Kivelle patsas – nyt vai heti?

  • 10 425
  • 26
Mielestäni Karri Kivi on - kaikesta fanien esittämästä paskasta huolimatta - ihan oikeasti ansainnut patsaan Poriin. Mielelläni sijoittaisin sen Isomäkeen, mutta muukin paikka kyllä käy.

Olen valmis laittamaan pottiin pohjalle 50 euroa. max satasen.

Anyway, veistosta kehiin ja sassiin.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Karri ehdottomasti ansaitsisi tämänkaltaisen kunnianosoituksen. Nämä olivat hänen poikiaan, jotka mestaruuden Ässille pelasivat.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen aina puolustanut Karria tällä palstalla. Hieno kruunu miehelle, joka on palvellut tätä seuraa noin 15 vuotta.

Suomen kakskymppiset: Kuunnelkaa tätä miestä, jos jotain halutte saavuttaa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Näin sivusta huudeltuna kyllähän Isomäen pihaan kuuluisi vähintäänkin sellainen paritonninen siirtolohkare vinssata Kivi-kauden muistoa kunnioittamaan.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin sivusta huudeltuna kyllähän Isomäen pihaan kuuluisi vähintäänkin sellainen paritonninen siirtolohkare vinssata Kivi-kauden muistoa kunnioittamaan.

Tässä on muuten ideaa. Kiveen (ei siis Karriin) vielä kyltti jossa lukee "Karri". Siinä olisi tyyliä...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Näin sivusta huudeltuna kyllähän Isomäen pihaan kuuluisi vähintäänkin sellainen paritonninen siirtolohkare vinssata Kivi-kauden muistoa kunnioittamaan.

Tää voisi olla toteuttamisen arvoinen juttu, eikä kustannuksetkaan pyörrytä Hirsimäkeä! Kivi on kivi, kova ja järkkymätön.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Tää voisi olla toteuttamisen arvoinen juttu, eikä kustannuksetkaan pyörrytä Hirsimäkeä! Kivi on kivi, kova ja järkkymätön.

Aivan infernaalinen järkäle siihen ja sitten ei tarvita nimikilpailun järjestämistä. Nimi annetaan jo Kummelin Tamppaaja-sketsistä tutulla tavalla; "Tamppaajan housut ovat polvista leveät ja löysät. Niitä kutsutaan nimellä... Housut."

Järkäle ristitään siis kekseliäästi - Kivi.
 

Patalappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tää koko juttu on niin killeri idea että minä aion nyt alkaa viemään tätä eteenpäin. Laittakaa yv tai jotain jos kiinnostaa kuulla enemmän, olen nyt alkanut kehittelemään tähän vähän lihaa luitten ympärille. Yhdistelemällä ja näitä teidän heittoja (+vähän päälle) niin on täysin toteutettavissa oleva juttu.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Loistava idea mielestäni. Helppo (?) ja halpa toteuttaa, erittäin hauska mutta samalla suurta kunnioitusta osoittava.
 

Patalappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Loistava idea mielestäni. Helppo (?) ja halpa toteuttaa, erittäin hauska mutta samalla suurta kunnioitusta osoittava.

Enpä tiedä kuinka helppo tai halpa on... ei voin vain autolla kipata isoa kiveä metsään kuitenkaan ;)

Jonkun pitää päättää mitä tehdään, miten ja koska. Jos huomioidaan kaikki suunnitteluun ja toteutukseen liittyvät asiat niin listasta tulee aika pitkä.

Paikka pitää valita ja valmistella (raivata, valaa ehkä pohjalaatta), se pitää kaiketi maisemoida ja siihen vetää sähköt valaistusta varten. Kyllähän se valot tarvii.

Itse teos pitää jonkun suunnitella ja työstää lopullinen versio. Jonkun pitää toimittaa jonkun antama materiaali jostain jonnekin missä joku tekee sille jotakin ja sieltä se pitää kuljettaa edelleen sijoituspaikkaan, jossa se laitetaan oikeaan asentoon. Sitten kun se on siinä niin jonkun täytyy hoitaa kunnossapito ja maksaa sähköt. Toi valohomma on mun mielestä oikeasti tosi tärkeä juttu, sen pitää olla kondiksessa.

Kun kaikki huomioidaan niin kuluja tulee kaiketi kymppitonnitolkulla. Nämä kaikki on kuitenkin mielestäni saatavilla sponsseina ja varsinaisen rahan sijaan työnä. Rahaakin toki tarvitaan.

Ässien tehtävänä ei mun mielestä ole maksaa itsestään patsasta, vaan he lähinnä "siunaisivat" hankkeen, tiedottaisivat siitä ja mahdollisesti hoitaisivat osan rahoitusta omilta kumppaneiltaan tai jotain.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kuten toiseen ketjuun laitoin:

Jos ei patsasta, niin ainakin Karri Kiven aukio pitää nimetä! Olisko se siinä pikku-Karhun takana oleva esiintymislava vai jopa koko Porin tori?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässien tehtävänä ei mun mielestä ole maksaa itsestään patsasta, vaan he lähinnä "siunaisivat" hankkeen, tiedottaisivat siitä ja mahdollisesti hoitaisivat osan rahoitusta omilta kumppaneiltaan tai jotain.

Kaupungin asiahan tuo on. Isomäki, jos se tulisi sinne, on kaupungin maata eikä mitään patsaita saa noin vain pystytellä ympäristöön joka on kaiken lisäksi suojelukohde. Ei ihan helppo projekti tosiaan tämä, heitto muutamasta kymppitonnista on tosiaan realistinen. Joku kiviveistämö tuossa ilmeisesti tarvittaisiin tekijäksi?
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koska olen aiemmin ollut niin pontevasti vaatimassa Kivelle potkuja, osallistun mielelläni tähän hankkeeseen.

Kansalaiskeräyksellähän homma ei toteudu, ennen kuin huuma on haihtunut, mutta jos toimittaisiin samoin kuin Detroitin Robocop-patsaan kanssa - sen maksoi muistaakseni Larry Page tai Sergei Brin.

Kuka soittaa Peter Vesterbackalle, joka oli keskiviikkoyönä Porissa juhlimassa kadulla? :)
 

Tuamas

Jäsen
Tullut aikaisemminkin vastaan tuo kulttuuriyhdistys, on kyllä sanottava että yhdistyksen nimi on porilaisuutta kauneimmillaan.

Rapajööti.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Niin se jatkoaika muuttaa maailmaa. Lainaus Hesarin jutusta:
"Suunnitelma syntyi heti mestaruutta seuraavana päivänä jatkoaika.com-palstan keskustelujen pohjalta. Siellä ehdotettiin, että valmentaja Karri Kivelle pitäisi pystyttää kivipatsas, ja siitä tätä lähdettiin ideoimaan eteenpäin", kertoo hankkeen puuhamies Harri Sippola.

Koko homma taisi alkaa tästä viestistä:

Näin sivusta huudeltuna kyllähän Isomäen pihaan kuuluisi vähintäänkin sellainen paritonninen siirtolohkare vinssata Kivi-kauden muistoa kunnioittamaan.

Ilves-fani edesauttmassa porilaista kulttuuria. Hienoa!
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä on hyvä jo miettiä tulevaakin. Jos muutaman vuoden päästä on taas tarvetta uudelle muistomerkille, niin olisiko siinä hallitsevana jokin virtaava vesielementti. Leikki sikseen. Mahtava juttu jos/kun tuollainen kivi järkäle Isomäen kulmille ilmestyy. Iso RESPECT hommassa mukana oleville! Ei noita jääkiekko muistomerkkejä/patsaita Suomesta paljon löydy.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämähän on aivan mahtava projekti :) Taas kerran voi sanoa: Tämä on mahdollista vain Porissa. Ja niinkuin yleensä, nytkin positiivisessa mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös