Kivikausi 2012–2013 – otteet kaukalossa

  • 398 406
  • 1 815

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Odotellaanko NHL-lakon tuloksia ja mahdollisesti missataan pelaaja vai pelataanko hieman enemmän riskillä loppukautta ajatellen.

Jos NHL-lakko jatkuu koko kauden, Dragan on varmasti suht helposti pidettävissä loppukauden ajan. Jos ei jatku, niin kaveri vaatii vähintään KHL-pykälän soppariin. Tämä on Ässille luonnollisesti huono juttu.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Jos NHL-lakko jatkuu koko kauden, Dragan on varmasti suht helposti pidettävissä loppukauden ajan. Jos ei jatku, niin kaveri vaatii vähintään KHL-pykälän soppariin.

Toki Dragan olisi NHL lakon sattuessa helppo pidettävä, mutta kun siinä tapauksessa pelaajavirta Eurooppaan olisi muutenkin sen verran suuri etteivät Draganinkaan taidot välttämättä riittäisi, kun isot pojat haluaisivat jossain pelata. KHL sopparin vaatimista en välttämättä pidä ongelmana miehelle, joka ei kauden alkaessa tuntunut oikein kelpaavan minnekään ja Poriinkin tuli ihan puskista.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Dragan Umicevic oli tänään lois-ta-va! Ylivoimalla herra loi tukun huippupaikkoja, syötti AUK:n voittomaalin ja teki vielä itse tyhjiin.

Minä(kin) sanoin tätä jo aiemmin, ja nyt hemmetti no-pe-as-ti miehen nimi loppukauden paperiin, täysin riippumatta siitä mitä NHL-rintamalla tapahtuu. Ässät, eikä ainoastaan YV:n osalta, tarvitsee tätä miestä.. sanokaa minun sanoneen

EDIT: samaa mieltä kuin Velli_Ketola, jos koko NHL-kausi perutaan niin etenkään silloin KHL ei tule Dragania meiltä viemään, se lienee varma. Joten vaikka niissä oloissa vaatisikin kyseisen pykälän loppukauden paperiin, niin minä kyllä suostuisin siihen..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kumpi muuten oli, TosiFani vai SJS, joka totesi Draganin turistiksi ennen ekaa peliä? Hienoa skouttausta! Pahoittelut näistä "syyttömälle" jo etukäteen.

Hauska muuten verrata Dragania Tähtisen Markkuun, "hieman" paremmin osaa peittää syöttönsä!

Olen syytön. Minä olen ollut huolissani kaverin fyysisestä kunnosta, miten se kestää kun pelataan kolmea peliä viikossa. Nythän pelitahti on ollut optimaalinen hänelle, pari peliä ja yli viikko huilia.
 

Kuusumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelitilanteesta johtuvat käden kohotukset
Dragan sanoi Ässien sivujen haastattelussa, että vaimo on viimeisillään raskaana ja synnyttää tammikuussa. Tämäkin varmasti vaikuttaa sopimusneuvotteluihin.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin täällähän näitä pirunmaalajia on ihan kiitettävästi ollut. Sanon saman, kuin aiemmin: ÄKKIÄ Draganille jatkopahvi. Kädet on aivan mielettömät ja samoin pelisilmä! Jos Juha-Matti Aaltosella on jalat änäristä, mutta kädet divarista, niin tää kaveri on vastakohta. Eikä edes NIIN huonot jalat. Ei kuulu tähän topiciin, mutta samaa sanoisin Virran tilanteesta: Älkää nyt stna kirotko miestä ennen ekaa peliä tai ekaa kymmentä peliä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin täällähän näitä pirunmaalajia on ihan kiitettävästi ollut. Sanon saman, kuin aiemmin: ÄKKIÄ Draganille jatkopahvi. Kädet on aivan mielettömät ja samoin pelisilmä! Jos Juha-Matti Aaltosella on jalat änäristä, mutta kädet divarista, niin tää kaveri on vastakohta. Eikä edes NIIN huonot jalat. Ei kuulu tähän topiciin, mutta samaa sanoisin Virran tilanteesta: Älkää nyt stna kirotko miestä ennen ekaa peliä tai ekaa kymmentä peliä.

Boldattuun kohtaan vaan sen verran, että taitaa se Aaltosen vasen käsi olla liigatasoa...
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Umicevic aiheutti ekaa kertaa nähdessä samat fiilikset kuin Dixon, kyseessä on tekijämies eikä siitä mihinkään pääse. Ja mitä useampia pelejä on nyt nähnyt, niin fiilikset edelleen samat.

Johtuiko se hallissa istumisesta vai mistä, mutta oliko peliä vähän yksinkertaistettu? Ei hierottu enään niin paljoa omissa pakki-pakkia, hitaita lähtöjä vähemmän ja useammin lyötiin suosiolla päätyyn ja poljettiin perään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toki Dragan olisi NHL lakon sattuessa helppo pidettävä, mutta kun siinä tapauksessa pelaajavirta Eurooppaan olisi muutenkin sen verran suuri etteivät Draganinkaan taidot välttämättä riittäisi, kun isot pojat haluaisivat jossain pelata.

Ässät tuskin Dragania kovempaa miestä saisi NHL-kauden peruttuakaan hankittua, koska sen pitäisi olla EU-pelaaja. Täydellä palkalla olevaa (Ryan,Dixon, Heshka) pelaajaa ei Ässien kannata katsomossa istuttaa. Nähdyillä peleillä uskaltaisin kyllä antaa miehelle loppukauden pahvin, tuntuu nimittäin yllättävän hyvin kiinnostavan myös omaan päähän puolustaminen. Tätä pidin ennakkoon selkeästi miehen heikoimpana osa-alueena.
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tänään paikan päällä pelin nähneenä, täytyy sanoa että olipa tasapainoinen esitys Ässiltä. Hieman paremmalla viimeistelyllä lukemat olisivat voineet olla paljon selkeämmätkin. Erityisesti miellytti puolustuspelaaminen, TPS ei päässyt ollenkaan maalintekopaikoille.

Joulutauolla ollaan saatu lukea ensin Raannan sanomana, että jatkosopimuksesta nevotellaan. Ja vähän myöhemmin, että Raanta on hinnotellut itsensä ulos Ässien ensi kauden suunnitelmista. Itse olin jo aiemmin sitä mieltä, että Raannalle on turha maksaa mitään 200K euroa kaudesta, ja ikään kuin tilauksesta Järvenpää oli tänään maalissa ja pelasi erittäin helpon nollapelin. Myrkkyä Raannalle ja hänen agentilleen. Ei mitään Antilta pois, ihan hyvä maalivahti, mutta kyllähän Ässien toimiva puolustus on saanut hänet näyttämään paremmalta mitä hän oikeasti on.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tänään paikan päällä pelin nähneenä, täytyy sanoa että olipa tasapainoinen esitys Ässiltä.

Ekassa erässä oli kyllä jalat aivan kohmeessa mutta tämä sallittakoon.

Ryan ei tänään onnistunut Draganin tarjoiluista mutta miten mahtaisi nuorten kisojen jälkeen onnistua Armia?

Ketju Umicevic-AUK-Armia voisi olla hyvä, jossa Umi tarjoilee ja Armia mättää AUK:n varmistellessa....

Joensuu-Dixon-Savinainen ei ole syytä rikkoa niin kauan kuin JJ pelaa Ässissä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
No ei ollut. Käy vaikka katsomassa ensiksi yksi peli paikan päällä, ja tule sitten kommentoimaan.

Jaa meinaat, että telkkarista ei tätä näe? Itse veikkaan, että näen ihan tarpeeksi kun en notku hallilla vessa-/rööki-/kaljajonossa ja silti katson 60+ peliä Ässiltä kaudessa.

Ässät oli ekassa erässä tänään alakynnessä, tokan alku oli todella hyvä mutta tehoton ja kolmannessa punnerrettiin väkisin ne pisteet. Tätä ei muuta vaikka olisit seissyt päälläsi Elysee-areenalla matsin ajan.
 

Kekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Porin Ässät-
Ryan ei tänään onnistunut Draganin tarjoiluista mutta miten mahtaisi nuorten kisojen jälkeen onnistua Armia?

Ketju Umicevic-AUK-Armia voisi olla hyvä, jossa Umi tarjoilee ja Armia mättää AUK:n varmistellessa....

Joelin joukkuepeli on tällä hetkellä niin pahasti sekaisin, että minusta häntä ei kannattaisi päästää sekoittamaan kahden ensimmäisen kentän peliä. Kolmoseen rivimiesten rinnalle, niin ei mene ykköskorin pelimiehiltä pelihalut kaverin pakollisia neppailuja katsoessa....
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jaa meinaat, että telkkarista ei tätä näe? Itse veikkaan, että näen ihan tarpeeksi kun en notku hallilla vessa-/rööki-/kaljajonossa ja silti katson 60+ peliä Ässiltä kaudessa.

Joko ei näe, tai sitten et vain ymmärrä. Ensimmäinen erä oli toki tasaisin, mutta jos väität että Ässien jalat oli aivan kohmeessa, niin pistää hieman miettimään miten peliä katsot. Kyseessä kuitenkin vierasottelu ja kotijoukkueella oliko 7 vai 8 perättäistä kotivoittoa alla. Ja kuitenkin maalipaikat ensimmäisessä erässäkin Ässille.

Toki äärimmäisen negatiivinen kirjoittelusi on jo tullut tutuksi, mutta jotain rajaa silti.
 
Viimeksi muokattu:

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ensimmäinen erä oli toki tasaisin, mutta jos väität että Ässien jalat oli áivan kohmeessa, niin pistää hieman miettimään miten peliä katsot.

Kyllähän tuo Tepsin ekaan jäähyyn asti oli melkoista seisoskelua/neppailua Ässiltä. Tepsillä oli useampi paikka pomputtaa kiekko sisään, mutta onneksi ei mennyt. Jäähysuman jälkeen Ässät pääsi peliin mukaan ja loi tukuttain laatupaikkoja, mutta ruuti oli todella märkää tänään.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Boldattuun kohtaan vaan sen verran, että taitaa se Aaltosen vasen käsi olla liigatasoa...

EIKÄ!?!? Sori, osui arkaan paikkaan, etkä tajunnut vertauskuvaa. Pointti oli se, että Dragan on ihan vtun kova pelimies meidän rosteriin. Ja komppaan muiden näkemystä siitä, että tän illan suoritus oli yksi kauden tasapainoisimmista suorituksista.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Ässät tuskin Dragania kovempaa miestä saisi NHL-kauden peruttuakaan hankittua, koska sen pitäisi olla EU-pelaaja.

Eiköhän niitä Draganin tasoisia EU pelaajia olisi NHL kauden peruuntuessa tarjolla jonoksi asti varsin edulliseen hintaan. Se, haluaako Ässät niitä hankkia onkin ihan eri asia. Parastahan olisi, mikäli Ässät tekisi jatkon Draganin kanssa ja NHL pyörähtäisi käyntiin ja isot pojat lähtisivät pelaamaan toisentasoisia pelejä.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kumpi muuten oli, TosiFani vai SJS, joka totesi Draganin turistiksi ennen ekaa peliä? Hienoa skouttausta! Pahoittelut näistä "syyttömälle" jo etukäteen.

Hauska muuten verrata Dragania Tähtisen Markkuun, "hieman" paremmin osaa peittää syöttönsä!

En häntä täysin turistiksi leimannut, mutta potentiaaliseksi Piros II:ksi kylläkin. Perusteena ruotsalaisten ammattiskouttien analyysit siitä, miten herran luistelutaito ja puolustusmotivaatio ovat keskimääräistä selvästi heikompia ja kuinka herralla on tapana kadota kuvasta pitkiksi jaksoiksi. Takakarvaus ei myöskään kuulu herran repertuaariin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
EIKÄ!?!? Sori, osui arkaan paikkaan, etkä tajunnut vertauskuvaa. Pointti oli se, että Dragan on ihan vtun kova pelimies meidän rosteriin...

No, sinun vertauksesi Aaltosen käsistä ja jaloista oli sen verran hupaisa, että päätin jatkaa sitä. Homma meni ilmeisesti pieleen, koska sinä olit tosissasi??
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Nähdyillä peleillä uskaltaisin kyllä antaa miehelle loppukauden pahvin, tuntuu nimittäin yllättävän hyvin kiinnostavan myös omaan päähän puolustaminen. Tätä pidin ennakkoon selkeästi miehen heikoimpana osa-alueena.

Itse olin jonkun verran nähnyt Umicevicin pelejä Ruotsissa ja en ollut huolissani puolustusmotivaatiosta. Itse olin hieman epäileväinen, koska en ollut ollenkaan varma miten mies sopeutuu kovempaan vauhtiin ja fyysisempään peliin.

Vastauksenhan epäilyyni mies on jo antanut.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Odotellaanko NHL-lakon tuloksia ja mahdollisesti missataan pelaaja vai pelataanko hieman enemmän riskillä loppukautta ajatellen.

Pelata mies kuitenkin osaa, kuten on nähty.

Eikös tämmöinen käsite kuin että "mies osaa pelata" ole kuitenkin pitkälle absoluuttinen käsite riippumatta muista argumenteista, ainakin kun puhutaan jääkiekosta. Vakavat vammat ovat ainoa poikkeus näistä argumenteista, mutta nehän voivat sattua kenen tahansa pelaajan kohdalla NHL-statuksesta riippumatta.

Mitä riskiä siis Ässät tässä kohtaa ottaisi, mikäli miehen kirjaa rosteriinsa loppukaudeksi? Itse näen, että ainut riski on se, että mies vain metsästää loppukauden sopimusta paremman puutteessa ja pitää SM-liigaa maailman mittakaavassa alasarjana. Tästä voisi olla seurauksena sopimuksen saadessaan huono motivaatio loppukauden ajaksi. Tosin, näyttöjä hänenkin pitää antaa edetäkseen sille seuraavalle tasolle.

NHL-lakolla spekuloiminen on mielestäni tässä kohtaa täysin turhaa, koska yhtäläisesti NHL:stä voi tulla loppukauden surffailijoita SM-liigaan. Ja oikeastaan sitä suurempi riski mitä suurempi tähti, koska näillä tähdillä ei ole SM-liigassa juurikaan todisteltavaa. Kaikkihan sen tiedostavat, että he voivat tulla tänne vaan surffailemaan ja pitämään urheilijan peruskuntoa yllä. SM-liigan mestaruus on siinä kohtaa pelkkä pieni bonus valmistautuessa NHL-kauteen välivuoden jälkeen.

Älkää siis hyvät porilaiset sokaistuko NHL-statuksen omaavasta Jesse Joensuusta. Kuten tiedämme, hänhän on vasta aloitteleva NHL-pelaaja ja vieläpä Ässien oma kasvatti, ja siksi hyvin motivoituneena laittaa varmasti kaikensa likoon lähes joka pelissä. Emme voi oletusarvoisesti päätellä, että hänestä selvästi paremmilla NHL-meriiteillä tänne saapuva pelaaja pelaisi täällä edes lähellekään yhtä hyvin kuin Jesse on menneellä syksyllä pelannut.

Varmasti useimmat Draganin loppukauden sopimuksen puolestapuhujat ovat tajunneet asian ytimen jo ennen tätä viestiä :)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mieluummin Dragan kuin joku toivotaan ja katsotaan- tyyppinen riskihankinta NHL:stä lockoutin jatkuessa koko kauden. Crosby tuskin tulee ja vaikka tulisikin, niin varmasti valitettavaa löytäisivät palstalaiset hänestäkin.

Kuten yllä jo todettiin, on Dragan pelimies ja tämän pitäisi olla absoluuttinen käsite eikä mitään liirumlaarumia.

Kaveria kutsuivat jotkut Ruotsissa myös lempinimellä syöttökuningas, ymmärrän hyvin miksi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ikävä kun olen, niin huomautan pelien rytmityksestä. Umicevic on taitava, mutta onko hän sitä tammikuun lopussa? Optimaalista olisi tehdä sopimus tammikuun loppuun, mutta tämä tuskin on mahdollista.

Se on kieltämättä kyllä totta, että vielähän ei olla saatu mitään kuvaa siitä miten mies jaksaa kun pelejä alkaa tulla tiheämpään tahtiin. Toisaalta taas näkisin kaverista olevan hieman kevyemmälläkin kuormituksella korvaamatonta apua ennen kaikkea ylivoimalle.

Itse kuulun niihin, jotka uskovat NHL-kauden alkavan tammikuussa ja pääasiassa siksi haluaisin miehen jäävän Poriin loppukaudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös