Koe-eläinpuisto

  • 54 039
  • 93

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Onko jatkoajan keskuudessa koe-eläinpuisto faneja?
Kuuntelen juuri lauantai-illan ohjelman uusintaa ja välillä meinaa suunpielet kääntyä ylös päin. Ohjelma on todella hyvä. Jutut ja musiikki ovat parasta mitä yle tarjoaa.
Sama ohjelma oli aikaisemmin ainakin aamu sumpilla ja belgialaisia kirja harvinaisuuksia nimisenä
Lisää tietoa ohjelmasta: http://koti.mbnet.fi/~nuzah/ka0210/kep/kep.html
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja vielä kysytkin. Tämä ohjelma kuuluu elämääni joka lauantai (joskus sunnuntai jos olen jostain käsittämättömästä syystä missannut). Yhtään lähetystä en ole missannut sitten vuoden 1996. Oletko jo kirjoittautunut fani yhteisöön minä ainakin.

Lisää keppi tavaraa löytyy: http://wwnet.fi/users/ahvonen/
Kyseisässä osoitteessa olevat ääni tiedostot eivät joskus toimi. Täällä toimii ainakin jotkut: http://home.dencity.com/unimaa/files/gsradio2.htm.

Mikä on HABS #11 suosikki hahmosi jos ei oteta vakio juontajia mukaan. Minulla Hans Christian "HC" "Kride" Andersen ja Reino "Repe" Hiltunen kilpailee ykkös sijasta.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti kapa76
Ja vielä kysytkin. Tämä ohjelma kuuluu elämääni joka lauantai (joskus sunnuntai jos olen jostain käsittämättömästä syystä missannut). Yhtään lähetystä en ole missannut sitten vuoden 1996.

Sinä taidatkin olla varsinainen KEP friikki. Valitettavasti en itse pysty kuuntelemaan kaikkia jaksoja.
Oma suosikkini on Tarja Loponen. Vaikka onkin ns. vaki juontaja. Noin kuukausi sitten oli ohjelma jossa selvisi että Tarja osaa 2 lausetta jotain "ihme Espanjaa"... Tai jotain sellaista. En muista tarkkaan, mutta lauseet olivat: "Kyllä kiitos" ja "Mielummin takaa päin" :D
 
Viimeksi muokattu:

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lievälän loposkaan liittyy se laulukin jonka sanoja en tällä palstalla viitti edes rallattaa ettei joudu asiattomuuksien takia kieltoo:D . Löytyy osa säkeistöistä sinun mainitsemilta sivuilta.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Keppana

Niin, yhdyn edellisiin tässä KEP-asiassa, kerrassaan loistava radio-ohjelma. Tulee kuunneltua aina kun on raation äärellä. Oma suosikkini on Hans Kristian "Kride" Andersen.

Ja pari hailaittia:


Kride kreisideisille: "Vittu, haluisiksä hani pussata mua puikkoon!?"


Tarja L: "Meillä on sulle Kride lahja ja se lahja on laulu"
Kride: Ime mjunaa


Täältä tähän
 

juudas

Jäsen
Ilmoittaudun fani-osastolle!

En ehkä kuuntele enää kuin harvemmin, mutta monet erinomaisen makeat naurut olen tuosta ohjelmasta saanut.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ajattelin, että täällä olisi allekirjoitettavana adressi ohjelman lopettamiseksi, mutta tämä olikin faniosastoa!

Vittu, kyrpä, reva .... uahhhahhahahhaa - kylläpä naurattaa:D :D :D :D

Niin, tirskuvat ne lapset biologian tunnillakin:confused:
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni siinä vaiheessa kun ihminen lakkaa olemasta lapsi hänestä tulee tylsimys. Et ole ilmeisesti (?) kuunnellut kyseistä ohjelmaa koskaan kokonaan etkä kovin usein. Ohjelmalla on se sisältönä että se on käytännössä samaa formaattia, mutta kun se tehdään tietyllä tavalla aina kuitenkin hieman muuttaen mistä tavasta jotkut (n. 800 000 tuhatta joka lauantai göstaa lainatakseni :D ) pitävät. Ohjelma sisältää myös piilovitsejä mitä ymmärtää vasta kun on kuunnellut ohjelmaa hieman (et ilmeisesti ymmärrä tai jos ymmärrät niin et pidä).
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllähän sitä pitää kuunnella, jos ei mitään muutakaan tekemistä lauantai-illalla siihen aikaan ole. Muistan nämä Sundqvistin hupailut jo ihan 80-luvun lopulta saakka, mutta senaikaisen ohjelman nimeä en muista. Ohjelman nimi on vaihdellut: Tenkasen pohjat, Aamusumppi pihisee, Tietokoneen korjauskurssi, Belgialaisia kirjaharvinaisuuksia ym. ovat edeltäneet nykyistä Koe-eläinpuistoa.

Alkuperäisistä hahmoista on vielä mukana ainakin Lievälän likka Tarja Tuulikki Loponen sekä nykyään harvemmin esiintyvät Ekku Kaisla, Senja ja Mara Korpela, Marianne Tarjanne, Mariannen isä Jami Tarjanne sekä Naganon nokikana Antsa Halonen. Sundqvist itse tietenkin on ollut mukana alusta saakka, paitsi että kesälomilla häntä on joskus tuurannut Tuomo Piipponen, jolla on kovin samanlainen ääni kuin Göstalla...

Alkujaan ohjelma oli osittain suora lähetys, ja sinne sai soittaakin, mutta siitä luovuttiin, kun kuuntelijat eivät tajunneet, että kyseessä oli komedia. Kun Marianne Tarjanne ilmoitti poikaystävälleen että se on nyt sitten loppu, niin tämä jannu lupasi tehdä itsarin, ja kohta sinne soitti joku vanha mummo, joka oli kovasti huolissaan pojan kohtalosta.

Telkkariin nämä sairaat hahmot kun vielä saisi, niin hyvä olisi. Se vaan taitaa olla niin, että radiossa tämmöistä hupailua on helpompi toteuttaa. Ohjelmat kai tehdään melko pienellä porukalla, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
tykkään radiohupailuista

.. ja KEP on eräs parhaista. Suosikkihahmona:

Señor Ricardo Gonzales Valderama "Ricky" "El Bambola" Bamboleo, eli rikky esiintyy lähinnä tarjan puheissa ja musiikkina (mm. jotain panhuilu juttuja)


t4
Vittu, kyrpä, reva .... uahhhahhahahhaa - kylläpä naurattaa


nyt turvaton karkulais ystävämme ei taida nähdä metsältä puita :p
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: tykkään radiohupailuista

Tottakai koe-eläinpuisto kuunnellaan aina kuin mahdollista!
Suosikki hahmoni on Aarne Tenkanen, jonka kanssa olen jutellut keikallakin :)
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
helmi !!

on aika hästii ottaa kuppii samalla semmoset muutamat pullot keppanaa ja kuunnella eläinkoetta:D

oma suosikki löytyy nuista "veteraani" se kulliollin faija ja tietysti toi "kride"... wittu..


mutta mitä minun silmäni näkevätkään??!!! Heti on meiltä tätä ohjelmaa pois viemässä joku innokas "ateisti" ja mistähän tämä henkilö on? no tietysti Turusta!! Ei mitään uutta taivaan alla....
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Turku ilmoittautuu kannattajaksi!!!

Niin, Koe-eläimiä, Sex festivalia, Mainosradiota, Kirjaharvinaisuuksia ja monia muita Gössen ohjelmia olen toki kuunnellut jo kauan ennen muutama vuosi sitten tapahtunutta Turkkusseen muuttoani.

Henk. koht. suosikkini ovat tietysti mainittujen Criden ja Antsan lisäksi Freddy Fågelström ja Skyfä Raumolin. Skyfä tosin on tietääkseni tainnut maata telakalla jo sen verran monta vuotta, etteivät nuorimmat KEPiläiset häntä edes muista. En tiedä onko koskaan esiintynyt KEPissä, mutta mies tunnetaan loistavista juonnoistaan aikaisemmissa Gössen ohjelmissa. Onko kellään muistikuvia alter egostani Skyfä Raumolinista? Dementia painaa päälle sen verran rankasti, etten muista ohjelmien nimiä, joten silläkin saralla olisin kiinnostunut kuulemaan tarinoitanne.

"Ko siäl' Pyykönniämes' aukasoo radion niin jo vittu hiljenee se hiihtostadion!"

Legendaarista!!!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KEP on aivan loistava ja sitä tulee kuunneltua suht usein, lähes aina kun se radiosta tulee. Aikoinaan lapin matkalla tuli autoillessa sitä kuunneltua ja siihen jäi mukavasti kiinni.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, olen tässä vuosien varrella Keppanaa kuunnellessani miettinyt että mistäkön mahtaa johtua se että Radiomafian toimittaja Tero Lietettä aina muistetaan "lämpimästi" ko. ohjelmassa.

Siis tyyliin:

...Lietteen Lulu lupas tulla hakemaan..
...Lietteen Tötterö mesos..
...Kyllähän te Tötterön tiedätte, sika mieheksi...
...Lietteen Terska valittiin rockradion kuukauden työntekijäksi kun muut jätkät oli laulujuhlilla Havannassa.

Eli johtuisikohan tämä homma siitä että KEP:in porukkaa on ollut Lietteen kanssa samaan aikaan töissä Radiomafiaa edeltäneessä Rockradiossa, josta johtuen jonkinlainen viha/rakkaussuhde on päässyt syntymään kenties Lietteen persoonallisuudesta johtuen.

Eräs kaverini nimittäin puhui ko. toimittajasta sellaista tarinaa jossa kyseinen herrasmies oli ollut pämppäämässä "Eläkeläiset"-yhtyeen autossa ja paikalle oli sitten sattunut joku kaveri napsimaan kuvia kamerallaan.
Lietteen Tero oli sitten ollut aika hiivassa ja oli kieltänyt kameran omistajaa ottamasta itsestään kuvia näillä sanoin: "Hei, ei mua saa kuvata, mä oon nuorisoidoli"

Eli tuli vaan tästä mieleen että jospa KEPin tekijät pitävät Teroa jonkinlaisena diivana ja jakavat sen takia "palautettaan"..



Toisena asiana voitaneen herättää ilmoille kysymys että ketkäköhän "oikeat" henkilöt häärivät KEP-henkilöinä? Göstahan on selvä asia, samoin kuin se että Aarne "isopitkä" Tenkanen tunnetaan myös nimellä Kaide Järvinen. Mutta kuka on esim. Loppana Loposen tai Isännöitsijänretku Olavi Granströmin takana?

Täältä tähän
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Tero Liete

Luulisin että Tero Lietettä koskevat jutut ovat jotain inside juttuja. Jutu Lietteestä ovat välillä aika rankkoja. Varmaankin pari vuotta sitten oli jakso jonka lopussa Tarja kysyi että: "Pitääkö aikkaansa että radion saunaillassa olisi saunan kiukaalle pa****nut henkilö ollut Tero Lie..." Sopivasti alkoi musiikki soimaan että loppu nimi jäi kuulematta, mutta sarjaa seuranneille henkilö ei jäänyt epäselväksi.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti ervatsalo
Toisena asiana voitaneen herättää ilmoille kysymys että ketkäköhän "oikeat" henkilöt häärivät KEP-henkilöinä? Göstahan on selvä asia, samoin kuin se että Aarne "isopitkä" Tenkanen tunnetaan myös nimellä Kaide Järvinen. Mutta kuka on esim. Loppana Loposen tai Isännöitsijänretku Olavi Granströmin takana?

Göstan sisko Haije Sundqvist ainakin kuuluu ohjelman tekijöihin. Talkkarin rouva Senja Korpela ja merikapteeni Monika Aaltonen lienevät Haijen heiniä. Saattaa olla että Haije Sundqvist esittää Loposkaakin.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
toxteth_terror kirjoitti:
Onko kellään tietoa KEP:n uusinnoista nyt YleQ:n lopetettua? Toivottavasti niitä jollekin kanavalle vielä saadaan.
Valitettavasti taitavat olla siinä :(

Yhteisössämme on lukuisia KEP:iä nauhoittaneita tyyppejä. Olisikohan intressejä toteuttaa jonkinkaltaista ajatustenvaihtoa äänitteiden muodossa?
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
bisnesman kirjoitti:
Valitettavasti taitavat olla siinä :(

Yhteisössämme on lukuisia KEP:iä nauhoittaneita tyyppejä. Olisikohan intressejä toteuttaa jonkinkaltaista ajatustenvaihtoa äänitteiden muodossa?

Niin, tunnistan ainakin itseni; löytyy kymmeniä ja taas kymmeniä kasetteja joista osaa aikanaan muistaakseni bisnesman lainasikin CD:n tekoa varten.
 

Idefix

Jäsen
bisnesman kirjoitti:
Olisikohan intressejä toteuttaa jonkinkaltaista ajatustenvaihtoa äänitteiden muodossa?

Mikä ettei, koneelta löytyy mp3-muodossa arviolta 300h Koe-Eläinpuistoja, Tietokoneenkorjauskursseja ja vieläkin vanhempaa matskua. Arkisto on vähän huonosti organisoitu, mutta jos vaihtareista kiinnostuneita löytyy, voin yrittää jotain listaa noista räpeltää kasaan.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Kaiholla muistelen aikoja jolloin radio mafia esitti ohjelmia aamusumpilla, belgialaisia kirjaharvinaisuuksia ja koe-eläinpuistoa. Kyllä ohjelmien taso on laskenut noiden ohjelmien jälkeen huomattavasti.

Valitettavasti itsellä ei ole edes äänitteitä noista huippu ohjelmista. Olisi mukava vielä kuunnella ja fiilistellä Tarja Loposen, Aarne Tenkasen ja kumppaneiden juttujen parissa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aarne Tenkanen oli 19.2 vierailemassa Maikkarin yöchatissa ja kertoi että KEP:iä olisi mahdollisesti tulossa DVD:llä. Ongelmana ovat tietenkin välikappaleet, mutta saa nähdä josko tässä päästäisiin jonkinlaiseen ratkaisuun.

Tämä kuulostaa enemmän kuin hyvältä!
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
bisnesman kirjoitti:
Aarne Tenkanen oli 19.2 vierailemassa Maikkarin yöchatissa ja kertoi että KEP:iä olisi mahdollisesti tulossa DVD:llä. Ongelmana ovat tietenkin välikappaleet, mutta saa nähdä josko tässä päästäisiin jonkinlaiseen ratkaisuun.

Tämä kuulostaa enemmän kuin hyvältä!

Great! Noita kasetteja (joita on paljon!) ei tule juuri kuunneltua kun autossa ei ole kasettisoitinta, autossa olisi eniten aikaa kuunnella. Ja jostain syystä muutamat jaksot, jotka ovat CD:llä, eivät suostu soimaan cd-soittimella, tietokoneella kyllä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Göstan perikunta on kieltäytynyt mahdollisen DVD:n koostamisesta sarjan tiimoilta:

"Olemme keskustelleet perhepiirissä eri tahojen radio-ohjelmiin virinneestä kiinnostuksesta ja olemme päättäneet antaa kieltävän vastauksen kaikkiin tiedusteluihin.

Kukaan meistä ei ehdi eikä halua "vahtia" radio-ohjelmien tiivistämistä
myyntilevyiksi ja epäilemme vahvasti ulkopuolisten tahojen kykyä koostaa ohjelmista Göstan perfektionistisen näkemyksen mukaista pakettia. Valtavasta
materiaalimäärästä on vaikeaa ellei peräti mahdotonta suodattaa olennainen sisältö ilman musiikkia, sillä Gösta itse valikoi kappaleet hyvin huolellisesti ja piti musiikkia ohjelman tärkeimpänä osana. Tämä lienee myös syynä ettei Gösta itse alkanut tuottamaan ohjelmakokoelmia."

Tämä tieto siis Yleisradiolta.
Harmin paikka, mutta ymmärrän kyllä täysin. Tässä kunnioitetaan mestarin ajatusmaailmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös