. Soidensuojelupäätöksen jälkeen vihreät ja heitä symppaavat toimittajat(joita onkin vaatimaton kolmasosa maamme toimittajista) aloittivat lokakampanjan SGL:ää vastaan, mikä huipentui Ville Niinistön "paska ministeri" -kommenttiin.

Stubb on ollut mielestäni paras kokoomusministeri tähän asti. Kun Stubbin salkku julkaistiin, olin epäilevällä kannalla, mutta erittäin hyvin on mies hommansa hoitanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös