Kirjoitusboikotti

  • 6 889
  • 29

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Suuresta osasta tämä tuntuu varmaan lapselliselta, mutta joku roti täytyy olla noiden "entisten toimittajien" kirjoittelullakin. Jatkoajan toimitus on julkaissut kaksi selkeän ajojahtista ja vahvan asenteellista yksittäiseen pelaajaan kohdistuvaa kirjoitusta. Tällaisilta "virallisilta" kirjoituksilta toivoisi hieman enemmän objektiivisuutta. Molemmat pelaajat edustavat Porin Ässiä ja ovat meidän kannattajien silmissä suuresti arvostetuja joukkueen väriläiskiä. Näiden kirjoitusten vuoksi on moni muukin kuin porilainen jääkiekon ystävä kokenut myötähäpeää. Jos toimituksen arvostus Ässiä kohtaan on tätä luokkaa, niin ei meitä fanejakaan tällä palstalla kaivata. Aion itse pitäytyä keskustelusta siihen asti kun toimitus esittää pahoittelunsa,tai Ässistä tulee juttuja useammasta perspektiivistä.

Samoin ajattelevat voivat ilmoittautua tämän otsikon alle.

Ugh, olen puhunut.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Älä nyt viitsi. Uusimmassa jutussahan Nickerson saa pisteen heti otsikossa.

Jos Ässät nousisi jollain ihmeellä tämänhetkisestä suosta, niin jutut kääntyisivät positiivisiksi. Se nähtiin jo viime visiitillä, että Jatkoajan toimituspoitsut "gloryhunttaavat" Nickeäkin, kunhan Ässät pärjää. Mennään ns. yleisen mielipiteen ehdoilla ja tällä hetkellä lyötyä on helpompi lyödä kuin "kannustaa".
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Matti Liljaniemen näkemys itse pelistä on tavallisen tahvon tasolla. Tämä "mies" ei osaa katsoa pelin sisälle, vaan puhuu pelaajista samalla tavalla kuin perus turenkilainen, joka katsoo jääkiekkopelin kerran vuosikymmenessä ja perustaa paskapuheensa iltalehtien lööppeihin. Matin kuva kirjoituksen alla kertoo erittäin paljon miehestä. Klassinen roolipelien pelaaja, jota harmittaa, ettei ole koskaan tullut urheiltua yhtään. Turhaan itket epäonnistumistasi meille, "masa"!
 

mikkou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Kajo
Klassinen roolipelien pelaaja, jota harmittaa, ettei ole koskaan tullut urheiltua yhtään. Turhaan itket epäonnistumistasi meille, "masa"!

Heh, kävi muuten ihan sama mielessä. Liikuntatuntien jonon viimeinen valinnoissa?
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei kai tässä mitään boikottia tarvita, kyllä modet hoitaa "boikotoinnit". On tietysti hyvä että joukkue on otsikoissa, mutta esim.termien "mielenvikainen" ja "vastustajan käsien katkomisyritykset" käyttö kolumneissa on jo aika arvelluttavaa. Lopuksi toimittajan vaatimat sanktiot esim vihanhallintakursseista eivät oikein ole realistisia millään mittapuulla. Vai voisitteko kuvitella esim seuraavanlaisen tekstin sm-liigan sivuilla:

"Ottelun Ässät-TPS tapahtumista Kurinpitäjä on päättänyt langettaa seuraavanlaisen rangaistuksen: Nickerson saa määrittelemättömän pelikiellon kyseisistä tapahtumista. Nickersonin on osallistuttava sm-liigan myöhemmin nimeämän psykologin ja psykoterapeutin istuntoihin kolmesti viikossa niin kauan, kunnes kyseiset asiantuntijat ovat todenneet miehen toipuneen mielenvikaisuudestaan ainakin siinä määrin, että hänelle voidaan pelilupa liigaan antaa.

Mikäli tämän jälkeen Nickerson osoittaa välinpitämättömyyttä tuomarien, katsojien, pelitovereiden tai vastustajoukkueen valmennus ja huoltohenkilöstöä kohtaan, evätään pelaajan pelilupa liigassa lopullisesti. Tällaiseksi välinpitämättömyydeksi pelaajan historian tuntien luetaan tappelut ja muunlainen väkivalta tai niiden lietsonta, laitataklaus, ryntäys, korkea maila ja Raumalaisille ja eritoten Hämeenlinnalaisille kaytsojille osoitetut suulliset kommentit. Hämeenlinnassa myös vihaiset katseet katsojiin on ehdottomasti tuomittavaa toimintaa. Tästä päätöksestä ei voi valittaa. (ainakaan ilman terveen papereita).".

Summa summarum: Mielestäni kirjoittaa voi mitä haluaa, mutta siinä vaiheessa, kun painaa täällä keskustelupalstalla "lähetä" nappia, asettaa myös omat mielipiteensä muiden arvosteltavaksi. Itse toivoisin, että "Toimittajaksi" tai "Vapaaksi Toimittajaksi" itseään kutsuvat kirjoittajat kävisivät esim silloin tällöin lukemassa JA:n keskustelupalstan säännöt. Siellähän lukee jotain siihen malliin että: Mieti vielä kerran mitä olet kirjoittanut, ennen kuin painat "lähetä" nappia. Vois se toimia "ammattimiehelläkin".
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Heh heh, olipa muuten melko ammattitaitoinen kirjoitus Liljaniemeltä. Toivottavasti sille ei makseta palkkaa tästä työstä...
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Täälä keskustelupalstalla on oikeen helvetin tarkat säännöt ja banaania napsahtaa jos vähä kirjoittaa ronskisti. Sitten tollaiset pellet on toimittajia kirjoittavat tollaista paskaa. Saunan taakse sais tollaset viedä
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Täälä keskustelupalstalla on oikeen helvetin tarkat säännöt ja banaania napsahtaa jos vähä kirjoittaa ronskisti. Sitten tollaiset pellet on toimittajia kirjoittavat tollaista paskaa. Saunan taakse sais tollaset viedä


Zauli on hyvin pitkälti oikeassa. Keskustelupalstalla tulee pannarikieltoa varsin herkästi, mutta nämä viralliset "sisällöntuottajat" eli lähinnä pt "Liljamentti" saavat suoltaa lähes millaista asenteellista paskaa tahansa. Vaan minkäs teet kun päätoimittelijalla ei ole mitään kontrollia ja vastuuta kirjoituksistaan. Analyytikko-Lätkäjätkö Sihvonen sekä YLE:n blogisti Tami Tamminen ovat suorastaan neroja tähän Liljamenttiin nähden.
Soon muuten hyvä että kaveri on rohjennut pistää oman kuvansa esille, että kaikki "työttömät hitsarit" varmasti tuntee kaverin jos uskaltaa naamansa Isomäki Gardenin liepeillä peli-iltana näyttämään...
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Turha noista on herneitä nenään vetää. Eikös Jatkis lanseerannut ennen kautta jonkun tietyn "toimittajaryhmän" tekemään noita "keskustelua herättäviä" kolumneja. Ässät ja ässäfanit nyt ovat tämän kauden joukkueen konttaamisella ja sekoilulla helppo kohde heittää näitä Nickerson- ja hitsariprovoja. Itse jättäisin noin luokattomilla keinoilla (vrt. joku "työttömät porilaiset hitsarit") tapahtuvat kärjistämiset ja provoamiset ihan omaan arvoonsa.
 

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja lentävät mikroautonrenkaat
Jos toimituksen arvostus Ässiä kohtaan on tätä luokkaa, niin ei meitä fanejakaan tällä palstalla kaivata. Aion itse pitäytyä keskustelusta siihen asti kun toimitus esittää pahoittelunsa,tai Ässistä tulee juttuja useammasta perspektiivistä.

Samoin ajattelevat voivat ilmoittautua tämän otsikon alle.

Ugh, olen puhunut.
Olen yllättynyt siitä miten henkilökohtaisesti korkealle arvostamani Jatkoaika.com on jättäytynyt pois objektiivisesta jääkiekon seurannasta ja siirtynyt typerälle provosointilinjalle. Mielestäni Matti Liljaniemen tekstiraapaisu olisi paremminkin sopinut jonnekin anti-Ässät tai vastustajan fanien ylläpitämälle sivustolle.

En minä ainakaan tätä Suomen parasta keskustelufoorumia aio boikotoida, mutta JA:n artikkeleita tulee varmasti vähemmän lueskeltua tästä eteenpäin. Samanlaista paskaahan saa luke joka päivä kaikenlaisista "laatu"kohulehdistä. Informaatioarvo nolla, kiinnostus nolla.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kyllä voisi laittaa muutama ässäkirjoittaja käden sydämelle ja kysyä rehellisesti itseltään, että hyväksyy Nickersonin jatkuvat suihkuunlentämiset muine lieveilmiöineen. Itse en hyväksy.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kyllä voisi laittaa muutama ässäkirjoittaja käden sydämelle ja kysyä rehellisesti itseltään, että hyväksyy Nickersonin jatkuvat suihkuunlentämiset muine lieveilmiöineen. Itse en hyväksy.

Pelaajan tyyli pelata tiedettiin varsin hyvin jo hopeakauden perusteella mutta siitäkin huolimatta (tai juuri siksi ?) hänet haluttiin joukkueeseen mukaan. Aivan sama vaikka Matti nostaisi "riman" tällä kaudella 500 jäähyminuuttiin. Matin tuoma viihdelisäarvo on kiistaton ja olen myöskin aivan varma siitä, että vastustajien pelaajat miettivät toisenkin kerran josko sittenkään tohtivat ajella jonkun Ässä-pelaajan yli tai muuten ottaa liiallisia vapauksia kaukalossa, koska sen jälkeen on kokolailla varmaa että myös jotakuta oman joukkueen pelaajaa sattuu... Siihen rooliin ei kaikenmaailman Virkkusista ja Konttisista eikä välttämättä edes Forsbackasta ole...
Eli hyväksyn kakistelematta kaiken mitä Masa on tähän asti kaukalossa esittänyt (poislukien täysin turha kurkunleikkaus-episodi toissakaudella jolla sai vain itselleen lisää penalttia)
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kyllä voisi laittaa muutama ässäkirjoittaja käden sydämelle ja kysyä rehellisesti itseltään, että hyväksyy Nickersonin jatkuvat suihkuunlentämiset muine lieveilmiöineen. Itse en hyväksy.
Hyväksyn täysin. Nikke on ainoa syy raahautua hallille niinkauan kuin Härzy sättää penkin takana. Nähtävästi missasin lauantaina aikamoisen ottelun, jossa koettiin kaikki mahdolliset tunteet. Jos valmentaja olisi vaihtunut ennen tuota peliä, olisin ehkä sittenkin ollut hallissa todistamassa Niken esityksiä, ja taputtanut kädet pystyssä koko episodin ajan.

Ja ettei mene taas kirjoitus kokonaan ohi aiheen, olen itsekin ihmetellyt JA:n uutta provoavaa ja ehkä hieman loukkaavaa tyyliä kirjoittaa erityisesti Ässiä koskevia juttuja. Hyi hyi pojat :etusormenheristelyhymiö:
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllä voisi laittaa muutama ässäkirjoittaja käden sydämelle ja kysyä rehellisesti itseltään, että hyväksyy Nickersonin jatkuvat suihkuunlentämiset muine lieveilmiöineen. Itse en hyväksy.

Hienoa että joltain löytyy selkärankaakin.

Itse en ainakaan ymmärrä miten joku voi hyväksyä esim. mailan käyttämisen tuohon tyyliin. Ilmeisesti ei ole itse koskaan pelannut ja saanut sitä mailaa näpeilleen jne. Itse halveksun ehkä eniten juuri näitä mailalla hakkaajia/huitojia.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Ja ettei mene taas kirjoitus kokonaan ohi aiheen, olen itsekin ihmetellyt JA:n uutta provoavaa ja ehkä hieman loukkaavaa tyyliä kirjoittaa erityisesti Ässiä koskevia juttuja. Hyi hyi pojat :etusormenheristelyhymiö:

Uskon että Jatkoaika.com kusee pitkässä juoksussa omaan kenkäänsä kun valitsivat Liljaniemen päätoimittelijaksi tai ylipäätään antoivat tälle kolumnistin oikeudet. Ko. vatipäähän nähden Sihvonen on sentään fiksu ja ymmärtääkin jotain lätkän päälle.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Uskon että Jatkoaika.com kusee pitkässä juoksussa omaan kenkäänsä kun valitsivat Liljaniemen päätoimittelijaksi tai ylipäätään antoivat tälle kolumnistin oikeudet. Ko. vatipäähän nähden Sihvonen on sentään fiksu ja ymmärtääkin jotain lätkän päälle.

Kuinka pitkälle ne seuraukset vaikuttaa, koska Liljaniemihän oli vuosia sitten päätoimittaja ja ei enää nykyisin sitä edes ole. Niinpä aika mielenkiintoista että vaikutukset eivät vieläkään ole näkyneet. Noh sen lisäksi että keskustelupalstalla taso on mitä on.
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Hienoa että joltain löytyy selkärankaakin.

Itse en ainakaan ymmärrä miten joku voi hyväksyä esim. mailan käyttämisen tuohon tyyliin. Ilmeisesti ei ole itse koskaan pelannut ja saanut sitä mailaa näpeilleen jne. Itse halveksun ehkä eniten juuri näitä mailalla hakkaajia/huitojia.

Eihän ranteille hakkaamisessa ole mitään ihailtavaa tai hyväksyttävää, ihan riippumatta siitä kuka sitä harrastaa. Kyse nyt on vain siitä, että rapatessa roiskuu ja pelitilanteissa näitä sattuu usein. Joskus vahingot ovat isommat, joskus pienemmät. Joskus teko on tahallinen, joskus ei. Mattin huitomisia en nähnyt, mutta useampi kirjoittaja täällä on puhunut tilanteen näyttäneen vaarattomalta maila-maila -kontaktilta, jossa Nicken maila sattui epäonnisesti pomppaamaan EJ:n käsille. Tätä tukevat Mattin pahoittelut IS:n nettisivuilla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eihän ranteille hakkaamisessa ole mitään ihailtavaa tai hyväksyttävää, ihan riippumatta siitä kuka sitä harrastaa.

Niin. Tämän ilmeisesti pitäisi sanoa monelle täällä jotka sanovat että "hyväksyn täysin kaikki temput, kiva mennä katselemaan".

Itse tekstiin en ota mitään kantaa, mutta ihmetyttää tuollainen sokeasti "hyväksyn kaikki"-linja. Se osoittaa että ei itse taida olla pelikokemusta tai ainakaan ole kunnioitusta peliä, vastustajia ja kanssapelaajia kohtaan.

edit:unohtui sanoa, että Nickerson itse on tehnyt ainakin helpoksi kirjoittaa jotain raflaavaakin. Sen verran älytöntä esim. tuomaria vastaan taistelua tuossa viime pelissä esiintyi. Jos ei muuta, niin jokaisen pelaajan pitäisi tajuta että jos tuomarit tulee väliin, niin se on "tilanne ohi"-merkki niin vahvasti että riehuminen oikeasti loppuu.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Ässät ja ässäfanit nyt ovat tämän kauden joukkueen konttaamisella ja sekoilulla helppo kohde heittää näitä Nickerson- ja hitsariprovoja.

Aivan, tästä syystä Liljaniemen kirjoitukset ovat vieläkin alempaa kastia, koska ne on helppo kirjoittaa. Kuka vaan voi hyökätä tämän hetken Ässiä vastaan ja hiplata pippeliään siinä samassa, mutta kuka tekisi ne oleelliset kirjoitukset tälle palstalle? Jos tavoite on vittuilla ja sitä kautta nostaa keskustelun määrää, on se minusta täysin idioottimainen ajattelumalli. Vittuilu on liian helppoa, rakentava kritiikki ja sitä kautta syy-yhteyksien löytäminen ja sitä kautta oman analyyttisen osaamisen esille tuonti, vaatii jo kirjoittajaltakin jotain... Sitä nyt ei ole tältä kyseiseltä herralta vielä nähty, tai sitten käy kuten muillekin. Paskanjauhanta vie tilaa osaamiselta.

Tervemenoa vaan joskus katsomaankin niitä pelejä, joista kirjoittaa...
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Niin. Tämän ilmeisesti pitäisi sanoa monelle täällä jotka sanovat että "hyväksyn täysin kaikki temput, kiva mennä katselemaan".

Itse tekstiin en ota mitään kantaa, mutta ihmetyttää tuollainen sokeasti "hyväksyn kaikki"-linja. Se osoittaa että ei itse taida olla pelikokemusta tai ainakaan ole kunnioitusta peliä, vastustajia ja kanssapelaajia kohtaan.

Ei kannata nyt ylireagoida. Tuolla ylhäällä taisi olla puhetta ihan yleisesti Nicken suihkuunlennoista, eikä sen enempää eritelty suihkukomennusta seuranneita tapahtumia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Aivan, tästä syystä Liljaniemen kirjoitukset ovat vieläkin alempaa kastia, koska ne on helppo kirjoittaa. Kuka vaan voi hyökätä tämän hetken Ässiä vastaan ja hiplata pippeliään siinä samassa, mutta kuka tekisi ne oleelliset kirjoitukset tälle palstalle? Jos tavoite on vittuilla ja sitä kautta nostaa keskustelun määrää, on se minusta täysin idioottimainen ajattelumalli. Vittuilu on liian helppoa, rakentava kritiikki ja sitä kautta syy-yhteyksien löytäminen ja sitä kautta oman analyyttisen osaamisen esille tuonti, vaatii jo kirjoittajaltakin jotain... Sitä nyt ei ole tältä kyseiseltä herralta vielä nähty, tai sitten käy kuten muillekin. Paskanjauhanta vie tilaa osaamiselta.

Tervemenoa vaan joskus katsomaankin niitä pelejä, joista kirjoittaa...

Olet toisaalta oikeassa, vaikka toisaalta eipä tuollaiset tekstit ainakaan tekstin keskusteluiden varjossa kalpene tai ole huonoja.

Mutta toisaalta, mielestäni Nickersonin kaltaiset tapaukset tulisi irrottaa seurastaan. Siis sekä toimittajien, että kirjoittajien osalta. Siis jos yksittäinen pelaaja riehuu tuolla tavalla, niin silloin se on sen yksittäisen pelaajan vastuu. Samoin kannattajien suhtatuuminen kohdistuu tähän yhteen pelaajaan, eikä silloin tulisi olla koko seuraa koskevaa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Itse tekstiin en ota mitään kantaa, mutta ihmetyttää tuollainen sokeasti "hyväksyn kaikki"-linja. Se osoittaa että ei itse taida olla pelikokemusta tai ainakaan ole kunnioitusta peliä, vastustajia ja kanssapelaajia kohtaan.
Vastaan tähän ihan kohta kohdalta omat taustatiedot, jotta saat olla tyytyväinen kun arvasit oikein edes yhden "hyväksyjän" taustan, tiedot ja taidot.

1. Pelikokemus: Ei sitten niin minkäänmoista.
2. Kunnioitus jääkiekkoa kohtaan: Kunnioitan jääkiekkoa lajina, omasta mielestäni hienoin urheilulaji.
3. Vastustakien kunnioitus: En kunnioita ainuttakaan vastustajaa jääkiekossa.
4. Kunnioitus kanssapelaajia kohtaan: En siis ole koskaan pelannut kenenkään kanssa samassa joukkueessa, mutta Ässiä kannatan, välillä äänekkäästikin seisomakatsomossa, ja jos joukkue pelaa huonosti saatan joskun myös omille asiasta hieman mainita.

Ja ennenkuin ehdit kysymään, ei, en ole työtön hitsari, eli olen töissä, en osaa hitsata mutta omistan kylläkin pilottitakin tapaisen. Olenko siis paha ihminen?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Itse tekstiin en ota mitään kantaa, mutta ihmetyttää tuollainen sokeasti "hyväksyn kaikki"-linja. Se osoittaa että ei itse taida olla pelikokemusta tai ainakaan ole kunnioitusta peliä, vastustajia ja kanssapelaajia kohtaan.

Otan tähän sen verran kantaa, että vastustajia lähtökohtaisesti kunnioitetaan, kunnes siihen ei ole enää minkäännäköistä syytä. Teemu Laine kuuluu siihen osastoon jota kohtaan ei katsojan näkökulmasta kunnioitusta löydy pätkän vertaa. Pelaajana löytyisi vielä vähemmän.

Kaukalossakin pätee sanonta niin makaa kuin petaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös